Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pääsetkö taivaaseen?

Vierailija
30.07.2023 |

Sinunkin maallinen matka päättyy joskus.Pääsetkö taivaaseen vai onko sinun paikka joku muu?

Pääsetkö taivaaseen?

Vaihtoehdot

Kommentit (353)

Vierailija
101/353 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eksperimentti maapallo.

Vierailija
102/353 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritän parhaani olla hyvä ihminen, joten toivon että pääsen, mutta sen päättää Jumala, en minä.

Usko Herraan Jeesukseen ja hänen armoonsa niin pääset sinäkin kerran taivaaseen.

Olen aina uskonutkin, lapsesta saakka. <3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/353 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä tiedä, kun en ole mikään ajatustenlukija, niin en voi tietää, että tempaiseeko Jumala minut sinne vai ei.

Raamatussa kerrotaan tämä asia, ei tarvitse ollakaan ajatustenlukija :) Jos Jeesuksen armotyö kelpaa sinulle, pääset taivaaseen. Jos ei kelpaa, niin sitten et. 

so simple

Tämä siis ihan hypoteettisena. Taivasta ei ole. Raamattu on höpöhöpöä. Jeesus oli silmänkääntäjäsaarnaaja.

So simple.

Vierailija
104/353 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, koska uusi taivas ja maa ovat jo täällä maan päällä.

Joka voittaa, sen minä teen pylvääksi Jumalani temppeliin, eikä hän koskaan enää lähde sieltä ulos, ja minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, sen uuden Jerusalemin, joka laskeutuu alas taivaasta minun Jumalani tyköä, ja oman uuden nimeni.

Laki ja profeetat olivat Johannekseen asti; siitä lähtien julistetaan Jumalan valtakuntaa, ja jokainen tunkeutuu sinne väkisin.

Ja Johannes todisti sanoen: "Minä näin Hengen laskeutuvan taivaasta alas niinkuin kyyhkysen, ja se jäi hänen päällensä.

eikä voida sanoa: 'Katso, täällä se on', tahi: 'Tuolla'; sillä katso, Jumalan valtakunta on sisällisesti teissä"

Ja minä olen rukoileva Isää, ja hän antaa teille toisen Puolustajan olemaan teidän kanssanne iankaikkisesti, totuuden Hengen, jota maailma ei voi ottaa vastaan, koska se ei näe häntä eikä tunne häntä; mutta te tunnette hänet, sillä hän pysyy teidän tykönänne ja on teissä oleva. En minä jätä teitä orvoiksi; minä tulen teidän tykönne. Vielä vähän aikaa, niin maailma ei enää minua näe, mutta te näette minut; koska minä elän, niin tekin saatte elää. Sinä päivänä te ymmärrätte, että minä olen Isässäni, ja että te olette minussa ja minä teissä. Pysykää minussa, niin minä pysyn teissä. Niinkuin oksa ei voi kantaa hedelmää itsestään, ellei se pysy viinipuussa, niin ette tekään, ellette pysy minussa.

Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole. Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu. Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa; ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt."

Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.

Tottakai uskovaisella on toinen jalka jo taivaassa, eli sehän on sydämessä nyt jo :) MUTTA oikea taivas on sitten niin paljon enemmän. Nyt elämme langenneessa maailmassa, eli kaikki paha ja saatana vaikuttaa meihin vielä, sekä itsessä perisynnissä että välillisesti muiden perisynnissä. 

Nyt on epätäydellisyys, sitten täydellinen rauha ja onni ja rakkaus Jeesuksen sylissä <3

Ei voi olla "toinen jalka taivaassa". Joko on tai ei ole.

Sillä hän, jonka Jumala on lähettänyt, puhuu Jumalan sanoja; sillä ei Jumala anna Henkeä mitalla.

Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä, jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta.

Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt.

Lapsukaiset, te olette Jumalasta ja olette voittaneet heidät; sillä hän, joka teissä on, on suurempi kuin se, joka on maailmassa.

Vierailija
105/353 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, yksin Jeesuksen vuoksi ja yksin armosta <3

Amen.

OM ja Aamen

Omista tai Aumista tuli tiibetiläisten pyhä sana Hum, muslimien Amin ja egyptiläisten, kreikkalaisten, roomalaisten, juutalaisten ja kristittyjen Amen." Tavu on käännetty monille eri kielille, kulttuureille ja uskonnollisille perinteille, mutta äänen luova ja transformatiivinen voima on pysynyt samana. Raamatussa sana Amen...

OM=AUM=Aamen

Vierailija
106/353 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumala päättää, en minä.

Vierailija
107/353 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fundamentalistinen pelastususkonto jakaa maailman kahteen leiriin - paholaisen ohjaamiin uskottomiin ja oikeauskoisiin kristittyihin.

Yksi aikamme polttavimmista kysymyksistä on uskontojen vuoropuhelu. Muuten ihmisillä on taipumus "riehua" omassa alakulttuurissaan, jolloin toisen perinteen kantajat mielletään oletusarvoisesti ideologisiksi vihollisiksi. Ja kun tietyt historialliset olosuhteet sattuvat kohdalleen, vihollisille julistetaan tunnetusti sota. Uskontojen vuoropuhelua estää niin sanottu "uskon kateus", joka luo minkä tahansa tunnustuksen edustajalle tunteen ylivertaisuudesta muihin nähden ja tunteen totuuden monopolista. Yleensä se johtuu ALHAISESTA SIVISTYKSESTÄ, halusta olla aina ja aina oikeassa ja tiedon puutteesta.

Ei ole oikein arvioida yhtä perinnettä toisen näkökulmasta, koska tällöin ei voida välttää subjektivismia. ...todellisten tosiasioiden kannalla sen sijaan, että uskoa että meidän perinteemme on aina parempi vain siksi, että se on meidän perinteemme.

Kristinusko on vain kahden tuhannen vuoden historiansa aikana jakautunut yli kahteentuhanteen eri virtaukseen. Tämä osoittaa, ettei perinteen säilyttämiseen ja hengellisen tiedon välittämiseen ole olemassa mitään mekanismia.

Jos tämä pirstoutumisen suuntaus jatkuu, kristillisen opetuksen eheys katoaa kokonaan, ja tulevien sukupolvien on hyvin vaikea ymmärtää, mistä siinä on kyse.

Vierailija
108/353 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristinusko julistaa yleensä Raamatun olevan ainoa arvovaltainen pyhä kirja, mutta jos kiinnität huomiota, apostoli Paavalin toisessa kirjeessä Timoteukselle sanotaan: "Kaikki kirjoitukset on annettu Jumalan innoittamina ja ovat suotavia tutkittaviksi." jne.

Kristus itse myönsi opetuksensa epätäydellisyyden:

12

»Paljon enemmänkin minulla olisi teille puhuttavaa, mutta te ette vielä kykene ottamaan sitä vastaan. 13

Kun Totuuden Henki tulee, hän johtaa teidät tuntemaan koko totuuden. (Joh. 16.12).

Tästä seuraa yksiselitteisesti, että on olemassa jokin kätketty tieto, jota Kristus ei paljastanut, koska hänen opetuslapsensa eivät olleet siihen valmiita. Hän valitteli tätä:

(Joh. 3:12) Jos ette usko, kun minä puhun teille maallisista, kuinka te uskoisitte, jos minä puhun teille taivaallisista?

Vierailija
109/353 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä jokainen järkevä ihminen on luultavasti kysynyt itseltään kysymyksen: "Miksi on olemassa vain yksi Jumala ja monia uskontoja? Eikö olekin outoa, että Jumala sallii tällaisen moniarvoisuuden, joka usein luo vihamielisyyttä ihmisten välille?

Loppujen lopuksi me elämme maailmassa, jossa vallitsevat yhdenmukaiset fysikaaliset lait. Olisi loogista päätellä, että myös henkimaailmassa pitäisi olla yhtenäiset lait. Mutta miksi henkisten perinteiden alalla on niin paljon eroja ja ristiriitoja? Tähän on ulkoisia ja sisäisiä syitä. Ulkoisiin syihin kuuluvat erot niissä etnisissä, kulttuurisissa, maantieteellisissä ja kielellisissä yhteyksissä, joissa maailman tärkeimmät uskonnot kehittyivät.

Aivan kuten prisman läpi kulkeva valkoinen valonsäde jakautuu spektriksi, samoin yksi ja sama uskonto saa erilaisia muotoja, kun se taittuu tämän maailman erilaisten olosuhteiden läpi.

Vierailija
110/353 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopa valtauskontojen sisällä alkaa ajan mittaan tapahtua pirstoutumista ja uusia suuntauksia syntyy. Tämä tapahtuu sisäisistä syistä. Näitä syitä ovat muun muassa erilaiset kulttuurin sisäiset tasot ja erilaiset motiivit, joiden vuoksi ihmiset kääntyvät Jumalan puoleen. Yhden perinteen sisällä eri ihmisillä voi olla erilaisia motiiveja, mikä saa heidät tekemään muutoksia filosofiaan ja käytäntöihin, ja tämä kehittyy myöhemmin erilaisiksi itsenäisiksi suuntauksiksi. Ja tämä prosessi on väistämätön.

Mooses, Buddha, Kristus ja Muhammed vetosivat eri aikoina ja eri paikoissa eri tavoin koulutettuihin ihmisiin. On vain luonnollista, että heidän oli mukautettava samoja totuuksia paikan, ajan ja olosuhteiden mukaan. Jos esimerkiksi kotitalouskoneesi toimii 110 voltin jännitteellä ja kytket sen 220 voltin pistorasiaan ilman pienennysmuuntajaa, se ei yksinkertaisesti kestä jännitettä ja palaa loppuun. Aurinko ei ilmesty zeniittiin heti, vaan nousee vähitellen horisontin takaa.

Vierailija
111/353 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulutusjärjestelmässä samaa periaatetta käytetään, kun ekaluokkalaisille annetaan perustiedot, kun taas lukiolaiset altistetaan hienovaraisemmille ja monimutkaisemmille asioille. Eri luokka-asteiden oppikirjat eivät kuitenkaan ole pohjimmiltaan erilaisia asioita. Ne ovat yhtenäisen koulutusjärjestelmän eri vaiheita. Henkisellä alalla ... on sama periaate, jonka mukaan tietoa mukautetaan ihmisen tason mukaan. Sitä paitsi kaikkien henkiset tarpeet ovat erilaisia. Esimerkiksi joku vierasta kieltä opiskeleva henkilö voi tyytyä pieneen sanakirjaan täyttääkseen yksinkertaiset tarpeet. Toinen taas tarvitsee monisäikeisen sanakirjan syventyäkseen yksityiskohtiin. Samalla tavalla jotkut uskonnot on suunniteltu "selittämään Jumalan kanssa sormilla" ja toiset - pääsemään eteenpäin ekaluokkalaisista.

Koska uskonnollisessa ympäristössä esiintyy tällaisia väärinkäsityksiä, monet älykkäät ihmiset kääntyvät pois uskonnosta kokonaan tai yrittävät harjoittaa hengellistä elämää kuulumatta ulkoisiin traditioihin.

Yleisesti ottaen motiiveja on kolme ryhmää: Toiset taas haluavat vapautua materiasta, sielun pelastusta; 3) Toiset haluavat henkilökohtaisen suhteen Jumalaan, rakkauden korkeimman muodon. Kaikkia kolmea motiivityyppiä voi löytää mistä tahansa tunnustuksesta.

Vierailija
112/353 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisen luokan edustajille Jumala ei ole päämäärä, vaan väline heidän aineellisten suunnitelmiensa toteuttamiseksi. Suurin osa minkä tahansa uskonnon kannattajista on tällä tasolla. Juuri he ovat hengellisen kypsyyden puutteensa vuoksi alttiimpia konflikteille muiden uskontojen kanssa. Heidän motivaationsa on alhaisin, mutta koska he silti kääntyvät Jumalan puoleen - joka on kaikkein puhtain - he puhdistuvat vähitellen, ymmärtävät aineen katoavaisuuden ja voivat siirtyä korkeampaan luokkaan.

Toiseen luokkaan kuuluvat ihmiset, jotka ovat kyllästyneet aineelliseen elämään. He haluavat ikuisuutta ja rauhaa. Heidän päämääränsä on pelastus tai nirvana. Heitä viehättää yksinkertaisempi elämä, he rakastavat filosofiaa ja ovat taipuvaisia askeesiin. Nämä ihmiset ovat kypsempiä ja siksi suvaitsevaisempia muita kohtaan. Heillä ei ole mitään jaettavaa, sillä tämä maailma ei enää vedä heitä puoleensa. Tällaisia ihmisiä on huomattavasti vähemmän. Niillä, jotka näkevät uskonnon tienä Jumalan luokse, ei ole ongelmia muiden uskontojen kanssa. He näkevät siis pikemminkin moninaisuuden kuin erilaisuuden, mikä vähentää konfliktien riskiä.

Kolmanteen ryhmään kuuluvat ne, jotka eivät tavoittele aineellisia asioita (kuten edelliset) eivätkä yritä kieltää niitä (kuten jälkimmäiset), vaan pyrkivät käyttämään kaiken Jumalan palvelemiseen, jotta he voisivat kehittää elävän suhteen häneen. Koska tällaiset ihmiset hahmottavat kaiken yhteydessä Jumalaan, he suhtautuvat ystävällisesti kaikkiin ihmisiin Jumalan luomina. Koska he rakastavat Jumalaa, he rakastavat kaikkia. Tällaiset ihmiset ovat äärimmäisen harvinaisia. Aivan kuten koulupoika siirtyy luokalta toiselle oppiessaan yhä korkeampaa tietoa, niin minkä tahansa uskontokunnan kannattajan on edistyttävä sisäisesti ja muutettava palvonnan motivaatio korkeammaksi. Muuten hän pysyy ikuisena noviisina.

Vierailija
113/353 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä ei voi tietää. Itse haluisin että se ois sitten siinä. Ei tietoisuutta niinkuin ennen syntymää.

Vierailija
114/353 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

...joitakin ulkoisia ja sisäisiä syitä hengellisten perinteiden eroihin. Kyse on kuitenkin vain todellisista uskonnoista, jotka ovat lähtöisin Jumalasta ja johtavat Hänen luokseen. Valitettavasti uskonnollinen paletti ei rajoitu tähän. Onhan tällä alalla kokonainen "kimppu" inhimillisiä luomuksia, joita myös usein pidetään uskontoina, vaikka ne eivät itse asiassa ole. Tässä yhteydessä Vedoissa erotetaan viisi erilaista mielikuvitususkontoa. Se on samanlaista kuin se, miten maanalaiset yritykset väärentävät maailmanlaajuisia tuotemerkkejä ja myyvät niitä halvalla. Kummallista kyllä, ne löytävät paljon ostajia. Loppujen lopuksi, mistä löytyy enemmän ihmisiä, merkkiliikkeistä vai kiinalaisilta markkinoilta? Samoin hengellisillä markkinoilla on nykyään paljon laimennettuja ja kastroituja opetuksia, jotka vetoavat yleisöön, joka on nälkäinen halpaan. Vaikka tämä on toisaalta huono asia, se on toisaalta luonnollinen erottaja, joka erottaa vilpittömät ihmiset, jotka ovat valmiita "maksamaan täyden hinnan", niistä, jotka haluavat saada saman asian mutta ilmaiseksi, eivätkä edes tajua, että kyseessä on itsepetos.

Vierailija
115/353 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jään varmaan tänne haahuilemaan kuten se Bruce Willisin esittämä hahmo siinä kuudes aisti elokuvassa tajuamatta että olen jo poissa.

Vierailija
116/353 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihinkäs avaaja luulee menevänsä? Minun kaikkinainen matkailuni päättyy kuollessani ja kaikki mitä jää, palautuu ihan tähän maanpäälliseen luontoon pieneliöiden avustuksella.

Vierailija
117/353 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sillä minulta puuttuu usko. Muuten varmaan pääsisin jos vaan käyttäytyminen otettaisiin huomioon.

Vierailija
118/353 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä ei ole mitään merkitystä koska mitään taivasta ei ole.

Vierailija
119/353 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sillä ei ole mitään merkitystä koska mitään taivasta ei ole.

Et sinä sitä tiedä. Uskot niin. Minä uskon että on. Jo ihan sen peusteella että tyhjästä ei voi maailma syntyä. Eli luoja on. Ja parempaa historiikkia ja selvitystä elämästä sen alusta loppuun ei ole kuin Raamattu.

Millanenkohan siitä kiinalaisesta raamatusta tulee, tai onko se jo valmis. Sen tiedän että Jeesus on siinä esitetty pahiksena. Mutta kuka siinä on luoja? Saatana? Spaghettihirviö? Alieni?

Vierailija
120/353 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Finnairin siivillä. Aina halutessani.