Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rakensin perheelle omakotitalon omin käsin - vaimo vaatii erossa talosta puolet itselleen.

Vierailija
06.08.2023 |

Otsikossahan se jo on.

Rakensin muutama vuosi takaperin itse omin käsin töiden ohella perheelle omakotitalon. Olen rakennus- ja talotekniikkka-alan yrittäjä, joten kaikki on itse tehtyä - lakien ja pykälien mukaan.

Nyt erossa vaimon juristi ja kiinteistönvälittäjä laskee, että eihän sillä mitää väliä ole, että raadoin pitkää päivää ja tuotin perheelle puoli-ilmaisen talon pään päälle, vaan joudun jumalaut maksaan omasta työstäni vaimolle! Siis tein itse ja säästin, jotta vaimo voi nyhtää talon reaalihinnan mukaisen osuuden minulta nyt.

Meneekö oikeasti näin?

Kuitenkin eron syykin on se, että vaimo petti. Olin kuulemma liikaa töissä... Nyt pitäisi sitten maksaa siitä, että tein perheelle elantoa, saatiin hieno koti, hienot autot, lapsille kalliit harrastukset. Kaikki tuo tietysti jatkuu, mutta ei luonnollisesti vaimon osalta, joka hyppäsi kelkasta.

Kommentit (769)

Vierailija
561/769 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erosin miehestäni, koska hän oli aina töissä, jopa viikonloppuisin. Hän ei koskaan osallistunut lapsien hoitoon, vaikka ennen lasten hankkimista sovittiin että molemmat osallistuu. Kaksi lasta tuli ja molempien kohdalla petti lupauksen. Menetin työelämästä useamman vuoden + eläkettä.

Ero tuli ja 50-50 meni talous. Silti minulla oli matalapalkkaisempi työ, josta olin myös vuosia menettänyt. Löysin onneksi miehen, joka osallistuu perheeseen enemmän. Nyt minä käyn töissä ja hän hoitaa lapsia. Avioehtoa en halua. Katson, että se on 50-50 joka tapauksessa.

Sinä käyt töissä ja cuckmies hoitaa toisen miehen lapsia.

Kyllä heillä voi olla nyt yhteisiäkin lapsia sekä molemmilla lapsia edellisistä suhteista.

Vierailija
562/769 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioehtoon kannattaa laittaa erikseen että sänkykin sahataan kahtia talon mukana jos erovaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
563/769 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ymmärrä ihmisiä miksi ei tehdä AVIOEHTOA. Miksi pitää vielä vuosien jälkeen tapahtua ihmisiltä nyhtämistä eikä uskota. Näin ne naiset monesti tekee. Ottaa kaiken irti vielä senkin jälkeen kun revalla revitelty pitkin kyliä. Moni vaimo on aika erikoinen. Katsokaapa esim vauva tilastoja suomessa naimisissa olevilla pariskunnilla, niin pelottavan moni kasvattaa toisen spermalla siitettyä , ja sitten vielä uutisoidaan VOIMAANTUVISTA ENERGISISTÄ voima NAISISTA. Minusta tuollaiselle kuka pettää aviossa ollessaan pitäisi järjestää julkinen häpeä paaluun kytkeminen paikalliselle torille ja alasti. Jokainen voi käydä vähän lykkäsemässä takaapäin.

Vierailija
564/769 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä vaimo teki sillä aikaa kun sä rakensit? Hoisi yksin teidän yhteisiä lapsia?

Varmaankin haaveili jostakin sellaisesta kumppanista jonka kanssa voisi viettää laatuaikaa, käydä ravintoloissa syömässä, teattereissa, festivaaleilla ynnä muissa.

Suomalaismiehet ei ole niin perhekeskeisiä kuulemma kuin tänne tulleet, joista jotkut viettävät jopa päivätkin perheen parissa. Siinä se kulttuuriero

Kuitenkin ne samat vaimot vaatii talot ja kovan elintason. Uskomatonta, Helena koivun tapauksessa puolustettava pettäjää ja taas puolustetaan pettäjää.

Vierailija
565/769 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnianhimosi ja kokoomuslaisen larppauksesi rikkoivat avioliittosi. Turha itkeä kaatunutta maitoa! Vaimolle olisi riittänyt vähempikin, jos olisi saanut viettää aikaa kanssasi. 

Vierailija
566/769 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huutoista tyhmälle :D

Sun ensimmäinen ja viimeinen virhe oli, luottaa suomalaiseen naiseen. Kaikki miehet tietää minkälaisia lombuukiloisia ja professoreita ne on järkiään, ja niiden kanssa kersojen hankkiminen, tai luoja paratkoon naimisiin meno ilman avioehtoa, on vain venäläistä rulettia täydellä rullalla. Sen pelaamisen seurauksista ei voi syyttää ketään muuta kuin ihan vain itseään. Opitpahan ainakin olemaan kun maksat itsesi kipeäksi tyhmyydestäsi johtuen. Jotkut vain ovat niin helvetin luupäisiä, että oppi pitää hankkia kantapään kautta. Mutta silläpä se sitten meneekin kerralla jakeluun.

Moni suomalaismies on pelannut venäläistä rulettia tai yleensä ulkomaalaista rulettia.

täällä itärajalla moni mies on kohdannut ennen aikaisen loppunsa kun on ulkomailta ihana vaimo joka ei nalkuta esim viinanjuonnista, tupakoinnista ja lihomisesta. Leskenä nämä nuoremmat itänaiset joko muuttavat pääkapunkiseudulle tai jäävät pyörittämään pientä bisnestä maakuntaan äijältä jääneeseen taloon /jääneillä rahoilla ja kansalaisuus taskussa.

Vierailija
567/769 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu surulliselta kun mies puuhasi talon ja se viedään. Ei ole oikein. Omien kätten työ pitäisi kuulua tekijälle.

Vierailija
568/769 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun vaimosi on hoitanut lapset ja kodin.

Se on myös raskasta työtä. Noin se erossa menee. Ikävää, että paljastui uskottomaksi puolisoksi.

Surullista että kokee omat lapset työnä. Ja vieläpä _raskaana_ työnä

Mietippä tätä: jos menen päiväkotiin hoitamaan lapsia, se on työtä josta minulle maksetaan palkkaa. Jos hoidan omia lapsia, yhtäkkiä se ei olekaan miesten mielestä työtä enkä ansaitse siitä palkkaa?

Tottakai lasten hoito on aina työtä, oli kyseessä sitten omat tai jonkun toisen lapset. Ja työstä kuuluu maksaa käypää palkkaa+eläkettä

Vierailija
569/769 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain mies voi olla noin typerä ettei tee avioehtoa. Olen itse nainen mutta kun ostan pian asunnon niin siihen ei tule kukaan asumaan. Ja jos naimisiin menen niin ehdoton avioehto. Turha sitten itkeä kun paska on jo osunut siihen tuulettimeen. 

Tässä tapauksessa avioehto ei välttämättä olisi sulkenut vaimo saamasta hyvitystä ap:lta talosta, kun aloituksessa hän kertoo tekevänsä pitkää päivää töissä ja kaiken vapaa-aikansa laittanut talon rakentamiseen.

Yhtälailla Ap. on vastuussa lastensa hoidosta ja kotitöistä, jonka tässä tapauksessa on hoitanut ap. vaimo ja myös näille voidaan arvioida rahallinen arvo.

Ei talon rakentaminen poista vastuuta lapsista.

Vierailija
570/769 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä vaimo teki sillä aikaa kun sä rakensit? Hoisi yksin teidän yhteisiä lapsia?

Varmaankin haaveili jostakin sellaisesta kumppanista jonka kanssa voisi viettää laatuaikaa, käydä ravintoloissa syömässä, teattereissa, festivaaleilla ynnä muissa.

Suomalaismiehet ei ole niin perhekeskeisiä kuulemma kuin tänne tulleet, joista jotkut viettävät jopa päivätkin perheen parissa. Siinä se kulttuuriero

Kuitenkin ne samat vaimot vaatii talot ja kovan elintason. Uskomatonta, Helena koivun tapauksessa puolustettava pettäjää ja taas puolustetaan pettäjää.

Jos on ns palkintovaimo niin toki sellainen vaatii kovan elintason. Mutta kun on kyse ihan tavallisesta naisesta niin meille kelpaa vähempikin, kunhan mies tekee oman osansa kodin-ja lastenhoidosta (suurin osa naisista kun käy töissä nykyään)

Vierailija
571/769 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on aivan tietynlaisia ihmisiä, jotka rupee pesää jaettaessa keksimään ittelleen tuntipalkkaa, joka pitäisi pesästä heille takautuvasti maksaa... Parhaat näistä laskeskelee vaikka 15 vuoden ruokaostoksien jakautumista ja menneitä etelän matkoja. Joka ikinen kenen kanssa olen joutunut tekemisiin tai sivusta seurannut on ollut 100% ureakefalus.

Vierailija
572/769 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kuinka tyhmiä te suomimiehet oikein olette? tilastojen mukaan lähes kaikki naiset jättävät miehensä ja lain mukaan naiselle kuuluu silloin puolet miehen omaisuudesta.

jos mies tyhmyyttään menee naimisiin suominaisen kanssa tai tekee lapsia, niin se on ihan miehen oma vika. tyhmyydestä sakotetaan.

Suurin osa ihmisistä näkyy olevan äo60 porukkaa :D

eli niitä miehiä, jotka suostuvat menemään naimisiin, vaikka on ihan julkista tietoa, että lähes kaikki eroavat ja nainen vie lapset ja miehen rahat

Vierailija
573/769 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kuinka tyhmiä te suomimiehet oikein olette? tilastojen mukaan lähes kaikki naiset jättävät miehensä ja lain mukaan naiselle kuuluu silloin puolet miehen omaisuudesta.

jos mies tyhmyyttään menee naimisiin suominaisen kanssa tai tekee lapsia, niin se on ihan miehen oma vika. tyhmyydestä sakotetaan.

Suurin osa ihmisistä näkyy olevan äo60 porukkaa :D

eli niitä miehiä, jotka suostuvat menemään naimisiin, vaikka on ihan julkista tietoa, että lähes kaikki eroavat ja nainen vie lapset ja miehen rahat

Aivankuin sille olisi ollut syynsä miksi ennen feminismiä eron koittaessa lapset kuuluivat isälle.

Vierailija
574/769 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukas ne lapset hoiti kun sinä kävit töissä ja rakensit sitä taloa?

Niin siis tarkennuksena vielä, että meillä lapset olivat aina päivähoidossa 6-8h joka ikinen arkipäivä, vaikka vaimo oli kotona. Eli maksoin tavallaan kokista tuon ajan. Viikonloppuisin tein ruoan itse, kun vaimo ei ole kaksinen kokki. Ei erota edes raakaa kypsästä.

Elämä on valintoja. Et siis huomannut mitään kummallista siinä, että vaimo ei ollut töissä vaan kotona 'hoitamassa lapsia' , vaikka sinä huolehdit lapset ja olivat vielä päivähoidossa. Toivottavasti ainakin seksi oli hyvää. Sehän on hyvä peruste monelle parisuhteelle. Ei sitten ollut teidän liittonne kovin lujalla pohjalla, koska vaimo sai parempaa muualta.

Mikähän siinä monella miehellä maksaa kun se ex rouva on aina jälkikäteen katsottuna loinen ja vähintään kamala, hankala nainen. Ei sitten ole tullut jaettua aatoksiaan liiton aikana?

Oma ex halusi ehdottomasti rakentaa oman talon. Lähdin pitkin hampain projektiin mukaan. Hoidin kodin juoksevat asiat yksin, metsästin rakennus- ja sisustusmateriaalia omin kustannuksineni jotta saataisi budjetti pidettyä kasassa. Suunnittelin keittiöt, saunat, kiintokalusteet, laatoitukset. Siivosin raksan aina viimeisenä illalla ennen nukkumaanmenoa, maalasin ja tapiseerasin sen minkä ehdin ja koin hallitsevani. Nämä päivätyön ja lapsenhoidon ohessa. Maksoin paperilla puolet menoista, kokonaisuutena luultavasti yli. Ero tuli, ex joutui maksamaan puolet talon markkina-arvosta minulle, muutaman vuoden eron jälkeen kun siihen kykeni. Ja kas, minusta tuli salamaniskusta myös ahne loinen, joka ei rakentamiseen osallistunut mitenkään..

Nyt on uusi puoliso, jolla ei yrityksestään juuri tuloja. Tili tuntuu exällä olevan aina tyhjä, palkka menee heti erilaiseen statustavaraan, kuten autoihin, maastopyöriin ja sisustustavaraan. En toivo heille eroa, mutta pelkään että sellainen tulee kun velat kaatuu niskaan. Nyt niin ihana vaimo on matkalla kohti vääjämätöntä ahneen opportunistin leimaa, pelkään.

Miehet katkeroituvat erosta ja siksi haukkuvat naiset loisiksi, koska naisten tekemää työtä lasten ja kodin eteen ei ole koskaan tässä maassa arvostettu. Vain palkkatyö on miesten mielestä arvostettavaa ja vaimon tekemä "ilmaistyö" lasten ja kodin eteen on "loisimista".

Miehet pitäisi pakottaa enemmän isyys-ja hoitovapaille niin voisi muuttua käsitykset aika äkkiä...

Vierailija
575/769 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu surulliselta kun mies puuhasi talon ja se viedään. Ei ole oikein. Omien kätten työ pitäisi kuulua tekijälle.

Entä jos kysymyksessä olisi nainen?

Nainen, joka osaa suunnitella, piirtää ja rempata ja ostaa huonokuntoisia kämppijä, suunnittelee ja rempaa viimeisen päälle ja myy ne eteenpäin, jonka mahdollistaa mies, joka huolehtii lapsista ja kodista, siinä missä nainen saa keskittyä bisneksen tekemiseen ja miehen aika menee perheen arjen pyörittämiseen.

Kuuluko tästä paletista miehelle oma osuus, vai voiko nainen uksin kasvattaa omaa varallisuuttaa? Avioehto on.

Vierailija
576/769 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä jos kysymyksessä olisi nainen?

Nainen, joka osaa suunnitella, piirtää ja rempata ja ostaa huonokuntoisia kämppijä, suunnittelee ja rempaa viimeisen päälle ja myy ne eteenpäin, jonka mahdollistaa mies, joka huolehtii lapsista ja kodista, siinä missä nainen saa keskittyä bisneksen tekemiseen ja miehen aika menee perheen arjen pyörittämiseen.

Kuuluko tästä paletista miehelle oma osuus, vai voiko nainen uksin kasvattaa omaa varallisuuttaa? Avioehto on.

Öööö... jos on avioehto niin ei ole ongelmaa.

Vierailija
577/769 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jostain syystä kuitenkin ne työtä vieroksuvat naiset löytävät miehiä. Jos seisoo omilla jaloillaan, kiinnostus vähenee selvästi. Miehet haluavat tuntea itsensä tarpeellisiksi.

AP

Ei välttämättä. Mutta huomaan, että usein työteliäät naiset ovat hieman heikkoja parisuhteeseen liittyvien sosiaalisten asioiden kanssa. Se on vähän luotaan työntävää. Itse pidän naisellisista naisista, sellaisista jollaisia naiset ovat olleet tuhansia vuosia.

Vaimo kuitenkin jo alussa sanoi, että hän tykkäisi olla kotiäiti. Minä uskoin.

Mikä on "parisuhteeseen liittyvä sosiaalinen asia"?

Ap halusi palkintovaimon ja sai sellaisen laiskan, joka tykkää elää miehen rahoilla. Ennenkuin menee naimisiin ja tekee lapsia, kannattaa miettiä aika tarkkaan että millainen se toinen ihminen on oikeasti, eikä valita esim pelkän ulkonäön perusteella kumppaniaa

Vierailija
578/769 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aiheutat "vahingossa" sinne vesivahingon ja mielellään niin ettei sitä heti huomaa.

Sairasta. Omien lasten mahdollinen taloudellinen ahdinko ja köyhyys eron jälkeen ei merkitsisi mitään, kunhan vain saa kostetttua vaimolle? Ei herranen aika.

Ai kusipäisyyttä ja pettämistä ei saisi kostaa?

Mikä kehitysvamma sinulla on?

Kusipäistä on kostaa se lapsille.

Kyllä minuakin on joskus harmittanut, et oon ollut kiltti miehelleni, yrittänyt toimia hänen mieltymysten mukaan. Mutta hän ei sit oo tehnyt niin minuunpäin. Antaa työllensä kaiken hyvän, kotona ei sit jaksa hyvistellä. Miksi kostaisin sen lapsilleni?? Hekin kärsivät ikävästä ihmisestä isänä. Ei o heidän syy.

Vierailija
579/769 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jostain syystä kuitenkin ne työtä vieroksuvat naiset löytävät miehiä. Jos seisoo omilla jaloillaan, kiinnostus vähenee selvästi. Miehet haluavat tuntea itsensä tarpeellisiksi.

AP

Ei välttämättä. Mutta huomaan, että usein työteliäät naiset ovat hieman heikkoja parisuhteeseen liittyvien sosiaalisten asioiden kanssa. Se on vähän luotaan työntävää. Itse pidän naisellisista naisista, sellaisista jollaisia naiset ovat olleet tuhansia vuosia.

Vaimo kuitenkin jo alussa sanoi, että hän tykkäisi olla kotiäiti. Minä uskoin.

Mikä on "parisuhteeseen liittyvä sosiaalinen asia"?

Vierailija
580/769 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne on aivan tietynlaisia ihmisiä, jotka rupee pesää jaettaessa keksimään ittelleen tuntipalkkaa, joka pitäisi pesästä heille takautuvasti maksaa... Parhaat näistä laskeskelee vaikka 15 vuoden ruokaostoksien jakautumista ja menneitä etelän matkoja. Joka ikinen kenen kanssa olen joutunut tekemisiin tai sivusta seurannut on ollut 100% ureakefalus.

hahah ureakefalus. Onko tällaisella kesken jäänyt kefalokaudaalinen kehitys ( Päästä häntään etenevä-kehitys)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kahdeksan