Rydman: Irtisanoudun rasismista "sellaisena kuin se on klassisesti ymmärretty"
Kommentit (426)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun kaikki tuntuu olevan nykyään rasismia niin kohta mikään ei ole rasismia.
Ihmiset on tyhmiä jos luulevat että sanojen ylikulutuksella jotenkin kasvatetaan niiden tehoa tai painoarvoa?
Kuka jaksaa enää loukkaantua homottelusta? Kirosana v*ttu on nykyisin pelkkä puhekielen pilkku, piste, huuto- ja kysymysmerkki.Otetaan tilanne:
Joku henkilö sanoo eriävän mielipiteen X etnisestä ryhmästä.
Sinä menet syyttämään häntä rasismista.
Hän vastaa "no niin olenkin, mitä sitten?"
Mikä on välitön vastauksesi?Ei taida tulla mitään mieleen vai, koska oletit että asia olisi päättynyt siihen?
Liikumme ilmeisesti vähän eri piireissä, kun ei homottelu ja v*ttu välimerkkinä kuulu omaan eikä lähipiirin tapoihin.
Mitä tulee kysymykseesi, niin tuostahan voisi hyvin jatkaa keskustelua ja haastaa toista osapuolta ajattelemaan ja kertomaan miksi ajattelee näin.
Minusta tuossa edellisessä viestissä oli aika outo jo se idea että joku sanoo "eriävän mielipiteen X etnisestä ryhmästä". Siis mitä?
Oikeastiko ihmiset muodostavat mielipiteitä kokonaisista etnisistä ryhmistä? Miksi yleensä tuollaisia "mielipiteitä" edes tarvitaan? Mihin? Mihin nämä mielipiteet perustuvat (sanojathan harvemmin ovat asiantuntijoita antropologian alalla)?
Minusta jo idea että pitäisi julkisesti esittää mielipide kokonaisesta kansanryhmästä kuulostaa lähtökohdiltaan jo rasistiselta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole rasisti sillä lailla kuin minä sen päätän määritellä! Mutta pari n*****- ja j***** -läppää voi aina hei heittää, se on ihan klassista kato kun en edes omista orjia 😇
Ryyd
Täsmennyksenä, YKSITYISESSÄ kommunikaatiossa, jonka ei pitäisi kuulua punaviherpaviaanille millään tavalla.
Miksi sitten persut ja äärioikeistolaiset nostivat niin hirveän haloon Marinin yksityiselämään liittyvistä asioista? Miksi se oli silloin okei, muttei nyt Rydmanin tapauksessa? Bilettäminen on sentään laillista Suomessa, rasismi taas ei.
Ettekö todella tajua kuin tekopyhiä te olette...
jos ministeri hilluu joidenkin jauhonokkien kanssa niin mielestäni se on ihan yhtä kyseenalaista kuin se että ministeri henglailisi skinien kanssa.
Mitä nyt skinit on usein väkivaltarikollisia ja äärioikeisto yleensäkin Supon mukaan suurin uhka Suomen sisäiselle turvallisuudelle. Aika hvetin typerä rinnastus.
Ainoat Poliisiin kohdistuneet vakavat tuevallisuusuhat sekä kantiksia vastaan tehty t e r o i s k u on tullut muslimien taholta. Supon seuraamia i s l a m i s t e j a oli jo vuosia sitten satoja ja lukema on nousujohteinen.
Ai sä tunnet asian Supoa paremmin? Lue nyt edes vähän lehtiä, ennen kommentointia.
Pelkästään Matti Saarelaisen tapaus osoittaa että myös Supossa on syytä uudistaa toimintakulttuuria ja siivota koko organisaation johtoporras.
Mikään muu ihmisryhmä kuin muslimit ei ole tehnyt kantiksia kohtaan yhtä paljon rikoksia ja aiheuttanut viime kesäisen erittäin vakavan turvallisuusuhkan Suomen Poliisia kohtaan, hyvässä muistissa on Krista Mikkosen kiusaantunut kiemurtelu kun häneltä kysyttiin ketkä uhkaavat poliisia. Kyseessä oli muslimikurdien jengi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä äänestin Rydmania koska tiesin että Halla-Aho pääsee kuitenkin eli taktikoin äänestämällä Rydmania, koska hän on mies paikallaan. Hienoa että eteni jopa ministeriksi. Kyllä te vihervasukit ja demarit otitte nyt vaan niin turpiin näissä vaaleissa, että ymmärrän yskännne, mutta olisko jo aika hyväksyä äänestystulos. Kansa on puhunut ja demokratia toteutunut.
Minkälainen ihminen on ylpeä, kun on äänestänyt groomaajaa? Mä vielä rasi stit ymmärrän, mutta tää pedarointi?
En minäkään sellaista ymmärrä. En ymmärrä miten yli miljardi ihmistä voi kunnioittaa profeetta Muhammedia vaikka hän nelikymppisenä meni naimisiin 6-9 vuotiaan lapsimorsiamensa kanssa ja yhtyi häneen 9-12 vuotiaana. (Riippuen lähteestä, siksi kolmen vuoden aikaikkuna).
T: Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kohuviesti on julkaistu!
https://www.suomenuutiset.fi/tallainen-oli-wille-rydmanin-myrkyllinen-v…Jotenkin vasukit tulkitsivat noita niin, että Orpo aikoo tappaa saksalaisia toimittajia.
Toisaalta miksei ollut välitetty vastata viestiin saksaksi kun toimittajan viestikin oli sillä kielellä. Saksalaisten enkku ei välttämättä kaksista, kuten nyt on nähty. Tämä on oma kokemus kun olen käynyt usein Saksassa 90-luvulta alkaen. Tulkkeja saatavilla ja näin vältetään virhetulkinnan mahdollisuus.
Miksi Wille oli käskenyt avustajansa kääntää viestinsä englanniksi ja jälkikäteen kiistää, että kyse olisi hänen viestistään- kun se on? Miksi ministeri katsoo asiakseen oikoa ulkomaisia toimittajia pikkuasioista? Tuskin kuuluu ministerin työkuvaan?
Toimittaja ulkomailta lähetti kysymyksiä ja niihin vastattiin. Näin toimivat edellisenkin hallituksen ministerit.
Hei, mulla olis täällä pari alaikäistä...
Vierailija kirjoitti:
Minkälainen ihminen on ylpeä, kun on äänestänyt groomaajaa? Mä vielä rasi stit ymmärrän, mutta tää pedarointi?
Koska sellaista ei ole tapahtunut? Paavo Teittinen on toki julkaissut seksifantasioitaan hesarissa, mutta eivät ne edusta todellisuutta.
Mä luulen, että tuosta sanasta on tehty taikasana, jolla voi selittää kaikki omat ongelmansa. Jos minä valkoihoisena koen ongelmia, niin mitä sanaa minä voin käyttää?
Vierailija kirjoitti:
Laitapa mulle yhteystiedot!
T: Sasu Haapanen (vas.)
Uskomatonta että tuollainen rasisti on ministerinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvä kommentti. Nykymääritelmät ovat aivan ihmeellisiä. Sain kuulla olevani rasisti, kun vastustin sitä, että ihmisiä kohdellaan eriarvoisesti taustansa mukaan.
Rasismi eli rotusyrjintä tai etninen syrjintä[1] on syrjintää ihmisen etnisen ryhmän tai muun syntyperään liittyvän seikan perusteella.[2][3][4] Rasismissa ihmisryhmä arvotetaan esimerkiksi ihonvärin tai kansallisuuden perusteella alempiarvoiseksi kuin muut ryhmät.[5] Syrjintä on Suomessa kielletty laissa ja kansainvälisissä ihmisoikeussopimuksissa.[6]
Wikipediassa on vielä tämä "vanha" määritelmä. Uudesta en ole vielä kuulukaan.
Sanojen määritelmät ovat tärkeitä, vaikka moni tuntuu tässä ketjussa kuvittelevankin, että kaikilla on sama käsitys sanoista. Ei todellakaan ole ja eri ryhmät yrittävät nimetä ajamiaan asioita jollain positiivisella sanalla tai vastaavasti leimata toisten toimia negatiivisella. Sanan merkitys alkaa näin pikku hiljaa muuttua. Näin on käynyt esimerkiksi sanalle tasa-arvo. Uutena kohteena on nyt rasismi. Tässä toiselta laidalta elokapinan näkemys mitä rasismin alle pitää laittaa.
"Suuri painotuksemme tällä hetkellä on, että oikeistohallitus ajaa näkemyksemme mukaan rasistista ilmastopolitiikkaa, kertoo liikkeen aktivisti Tero Mononen.
Elokapinan mukaan hallitus ei ota tarpeeksi huomioon ilmastonmuutoksen välittömiä vaikutuksia globaaliin etelään ja tämän takia sen ilmastopolitiikka on rasistista."
Miten sitten itse kuvailisit hallituksen ilmastopolitiikkaa, jossa ei oteta huomioon maailman niitä maita, joissa asuu enimmäkseen tummaihoisia ihmisiä?
Oiskohan se vain realistinen toteama että nää miehet ei ole työllistyneet ja oppineet suomen kieltä ja ovat pelkkä hukkaresurssi ja työllistävät myös poliiseja ylenpalttisesti + virkakoneisto sen päälle.
Useita viisinumeroisia lukuja ilmaan taivaan tuuliin plus tuet, jotka työtätekevät maksaa.
Tämä on se realiteetti. Rasismi on sitten eriasia.
Pitää puhua realiteeteistä ja onko meillä varaa ja onko meillä haluja maksaa. Sanoisin että vasemmalta ja oikealta sekä liberaalilta ja konservatiiviselta suunnalta tulisi realistinen toteama, että jotain tarttis tehdä.
Koska pitää ajatella ja toimia järkevästi.
Jätkät duuniin tai ulos hölmöilemästä täältä.
Ryhtiliikettä tarvitaan ja ripeästi!
Vierailija kirjoitti:
Niin, millä sanoilla ilmaiset itse puolisollesi, että olet tuomassa kotiinne vieraita, joiden ikä tulisi ottaa huomioon tarjoiluissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta kaikki ihmiset joita kiinnostaa toisten väliset tekstiviestit on jotenkin naurettavia. En ymmärrä tällaista edes täysikasvuisilta naisilta vaikka juoruaminen yleensä yhdistetään juuri naisiin.
Ihmiset tuntuu henkisesti olevan aika läskejä, tällaisia juttuja nostetaan jopa tunnettuihin medioihin kuola valuen himokkaana rasvaisesta ulkonäöstä.
Tällainen matalamielinen typeryys ja hillittömyys on jotenkin lannistavaa. Eikö aikuisten ihmisten kesken voi pysyä julkikeskustelussa asialinjoilla?
No minua ainakin kiinnostaa tietää jos ministeri on pedari, r a i s k a r i tai r a s i s t i. Joku voi, ryydana vieköön, olla näitä kaikkia. Osaan olla sitten äänestämättä.
Aha. No minäpä kerron sulle totuuden, että 99,99% maailman ihmisistä on rasistisia. .
Väitteesi on täyttä puppua. Miksi lähes jokaisen maan laissa kielletään rasismi, jos väitteesi pitää paikkansa?
Älyttömillä väitteilläsi sinä vaan yrität epärehellisesti puolustella ja kiillotella omaa kantaasi.
No ketä niissä viesteissä syrjittiin? Sitä samaa on joka puolella maailmaa ja henkilökohtaisempaa ja enemmän kuin täällä. Jenkeissäkin on syrjintä kielletty, mutta kyllä sitä vaan häippäsee sovussa takavasemmalle, jos on vahingossa ajanut blackonly-kylään ja ne niinkun kertoo sulle sen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä äänestin Rydmania koska tiesin että Halla-Aho pääsee kuitenkin eli taktikoin äänestämällä Rydmania, koska hän on mies paikallaan. Hienoa että eteni jopa ministeriksi. Kyllä te vihervasukit ja demarit otitte nyt vaan niin turpiin näissä vaaleissa, että ymmärrän yskännne, mutta olisko jo aika hyväksyä äänestystulos. Kansa on puhunut ja demokratia toteutunut.
En minäkään sellaista ymmärrä. En ymmärrä miten yli miljardi ihmistä voi kunnioittaa profeetta Muhammedia vaikka hän nelikymppisenä meni naimisiin 6-9 vuotiaan lapsimorsiamensa kanssa ja yhtyi häneen 9-12 vuotiaana. (Riippuen lähteestä, siksi kolmen vuoden aikaikkuna).
T: Eri
Muslimeita on nykyään + 2 miljardia. Muhammed on muslimeille suurin virheettömän ihmisen esikuva jota pyritään jäljittelemään. Meillä jammut suljetaan Niuvalle, muslimeille he ovat sankareita, vääräuskoinen nainen kelpaa mainiosti seks_orjaksi kuten haditheissakin lukee.
Vierailija kirjoitti:
Offtopic mutta mikä ihmeen tarve tolla Rydmanilla on jatkuvasti virnuilla noin helvetin ylimielisesti.
Eikös narsistit usein hymyile valehdellessaan?
Kyllä ministerismiehellä pitää olla oikeus houkutella ala-ikäisiä ryhmäseksiin aikuisten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan irtisanoutuu jostain hyvin kapeasta rotuopin määritelmästä, joka on ollut levityksessä kauan sitten. Ei siis mistään muusta.
Rasismi on nimenomaan syrjintää tai sortoa rodun perusteella, ei mitään muuta. Kaikenlainen muu syrjintä ei ole rasismia.
Esim. uskonnon tai kulttuurin arvostelu ei ole rasismia, eikä myöskään se, että kyselee toiselta hänen juuristaan.
Väärin. Koska rotuja ei ole olemassa, vaan ne ovat keksitty käsite, niin totta kai se syrjintä osuu nimenomaan todellisiin asioihin kuten etnisyyteen, ulkonäköön, uskontoon, kieleen, kansallisuuteen, jne...
Väärin ymmärrät myös lainsäädäntöä siinä että kuvittelet että uskonnon ja kulttuurin arvostelu ei olisi rasismia. Kyllähän useimmiten se "arvostelu" nimeenomaan kohdistuu yksilöihin, ihmisiin, eikä niinkään esimerkiksi jonkin uskonnon opinkappaleisiin. Ja kun rupeat arvostelemaan yksilöitä uskonnon/kulttuurin/kielen perusteella, niin muistapas se, että meillä Suomessa on lain mukaan uskonnonvapaus ja kulttuuri ja äidinkieli ovat ihmisoikeuksia nekin.
Sinä olet väärässä ja pahasti oletkin. Sillä ei ole mitään merkitystä miten tänä päivänä ajatellaan roduista. Käsite on vanha ja sillä on vakiintunut merkitys. Se on varattu. Jos haluat puhua jostain muusta syjinnästä, niin käytät oikeaa käsitettä eli syrjintää esim. uskonnon takia.
Lain mukaan uskonnon ja kulttuurin arvostelu ei ole kriminalisoitua, olet aivan pihalla, jos niin luulet. Loput hölinästäsi eivät liity mitenkään minun viestiini, en ole puhunut yksilöistä mitään.
Hölinää oli todellakin SUN viestisi. Et edes lukenut tai sitten ymmärtänyt mitään mun tekstistä, mutta sehän oli arvattavaa.
Lisäksi erehdyt siinäkin että "rodulla olisi vakiintunut merkitys". Nimenomaan jos olet yhtään tietoinen rasismin historiasta niin tiedät että rotukäsite on ollut erilainen eri paikoissa ja muuttunut yhdenkin maan sisällä ajan kuluessa. Tämähän johtuu siitä, että käsitteellä ei ole todellista fyysistä perustaa, vaan se on ihmisten keksimä asia.
Kerropa miten muka "arvostelet uskontoa"? Kerro myös mikä tavoitteesi on kyseisessä arvostelussa. Anna esimerkki, niin mietitään liittyykö rasismiin vai ei.
Ja vielä, et selvästikään hahmota mitä on moniperusteinen syrjintä.
Tunnut kärsivän hyvin syvistä ennakkoluuloista muulla lailla ajattelevia kohtaan. Lisäksi sinulla on luetun ymmärtämisen kanssa ongelmia. En ole sanonut, että rodulla olisi vakiintunut merkitys, vaan käsitteellä rasismi. SInä itse et ymmärrä sitä, että rasismi ei ole synonyymi kaikelle syrjinnälle. Jos haluat puhua jostain muusta syrjinnästä, niin et käytä sanaa rasismi, koska muutoin käytät väärää sanaa ja annat sijaa väärinkäsityksille.
Täällä joku puhui Talibaneista, joten se esimerkkinä voin arvostella heidän ihmisoikeusloukkauksia sisältävää kulttuuri- ja uskontokäsitystään.
Vierailija kirjoitti:
Eikö Rydman siis hyväksy mustien orjien ruoskimista? Tämä sangen hyvä.
Joo ei halua Ku Klux Klania, keskitysleirijä ja puuvillapeltoja Suomeen. Symppis jäbä, sydän paikallaan.
En kannata persuja tai muutenkaan rasisteja, mutta ei se ongelma ja resurssihukka katoa mihinkään rasisteiksi syyttelemällä.
Pitäiskö jätkät pistää töihin tai pihalle hölmöilystä?
Kielikouluun ja tapakoulutukseen miten täällä käyttäydytään ja miten täällä puhutaan.
Syntyisi ymmärrystä kun on yhteinen kieli. Työntekokin olisi helpompaa.
Vanhan ajan vasemmistolaiset olisivat persuja.
Siis ne vanhat karvalakkipäiset kommarit torilla räntäsateessa jakamassa punaisia ilmapalloja.
HE olisivat nykyään persuja.
Nyky vasemmisto ei merkitsisi heille sitä juttua.