Rydman: Irtisanoudun rasismista "sellaisena kuin se on klassisesti ymmärretty"
Kommentit (426)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole rasisti sillä lailla kuin minä sen päätän määritellä! Mutta pari n*****- ja j***** -läppää voi aina hei heittää, se on ihan klassista kato kun en edes omista orjia 😇
Ryyd
Täsmennyksenä, YKSITYISESSÄ kommunikaatiossa, jonka ei pitäisi kuulua punaviherpaviaanille millään tavalla.
Miksi sitten persut ja äärioikeistolaiset nostivat niin hirveän haloon Marinin yksityiselämään liittyvistä asioista? Miksi se oli silloin okei, muttei nyt Rydmanin tapauksessa? Bilettäminen on sentään laillista Suomessa, rasismi taas ei.
Ettekö todella tajua kuin tekopyhiä te olette...
jos ministeri hilluu joidenkin jauhonokkien kanssa niin mielestäni se on ihan yhtä kyseenalaista kuin se että ministeri henglailisi skinien kanssa.
Mitä nyt skinit on usein väkivaltarikollisia ja äärioikeisto yleensäkin Supon mukaan suurin uhka Suomen sisäiselle turvallisuudelle. Aika hvetin typerä rinnastus.
Expressenin mukaan mielenosoittajat ovat heitelleet kiviä sekä käyttäneet aseinaan keppejä ja festivaalitelttojen kiiloja. Mielenosoittajat ovat repineet myös telttoja alas ja ilmeisesti niitä on myös sytytetty tai yritetty sytyttää tuleen.
Dagens Nyheterin mukaan alueen ulkopuolella on sytytetty myös autoja tuleen.
Kuvamateriaalin perusteella festivaalialueella nousee useita savupilviä. Expressenin mukaan alueella on mahdollinen räjähdysvaara, sillä telttojen luona on kaasupulloja.
Paikan päällä olevan Expressenin toimittaja kuvailee tilannetta ”täydelliseksi kaaokseksi”. Hänen mukaansa paikalla olisi myös räjähtänyt.
– Se näyttää sota-alueelta, toimittaja kuvailee.
Festivaalialue sijaitsee Järvafeltissä Pohjois-Tukholmassa.
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/9213a0f1-51ca-446b-814f-1aa1acf1e602
Sillä aikaa kun jeesustellaan jollain tuhmilla vitseillä, tämä on todellisuutta harjoitetun politiikan vuoksi. Miten ihmiset ovat näin typeriä että tällaisen kaaoksen takia ei synny mitään tunnereaktioita mutta jos poliitikko kirjoittaa huonon vitsin niin sitten ollaan ihan että maailmanloppu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kohuviesti on julkaistu!
https://www.suomenuutiset.fi/tallainen-oli-wille-rydmanin-myrkyllinen-v…Jotenkin vasukit tulkitsivat noita niin, että Orpo aikoo tappaa saksalaisia toimittajia.
Toisaalta miksei ollut välitetty vastata viestiin saksaksi kun toimittajan viestikin oli sillä kielellä. Saksalaisten enkku ei välttämättä kaksista, kuten nyt on nähty. Tämä on oma kokemus kun olen käynyt usein Saksassa 90-luvulta alkaen. Tulkkeja saatavilla ja näin vältetään virhetulkinnan mahdollisuus.
Minä äänestin Rydmania koska tiesin että Halla-Aho pääsee kuitenkin eli taktikoin äänestämällä Rydmania, koska hän on mies paikallaan. Hienoa että eteni jopa ministeriksi. Kyllä te vihervasukit ja demarit otitte nyt vaan niin turpiin näissä vaaleissa, että ymmärrän yskännne, mutta olisko jo aika hyväksyä äänestystulos. Kansa on puhunut ja demokratia toteutunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole rasisti sillä lailla kuin minä sen päätän määritellä! Mutta pari n*****- ja j***** -läppää voi aina hei heittää, se on ihan klassista kato kun en edes omista orjia 😇
Ryyd
Täsmennyksenä, YKSITYISESSÄ kommunikaatiossa, jonka ei pitäisi kuulua punaviherpaviaanille millään tavalla.
Miksi sitten persut ja äärioikeistolaiset nostivat niin hirveän haloon Marinin yksityiselämään liittyvistä asioista? Miksi se oli silloin okei, muttei nyt Rydmanin tapauksessa? Bilettäminen on sentään laillista Suomessa, rasismi taas ei.
jos ministeri hilluu joidenkin jauhonokkien kanssa niin mielestäni se on ihan yhtä kyseenalaista kuin se että ministeri henglailisi skinien kanssa.
Mitä nyt skinit on usein väkivaltarikollisia ja äärioikeisto yleensäkin Supon mukaan suurin uhka Suomen sisäiselle turvallisuudelle. Aika hvetin typerä rinnastus.
Ainoat Poliisiin kohdistuneet vakavat tuevallisuusuhat sekä kantiksia vastaan tehty t e r o i s k u on tullut muslimien taholta. Supon seuraamia i s l a m i s t e j a oli jo vuosia sitten satoja ja lukema on nousujohteinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kohuviesti on julkaistu!
https://www.suomenuutiset.fi/tallainen-oli-wille-rydmanin-myrkyllinen-v…Jotenkin vasukit tulkitsivat noita niin, että Orpo aikoo tappaa saksalaisia toimittajia.
Toisaalta miksei ollut välitetty vastata viestiin saksaksi kun toimittajan viestikin oli sillä kielellä. Saksalaisten enkku ei välttämättä kaksista, kuten nyt on nähty. Tämä on oma kokemus kun olen käynyt usein Saksassa 90-luvulta alkaen. Tulkkeja saatavilla ja näin vältetään virhetulkinnan mahdollisuus.
Miksi Wille oli käskenyt avustajansa kääntää viestinsä englanniksi ja jälkikäteen kiistää, että kyse olisi hänen viestistään- kun se on? Miksi ministeri katsoo asiakseen oikoa ulkomaisia toimittajia pikkuasioista? Tuskin kuuluu ministerin työkuvaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rasismi käsitteenä tarkoittaa oletetun ihmisryhmän arvottamista esimerkiksi etnisen alkuperän, ihonvärin, kansalaisuuden, kulttuurin, äidinkielen tai uskonnon perusteella alempiarvoiseksi kuin muut ihmisryhmät. Rasismiin kuuluu usein se, että omaa ryhmää pidetään parempana kuin toisten ryhmiä.
Hyvin yksinkertaista.
Totta ihmeessä pidän omaa kulttuuria parempana kuin jotain talebanin vastaavaa, jota siis enemmistö afgaaneista kannattaa. Olen siis rasisti, enkä ymmärrä miksi siitä pitäisi irtisanoutua.
Suomalainen kulttuuri on sysipaska niiltä osin, missä sinunlaisia jätteitä.
Meinasin vastata edelliselle, että varmaan tuollainen kulttuurirasismi on aiemmasta vastaajasta paljon pahempaa kuin sellainen rasismi, jota Afganistanin väestö joutuu kokemaan Talibaneilta, mutta en ihan ehtinyt, ennen kuin sinä tulit todistamaan käsitykseni oikeaksi. :D
Siis todellako teistä, jotka ymmärrätte rasismin erittäin laajasti, pidätte pienempänä pahana Talibanien käytöstä ja kulttuuria kuin sen arvostelua?!!
Vierailija kirjoitti:
Minä äänestin Rydmania koska tiesin että Halla-Aho pääsee kuitenkin eli taktikoin äänestämällä Rydmania, koska hän on mies paikallaan. Hienoa että eteni jopa ministeriksi. Kyllä te vihervasukit ja demarit otitte nyt vaan niin turpiin näissä vaaleissa, että ymmärrän yskännne, mutta olisko jo aika hyväksyä äänestystulos. Kansa on puhunut ja demokratia toteutunut.
Minkälainen ihminen on ylpeä, kun on äänestänyt groomaajaa? Mä vielä rasi stit ymmärrän, mutta tää pedarointi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ryyd
Ainoat Poliisiin kohdistuneet vakavat tuevallisuusuhat sekä kantiksia vastaan tehty t e r o i s k u on tullut muslimien taholta. Supon seuraamia i s l a m i s t e j a oli jo vuosia sitten satoja ja lukema on nousujohteinen.
Ai sä tunnet asian Supoa paremmin? Lue nyt edes vähän lehtiä, ennen kommentointia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan irtisanoutuu jostain hyvin kapeasta rotuopin määritelmästä, joka on ollut levityksessä kauan sitten. Ei siis mistään muusta.
Rasismi on nimenomaan syrjintää tai sortoa rodun perusteella, ei mitään muuta. Kaikenlainen muu syrjintä ei ole rasismia.
Esim. uskonnon tai kulttuurin arvostelu ei ole rasismia, eikä myöskään se, että kyselee toiselta hänen juuristaan.
Väärin. Koska rotuja ei ole olemassa, vaan ne ovat keksitty käsite, niin totta kai se syrjintä osuu nimenomaan todellisiin asioihin kuten etnisyyteen, ulkonäköön, uskontoon, kieleen, kansallisuuteen, jne...
Väärin ymmärrät myös lainsäädäntöä siinä että kuvittelet että uskonnon ja kulttuurin arvostelu ei olisi rasismia. Kyllähän useimmiten se "arvostelu" nimeenomaan kohdistuu yksilöihin, ihmisiin, eikä niinkään esimerkiksi jonkin uskonnon opinkappaleisiin. Ja kun rupeat arvostelemaan yksilöitä uskonnon/kulttuurin/kielen perusteella, niin muistapas se, että meillä Suomessa on lain mukaan uskonnonvapaus ja kulttuuri ja äidinkieli ovat ihmisoikeuksia nekin.
Sinä olet väärässä ja pahasti oletkin. Sillä ei ole mitään merkitystä miten tänä päivänä ajatellaan roduista. Käsite on vanha ja sillä on vakiintunut merkitys. Se on varattu. Jos haluat puhua jostain muusta syjinnästä, niin käytät oikeaa käsitettä eli syrjintää esim. uskonnon takia.
Lain mukaan uskonnon ja kulttuurin arvostelu ei ole kriminalisoitua, olet aivan pihalla, jos niin luulet. Loput hölinästäsi eivät liity mitenkään minun viestiini, en ole puhunut yksilöistä mitään.
Hölinää oli todellakin SUN viestisi. Et edes lukenut tai sitten ymmärtänyt mitään mun tekstistä, mutta sehän oli arvattavaa.
Lisäksi erehdyt siinäkin että "rodulla olisi vakiintunut merkitys". Nimenomaan jos olet yhtään tietoinen rasismin historiasta niin tiedät että rotukäsite on ollut erilainen eri paikoissa ja muuttunut yhdenkin maan sisällä ajan kuluessa. Tämähän johtuu siitä, että käsitteellä ei ole todellista fyysistä perustaa, vaan se on ihmisten keksimä asia.
Kerropa miten muka "arvostelet uskontoa"? Kerro myös mikä tavoitteesi on kyseisessä arvostelussa. Anna esimerkki, niin mietitään liittyykö rasismiin vai ei.
Ja vielä, et selvästikään hahmota mitä on moniperusteinen syrjintä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiinnolla odotan hallituksen syrjimättömyystiedonantoa syksyllä. Tällä perusteella voi olettaa, että sen sisältö on suurinpiirtein "Emme hyväksy orjuutta Suomessa. Paitsi köyhien työttömien pakkotyö on ok."
Niin kauan kuin tehdään Kiina-kauppaa jne niin Suomi hyväksyy orjuuden. Se on vaan siirretty sinne kulman taakse. Kukaan ei edes ehdota mitään irtisanoutumista orjuudesta.
Eli meinaat ettei Rydman oikeasti irtisanoudukaan klassisesta rasismista, jonka tuolla aiemmin ketjussa esitettiin tarkoittavan orjuuden hyväksymistä? 😮
Ymmärsit ihan oikein, mitä minä ajattelen. Kuka Suomessa siitä irtisanoutuu? Maailmassa on miljoonia orjia, paitsi jossain länsimaissa vähiten, mutta ne hyväksikäyttää niiden muiden maiden orjia ihan sumeilematta. Orjuus ei ole mitään Usan historiaa, se on pysyvä ilmiö ihmiskunnassa ja globaali.
Toiset vaan esittää, että ne pitää sitä ongelmana, vaikka itsekin käyttävät sitä. Ruvetaanko kyttäämään moraaliposeeraajien vaatelappuja ja no vaikka niitä kännyköitä?
Oletko koskaan kuullut vastuullisista tuotteista? Kannattaa tutustua asiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiinnolla odotan hallituksen syrjimättömyystiedonantoa syksyllä. Tällä perusteella voi olettaa, että sen sisältö on suurinpiirtein "Emme hyväksy orjuutta Suomessa. Paitsi köyhien työttömien pakkotyö on ok."
Niin kauan kuin tehdään Kiina-kauppaa jne niin Suomi hyväksyy orjuuden. Se on vaan siirretty sinne kulman taakse. Kukaan ei edes ehdota mitään irtisanoutumista orjuudesta.
Eli meinaat ettei Rydman oikeasti irtisanoudukaan klassisesta rasismista, jonka tuolla aiemmin ketjussa esitettiin tarkoittavan orjuuden hyväksymistä? 😮
Ymmärsit ihan oikein, mitä minä ajattelen. Kuka Suomessa siitä irtisanoutuu? Maailmassa on miljoonia orjia, paitsi jossain länsimaissa vähiten, mutta ne hyväksikäyttää niiden muiden maiden orjia ihan sumeilematta. Orjuus ei ole mitään Usan historiaa, se on pysyvä ilmiö ihmiskunnassa ja globaali.
Toiset vaan esittää, että ne pitää sitä ongelmana, vaikka itsekin käyttävät sitä. Ruvetaanko kyttäämään moraaliposeeraajien vaatelappuja ja no vaikka niitä kännyköitä?
Oletko koskaan kuullut vastuullisista tuotteista? Kannattaa tutustua asiaan.
Mulla ei ole mitään mielipidettä orjuudesta. Näyttää olevan vakio. En osta mitään ulkomailta ja isoja yrityksiä välttelen, tykkään että naapurillakin on rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä epäselvää tuossa on?
(Klassinen) rasismin määrite on se, että ihmisryhmiä pidetään vähempiarvoisina ihonvärin tai etnisyyden perusteella.
Vihervasemmiston määritelmän mukaan rasismi voi olla mitä tahansa mikä milloinkin sopii heidän agendaansa.
Miksi jankutat jostain vihervasemmistosta? Suomen lakihan on kyseessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan irtisanoutuu jostain hyvin kapeasta rotuopin määritelmästä, joka on ollut levityksessä kauan sitten. Ei siis mistään muusta.
Rasismi on nimenomaan syrjintää tai sortoa rodun perusteella, ei mitään muuta. Kaikenlainen muu syrjintä ei ole rasismia.
Esim. uskonnon tai kulttuurin arvostelu ei ole rasismia, eikä myöskään se, että kyselee toiselta hänen juuristaan.
Väärin. Koska rotuja ei ole olemassa, vaan ne ovat keksitty käsite, niin totta kai se syrjintä osuu nimenomaan todellisiin asioihin kuten etnisyyteen, ulkonäköön, uskontoon, kieleen, kansallisuuteen, jne...
Väärin ymmärrät myös lainsäädäntöä siinä että kuvittelet että uskonnon ja kulttuurin arvostelu ei olisi rasismia. Kyllähän useimmiten se "arvostelu" nimeenomaan kohdistuu yksilöihin, ihmisiin, eikä niinkään esimerkiksi jonkin uskonnon opinkappaleisiin. Ja kun rupeat arvostelemaan yksilöitä uskonnon/kulttuurin/kielen perusteella, niin muistapas se, että meillä Suomessa on lain mukaan uskonnonvapaus ja kulttuuri ja äidinkieli ovat ihmisoikeuksia nekin.
Sinä olet väärässä ja pahasti oletkin. Sillä ei ole mitään merkitystä miten tänä päivänä ajatellaan roduista. Käsite on vanha ja sillä on vakiintunut merkitys. Se on varattu. Jos haluat puhua jostain muusta syjinnästä, niin käytät oikeaa käsitettä eli syrjintää esim. uskonnon takia.
Lain mukaan uskonnon ja kulttuurin arvostelu ei ole kriminalisoitua, olet aivan pihalla, jos niin luulet. Loput hölinästäsi eivät liity mitenkään minun viestiini, en ole puhunut yksilöistä mitään.
Hölinää oli todellakin SUN viestisi. Et edes lukenut tai sitten ymmärtänyt mitään mun tekstistä, mutta sehän oli arvattavaa.
Lisäksi erehdyt siinäkin että "rodulla olisi vakiintunut merkitys". Nimenomaan jos olet yhtään tietoinen rasismin historiasta niin tiedät että rotukäsite on ollut erilainen eri paikoissa ja muuttunut yhdenkin maan sisällä ajan kuluessa. Tämähän johtuu siitä, että käsitteellä ei ole todellista fyysistä perustaa, vaan se on ihmisten keksimä asia.
Kerropa miten muka "arvostelet uskontoa"? Kerro myös mikä tavoitteesi on kyseisessä arvostelussa. Anna esimerkki, niin mietitään liittyykö rasismiin vai ei.
Ja vielä, et selvästikään hahmota mitä on moniperusteinen syrjintä.
Naurettava yritys hämmentää pakkaa jotta kukaan ei ymmärtäisi edes sanojen merkitystä. Voitte keksiä loputtomiin teorioitanne ja määritellä sanoja uudestaan mutta se ei vaikuta millään tavalla normaalien ihmisten ajatteluun tai sanojen yleiseen merkitykseen. Teette vain keskustelusta mahdotonta.
T: Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkälainen ihminen on ylpeä, kun on äänestänyt groomaajaa? Mä vielä rasi stit ymmärrän, mutta tää pedarointi?
Mä taas en ymmärrä teitä vihervasureita tai "punikkeja", koska argumentaatiotaitonne ovat niin olemattomat ja vastuullisesta politiikasta ette muutenkaan paljoa ymmärrä. Heilutatte vain tuota yhtä ja samaa rastistikorttia ja käytte tunteella. Ei näin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä epäselvää tuossa on?
(Klassinen) rasismin määrite on se, että ihmisryhmiä pidetään vähempiarvoisina ihonvärin tai etnisyyden perusteella.
Vihervasemmiston määritelmän mukaan rasismi voi olla mitä tahansa mikä milloinkin sopii heidän agendaansa.
Miksi jankutat jostain vihervasemmistosta? Suomen lakihan on kyseessä.
Suomen laki ei määrittele rasismia.
T: Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyisen vasemmiston rasismikäsitys on aika erikoinen jos esimerkiksi Esko Valtaoja voi olla rasisti.
ei woke ole sama kuin vasemmisto. esim. mainoksissa tapahtuva "pesu" on yrittäjien aikaansaannosta, siis todennäköisesti oikeistolaisten.
Woke on sama kuin marxismi.
Miten muka olisi?
Molempien tarkoitus demokraattisessa länsimaisessa yhteiskunnassa on rapauttaa ja vahingoittaa yhteiskunnan rakenteita.
Väität siis että "woket" ja marxilaiset eivät olisi osa yhteiskuntaa?
Uskotko yksilönoikeuksiin? Jos uskot niin ideologiasi on liberalismi. Marxilaiset ja woket eivät usko. Karl Marx sanoi hyvin selkeästi, että kollektiivin etu oli tärkeämpi asia. Se tarkoittaa käytännössä sitä, että sinulla ei ole ihmisoikeuksia marxismissa, vaikka he kuinka väittäisivät muuta. Marxistiset woket eivät ole sinun puolellasi, vaikka media antaa sinulle sellaisen mielikuvan. Siis he ovat sanoneet lukemattomia kertoja: "liberals get the bullet too". Se tarkoittaa sinua. Äärioikeiston nousu ei ole suurin uhka liberalismille, vaan se on seurausta siitä, että se mädätetään sisältä käsin, eikä kukaan muu tee sille yhtään mitään.
Jo olet valkoinen, olet rasisti
En minä pysty ihonväriäni muuttamaan enkä siitä irtisanoutumaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi on rasistien maa. Mitä sitä totuutta kiistämään tai häpeämään?
On erittäin suuri häpeä.
Persuja ei tietenkään haittaa, koska ovat rasseja ja haluavat olla rasseja eivätkä nämä siinä mitään pulmaa.
Suomalaiset on lähihistoriassa ja tänään aina joko kommunisteja tai kansallissosialisteja, aina valmiita ilmiantamaan toisensa. Alistujia. Jotain mitä lämpimämmän sävyiset paremmalla itsetunnolla varustetut ei tee toisilleen ja luuletko, että kielenkäyttönsä on siveämpää yksityisesti.
Pskat sinä vaan et tiedä siitä mitään, kun et osaa muuta kuin tätä surkimusten suomikieltä.Suomikieli?
So? Mulla on vähän huono itsetunto, niin naurattaa tämäkin, sun ihmettely. Minä olen sentään suomen kielen laitoksen opiskelijoita ja äidinkielen opettaja, mutta ennenkaikkea minä olen minä. Mahdunko sun maailmankuvaan?
Pidät varmasti persuja rasisteina, joten eikö niin, että Rydmanin on fiksua sanoa olevansa rasisti, riippumatta siitä mitä on? Eihän hänen omat kannattajansa muuten enää kannattaisi häntä. Kovia petoviilisyytöksiä te vasentuneet esitätte, mutta uskottavuus on 0 sen jäljiltä, miten monilla valheilla olette tätä väitettä julkisuudessa ajaneet. Googlaa esim. Adelaide Botty.