Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pääsetkö taivaaseen?

Vierailija
30.07.2023 |

Sinunkin maallinen matka päättyy joskus.Pääsetkö taivaaseen vai onko sinun paikka joku muu?

Kommentit (353)

Vierailija
121/353 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päädyn ensin laatikkoon, sitten krematorioon, sitten tuhkana luontoon.

Siihen on tarkoitus jäädä.

Ruumis jää, henki palaa Jumalan luo.

Saamme uuden ruumiin Herran luona.

Vierailija
122/353 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sillä ei ole mitään merkitystä koska mitään taivasta ei ole.

Et sinä sitä tiedä. Uskot niin. Minä uskon että on. Jo ihan sen peusteella että tyhjästä ei voi maailma syntyä. Eli luoja on. Ja parempaa historiikkia ja selvitystä elämästä sen alusta loppuun ei ole kuin Raamattu.

Millanenkohan siitä kiinalaisesta raamatusta tulee, tai onko se jo valmis. Sen tiedän että Jeesus on siinä esitetty pahiksena. Mutta kuka siinä on luoja? Saatana? Spaghettihirviö? Alieni?

Mao God??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/353 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskinpa. Olen ateisti. Ja elänyt huonosti. Aivan sama mihin mun raato kipataan

Jätä tuo a pois niin sinusta tulee teisti ja se joka uskoo (jeesukseen) se pelastuu taivaaseen.

Vierailija
124/353 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritän parhaani olla hyvä ihminen, joten toivon että pääsen, mutta sen päättää Jumala, en minä.

Anna elämäsi Jeesukselle ja anteeksiantamuksen kautta voit siityä toivosta varmuuteen.  Armonsa riittää.

Vierailija
125/353 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä että aikuiset ihmiset vieläkin uskottelevat itselleen että kuoleman jälkeen on jotain. Me tiedämme nykyisin että tietoisuutemme asuu muistimme kanssa aivosoluisamme. Kun kuolemme, ne kuolevat. Jos ei ole muistia tai tietoisuutta, niin mikä menisi jonnekkin taivaaseen? Mutta kaipa joidenkin on pakko uskoa noihin juttuihin, koska on vaikeaa ymmärtää että asiat vain loppuvat. 

Ei tuosta ole mitään yksimielisyyttä. Jos tietoisuus olisi sidoksissa materiaan, niin ihmisellä ei olisi vapaata tahtoa. Ihmisen toiminta ja ajatukset olisivat vain kemiallisia ja fysikaalisia reaktioita ärsykkeisiin. Osa ihmisistä uskookin, että näin on, ja vapaa tahto on vain illuusio. Osalla taas on syynsä uskoa, että ihmisen tahto on enemmän tai vähemmän vapaa. Näitä mielen mysteerejä ei ole kuitenkaan vielä ratkaistu sellaisella tavalla, että voitaisiin pitää ilmeisenä yleistietona, että tietoisuus on aivosoluissa.

Vierailija
126/353 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska en ole synnyttänyt kymmentä lasta, en lestadiolaisten mielestä pääse.

Koska en puhu "kielillä", en helluntailaisten mielesä ole kelvollinen.

Jumalan armossa Jeesuksessa Kristuksessa on ainoa toivoni.

Vierailija
127/353 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuoleman jälkeen ei mennä mihinkään.

Mistäpä se tiedät?

Ihminen, eläin, kasvi maatuu.

Niin maatuu tämä maallista vaellusta varten saatu kuori, sitä ei taivaassa enää tarvita. Sielu ja henki pääsee taivaaseen Jeesuksen nimessä ja veressä. Aamen.

Vierailija
128/353 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raamattu opettaa toiset pääsee toiset ei.

Vierailija
129/353 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siellä taivaassa sitten ollaan ääretön aika. Mitä tehdään? Tuleeko aika pitkäksi muutaman 10 000 vuoden jälkeen? vai onko sillä merkitystä.

No on se siellä helvetissäkin yhtälailla ääretön aika.

Siellä on sitten sauna josta ei löyly lopu koskaan.

Vierailija
130/353 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä tiedä, kun en ole mikään ajatustenlukija, niin en voi tietää, että tempaiseeko Jumala minut sinne vai ei.

Raamatussa kerrotaan tämä asia, ei tarvitse ollakaan ajatustenlukija :) Jos Jeesuksen armotyö kelpaa sinulle, pääset taivaaseen. Jos ei kelpaa, niin sitten et. 

so simple

Tämä siis ihan hypoteettisena. Taivasta ei ole. Raamattu on höpöhöpöä. Jeesus oli silmänkääntäjäsaarnaaja.

So simple.

Huh miten jotkut on aivopesty jo lapsena... No, jos sua helpottaa höpöhöpöttely, niin minkäs me uskikset tehdään. Parhaamme täälläkin yritetty. Niin kauan on toivoa kun on elämää, älähän kuole ennen kun löydät oikean ja kestävän rakkauden ja toivon, uskon myös!

Vierailija
131/353 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, koska uusi taivas ja maa ovat jo täällä maan päällä.

Joka voittaa, sen minä teen pylvääksi Jumalani temppeliin, eikä hän koskaan enää lähde sieltä ulos, ja minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, sen uuden Jerusalemin, joka laskeutuu alas taivaasta minun Jumalani tyköä, ja oman uuden nimeni.

Laki ja profeetat olivat Johannekseen asti; siitä lähtien julistetaan Jumalan valtakuntaa, ja jokainen tunkeutuu sinne väkisin.

Ja Johannes todisti sanoen: "Minä näin Hengen laskeutuvan taivaasta alas niinkuin kyyhkysen, ja se jäi hänen päällensä.

eikä voida sanoa: 'Katso, täällä se on', tahi: 'Tuolla'; sillä katso, Jumalan valtakunta on sisällisesti teissä"

Ja minä olen rukoileva Isää, ja hän antaa teille toisen Puolustajan olemaan teidän kanssanne iankaikkisesti, totuuden Hengen, jota maailma ei voi ottaa vastaan, koska se ei näe häntä eikä tunne häntä; mutta te tunnette hänet, sillä hän pysyy teidän tykönänne ja on teissä oleva. En minä jätä teitä orvoiksi; minä tulen teidän tykönne. Vielä vähän aikaa, niin maailma ei enää minua näe, mutta te näette minut; koska minä elän, niin tekin saatte elää. Sinä päivänä te ymmärrätte, että minä olen Isässäni, ja että te olette minussa ja minä teissä. Pysykää minussa, niin minä pysyn teissä. Niinkuin oksa ei voi kantaa hedelmää itsestään, ellei se pysy viinipuussa, niin ette tekään, ellette pysy minussa.

Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole. Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu. Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa; ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt."

Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.

Tottakai uskovaisella on toinen jalka jo taivaassa, eli sehän on sydämessä nyt jo :) MUTTA oikea taivas on sitten niin paljon enemmän. Nyt elämme langenneessa maailmassa, eli kaikki paha ja saatana vaikuttaa meihin vielä, sekä itsessä perisynnissä että välillisesti muiden perisynnissä. 

Nyt on epätäydellisyys, sitten täydellinen rauha ja onni ja rakkaus Jeesuksen sylissä <3

Ei voi olla "toinen jalka taivaassa". Joko on tai ei ole.

Sillä hän, jonka Jumala on lähettänyt, puhuu Jumalan sanoja; sillä ei Jumala anna Henkeä mitalla.

Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä, jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta.

Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt.

Lapsukaiset, te olette Jumalasta ja olette voittaneet heidät; sillä hän, joka teissä on, on suurempi kuin se, joka on maailmassa.

Syntinen sinäkin olet. Jeesus armahtaa sinuakin <3

Vierailija
132/353 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

My only hope kirjoitti:

Ihmisten mielipiteistä ei kannata välittää. Vai Jeesus saa tuomita, ja Hän tuntee omansa.

Vierailija
133/353 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

My only hope kirjoitti:

Ihmisten mielipiteistä ei kannata välittää. Vai Jeesus saa tuomita, ja Hän tuntee omansa.

Nuo lahkolaiset koittavat omilla ansioillaan, mutta unohtavat, ettei se riitä.

Koska: Yksin Armosta

Vierailija
134/353 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä tiiä. Se ei oon mun päätettävissä. Eikä sun päätettävissä. Sen näkee sitten.

Vierailija
135/353 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Finnairin siivillä. Aina halutessani.

Haha. Tosin ei auta Finnair viimeisellä tuomiolla. Harmi.

Vierailija
136/353 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuoleman jälkeen ei mennä mihinkään.

Mistä sinä sen tiedät?

Mistä sä tiedät että mennään? Selitykseksi ei nyt kelpaa aavikkosatukirjan jutut.

Vierailija
137/353 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

My only hope kirjoitti:

Eipä helluntailisistakaan suurin osa kielillä puhu, vaan vain ryhmäpaineen takia höpöttävät siansaksaa. Sellainen epäraamatullinen kultainen vasikka ja itse keksitty perinnäissääntö tuo kielillä puhumisen pitäminen jonain uskovaisuuden kriteerinä.

Vierailija
138/353 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

My only hope kirjoitti:

Eipä helluntailisistakaan suurin osa kielillä puhu, vaan vain ryhmäpaineen takia höpöttävät siansaksaa. Sellainen epäraamatullinen kultainen vasikka ja itse keksitty perinnäissääntö tuo kielillä puhumisen pitäminen jonain uskovaisuuden kriteerinä.

Kielilläpuhuminen eli glossolalia.

Kielilläpuhumista esiintyy pääosin karismaattisissa kristinuskon suuntauksissa, esimerkiksi helluntailaisuudessa. Glossolaliaksi luonnehdittua kielilläpuhumista ilmenee myös Haitin voodookulteissa ja šamanismissa jne.

Nykyisin erilaiset huumeet, myrkylliset kasvit ja myrkkysienet aiheuttavat harhanäkyjä ja laukaisevat sekavaa puhetta ja käyttäytymistä.

Onko glossolalian, "pakanallisen glossolalian", ilmiö näissä moderneissa ei-kristillisissä uskonnoissa sama glossolalia kuin kristittyjen keskuudessa, ainakin kielellisesti ja ilmeisten rakenteiden osalta? Vai eikö olekin? Onko kristillisen glossolalian ja ei-kristillisen glossolalian välillä hengellinen ero? Mikä on glossolalian alkuperä, mistä se tulee? Jos ero on olemassa, voimme väittää, että kristinusko on ainutlaatuinen ilmenemismuodoissaan, ja silloin on helpompi tulla siihen tulokseen, että kristillinen glossolalia on peräisin Pyhästä Hengestä. Jos eroa ei ole, on ihmeteltävä, onko mahdollista, että yhdessä uskonnossa ilmiön lähteenä on Pyhä Henki, mutta toisessa uskonnossa sen lähteenä on aivan toinen henki. Ilmeisesti vain harva uskaltaa väittää, että Pyhä Henki ilmenee pakanallisissa rituaalisissa käytännöissä, velhojen, shamaanien ja pakanakulttien johtajien toiminnassa aivan samalla tavalla kuin kristinuskossa.

Glossolalian ilmiötä ei voida pitää nimenomaan kristillisenä. Kyseessä on ilmeisesti uusi tekijä, jota ei voida kiistää. Onko glossolalia kaikkia uskontoja yhdistävä yhteinen kokemus? Onko kristinuskon ja ei-kristinuskon välillä jotakin yhteistä? Jos se on Pyhän Hengen lahja, miksi Hän ilmaisee itsensä tällä tavoin näissä uskonnoissa? Monet ihmiset kysyvät näitä kysymyksiä tänään. Voimmeko niiden perusteella tehdä tieteellistä ja kielitieteellistä eroa kristinuskon ja ei-kristinuskon glossolalian ilmiön välillä? Jos on, mikä se on erityisesti? Ja jos ei, miten voidaan ymmärtää samanlaista ilmiötä kristittyjen ja pakanoiden keskuudessa? Ja lopuksi erityisen huolestuttava mutta väistämätön kysymys: onko glossolalia todella Pyhän Hengen lahja?

Vierailija
139/353 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

My only hope kirjoitti:

Glossolaliaa eli kielilläpuhumista esiintyy kaikissa maailman kolkissa. Se on hyvin yleistä pakanauskonnoissa ympäri maailman. Niihin kuuluvat Sudanin shamaanit, shango-kultti Länsi-Afrikan rannikolla, zor-kultti Etiopiassa, voodoo-kultti Haitissa sekä Etelä-Amerikan ja Australian alkuperäiskansojen uskonnot. Pyhien miesten harjoittama mystinen siansaksan mongertaminen tai mutiseminen on muinainen tapa.

Vierailija
140/353 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain 45,2% uskoo pääsevänsä taivaaseen.