Rakensin perheelle omakotitalon omin käsin - vaimo vaatii erossa talosta puolet itselleen.
Otsikossahan se jo on.
Rakensin muutama vuosi takaperin itse omin käsin töiden ohella perheelle omakotitalon. Olen rakennus- ja talotekniikkka-alan yrittäjä, joten kaikki on itse tehtyä - lakien ja pykälien mukaan.
Nyt erossa vaimon juristi ja kiinteistönvälittäjä laskee, että eihän sillä mitää väliä ole, että raadoin pitkää päivää ja tuotin perheelle puoli-ilmaisen talon pään päälle, vaan joudun jumalaut maksaan omasta työstäni vaimolle! Siis tein itse ja säästin, jotta vaimo voi nyhtää talon reaalihinnan mukaisen osuuden minulta nyt.
Meneekö oikeasti näin?
Kuitenkin eron syykin on se, että vaimo petti. Olin kuulemma liikaa töissä... Nyt pitäisi sitten maksaa siitä, että tein perheelle elantoa, saatiin hieno koti, hienot autot, lapsille kalliit harrastukset. Kaikki tuo tietysti jatkuu, mutta ei luonnollisesti vaimon osalta, joka hyppäsi kelkasta.
Kommentit (769)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aiheutat "vahingossa" sinne vesivahingon ja mielellään niin ettei sitä heti huomaa.
Sairasta. Omien lasten mahdollinen taloudellinen ahdinko ja köyhyys eron jälkeen ei merkitsisi mitään, kunhan vain saa kostetttua vaimolle? Ei herranen aika.
Kyllä noin sairaita yksilöitä on olemassa, sitä kutsutaan sairaalloiseksi narsismiksi. Minäminä-narsistille lapset ovat vain väline, jonka avulla tehdä kiusaa exälle. Jotkut jopa tap p avat omat lapsensa kostoksi ja näitä miehiä on Suomessakin ollut.
Vierailija kirjoitti:
Itse teit virheen kun et ottanut avioehtoa, naisten onneksi miehet ovat typeriä.
Ja tuommoisen kirjoituksen perusteella pitäisi olettaa että sinä olet millään mittarilla hyvä ihminen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No aika tuore tapaus vielä, tuo pettäminen sattui viime jouluna ja eroa viritelty nyt kesästä asti. Vaimo on ollut jo kerran aiemmin naimisissa ja sillä oli riitaisa ero. Lapsia niille ei kerennyt tulla. Avioehto meillä on ja sen mukaan molemmat pitää tuomansa asiat.
Asianajaja mulla on, mutta on suosittu ja ei ole ehtinyt ottaa kantaa asiaan vielä. Tuon vaateen sain viikolla.
Kuitenkin muuten meni hyvin, vaimo päätti pettää. Oli kai useammankin kerran.
Toki vaimo hoisi lapsia, kun ei suostunut töihin menemään. Yritin firmani alkuaoikoina, että menisi töihin, kun ei ollut yhtään rahaa, mutta halusi hoitaa lapsia. Eikä noille akateemisille oikein taida olla omia töitä.
Kuitenkin lasten nukutus ja iltaharrastuksiin vienti oli poikkeuksetta minun heiniä. Samoin vein lapset aamulla kouluun. Vaimo sai nukkua 7 asti, minä heräsin aina 4:30 hoitaan paperihommia. Vaimo pääsi nukkumaan aina 22:30, minä vasta 23:00. Vaihdoin autoihin renkaat, korjasin laitteet ja polkupyörät ja käytin joka aamuna koiran lenkillä. Mutta syytönhän rouva siihen oli.
Meinaavat, että silti vaimolle kuuluu enemmän vaikka on avioehto.
Sen siintä saa kun otit vaimosi ulkonäkönsä takia? Ilmeisesti on näyttävä nainen.
Et edes hoksanut ajatella että oli jo käynyt riitaisan eron ex ukostaan? Ei mikään varotuskello kilkannut että sun kanssa voi käydä samoin?
Oliko vielä niin että lähti sun matkaan ton toisen luonta?
Eikös ap sanonut jossain myöhemmässä viestissään ettei vaimo hoitanut lapsia vaan lapset oli päiväkodissa? On vähän ristiriitaiset jutut trollilla :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aiheutat "vahingossa" sinne vesivahingon ja mielellään niin ettei sitä heti huomaa.
Sairasta. Omien lasten mahdollinen taloudellinen ahdinko ja köyhyys eron jälkeen ei merkitsisi mitään, kunhan vain saa kostetttua vaimolle? Ei herranen aika.
Ai kusipäisyyttä ja pettämistä ei saisi kostaa?
Mikä kehitysvamma sinulla on?
Mikä pers häiriö sinulla on kun mielestäsi lapsille kostaminen siinä sivussa on ok? Toivottavasti tuollaisella kuvatuksella ei lapsia ole tai jos on niin toivottavasti mitään tapaamisoikeuksia lapsiin ei ole eikä tule.
Olet kyllä harvinaisen sairas päästäsi (tai sitten pelkkä huono trolli)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen on hoitanut lapset ja kodin, ja menee ihan oikein, että puolet kuuluu vaimolle.
Mitäpä te kotiäipät tuumaisitte, kun mies sanoisi teille "Menepä sinä akka töihin tienaamaan, niin minä jään hoitamaan kotia ja lapsia."?
Ja se ei nyt kelpaa selitykseksi että mies ei muka osaa siivota, kokata tai hoitaa lapsia, joten sen takia äipän on pakko "uhrautua" ja jäädä kotiin. Myöskään se ei kelpaa selitykseksi että miehellä on 10-kertainen palkka akkaan verrattuna, joten fiksumpaa kun mies käy töissä.
Nyt on kyse siitä, että naiset varsin mielellään jää kotiin loisimaan, koska se on mukavampaa kun töissä raataminen. Ja silti nämä kotiäidit uhriutuvat ja vinkuvat kuinka tekevät tärkeää työtä kotona ilman palkkaa... Niin no... Mies se kuitenkin on joka tuo rahan pöytään. Ilman miehenne rahoja olisitte kadulla kerjäämässä.
Minä yritin ehdottaa miehelleni että ois jäänyt kotiin pidemmäksi aikaa ja minä maksan enemmän... Ei suostunut. Ei kuulemma voi, kun urakehitys olisi voinut kärsiä (hänen työpaikan naiset kyllä pystyy jäämään kotiin ja pomokin oikein kannusti siihen).
Olisin siis ollut iloinen jos mies olisi moista ehdottanut. Tosin en katsoisi hetkeäkään miestä, joka käyttää nimitystä "akka" vaimostaan tai yhtään kenestäkään.
Vierailija kirjoitti:
Minä en ymmärrä ihmisiä miksi ei tehdä AVIOEHTOA. Miksi pitää vielä vuosien jälkeen tapahtua ihmisiltä nyhtämistä eikä uskota. Näin ne naiset monesti tekee. Ottaa kaiken irti vielä senkin jälkeen kun revalla revitelty pitkin kyliä. Moni vaimo on aika erikoinen. Katsokaapa esim vauva tilastoja suomessa naimisissa olevilla pariskunnilla, niin pelottavan moni kasvattaa toisen spermalla siitettyä , ja sitten vielä uutisoidaan VOIMAANTUVISTA ENERGISISTÄ voima NAISISTA. Minusta tuollaiselle kuka pettää aviossa ollessaan pitäisi järjestää julkinen häpeä paaluun kytkeminen paikalliselle torille ja alasti. Jokainen voi käydä vähän lykkäsemässä takaapäin.
Oletko sinä se käenpoika-hullu jonka mielestä suurin osa lapsista on käenpoikasia :D
Sellaiset r a i s k a u s fantasiat siellä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No aika tuore tapaus vielä, tuo pettäminen sattui viime jouluna ja eroa viritelty nyt kesästä asti. Vaimo on ollut jo kerran aiemmin naimisissa ja sillä oli riitaisa ero. Lapsia niille ei kerennyt tulla. Avioehto meillä on ja sen mukaan molemmat pitää tuomansa asiat.
Asianajaja mulla on, mutta on suosittu ja ei ole ehtinyt ottaa kantaa asiaan vielä. Tuon vaateen sain viikolla.
Kuitenkin muuten meni hyvin, vaimo päätti pettää. Oli kai useammankin kerran.
Toki vaimo hoisi lapsia, kun ei suostunut töihin menemään. Yritin firmani alkuaoikoina, että menisi töihin, kun ei ollut yhtään rahaa, mutta halusi hoitaa lapsia. Eikä noille akateemisille oikein taida olla omia töitä.
Kuitenkin lasten nukutus ja iltaharrastuksiin vienti oli poikkeuksetta minun heiniä. Samoin vein lapset aamulla kouluun. Vaimo sai nukkua 7 asti, minä heräsin aina 4:30 hoitaan paperihommia. Vaimo pääsi nukkumaan aina 22:30, minä vasta 23:00. Vaihdoin autoihin renkaat, korjasin laitteet ja polkupyörät ja käytin joka aamuna koiran lenkillä. Mutta syytönhän rouva siihen oli.
Meinaavat, että silti vaimolle kuuluu enemmän vaikka on avioehto.
Sen siintä saa kun otit vaimosi ulkonäkönsä takia? Ilmeisesti on näyttävä nainen.
Et edes hoksanut ajatella että oli jo käynyt riitaisan eron ex ukostaan? Ei mikään varotuskello kilkannut että sun kanssa voi käydä samoin?
Oliko vielä niin että lähti sun matkaan ton toisen luonta?Eikös ap sanonut jossain myöhemmässä viestissään ettei vaimo hoitanut lapsia vaan lapset oli päiväkodissa? On vähän ristiriitaiset jutut trollilla :D
No jos lapset on 6-8h päivähoidossa, niin päivään jää vielä aika monta tuntia lastenhoitoa kuitenkin, kun mies on töissä 8-10h ja raksalla toisen mokoman. Lisäksi ap kertoi vaimollaan olleen mt-ongelmia ja uupumusta, eli varmaan päivähoito oli sitä varten että saisi toipua siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaimo teki 6 ateriaa päivässä kokoajan,, ja sinä vaihdoit yhdenkerran renkaat. Ettäs kehtaatkin selitellä että vaimo nukkui seitsemään. Pidät naista ihan orjan asemassa. Lapsista et ymmärrä mitään. Pieniä lapsia pitää hoitaa koko vuorokausi aina vaan. Se on palkatonta, mutta jonkun työtä kuitenkin. Avioeron syyt eivät nykyään johda rankaisuun.
Tuttu just kertoi exästään. Mies oli siis kaksi viikkoa lomastaan lastensa kanssa. Ilman lasten äitiä, koska olivat eronneet. Mies valitti, kuin kamalaa se oli, kun mitään omaa ei voinut tehdä. Koko ajan piti LAPSET ottaa huomioon. Tähän lasten äiti vaan totes, et sellaista se on lasten kanssa. Elämä.
:D :D: :D
Oma moka iso kipu. Kerro nyt vielä, ettet ole piilottanut omaisuuttasikaan vaimoltasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukas ne lapset hoiti kun sinä kävit töissä ja rakensit sitä taloa?
Niin siis tarkennuksena vielä, että meillä lapset olivat aina päivähoidossa 6-8h joka ikinen arkipäivä, vaikka vaimo oli kotona. Eli maksoin tavallaan kokista tuon ajan. Viikonloppuisin tein ruoan itse, kun vaimo ei ole kaksinen kokki. Ei erota edes raakaa kypsästä.
Täytyy sanoa, että tässä kohtaa alkaa loppua usko tarinaan. Suomessa erittäin harvalla on varaa elättää kahta lasta ja vaimoa, rakentaa taloja ja maksaa vielä päivähoitomaksuja päälle.
Tai jos yritys olisi todella kannattava, tuskin olisi järkevää itse rakentaa taloa. The math ain't mathing, niin kuin tiktok-nuoriso sanoisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Polta koko paska tai aiheuta tyyliin vesivahinko sinne
Jep! Omiin muroihin kuseminen kannattaa ihan aina! Peukkua!
Josä rakennat hiekkalinnan tai lumiukon, ni sä saat sen rikkooki.
Josä ostat telsun kolmella donalla tost noi vaan, ni sä voit kostoks pistää sen paskaksi lattialle, jos perhe mölisee ja vittuilee. Kävelet vaan ohi ja kiskaset sen lattialle.
Sä ostit sen ja sä rikot sen.
Vankilapsykologina kesätöissä tällaista asennetta oli käsittämättömän paljon asiakkailla. Sääliksi kävi.
Entäs mitä tunteita herättää ne, jotka ei osaa olla vittuilematta, eli eivät kunnioita toista ihmistä?
Mitkä on ajatukset näistä kiusaajista?
Arvaan, että sinun mielestä "nalkutus" on vittuilua joka oikeuttaa että mies antaa ns pataan vaimolle...Tiukassa elää edelleen asenne, että vaimo on jotenkin ansainnut sen että häntä lyödään.
Vähän sama kuin että edelleen monien mielestä rais kaus on jotenkin oikeutettu, jos on kulkenut minihameessa ja ollut humalassa. Eli uhrissa on enemmän vikaa kuin tekijässä...
Jos sinä et kestä vittuilua lyömättä niin kannattaa poistua paikalta. Mitään oikeutusta väkivallalle ei ole, ikinä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kuinka tyhmiä te suomimiehet oikein olette? tilastojen mukaan lähes kaikki naiset jättävät miehensä ja lain mukaan naiselle kuuluu silloin puolet miehen omaisuudesta.
jos mies tyhmyyttään menee naimisiin suominaisen kanssa tai tekee lapsia, niin se on ihan miehen oma vika. tyhmyydestä sakotetaan.
Suurin osa ihmisistä näkyy olevan äo60 porukkaa :D
eli niitä miehiä, jotka suostuvat menemään naimisiin, vaikka on ihan julkista tietoa, että lähes kaikki eroavat ja nainen vie lapset ja miehen rahat
Aivankuin sille olisi ollut syynsä miksi ennen feminismiä eron koittaessa lapset kuuluivat isälle.
Oho, en tiennytkään, että ennen miehet hoitivat ja kasvattivat lapset eron jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukas ne lapset hoiti kun sinä kävit töissä ja rakensit sitä taloa?
Niin siis tarkennuksena vielä, että meillä lapset olivat aina päivähoidossa 6-8h joka ikinen arkipäivä, vaikka vaimo oli kotona. Eli maksoin tavallaan kokista tuon ajan. Viikonloppuisin tein ruoan itse, kun vaimo ei ole kaksinen kokki. Ei erota edes raakaa kypsästä.
Täytyy sanoa, että tässä kohtaa alkaa loppua usko tarinaan. Suomessa erittäin harvalla on varaa elättää kahta lasta ja vaimoa, rakentaa taloja ja maksaa vielä päivähoitomaksuja päälle.
Tai jos yritys olisi todella kannattava, tuskin olisi järkevää itse rakentaa taloa. The math ain't mathing, niin kuin tiktok-nuoriso sanoisi.
No ap onkin supermies joka hoiti lapset, koirat ja kotihommat, pyöritti menestyvää yritystä ja rakensi talon omin kätösin. Vaimo ei tehnyt mitään vaan laiskotteli kaiken aikaa. Ois kyllä kiva kuulla vaimon versio tästä tarinasta 😀
Vierailija kirjoitti:
Minä en ymmärrä ihmisiä miksi ei tehdä AVIOEHTOA. Miksi pitää vielä vuosien jälkeen tapahtua ihmisiltä nyhtämistä eikä uskota. Näin ne naiset monesti tekee. Ottaa kaiken irti vielä senkin jälkeen kun revalla revitelty pitkin kyliä. Moni vaimo on aika erikoinen. Katsokaapa esim vauva tilastoja suomessa naimisissa olevilla pariskunnilla, niin pelottavan moni kasvattaa toisen spermalla siitettyä , ja sitten vielä uutisoidaan VOIMAANTUVISTA ENERGISISTÄ voima NAISISTA. Minusta tuollaiselle kuka pettää aviossa ollessaan pitäisi järjestää julkinen häpeä paaluun kytkeminen paikalliselle torille ja alasti. Jokainen voi käydä vähän lykkäsemässä takaapäin.
Tämä kirjoitus on hyvä esimerkki palstamiehen kieroutuneesta seksuaalisuudesta - halutaan rais kaamalla häpäistä nainen. Miksi et tuomitse pettäviä miehiä vaan nimenomaan pettävät naiset? MIksi et vaadi petturimiehiä paaluun kytkettäviksi ja torille häpäistäviksi?
Koska pohjimmiltasi sinä vihaat naisia. Pettikö ehkä äitisi isääsi vai tapahtuiko jotain muuta traumaattista? Ja nyt se kulminoituu siihen että kirjoittelet tänne häpäisyfantasioitasi naisista.
Toivottavasti pääset terapiaan purkamaan noita patoutuneita traumojasi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kuinka tyhmiä te suomimiehet oikein olette? tilastojen mukaan lähes kaikki naiset jättävät miehensä ja lain mukaan naiselle kuuluu silloin puolet miehen omaisuudesta.
jos mies tyhmyyttään menee naimisiin suominaisen kanssa tai tekee lapsia, niin se on ihan miehen oma vika. tyhmyydestä sakotetaan.
eli niitä miehiä, jotka suostuvat menemään naimisiin, vaikka on ihan julkista tietoa, että lähes kaikki eroavat ja nainen vie lapset ja miehen rahat
Aivankuin sille olisi ollut syynsä miksi ennen feminismiä eron koittaessa lapset kuuluivat isälle.
Oho, en tiennytkään, että ennen miehet hoitivat ja kasvattivat lapset eron jälkeen.
Eihän ne kasvattaneetkaan, vaan ottivat uuden vaimon hoitamaan niitä. Tai palvelijan, tai oman äidin. Tai jos ne oli tarpeeksi isoja niin vanhin tytär hoiti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennen miehet olivat täydessä vastuussa perheensä elatuksesta, vankeuden uhalla.
Vierailija kirjoitti:
Jos tarkoitat käenpoikasia, yleisesti ottaen 0.8-1.2% on niitä. Ja tähän kuuluu tapaukset, joissa "isä" ei vaan välitä, onko itse oikea isä vai ei.
Miehet ovat perinteisesti niitä, jotka mielellään siementää. Viime aikoina naisetki vapautuneet enemmän. Yleensä parittelussa on aina kaksi osapuolta. Edelleen useinmiten mies ja nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et tiennyt et koska feministit eivät halua kertoa historiallisia tosiasioita. Miehet olivat vastuussa perheestään. Miehellä oli kaikki vastuu ja siksi myös valta. Naisella ei ollut velvollisuutta elättää perhettä eikä siksi myöskään valtaa.
Talon rakentaminen on sellainen rykäisy että en ihmettele yhtään harmitusta.