Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rakensin perheelle omakotitalon omin käsin - vaimo vaatii erossa talosta puolet itselleen.

Vierailija
06.08.2023 |

Otsikossahan se jo on.

Rakensin muutama vuosi takaperin itse omin käsin töiden ohella perheelle omakotitalon. Olen rakennus- ja talotekniikkka-alan yrittäjä, joten kaikki on itse tehtyä - lakien ja pykälien mukaan.

Nyt erossa vaimon juristi ja kiinteistönvälittäjä laskee, että eihän sillä mitää väliä ole, että raadoin pitkää päivää ja tuotin perheelle puoli-ilmaisen talon pään päälle, vaan joudun jumalaut maksaan omasta työstäni vaimolle! Siis tein itse ja säästin, jotta vaimo voi nyhtää talon reaalihinnan mukaisen osuuden minulta nyt.

Meneekö oikeasti näin?

Kuitenkin eron syykin on se, että vaimo petti. Olin kuulemma liikaa töissä... Nyt pitäisi sitten maksaa siitä, että tein perheelle elantoa, saatiin hieno koti, hienot autot, lapsille kalliit harrastukset. Kaikki tuo tietysti jatkuu, mutta ei luonnollisesti vaimon osalta, joka hyppäsi kelkasta.

Kommentit (769)

Vierailija
541/769 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän Suomessa sellainen tapaus on ollut, jossa perheen isä poltti talon (ja sen mukana lapset) kun ei halunnut erota. Perheen äiti oli silläaikaa jossain turhissa pikkujouluissa tms. Olivat jonku pierujen haistelijoiden lehdessä kehuskelleet aiemmin talollaan.

Tais olla narsisti-isukki, tai jokin muu pershäiriöinen isukki

Vierailija
542/769 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No aika tuore tapaus vielä, tuo pettäminen sattui viime jouluna ja eroa viritelty nyt kesästä asti. Vaimo on ollut jo kerran aiemmin naimisissa ja sillä oli riitaisa ero. Lapsia niille ei kerennyt tulla. Avioehto meillä on ja sen mukaan molemmat pitää tuomansa asiat.

Asianajaja mulla on, mutta on suosittu ja ei ole ehtinyt ottaa kantaa asiaan vielä. Tuon vaateen sain viikolla.

Kuitenkin muuten meni hyvin, vaimo päätti pettää. Oli kai useammankin kerran.

Toki vaimo hoisi lapsia, kun ei suostunut töihin menemään. Yritin firmani alkuaoikoina, että menisi töihin, kun ei ollut yhtään rahaa, mutta halusi hoitaa lapsia. Eikä noille akateemisille oikein taida olla omia töitä.

Kuitenkin lasten nukutus ja iltaharrastuksiin vienti oli poikkeuksetta minun heiniä. Samoin vein lapset aamulla kouluun. Vaimo sai nukkua 7 asti, minä heräsin aina 4:30 hoitaan paperihommia. Vaimo pääsi nukkumaan aina 22:30, minä vasta 23:00. Vaihdoin autoihin renkaat, korjasin laitteet ja polkupyörät ja käytin joka aamuna koiran lenkillä. Mutta syytönhän rouva siihen oli.

Meinaavat, että silti vaimolle kuuluu enemmän vaikka on avioehto.

Sen siintä saa kun otit vaimosi ulkonäkönsä takia? Ilmeisesti on näyttävä nainen.

Et edes hoksanut ajatella että oli jo käynyt riitaisan eron ex ukostaan? Ei mikään varotuskello kilkannut että sun kanssa voi käydä samoin?

Oliko vielä niin että lähti sun matkaan ton toisen luonta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
543/769 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukas ne lapset hoiti kun sinä kävit töissä ja rakensit sitä taloa?

Niin siis tarkennuksena vielä, että meillä lapset olivat aina päivähoidossa 6-8h joka ikinen arkipäivä, vaikka vaimo oli kotona. Eli maksoin tavallaan kokista tuon ajan. Viikonloppuisin tein ruoan itse, kun vaimo ei ole kaksinen kokki. Ei erota edes raakaa kypsästä.

Mutta menit tuollaisen kanssa tekemään lapsia? Taisi naisen ulkonäkö ja taidot sängyssä viedä miestä?

ihan helvetin yleistä toi munalla "ajattelu" ja on se kyllä myös niin naurettavaa toimintaa oikeestaan kaikki, mikä liittyy pariutumiseen

Jos on ikäviä naisia liikenteessä, on myös miehiä, jotka mahdollistavat kaiken. Tuntevat itsensä sankareiksi, ehkä just oman firman kautta. Siihen sit pitää lisätä näyttävä ja esittelykelppoinen nainen. Vähän kuin se auto. Kavereiden pitää ihailla ja kadehtia. Kotivaimo antaa pienen ylellisen ripauksen siihen kuvaan, jonka ulkopuolisille antaa. Näin on paletti valmis. Naiset ei vaan ain.ymmärrä omaa rooliaan. Kaikki on siis fine, kunhan nainen tekee kaikkensa säilyttääkseen tän näytelmän. Mitään suurempaa sisältöä ei parisuhteeseen tarvita.

Eihän ap ilmeisesti valittanut naisen kotirouvautta ennen eroa. Kodin ja lapset vaimo hoiti tai oli hoitamatta. No prob. Mut sit nainen mokas ja petti. Ehkä jopa rakastu. Ja sillä pilas sit tän rakennelman

Noin typerää elämää monet elää, aivan vajaaälyistä touhua :D

544/769 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Länsimaiset naiset on nou nou. Ei missään nimessä.

Eikä varsinkaan avioliittoa. Ei länsimaissa ole enää "avioliittoa" perinteisessä merkityksessä nykyään se on vaan sopimus minkä rikkomisesta maksetaan naiselle. Mies maksaa. Älkää hyvät miehet menkö naimisiin se on vaan sitoumus että saa kusettaa laillisesti.

545/769 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aiheutat "vahingossa" sinne vesivahingon ja mielellään niin ettei sitä heti huomaa.

Sairasta. Omien lasten mahdollinen taloudellinen ahdinko ja köyhyys eron jälkeen ei merkitsisi mitään, kunhan vain saa kostetttua vaimolle? Ei herranen aika.

Ai kusipäisyyttä ja pettämistä ei saisi kostaa?

Mikä kehitysvamma sinulla on?

Lapsiinhan tuo kosto kohdentuisi  lopulta . Mietipä nyt uudestaan

Vierailija
546/769 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan sinä pitää koko talon itselläsi ja antaa hänelle tuosta puolet rahana.Jos talosta on arvopaperi kauppakirja niin siitä siitä summasta rahana puolet,ehkä.

Vierailija
547/769 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisit vaatinut vaimosi käymään töissä ja maksamaan puolet laskuista. Vai olisiko se niin, että sinä vaadit vaimon jäämään kotiin hoitamaan lapsia, niin pääset pois lapsien hoidosta ja tienaat rahan, ja sitten kun eroatte. Voit valittaa kuinka vaimo ei tehnyt perheen eteen mitään.

Vaimo ei jäänyt kotiin hoitamaan lapsia. Lapset olivat päiväkodissa. Mies vei aamulla hoitoon ja kuskasi illalla harrastuksiin. 

Senkö takia vaimon nyt kuuluu saada itselleen koko talo, että on kotona pessyt pyykkiä ja tehnyt ruokaa? Ei ole ihan kohtuullista tämä. Minusta vaimolle kuuluu jokin tasinko tietysti, jotta voi ottaa asuntolainaa ja aloittaa elämänsä muualla. Vaimohan tässä oli se, joka kävi vieraissa ja vaati eroa.

Mies pärjää kyllä talossa lasten kanssa kuten tähänkin asti, jos ottaa vähän kotiapua. Siivooja kerran viikossa siivoaa kodin ja pesee pyykit. Meillä siivooja tekee tuon 3 tunnissa. Ei se niin paljon maksa, ja saa kotitalousvähennyksetkin. Lapset joka tapauksessa syövät aamupalat, lounaat ja välipalat hoitopaikassa. Illaksi saa kaupasta kotiin valmistakin ruokaa ja varakas mies voi illaksi vaikka woltata ruokaa kotiin. 

Mieleeni jäi lehtijuttu, jossa yksi siivooja kertoi yksityiskodin siivouksesta. Siivous meni käytännössä niin, että hän joutui aluksi poimimaan lattialla ja muualla lojuvat lelut ja tavarat pois tieltä. Vasta sen jälkeen oli mahdollista aloittaa varsinainen siivous, joka on imurointia, lattian pyyhkimistä, ovipintojen ja kylpyhuoneen pesua. Esimerkin perhe oli tilannut tietyn määrän siivoustunteja, mutta itse siivoukseen jäi vain vähäsen aikaa.

Vierailija
548/769 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän pariskunnan, jolla oli kaksi pientä lasta. Mies rakensi vapaa-aikanaan pihaan autotallin ja vaimo joutui hoitamaan lapset yksinhuoltajana. Se päättyi niin, että vaimo otti eron. Heillä oli paljon riitoja kotitöistä ja lastenhoidosta ja mies piti naisen valitusta epäreiluna, kun hänhän teki kovasti töitä, kun rakensi autotallin.

Taas joku nainen, jonka ainut kommunikointikeino oli pelkkä vattuilu. Ai että näitä ämpärinjonottajia

Vierailija
549/769 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten nämä asiat voi olla vuosikymmenestä toiseen olevan joillekin täydellinen mysteeri?

Koska suurin osa ihmisistä on äärimmäisen "heikkolahjaisia"

Vierailija
550/769 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erosin miehestäni, koska hän oli aina töissä, jopa viikonloppuisin. Hän ei koskaan osallistunut lapsien hoitoon, vaikka ennen lasten hankkimista sovittiin että molemmat osallistuu. Kaksi lasta tuli ja molempien kohdalla petti lupauksen. Menetin työelämästä useamman vuoden + eläkettä.

Ero tuli ja 50-50 meni talous. Silti minulla oli matalapalkkaisempi työ, josta olin myös vuosia menettänyt. Löysin onneksi miehen, joka osallistuu perheeseen enemmän. Nyt minä käyn töissä ja hän hoitaa lapsia. Avioehtoa en halua. Katson, että se on 50-50 joka tapauksessa.

Sinä käyt töissä ja cuckmies hoitaa toisen miehen lapsia.

Vierailija
551/769 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain mies voi olla noin typerä ettei tee avioehtoa. Olen itse nainen mutta kun ostan pian asunnon niin siihen ei tule kukaan asumaan. Ja jos naimisiin menen niin ehdoton avioehto. Turha sitten itkeä kun paska on jo osunut siihen tuulettimeen. 

Vierailija
552/769 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän tässä ole kysymys siitä, että vaimo olisi uhrannut elämäänsä miehen vuoksi. On saanut elää kuitenkin aika rentoa elämää, kun mies on hoitanut oman osuuden kasvattajana ja rakentanut oman kodin ja tuonut leivän pöytään kun vaimolle liian raskasta ilmeisesti käydä töissä, vaikka olisikin tiukkaa. Mielestäni näiden tosiseikkojen valossa on kohtuullista, että mies saa pitää oman omaisuutensa, varsinkin kun nainen oli syy eroon

Toisaalta, onko se kovin rentoa elämää jos suurin osa koti-ja metatyöstä kaatuu vaimon niskaan? Vaimo joutunut hoitamaan, tiskit, pyykit, viikkosiivoukset ym ja pyörittämään arkea. Ns naistentyöt on sellaisia, mitkä on tehtävä päivittäin, kun taas mies vaihtaa ne renkaat pari kertaa vuodessa...Että on siinä vähän eroa

Pyykkien pesua, tiskausta ja siivoamista ei kyllä  tarvitse tehdä päivittäin. T: ihan normaali kouluttautunut töissä käyvä ihminen

No kyllä lapsiperheessä, etenkin jos on usempi lapsi, pitää pestä päivittäin pyykkiä sekä tiskata, joko käsin tai koneella. Jopa useamman kerran. Jos ei ole varaa ostaa valmisruokia niin kyllä on useamman kerran viikossa ruokaa tehtävä. Ja lasten kakkapyllyjä pestävä, ym ym

t. kotiäiti

Ruokapöytääkin pitää pyyhkiä puhtaaksi monta kertaa päivässä paitsi jos haluaa katsella tahmeaa ja suttuista pöytää syödessään.  Lattialle on pudonnut murusia ja sitäkin pitää putsata.

Vierailija
553/769 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Polta koko paska tai aiheuta tyyliin vesivahinko sinne

Jep! Omiin muroihin kuseminen kannattaa ihan aina! Peukkua!

Josä rakennat hiekkalinnan tai lumiukon, ni sä saat sen rikkooki.

Josä ostat telsun kolmella donalla tost noi vaan, ni sä voit kostoks pistää sen paskaksi lattialle, jos perhe mölisee ja vittuilee. Kävelet vaan ohi ja kiskaset sen lattialle.

Sä ostit sen ja sä rikot sen.

Ja järkyttävintä on, että tällaisia wt-henkilöitä meillä ON keskuudessamme tässä yhteiskunnassamme... 

Vierailija
554/769 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä vaimo teki sillä aikaa kun sä rakensit? Hoisi yksin teidän yhteisiä lapsia?

Varmaankin haaveili jostakin sellaisesta kumppanista jonka kanssa voisi viettää laatuaikaa, käydä ravintoloissa syömässä, teattereissa, festivaaleilla ynnä muissa.

Suomalaismiehet ei ole niin perhekeskeisiä kuulemma kuin tänne tulleet, joista jotkut viettävät jopa päivätkin perheen parissa. Siinä se kulttuuriero

Tänne tulleilla on tietenkin se etu että ei tarvitse käydä töissä koska elantoa tulee valtion kustantamana. Meillä tavallisilla ihmisillä on pakko tehdä työtä jotta näin kalliissa maassa voi elää ja elättää perhettä. Itse olen tehnyt havaintoja parisuhteesta ja melko usein naisilla on epärealistisia toiveita arjen suhteen. Monet haluavat korkean elintason mutta samalla paljon perheen yhteistä aikaa ja lomia. Ja tällaiseen ei ole varaa ilman työntekoa ja tässä on kierre valmis.

Koska kukaan ei ole toivomusautomaatti, aikuiset ihmiset puhuvat keskenään. Toiveista, haaveista, omista rajoituksistaan, mahdollisuuksistaan jne. Ja siten pyrkivät luomaan elämän, johon molemmat ovat tyytyväisiä tai mahdollismimman vähän tyytymättömiä. Sellaista perusasiaa, joka on kaikkien saavutettavissa, mutta harva näemmä toteuttaa.

Omaan tyytymättömyyteen voi aina hakea syytä toisesta. Jos se sit helpottaa. Mut mitään ei silloin opi ja tod. näk. toteuttaa samaa kaavaa seuraavassa suhteessa. Siitä seuraa katkeruus ja kyynisyys ja voi kirjoitella palstalla, miten kaikki naiset... kaikki miehet..Tajuamatta, että kaikissa suhteissa se yhteinen tekijä on tämä henkilö itse.

Opetelkaan ihmiset puhumaan!!

Niinpä, parikymmentä vuotta elettiin yhdessä ja montakohan kertaa sain kuulla tuskailua siitä "mihin mun rahat menee!". Taustalla oli aina sellainen pienen vihjauksen tuntu, että ne kuluu minun turhaan kulutukseen kun ostin joskus stockalta valmissalaattia tai tilasin itselleni ja perheelle vaatteita. 

Ihme juttu, mutta mun tulot tai kulutustottumukset ei ole muuttuneet mitenkään, silti nyt vuosia eron jälkeen mulla on säästöjä ja exällä yhä tili kokoajan tyhjä.

Se kun toisella on ne tarpeet parinkympin neule tai hame kerran kuussa ja toisella 60 tuhannen euron auto neljän vuoden välein, niin ei tarvii olla kummanen matemaatikko, että selviäisi "mihin ne miehen rahat menee"

Kallista on huo*an saaminen ja on kyllä säälittäviä "miehiä", täysiä pellejä

Vierailija
555/769 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka tyhmiä te suomimiehet oikein olette? tilastojen mukaan lähes kaikki naiset jättävät miehensä ja lain mukaan naiselle kuuluu silloin puolet miehen omaisuudesta.

jos mies tyhmyyttään menee naimisiin suominaisen kanssa tai tekee lapsia, niin se on ihan miehen oma vika. tyhmyydestä sakotetaan.

Vierailija
556/769 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap tuntuu olevan siis sitä mieltä, että hän haluaa talon ja vaimon pitää muuttaa pois johonkin yksiöön.

Ap ei ole maininnut mitään heidän pienistä lapsistaan, joiden koti se talo on. Ja joita ap ei ole ollut motivoitunut hoitamaan, eikä tekemään kotitöitä, vaannhalusi siksi 'naisellisen ja vähemmän työorientoituneen' vaimon kotipiiakseen.

Mikä on nyt ap:n ratkaisu lasten asumiseen ja huoltajuuteen? Aikooko hän ryhtyä yh-isäksi siinä talossa lasten lähivanhempana? Se voisi olla hyväkin vaihtoehto, vaimo pääsisi elämään lapsettomana sinkkuna uuden miehen kanssa. Miten minusta tuntuu, ettei tämä orjatyöntekijän rooli oikein sittenkään käy ap:lle. Kai hän ajatteli sen menevän jotenkin niin, että hön itse jäisi elämään taloon lapsettomana sinkkuna ja vaimo muuttaisi lasten kanssa yh-äitinä yksiöön. Kun ap ei tunnu mieltävän, että hänellä olisi omista lapsistaan mitään vastuuta.

Oireellista on, että ap on keskittynyt ketjussa pelkkään taloon, eikä tunnu edes tulleen ajatelleeksi, että hei ne lapsetkin ovat yhä olemassa.

Olen eri. Mutta sellainen huomio, että työssä käymätön, tuloton, vaimo tuskin pystyy yksin pitämään taloa. Kyllähän se, joka saa talon, saa myös asuntolainat. Tuloton ei edes teoriassa saa niitä lainoja itselleen. Ja vaimohan tässä on nyt pettänyt ja eroa hakenut, joten on parempi, että vaimo lähtee ja hankkii itselleen asunnon entisen kodin läheltä, niin että lasten tapaaminen onnistuu helposti. Lapset siis jäävät kotiinsa. 

Jonkinlainen tasinko tietysti on paikallaan, koska on kotiäitinä ollut. Tasinkorahoilla voi vaikka päivittää opiskeluja, jos on nyt muuten vaikea päästä töihin, tai sitten kun pääsee töihin, voi käyttää sen rahan oman asunnon omarahoitusosuuteen. 

Tässä skenaariossa lapset siis jäävät isälle, joka ei jatkossa voi olla poissa kotoa työn takia. Miehelle voi olla yllätys, että osa nykynaisista karttelee miehiä, joiden luona asuu edellisen suhteen lapsia, sillä se vie aikaa aikuisten parisuhteelta ja kivoilta asioilta.

Vierailija
557/769 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksette tehneet avioehtoa ennen rakentamista?

Minkä takia miehet on niin vässyköitä, että ne seksiä saadakseen alistuu rahoittamaan naisen elämää.

Ei tuollainen ole mikään normaali parisuhde.

Vierailija
558/769 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merkittävintä tässä on ettei millään ole mitään merkitystä.

Vain niillä lapsilla.

Ja millaista yhteiskuntaa ja millä arvoilla he pitävät pystyssä.

Eivät pidä.

Suomi on menetetty.

Meillä kenelläkään ei ole ikuisuutta.

Ja riitelemällä ikuisuus on menetetty.

Myrkytätte geeniperimänne halun huolehtia/ jakaa/ välittää/ rakastaa

Vierailija
559/769 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Polta koko paska tai aiheuta tyyliin vesivahinko sinne

Jep! Omiin muroihin kuseminen kannattaa ihan aina! Peukkua!

Josä rakennat hiekkalinnan tai lumiukon, ni sä saat sen rikkooki.

Josä ostat telsun kolmella donalla tost noi vaan, ni sä voit kostoks pistää sen paskaksi lattialle, jos perhe mölisee ja vittuilee. Kävelet vaan ohi ja kiskaset sen lattialle.

Sä ostit sen ja sä rikot sen.

Vankilapsykologina kesätöissä tällaista asennetta oli käsittämättömän paljon asiakkailla. Sääliksi kävi.

Entäs mitä tunteita herättää ne, jotka ei osaa olla vittuilematta, eli eivät kunnioita toista ihmistä?

Mitkä on ajatukset näistä kiusaajista?

Eka ajatus: Mistä näitä ihmisiä löytyy? Muualtakin kuin vankiloista? Onnekasta etten tunne tällaisia, vaan mukavia ihmisiä. 

Rakastakaa lähimmäisiänne, onnellisen elämän salaisuus!

Vierailija
560/769 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kuinka tyhmiä te suomimiehet oikein olette? tilastojen mukaan lähes kaikki naiset jättävät miehensä ja lain mukaan naiselle kuuluu silloin puolet miehen omaisuudesta.

jos mies tyhmyyttään menee naimisiin suominaisen kanssa tai tekee lapsia, niin se on ihan miehen oma vika. tyhmyydestä sakotetaan.

Suurin osa ihmisistä näkyy olevan äo60 porukkaa :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yksi