Minkä pitäisi muuttua, että suomalaiset saisivat lisää lapsia?
Jokin on aika pahastikin pielessä, kun lisääntymisviettiä ei enää tunneta. Ongelma on ihan todellinen ja vakava. Kertokaa, erityisesti te lisääntymisikäiset, mikä saisi teidät yrittämään lasta.
Kommentit (996)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hmm itse olen lapseton ikisinkkumies joka työskentelee duunarina(palkka 3200e/kk brutto).
Aika vähän päättäjät voi asialle mitään tehdä mutta yhteiskunnan pitäisi muuttua todella nykyisestä.
-Sinkkuja on paljon eikä parisuhteet kestä on yksi "ongelma".
-Ei duunarin palkoilla pahemmin lapsia tehdä, itselläni ainakin netto on 2200e ja siitä kun vähentää asumiskulut,autoilun kulut ja pakolliset laskut pois niin hyvä että jää 1000e/kk elämiseen.
Monet duunarit tienaa vähemmän kuin minä.
-Mielenterveysongelmat sekä yksinäisyys on yleisiä suomessa ja pidän näitä asioita pahoina ongelmina suomessa.
En usko siis että päättäjät voi asialle juuri mitään tehdä, ainoastaan jakamalla rahaa enemmän perheille mutta ei se näytä nostavan syntyvyyttä.
M32Sinulla on hyvä palkka, tasoa sairaanhoitaja ja insinööri. Mutta mitenkäs saatais muutos siihen, että mies muuttuu heti mieslapseksi, kun vauva syntyy. Kaikki vastuu siirretään äidille. Neuvolassa pitäisi olla tuleville useille ihan omat vastaanottajat ja joku kertomaan, että vauva tarvitsee huolenpitoa vuorokauden ympäri ja isukki vois hieman "auttaa" siinä hommassa. Ja kun vauva-ajasta päästää alkaa taaperoaika jne jne. Eli kaikki miehet, jotka tulette useiksi, niin kantakaa vastuunne, niin saattaa vaimo suostua pyöräytyämään useammankin lapsen, jo se että kursikkatomaatin kokoisesta aukosta työntää ulos vesimelonin, on ääretön ponnistus. Jotkut isit vastuunsa kantavatkun, mutta harvemmat.
Suomessa korkeakoulutetut miehet käyttävät enemmän aikaa lasten hoitoon kun korkeakoulutetut naiset. Alkaa väsyttämään tämä naisten viljelemä valhe etteivät suomalaiset miehet muka osallistuisi pethearkeen
Lähde, kiitos. Ei mitään mussutusta vaan suora linkki julkaisuun.
Ehkäisy ja abortti laittomaksi.
Pitää katsoa mallia Saudi-Arabiasta, Emiraateista ja Afganistanista. Niiden kansat eivät ole kuolemassa sukupuuttoon. Länsimainen yhteiskunta on vääristynyt ja pitää korjata. Naisten äänioikeus ja vapauttaminen isänsä tai muun suvun miehen ja myöhemmin aviomiehensä holhouksesta on juurisyy ongelmiin.
Vierailija kirjoitti:
Abortille täyskielto mutta naiselle mahdollisuus saada kierukka tai muu ehkäisy vasta 5 lapsen synnyttyä.
Vierailija kirjoitti:
Kuule persupoika perusta perhe ja lisäänny niin perkeleesti, kun teillä on varaa leikata..
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin lopettaisin seksin kokonaan. Ihan sama, mitä mieltä mies on.
Osaako kukaan viisas kertoa miksi syntyvyys on nousussa aina silloin kun yhteiskunnalla menee huonosti?
1990 lama, 2010 lama ja korona aika kaikki olivat aikaa jolloin syntyvyys nousi mutta sitten kun yhteiskunnalla menee hyvin niin silloin syntyvyys taas laskee?
Nyt jos korot nousee,hinnat nousee ja työttömyys lisääntyy huimasti niin nouseeko syntyvyys?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Abortille täyskielto mutta naiselle mahdollisuus saada kierukka tai muu ehkäisy vasta 5 lapsen synnyttyä.
Miksei miehille vasektomia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ehkäsynä sinkkuus... En halua äijää nurkkiini.. Oma tilipussi ja vapaus..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei miehille vasektomia?
Mun mies itse sitä ehdotti ja kävi laitattamassa piuhan solmuun. Oli sitä mieltä, että minun ei kuulu syödä ehkäsylääkkeitä.. Yksi lapsi meille sopi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei haittaa. Moni ei lopettaisi.
Vierailija kirjoitti:
Pitää katsoa mallia Saudi-Arabiasta, Emiraateista ja Afganistanista. Niiden kansat eivät ole kuolemassa sukupuuttoon. Länsimainen yhteiskunta on vääristynyt ja pitää korjata. Naisten äänioikeus ja vapauttaminen isänsä tai muun suvun miehen ja myöhemmin aviomiehensä holhouksesta on juurisyy ongelmiin.
Naiset saivat Afganistanissa äänioikeuden vuonna 1919, yhtenä ensimmäisistä maista maailmassa. 70-luvulle asti myös pukeutuivat ihan niinkuin tykkäsivät, myös minihameisiin. Talibanit nousivat valtaan alun perin jenkkien tuella, koska proxysota neukkuja vastaan. Tyhmä saa olla, mutta kannattako sitä ihan noin avoimesti mainostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hmm itse olen lapseton ikisinkkumies joka työskentelee duunarina(palkka 3200e/kk brutto).
Aika vähän päättäjät voi asialle mitään tehdä mutta yhteiskunnan pitäisi muuttua todella nykyisestä.
-Sinkkuja on paljon eikä parisuhteet kestä on yksi "ongelma".
-Ei duunarin palkoilla pahemmin lapsia tehdä, itselläni ainakin netto on 2200e ja siitä kun vähentää asumiskulut,autoilun kulut ja pakolliset laskut pois niin hyvä että jää 1000e/kk elämiseen.
Monet duunarit tienaa vähemmän kuin minä.
-Mielenterveysongelmat sekä yksinäisyys on yleisiä suomessa ja pidän näitä asioita pahoina ongelmina suomessa.
En usko siis että päättäjät voi asialle juuri mitään tehdä, ainoastaan jakamalla rahaa enemmän perheille mutta ei se näytä nostavan syntyvyyttä.
M32Sinulla on hyvä palkka, tasoa sairaanhoitaja ja insinööri. Mutta mitenkäs saatais muutos siihen, että mies muuttuu heti mieslapseksi, kun vauva syntyy. Kaikki vastuu siirretään äidille. Neuvolassa pitäisi olla tuleville useille ihan omat vastaanottajat ja joku kertomaan, että vauva tarvitsee huolenpitoa vuorokauden ympäri ja isukki vois hieman "auttaa" siinä hommassa. Ja kun vauva-ajasta päästää alkaa taaperoaika jne jne. Eli kaikki miehet, jotka tulette useiksi, niin kantakaa vastuunne, niin saattaa vaimo suostua pyöräytyämään useammankin lapsen, jo se että kursikkatomaatin kokoisesta aukosta työntää ulos vesimelonin, on ääretön ponnistus. Jotkut isit vastuunsa kantavatkun, mutta harvemmat.
Suomessa korkeakoulutetut miehet käyttävät enemmän aikaa lasten hoitoon kun korkeakoulutetut naiset. Alkaa väsyttämään tämä naisten viljelemä valhe etteivät suomalaiset miehet muka osallistuisi pethearkeen
Lähde, kiitos. Ei mitään mussutusta vaan suora linkki julkaisuun.
Se olikin työlliset miehet vs työlliset naiset
https://www.sttinfo.fi/tiedote/lastenhoito-aiempaa-tasa-arvoisempaa-mie…-?publisherId=69818838&releaseId=69956877
Vierailija kirjoitti:
Tämä on sikäli kiinnostava aika olla elossa, että kovinkaan moni sukupolvi ei pääse seuraamaan yhteiskunnan luhistumista aivan samalla tavalla aitiopaikalta. Sotia ja kriisejä on juu ollut aina, mutta ikinä ennen ne eivät ole kasaantuneet ihan yhtä tiiviisti tavalla, jonka seurauksena koko nykyrakennelma muuttuu mahdottomaksi ylläpitää. Suomalaisten syntyvyyttä ei enää yksinkertaisesti saada nousuun, se edellyttäisi tulevaisuudennäkymiä, joita ei ole. Samalla lapsikato yhdistettynä pyrkimyksiin tyrehdyttää maahanmuutto vetää huoltosuhteen niin vinksalleen, ettei täällä eläminen ole jatkossa mahdollista varsinkaan sellaisella elintasolla, johon kuvittelemme olevamme jotenkin lähtökohtaisesti oikeutettuja. On selvää, ettei tästä yhteiskunnasta ole parin-kolmenkymmenen vuoden päästä mitään tunnistettavaa jäljellä.
Täyttä höpöä nämä kuvitelmasi. Me elämme edelleen kermaperseinä verrattuna mihin tahansa aikakauteen. Ei ole kurjuutta, nälkää, sotaa ym.
Eilä mitään k6vaamasi ole näköpiirissä.
Ei edes lasten määrä ole mitenkään huomattavasti laskenut.
Ei yhtään mikään. No jos olisin terve, niin sitten voisin hommata lapsia.
En halua tuoda tähän sosialistimaahan yhtään lisää ihmisiä joiden ainoa tehtävä on maksaa mahdollisimman paljon valtiolle veroja tai muuten olet ahne
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei haittaa. Moni ei lopettaisi.
Se vaikuttaisi vain oman miehen elämään. Olen kyllä varma, että moni muu nainen tekisi saman ratkaisun kuin minä.
Tunnen omaa miestä sen verran, että hän ei halua kahdeksaa lasta. Hänen täytyisi hankkia kaksi lisätyötä kokopäivätyön lisäksi, että hänelle olisi varaa elättää meidät kaikki.
Toivottavasti ei muutu mikään. Suomalaiset on tunteettomia eli ei siis parhaita lasten kasvattajia. Se nähdään nyt nykynuorison kamalassa käyttäytymisessä mm Helsingissä.
Tai yhden tiedän uudesta suvusta: niin äidillinen ote huokuu ihmisestä, että oksat pois. Heillä onkin kaksi hyvin kasvatettua lasta jotka eivät häirinneet häissä. Huolehti ihanasti myös hääparin pikkuisesta, ja myös häämatkan aikana. Voiko ihanampaa sisarusta jollain olla.
Jos mies tekisi millilleen puoliksi lapsen yösyötön, vaippojen vaihdon, kylvettämisen, ulkoilutukset, päivähoitoon kuskaamisen, vaatteiden harrastusten ym. puoliksi maksamisen. Harrarrastus kulut matkat puoliksi ym.. Tietysti kaikki kotityöt puoliksi, siivoaminen pyykinpesu, ruuanlaitto, kaupassakäynti yms.. Jos ja kun on sata varma, että näin tapahtuu voisin tehdä meille lapsen.. 😂👌
Tämä on sikäli kiinnostava aika olla elossa, että kovinkaan moni sukupolvi ei pääse seuraamaan yhteiskunnan luhistumista aivan samalla tavalla aitiopaikalta. Sotia ja kriisejä on juu ollut aina, mutta ikinä ennen ne eivät ole kasaantuneet ihan yhtä tiiviisti tavalla, jonka seurauksena koko nykyrakennelma muuttuu mahdottomaksi ylläpitää. Suomalaisten syntyvyyttä ei enää yksinkertaisesti saada nousuun, se edellyttäisi tulevaisuudennäkymiä, joita ei ole. Samalla lapsikato yhdistettynä pyrkimyksiin tyrehdyttää maahanmuutto vetää huoltosuhteen niin vinksalleen, ettei täällä eläminen ole jatkossa mahdollista varsinkaan sellaisella elintasolla, johon kuvittelemme olevamme jotenkin lähtökohtaisesti oikeutettuja. On selvää, ettei tästä yhteiskunnasta ole parin-kolmenkymmenen vuoden päästä mitään tunnistettavaa jäljellä.