Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pääsetkö taivaaseen?

Vierailija
30.07.2023 |

Sinunkin maallinen matka päättyy joskus.Pääsetkö taivaaseen vai onko sinun paikka joku muu?

Pääsetkö taivaaseen?

Vaihtoehdot

Kommentit (353)

Vierailija
81/353 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä taivaassa sitten ollaan ääretön aika. Mitä tehdään? Tuleeko aika pitkäksi muutaman 10 000 vuoden jälkeen? vai onko sillä merkitystä.

Vierailija
82/353 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain jos Elon Musk kutsuu rakettiinsa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/353 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi teitä Jeesuskulttilaisia. Jotenkin niin hellyttäviä ja reppanoita samaan aikaan.

Voi voi, reppanoista kaukana!

Vierailija
84/353 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siellä taivaassa sitten ollaan ääretön aika. Mitä tehdään? Tuleeko aika pitkäksi muutaman 10 000 vuoden jälkeen?

Raamattu ei anna meille yksityiskohtaista vastausta siitä, millaista taivaassa on.

Sen tiedämme Raamatun perusteella, että siellä ei ole mitään pahaa eikä syntiä, ei kuolemaa, surua tai vaivaa(Ilm.21:4) ja Jumala saadaan nähdä kasvoista kasvoihin(Ilm.22:4).

Taivaassa on siis vain iloa ja positiivisia asioita.

Taivas on ikuinen, peruuttamaton, muuttumaton eikä siellä enää ole syntiä eikä syntiin voi langeta.

Jeesus antaa monissa kohdissa varoituksen siitä, että taivaaseen pääsee vain uskomalla ja seuraamalla Häntä(Joh.14:6) ja etteivät kaikki pääse taivaaseen(Matt.7:13-14, Ap.t.4:12), sinne ei pääse kukaan joka ei tunnusta syntejään ja tee parannusta(Ilm.21:8, Matt.3:2,6,8)

Uskon, että taivaassa teemme myös työtä, sillä monet Jeesuksen vertaukset taivaasta liittyvät työntekoon(esim. Matt.20:1-16) ja jo synnittömään paratiisiin Jumalan antoi ihmiselle tehtäväksi ottaa maa haltuunsa ja viljellä ja varjella sitä(1.Moos.1:28).

Kuitenkaan työ taivaassa ei ole sellaista kuin maan päällä se voi olla stressaavaa, kuormittavaa tai vaivoja aiheuttavaa, vaan siellä ihminen tekee työtään ilolla.

Iikka Kyllönen

Vierailija
85/353 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko taivaaseen. Se on kirkon propagandaa, jolla se pyrkii ohjailemaan ja käyttämään hyväksi muita ihmisiä.

Ei ole kirkon propagandaa, itse en kuulu mihinkään lohkoon enkä lahkoon, vaan Jeesuksen Pyhä Henki johdattaa joka päivä.

Nykyään muutenkaan hyvin harva Jeesuksen todellinen seuraaja kuuluu enää mihinkään seurakuntaan, koska ne ovat jo niin täynnä harhaoppeja näin lopun aikana

Vierailija
86/353 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko.

Vierailija
87/353 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuoleman jälkeen ei mennä mihinkään.

Mistäpä se tiedät?

Mistä tiedät, että mennään?

Vierailija
88/353 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumala on itse luvannut että pääsen taivaaseen kun maallinen matkani päättyy.

Vierailija
89/353 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synkretismiä on myös niin sanotun "pakanuuden" kanssa.

https://www.ucg.org/vertical-thought/paganism-in-christianity

Pääsiäinen

Jopa pääsiäinen, jonka monet olettavat perustetun Jeesuksen ylösnousemuksen juhlistamiseksi, on täynnä yhteyksiä pakanuuteen. Nimi "pääsiäinen" juontaa juurensa muinaisen kaldealaisen jumalatar Astarten nimestä, joka tunnettiin nimellä "taivaan kuningatar". Hänen babylonialainen nimensä oli "Ishtar". Koska useimmat kielet ääntävät "I" sanana ee, ei ole vaikea ymmärtää, miten eesh-tar ja sen kielelliset muunnokset voisivat lopulta muuttua pääsiäiseksi (ks. Vine's Complete Expository Dictionary of Old and New Testament Words, 1985, New Testament Section, s. 192, "Easter").

Rakkauden ja hedelmällisyyden jumalattarena Ištarin symboleina olivat - arvaatte varmaan - munat ja kanit! Kanit voivat synnyttää useita pentueita vuodessa, joten ne olivat näille muinaisille ihmisille tuttuja erittäin hedelmällisiä eläimiä. Ishtaria palvottiin vuotuisen kevätjuhlan aikana, jotta hänen hedelmällisyyden siunaustaan voitiin pyytää tuohon aikaan vuodesta istutettaville viljelykasveille.

Vierailija
90/353 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perinteiset kristilliset opit

Valitettavasti jotkin perustavanlaatuisimmista asioista, joihin useimmat kristityiksi tunnustautuvat uskovat, ovat peräisin muinaisesta pakanuudesta eivätkä niinkään Raamatusta. Ajatus siitä, että ihmisillä on kuolematon sielu, opetettiin ensimmäisen kerran muinaisessa Egyptissä ja Babyloniassa. Myös kreikkalaiset opettivat, että sielu erottuisi kuoleman hetkellä fyysisestä ruumiista (Jewish Encyclopedia, 1941, Vol. 6, s. 564, 566, "Immortality of the Soul"). Tämä ajatus sulautui kristinuskoon kreikkalaisesta filosofiasta. Se ei tullut innoitetusta Raamatusta.

Muinaiset egyptiläiset kehittivät käsitteen taivaaseen pääsemisestä. Heidän mytologiassaan jumala Osiris tapettiin, mutta herätettiin sitten henkiin, minkä jälkeen hän siirtyi kaukaiseen taivaalliseen valtakuntaan. Egyptiläiset päättelivät, että jos hän pystyi tähän, niin myös ihmiset voisivat seurata häntä (Lewis Browne, This Believing World, s. 83-84). Tämä taivaallinen palkinto oli keskeinen opetus useissa muinaisissa mysteeriuskonnoissa - mutta ei heprealaisten tai varhaiskristittyjen uskonnossa.

Vierailija
91/353 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaldealaisten symboli Tammuzille oli kirjain tau, joka on san-serif-kirjaimella kirjoitettu "t" ja jota yleisesti pidetään ristinä (Babylonian Mystery Religion, s. 51; Vine's, "Cross, Crucify"). Vaikka Raamattu todellakin opettaa, että Jeesus ristiinnaulittiin, ristiinnaulitsemisen muodosta ei ole tietoa. Tuohon aikaan roomalaiset käyttivät erimuotoisia pystypaaluja, joista osa oli ristipalkeilla ja osa ilman. Raamattu ei anna mitään viitteitä siitä, että alkukirkko olisi koskaan käyttänyt ristiä uskonnollisena symbolina, mutta useat pakanalliset uskonnot olivat käyttäneet sitä jo vuosisatoja ennen Kristuksen syntymää.

Miten palvoa Jumalaa

Miksi suuri osa nykyajan kristillisistä rituaaleista ja uskomuksista perustuu muinaisiin pakanallisiin käytäntöihin eikä niinkään Raamattuun? Eikö riitä, että ihmiset kunnioittavat Jumalaa miten haluavat? Inhimillinen logiikka saattaisi sanoa, että ihminen voi tehdä mitä tahansa osoittaakseen henkilökohtaista uskonnollista uskoaan, kunhan tarkoituksena on palvoa Jumalaa. Jumalalla on kuitenkin paljon erilainen näkemys.

Vierailija
92/353 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristilliset käsitykset ovat peräisin muinaisista, juutalaisista, ja juutalaiset assyrialaisista, ja assyrialaiset intialaisista, ja kaikki menevät taaksepäin: mitä uudempi, sitä alempi, mitä vanhempi, sitä korkeampi.

Vierailija
93/353 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos pääsen taivaaseen, alan heti ylpeillä, jotta pääsen eroon mulukkujen seurasta.

Saatanakin pääsi pois sieltä sillä tavalla, ja samat säännöt pätevät hamaan loppuun.

Mikä ihme saa sut ajattelemaan, että taivaassa olisi mulkkuja? Synti ei kuulu taivaaseen, vaan päinvastoin, kaikki paha on pyyhitty meistä vajavaisista uskovaisista pois!

Vierailija
94/353 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minä tiedä, kun en ole mikään ajatustenlukija, niin en voi tietää, että tempaiseeko Jumala minut sinne vai ei.

Raamatussa kerrotaan tämä asia, ei tarvitse ollakaan ajatustenlukija :) Jos Jeesuksen armotyö kelpaa sinulle, pääset taivaaseen. Jos ei kelpaa, niin sitten et. 

so simple

Vierailija
95/353 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siellä taivaassa sitten ollaan ääretön aika. Mitä tehdään? Tuleeko aika pitkäksi muutaman 10 000 vuoden jälkeen? vai onko sillä merkitystä.

No on se siellä helvetissäkin yhtälailla ääretön aika.

Vierailija
96/353 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritän parhaani olla hyvä ihminen, joten toivon että pääsen, mutta sen päättää Jumala, en minä.

Yritys olla hyvä ei riitä, täydellisyys riittäisi. SIihen taas ei kukaan pysty, joten ainoa ratkaisu on nöyrtyä pyytämään Jeesukselta syntejä anteeksi ja turvautumaan Häneen. Monelle tulee siinä kohtaan ylpeys vastaan, mutta pridellä ja omilla hyvillä teoilla ei taivaaseen mennä :/

Vierailija
97/353 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika-käsite liittyy vain tähän meidän ainoaan tietämäämme maalliseen elämään. Aivomme ja ymmärryksemme on niin sidottu aikaan, että emme pysty ymmärtämään ajatonta ikuisuutta. Se tuntuu tylsältä, mutta tietenkään ei voi olla sitä, koska sittenhän se ei olisi täydellinen, onnellinen taivas :) Eli ikuisuus "tuntuu" yhdeltä silmänräpäykseltä, tämäkin tietenkin selitetty niinkuin meidän aivomme voi sen käsittää.

Vierailija
98/353 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko taivaaseen. Se on kirkon propagandaa, jolla se pyrkii ohjailemaan ja käyttämään hyväksi muita ihmisiä.

Ei ole kirkon propagandaa, itse en kuulu mihinkään lohkoon enkä lahkoon, vaan Jeesuksen Pyhä Henki johdattaa joka päivä.

Nykyään muutenkaan hyvin harva Jeesuksen todellinen seuraaja kuuluu enää mihinkään seurakuntaan, koska ne ovat jo niin täynnä harhaoppeja näin lopun aikana

Aika moni kuuluu hyvän luotettavaan seurakuntaan (esim. LHPK),  ei siis kansankirkon srk. 

Vierailija
99/353 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, koska uusi taivas ja maa ovat jo täällä maan päällä.

Joka voittaa, sen minä teen pylvääksi Jumalani temppeliin, eikä hän koskaan enää lähde sieltä ulos, ja minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, sen uuden Jerusalemin, joka laskeutuu alas taivaasta minun Jumalani tyköä, ja oman uuden nimeni.

Laki ja profeetat olivat Johannekseen asti; siitä lähtien julistetaan Jumalan valtakuntaa, ja jokainen tunkeutuu sinne väkisin.

Ja Johannes todisti sanoen: "Minä näin Hengen laskeutuvan taivaasta alas niinkuin kyyhkysen, ja se jäi hänen päällensä.

eikä voida sanoa: 'Katso, täällä se on', tahi: 'Tuolla'; sillä katso, Jumalan valtakunta on sisällisesti teissä"

Ja minä olen rukoileva Isää, ja hän antaa teille toisen Puolustajan olemaan teidän kanssanne iankaikkisesti, totuuden Hengen, jota maailma ei voi ottaa vastaan, koska se ei näe häntä eikä tunne häntä; mutta te tunnette hänet, sillä hän pysyy teidän tykönänne ja on teissä oleva. En minä jätä teitä orvoiksi; minä tulen teidän tykönne. Vielä vähän aikaa, niin maailma ei enää minua näe, mutta te näette minut; koska minä elän, niin tekin saatte elää. Sinä päivänä te ymmärrätte, että minä olen Isässäni, ja että te olette minussa ja minä teissä. Pysykää minussa, niin minä pysyn teissä. Niinkuin oksa ei voi kantaa hedelmää itsestään, ellei se pysy viinipuussa, niin ette tekään, ellette pysy minussa.

Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole. Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu. Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa; ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt."

Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.

Vierailija
100/353 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, koska uusi taivas ja maa ovat jo täällä maan päällä.

Joka voittaa, sen minä teen pylvääksi Jumalani temppeliin, eikä hän koskaan enää lähde sieltä ulos, ja minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, sen uuden Jerusalemin, joka laskeutuu alas taivaasta minun Jumalani tyköä, ja oman uuden nimeni.

Laki ja profeetat olivat Johannekseen asti; siitä lähtien julistetaan Jumalan valtakuntaa, ja jokainen tunkeutuu sinne väkisin.

Ja Johannes todisti sanoen: "Minä näin Hengen laskeutuvan taivaasta alas niinkuin kyyhkysen, ja se jäi hänen päällensä.

eikä voida sanoa: 'Katso, täällä se on', tahi: 'Tuolla'; sillä katso, Jumalan valtakunta on sisällisesti teissä"

Ja minä olen rukoileva Isää, ja hän antaa teille toisen Puolustajan olemaan teidän kanssanne iankaikkisesti, totuuden Hengen, jota maailma ei voi ottaa vastaan, koska se ei näe häntä eikä tunne häntä; mutta te tunnette hänet, sillä hän pysyy teidän tykönänne ja on teissä oleva. En minä jätä teitä orvoiksi; minä tulen teidän tykönne. Vielä vähän aikaa, niin maailma ei enää minua näe, mutta te näette minut; koska minä elän, niin tekin saatte elää. Sinä päivänä te ymmärrätte, että minä olen Isässäni, ja että te olette minussa ja minä teissä. Pysykää minussa, niin minä pysyn teissä. Niinkuin oksa ei voi kantaa hedelmää itsestään, ellei se pysy viinipuussa, niin ette tekään, ellette pysy minussa.

Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole. Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu. Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa; ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt."

Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.

Tottakai uskovaisella on toinen jalka jo taivaassa, eli sehän on sydämessä nyt jo :) MUTTA oikea taivas on sitten niin paljon enemmän. Nyt elämme langenneessa maailmassa, eli kaikki paha ja saatana vaikuttaa meihin vielä, sekä itsessä perisynnissä että välillisesti muiden perisynnissä. 

Nyt on epätäydellisyys, sitten täydellinen rauha ja onni ja rakkaus Jeesuksen sylissä <3

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kahdeksan