Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä pitäisi muuttua, että suomalaiset saisivat lisää lapsia?

Vierailija
02.08.2023 |

Jokin on aika pahastikin pielessä, kun lisääntymisviettiä ei enää tunneta. Ongelma on ihan todellinen ja vakava. Kertokaa, erityisesti te lisääntymisikäiset, mikä saisi teidät yrittämään lasta.

Kommentit (996)

Vierailija
341/996 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla olis perheverotus tai veroprossan pudotus jokaisesta lapsesta tehnyt sen et olisin hankkinut 1-2 lasta lisää. Oon DI ja yhden lapsen sain jo alla kolmikymppisenä helposti ja ns ensiyrittämällä mutta sitten työelämä vei mukanaan, miehen opiskelut ja muutto sekoitti hiukan elämää ja sitten melkein 10v myöhemmin myös avioero mikä toki teki sen ettei lisää olisi voinut saadakaan kun en nyt uusioperhettä halua tai sopivaa kumppaniakaan löytynyt.

Kuitenkin sillon kun ekan sain, olisin halunnut putkeen tehdä ne kaksi lisää jos joku tällainen kannustin olisi ollut. Katsoin juuri 2022 verostuspäätöstä ja reilu 75.000€ meni veroja ja vähennyksiä että kaikenlainen kannustin tuohon olisi ollut itselle se juttu. Koulutettujen ihmisten kannattaisi lisääntyä ja siihen kunnolla kannustaa, ihmettelen miksei millään lailla tätä huomioita verotuksessa vaikka itse tottakai hyvin toimeen tulen näinkin

Kaikki varmaan haluaa keventää verotusta ja antaa lisää tukirahoja ihmisille mutta ongelma on se että mistä ne rahat otetaan? Korotetaanko muita veroja vai leikataanko jostain? 

Vierailija
342/996 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet rikkaammiksi eli syrjäytymiskierre poikki.

miehet JA NAISET.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/996 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan varmaan ennenkään ole halunnut lapsia, ei vain ole ollut ehkäisyä eikä koulutusta tarjolla. Ei kyllä mikään saisi minua yrittämään lasta.

Joo, kukaan ei ole koskaan halunnut lasta ihmiskunnan historian aikana. Näin sen täytyy olla. 

Vierailija
344/996 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailmassa on liikaa ihmisiä. Paras teko on adoptoida.

Vierailija
345/996 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla olis perheverotus tai veroprossan pudotus jokaisesta lapsesta tehnyt sen et olisin hankkinut 1-2 lasta lisää. Oon DI ja yhden lapsen sain jo alla kolmikymppisenä

--

Katsoin juuri 2022 verostuspäätöstä ja reilu 75.000€ meni veroja ja vähennyksiä että kaikenlainen kannustin tuohon olisi ollut itselle se juttu.

Sairasta, että noin köyhät lisääntyy. Hyvä, ettet saa kannustimia, kun et ajattele nykyistäkään lastasi. 

Vierailija
346/996 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla olis perheverotus tai veroprossan pudotus jokaisesta lapsesta tehnyt sen et olisin hankkinut 1-2 lasta lisää. Oon DI ja yhden lapsen sain jo alla kolmikymppisenä helposti ja ns ensiyrittämällä mutta sitten työelämä vei mukanaan, miehen opiskelut ja muutto sekoitti hiukan elämää ja sitten melkein 10v myöhemmin myös avioero mikä toki teki sen ettei lisää olisi voinut saadakaan kun en nyt uusioperhettä halua tai sopivaa kumppaniakaan löytynyt.

Kuitenkin sillon kun ekan sain, olisin halunnut putkeen tehdä ne kaksi lisää jos joku tällainen kannustin olisi ollut. Katsoin juuri 2022 verostuspäätöstä ja reilu 75.000€ meni veroja ja vähennyksiä että kaikenlainen kannustin tuohon olisi ollut itselle se juttu. Koulutettujen ihmisten kannattaisi lisääntyä ja siihen kunnolla kannustaa, ihmettelen miksei millään lailla tätä huomioita verotuksessa vaikka itse tottakai hyvin toimeen tulen näinkin

Kaikki varmaan haluaa keventää verotusta ja antaa lisää tukirahoja ihmisille mutta ongelma on se että mistä ne rahat otetaan? Korotetaanko muita veroja vai leikataanko jostain? 

Olen eri, mutta jos nyt lähdetään siitä, että ideaaleinta olisi, että ns. hyvinvoivat, tavalliset perheet lisääntyy (ei syrjäytymisvaarassa olevat, työelämän ulkopuolella olevat jne.), niin suoria tukia ei välttämättä tarvi tätä varten tarjota, vaan tosiaan ne verohelpotukset nostaisi tuollaisten tavallisten, työssäkäyvien perheiden ostovoimaa ja kykyä elättää lapsi. Esimerkiksi asuntolainan korkovähennykset takaisin, ja ylipäätään koko veroastetta pienemmäksi (esim. alv, lapset tarvii paljon tarvikkeita, vaatteita,r ruokaa jne., joten alv:n lasku auttaisi lapsiperheitä paljonkin) tai sitten kohdennettuna lapsivähennys suuremmaksi. Joskus ennen tuo lapsivähennys kai olikin ihan tuntuva, muttei ole enää.

Vierailija
347/996 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen syntynyt 70-luvulla ja saanut yh-äidiltäni vähän vääristyneen feministisen kasvatuksen.  Olen kipuillut maskuliinisuuteni kanssa koko elämäni, koska on likainen olo sukupuoleni takia. 

Monet naispuoliset frendini ovat myös yberfeministejä ja maistereita, tohtoreja, heillä itseinho ilmenee eritavoin.  Me ei osata relasti lisääntyä, kelataan liikaa. Juurikin minun ikäpolveni lopetti lisääntymisen.

Olet saanut misogynistisen kasvatuksen, et feminististä. Jos olisit feministi tekisit ihan mitä huvittaa ja ymmärtäisit kaikki arvokkaina ja tärkeinä sekä vapaina. Olet sisäistänyt jotain naisvihamielistä kusipaskaa äidiltäsi jolla ei ole ollut mitään tekemistä feminismin kanssa

No niinpä niin. Kuinka moni nainen on sisäistänyt tämän läpän. 

Kaikella kunnioituksella, oletko vilkaissut poikien/miesten maailmaa?

Yh-äiti, joka vieraannuttaa isästä ja miesorsaa ei saa syöttää, miehet on sikoja, vuoden vanhana päiväkotiin, yläasteella tapaat ekan lukevan miehen. 19-vuotiaana kiväri käteen.

Tapaat tytön. Tarjoat ja ostat kodin, perustat perheen. Ongelmissa tapaatte naisterapeuttia ja sosiaalityöntekijää. Yrität naisopen kanssa jutella.  Hakeudut naislääkärille,josta päädyt nais terapeutillle. Koko ajan on sellainen olo, että kukaan ei ymmärrä. Eroat-juttelet naisjuristille. 

Olet ihan oikeassa, kukaan ei ymmärtänyt sinua missään vaiheessa. Sitä se on kun patriarkaatti ajattelee että nämä on sellaisia vähäpätöisiä hommia mitkä voi antaa naisille puuhasteltavaksi. Miehille tehdään selväksi että nämä on akkojen hommia joten sinne ei hakeudu miehiä töihin. Palkkakin sellaiseksi että varmasti ei kiinnosta. Meillä on hirveä epäsuhta. Naiset ei voi kasvattaa pojista miehiä, se on miesten homma. Jos miehiä ei ole niin käy juuri näin kun nyt on käynyt. Monta sukupolvea miehiä tuuliajolla, meillä on perheitä joissa on isä ja pojat kasvatusta vailla. 

Vierailija
348/996 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se on femistinen kasvatus, jonka voimaantuneet naiset käsittävät vähän väärin. Miehet ihan vain haluaisivat käydä pojan kanssa katsomassa fudista, pelata shakkia ja pelata pleikkaria, mutta äidit näkevät ongelmia jokapaikassa - erojahan siitä syntyy ja miehet eivät vieläkään tajua, että mikä meni vikaan.

Vierailija
349/996 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isommat tuet lapsiperheille, että vanhemmat voisivat tehdä lyhyempää työpäivää ja viikkoa.

Lapsiperheitä tuetaan jo aivan tarpeeksi.

Käytännässä tämä tarkoittaa lapsesta saatavaa 94, 88e/kk lapsilisää. Ei normi/tavallinen lapsiperhe saa mitään muuta.

Omat lapset jo nuoria aikuisia, mutta ei heistä koskaan mitään muuta etua/tukea saatu, kuin tuo lapsilisä.

Unohditko vanhempainvapaat,koulutus,neuvolat,päivähoito? Kyseisiä asioita pyöritetään myös verovaroin. 

En ole tuo edellinen, mutta lasten terv.huolto, koulutus ja päivähoito eivät maksa minunkaan asuinmaassa mitään tai sen enempää kuin suomessa. Sen sijaan lapsilisä on 250 per lapsi.

Vierailija
350/996 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isommat tuet lapsiperheille, että vanhemmat voisivat tehdä lyhyempää työpäivää ja viikkoa.

Lapsiperheitä tuetaan jo aivan tarpeeksi.

Käytännässä tämä tarkoittaa lapsesta saatavaa 94, 88e/kk lapsilisää. Ei normi/tavallinen lapsiperhe saa mitään muuta.

Omat lapset jo nuoria aikuisia, mutta ei heistä koskaan mitään muuta etua/tukea saatu, kuin tuo lapsilisä.

Unohditko vanhempainvapaat,koulutus,neuvolat,päivähoito? Kyseisiä asioita pyöritetään myös verovaroin. 

En ole tuo edellinen, mutta lasten terv.huolto, koulutus ja päivähoito eivät maksa minunkaan asuinmaassa mitään tai sen enempää kuin suomessa. Sen sijaan lapsilisä on 250 per lapsi.

Ja mikä tämä maa on?

Vierailija
351/996 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ydinperhe on luonnoton perhemalli ja yksinhuoltajuus vielä luonnottomampi.

Vierailija
352/996 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen aseksuaali sekä vela, mikään ei saisi minua yrittämään lasta.

Minä en kai vela ole mutta olen ajetellut että olenko aseksuaali mies. Minä siis pystyn elämään varsin hyvin ilman seksiä ja naista enkä oikeastaan edes kaipaa kumpaakaan asiaa elämääni. Toki masturboin usein, melkein päivittäin ja katselen silloin naisia netissä joten olenko aseksuaali vai en? 

Matala libido ja aseksuaalisuus eivät ole sama asia. Puhdas aseksuaali ei tunne lainkaan seksuaalista vetoa toisiin ihmisiin, hän saattaa kuitenkin masturboida tai harrastaa seksiä jos ei ole seksikielteinen aseksuaali. Mutta aseksuaalisuutta on siis laidasta laitaan - itse olen grey ace eli yleensä en koe yhtään mitään vetoa enkä myöskään harrasta omaa kivaa, mutta periaatteessa on mahdollista että voisin jotain tuntea. Ei vain osu kohdalle koskaan ja olenkin mieluummin ilman seksiä.

Vierailija
353/996 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kenestäkään muusta inhottavan kuuloista, kun puhutaan veronmaksajista ja hoitajista yms? Tai minusta on hirveä ajatus tuoda maailmaan joku sillä ajatuksella että se voisi maksaa veroja ja hoitaa jotakuta.

Täällä toinen joka kokee tämän lapsia-tarvitaan-veronmaksajiksi-perustelun vastenmieliseksi. Vaikka onhan se osa totuutta.

Mutta entä jos minun lapseni ei olekaan se ahkerasti työtä tekevä veronmaksaja. Entä jos lapseni onkin yhteiskunnan varoja nielevä erityislapsi? Parempi kun ei ota sitä riskiä tässä yhteiskunnassa.

Vierailija
354/996 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän tulisi kasvattaa pojista vastuuntuntoisia ja empaattisia aikuisia. Vahvistaa heidän itsetuntoaan terveellä tavalla ja ohjata heitä parempiin sosiaalisiin taitoihin.

Unohtaa, että "pojat on poikia" ja "kyllä se siitä vielä miehistyy" ja kasvattaa kaikista lapsista terveitä ja tasapainoisia, parhaita versioita omasta itsestään. 

Suomen erityinen haaste on, että ns. syrjäytyneet miehet eivät saa lapsia. 

Täällä syrjäytyy vastuuntuntoinen ja empaattinen kaikkein helpoiten.

Vierailija
355/996 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pitäisi muuttua heteromieheksi, että saisin lapsia. 

Vierailija
356/996 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Än yy tee nyt kirjoitti:

Ehdottomasti miesten pitäisi sitoutua perheeseensä ja ottaa vastuu lapsistaan. Lisäksi lasten saamisen kulut tasan isien ja äitien työnantajien kesken. Perhevapaisiin miehille pakollinen kiintiö. Ei vapaaehtoisuudella mikään muutu. Lapsiperheille enemmän tukea, jo ennaltaehkäisevästi. Osa-aikaisen ja joustavamman työn mahdollistaminen.

Mielenkiintoista, että tämä kommentti on saanut rutkasti enemmän ylä- kuin alapaukkuja. Joissain muissa ketjuissa eniten ääniä saavat kommentit, joiden mukaan kiintiöt ovat pahuutta ja perheiden pitää saada ihan itse päättää kuka hoitaa lasta. 

Eikä nyt tarvitse tulla kertomaan, että eri ihmiset vastailevat eri ketjuihin. Näin varmasti on, mutta tarkoitan lähinnä sitä, että kumpikin mielipide tuntuu tilanteesta riippuen saavan huomattavasti enemmän kannatusta kuin toinen, eli kummallakin on vankat kannattajansa. 

Kyseessä on kaksipiippuinen asia. Minusta on hyvä, että miehet vaikka pakolla laitetaan kotiin hoitamaan lapsiaan. Mutta miten heidät voi pakottaa hoitamaan homman hyvin? Se kotona olo kun on ihan muuta kuin miesten kuvittelema sohvalla makoilu. Pelkästään lapseen menee hyvin monta tuntia ja miehen pitää myös hoitaa oma osansa kotitöistä. Oma mieheni ei olisi selviytynyt edes puolesta siitä mitä minä tein.

Miksi valitsit sellaisen miehen?

Mistähän minä olisin sen seurustelun alussa nähdä?

Et nähnyt, miten hän hoitaa kotiaan?

Kumpikin meistä asui vielä vanhempien kanssa. Ihan siisti huone hänellä oli, mutta en kysynyt siivoaako hän sen itse.

:D :D

No sitten vastaus kysymykseesi on, että olisit voinut nähdä sen muuttamalla yhteen ennen lasten hankintaa.

Olet hölmö. En minäkään osannut arvata mitä kaikkea lapsista seuraa enkä etenkään sitä, miten erilaisia lapset ovat tarpeineen. Jos ensimmäinen lapsi on helppo, toinen voi olla ihan jotain muuta.

Vierailija
357/996 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet rikkaammiksi eli syrjäytymiskierre poikki.

Tutkimusten mukaan nuoret miehet eivät tykkää käydä koulua ja lukeminen on enemmissä määrin pakkopullaa. Miten katkaiset syrjäytymisen jos tietsikkapelit yms kiinnottavat enemmän kuin lukeminen? Kouluttautuminen vaatii paljon lukemista.

Den finska skolvärlden kräver en revulution. Som den är idag är den riktad av kvinnor till flickor. Den som inte tror kan kolla kall fakta gällande lärarnas och skolvärldens könsfördelning samt resultaten av det utlärda. Kvinnorna vinner terräng och rikets IQ sjunker.

Texten är avsiktligt provokativ, så fundera på det förrän ryggradsreflexen trycker tummen ner.

Provokatiivsta tai ei, niin onhan se totta, että kouluissa on enemmän nais- kuin miesopettajia. Viisikymppisten joukossa on vielä sellaisia opettajia, jotka ovat päässet opiskelemaan sittemmin poistetun mieskiintiön avulla, mutta lähitulevaisuudessa heitä on eläköitymässä iso joukko. Miehille tästä on tietysti se etu, että miesopettaja palkataan suuremmalla todennäköisyydellä töihin kuin naisopettaja, koska heitä halutaan kouluihin ihan jo sukupuolensa perusteella. Naisten suuri määrä opetusalalla, tai ylipäätään akateemista tutkintoa vaativissa ammateissa ei ole kuitenkaan ongelmista suurin, enkä usko sen oikeastaan aiheuttavan minkäänlaista laskua väestön keskimääräiseen älykkyysosamäärään tai poliittisten päätösten järjettömyyteen. Nykypoliitikoilla on käytössään neuvonantajia ja avustajia, joiden ääntä ei kuitenkaan haluta kuunnella. Koulumaailman viimeaikaisia uudistuksia kohtaan opettajat esittivät monenlaista kritiikkiä vuosien työkokemuksen perusteella, mutta kuunneltiinko heitä? Ei. Nykypolitiikasta puuttuu kyky tarkastella asioita usealta näkökulmalta, ottaa huomioon monipuolisesti päätösten käytännön vaikutukset pitkän aikavälin tähtäimellä. Halutaan tehdä nopeasti päätöksiä, jotta vaikutettaisiin tehokkaalta. Ajatus kantaa korkeintaan yhden vaalikauden päähän.

Vierailija
358/996 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla lapset 18-31-vuotiaita. Yhdellä vanhimmista lapsistani tuli lapsikuume , mutta sain sen sammumaan kun muistutun lasusta. Lasuperhe ei saa pitää lapsiaan kotona, joten meidän ei anneta lisääntyä. Mitään ei ole tehtävissâ, että lapseni lisääntyisivat.

Vierailija
359/996 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että Suomessa olisi turvallista olla ja elää. Aiemmin oli, enää ei.

Vierailija
360/996 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusturvallisuus, että voisi luottaa siihen että elämä kantaa, taloudellisen toimeentulon varmuus. Nyt kun kaikki on epävarmaa ja turvatonta, ei tällaisten suurien riskien ottoon ole resursseja. Eikä ole mitään näyttöä siitä että jälkikasvun elämä kantaisi, tai olisi edes turvallista, on suurempi todennäköisyys että elämä ei kanna eikä mene hyvin. Tämä on niin vaikeaksi ja suoraansanoen paskaksi mennyt maailma että ei tänne halua tehdä ketään kärsimään, kun ei itsekään ole kovinkaan hyvin kyennyt pärjäämään tässä pahassa maailmassa :/ Varsinkin toimeentulo on erittäin vaikeaa kun koko ajan tuhotaan elinkeinoja, automaatio, työpaikkojen kiinaan vienti, tekoäly, jne. ja korvaavia työpaikkoja ei tule vastaavaa määrää, jäljellä olevista niin hirvittävä ja verinen kilpailu, että pitää olla joku huippuälykkö tms. että sellaisen saisi, ja kaikki ei todellakaan ole missään asiassa huippuhyviä, tai sitten sitä alaa ei enää ole jossa olisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi viisi