Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoitaja, mitä tekisit jos menisit töihin osastolle ja työkaverit eivät ole tulleet töihin? Olet yksin.

Vierailija
29.07.2023 |

Itselle nimittäin kävi näin tänään. Kyseessä raskas hoivaosasto, ei tarpeeksi henkilökuntaa ja kaikki pyörii sijaisilla. Molemmat olivat jättäneet tulematta vuoroon. Soitto pomolle, ei vastaa. Kunnan vaihde ei auki. Muiltakin osastoilta puuttuu henkilökuntaa joten apua ei tule.

Kokosin itseni ja rupesin kiertämään huoneita. Annoin lääkkeet ja kaapista jugurttia, leipää jne. Kuivitin ne ketkä pystyin. Illaksikaan ei ole tulossa ketään, koska työntekijä pois, sijainen perui. Ketään ei saa tilalle.

Aattelin että lähden kohta itsekin kotiin ja jätän herran haltuun. Ei ole enää mun vastuulla tämmöinen sirkus. Eikä ole edes ensimmäinen kerta.

Kommentit (429)

Vierailija
281/429 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tätä ketjua lukee, niin huomaa miten pihalla ihmiset on vanhustenhoidon nykytilanteesta.

Olen ollut vuoroissa, joissa ei ole ollut yhtään lääkeluvallista talossa. Ei vanhuksia voi jättää ilman lääkkeitä, niin sitten ne vaan annetaan.

On ihan normaalia, että vuorosta puuttuu puolet hoitajista. Ja ei kukaan jaksa jatkuvia tuplavuoroja.

Olen ollut ensimmäisen vuoden sh-opiskelijana koko yksikön vastuuhoitaja, koska vuorossa on ollut vain hoitoapulaisia. Maailman kamalin vuoro.

Vierailija
282/429 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruoan jakelijat, aiivoojat ja vaipan vaihtajat tms voivat olla vaikka päivän koulutuksen saaneita avustajia. Miksi hoitajat noita töitä tekevät?

"Ruoan jakelu", siivous ja pyykki ovat laitoksissa laitoshuoltajan työtä, johon on myös ammatillinen koulutus, ammattitutkinto. Meidät poistettiin yksityiseltä sektorilta n 20 v sitten liian kalliina (hoitajat muistavat kun alettiin länkyttää moniammatillisuudesta), julkisella meitä on noin puolet liian vähän, eläköityminen suurta ja loppuporukka karkaa muualle kurjien työolosuhteiden vuoksi (samaa sotesontaa, tuplavuoroja, vapaiden myymistä, lomien pätkimistä).

Siksi hoitajat tekevät meikäläisten töitä.

Meidän hoivakodeissa on arkisin oma siivooja joka myös pesee pyykkiä. Keittiössä tukityöntekijä joka päivä, koska ruoka tulee muualta. Oma keittiö lopetettiin ja kokki sai lähteä. Viikonloppuisin ja iltaisin pyykistä ja siisteydestä huolehtii hoitajat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/429 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähdet soittamaan paikallista soten hallintohimmeliä sen ylimmästä henkilöstä alaspäin niin kauan että joku vastaa ja kerrot tälle tilanteen. HImmelin rakenne ja yhteystiedot löytynee oman kunnan soten sivuilta tai työnantajan intrasta.

Entäpä kun kyseiset sedät ja tädit ovat viikonloppuvapaalla? Heillä on virka-aikainen työ.

Vierailija
284/429 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun tätä ketjua lukee, niin huomaa miten pihalla ihmiset on vanhustenhoidon nykytilanteesta.

Olen ollut vuoroissa, joissa ei ole ollut yhtään lääkeluvallista talossa. Ei vanhuksia voi jättää ilman lääkkeitä, niin sitten ne vaan annetaan.

On ihan normaalia, että vuorosta puuttuu puolet hoitajista. Ja ei kukaan jaksa jatkuvia tuplavuoroja.

Olen ollut ensimmäisen vuoden sh-opiskelijana koko yksikön vastuuhoitaja, koska vuorossa on ollut vain hoitoapulaisia. Maailman kamalin vuoro.

Hoitoapulaisia vai HOIVA-AVUSTAJIA?

Vierailija
285/429 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sotto 112:een ja Seiska-lehteen. Myös paikallisille pääjeerussuomalaiselle, -rottrille, leijonaveljelle. Hehän ovat pyyteettömiä Hyväntekijöitä. Paikallis- ja maakuntalehdistön em. tuovat mukanaan mikäli ehtivät enkelöimään. Saattaisipa kirkkoherrakin tulla käymään, sateen sattuessa kappalainen.

Tämä oli todella lahjakkaasti ilmaistu! Kiitos.

Vierailija
286/429 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairasta. Alkaa itsellä vahvistua se että hoidan itse omat vanhempani. Kuulostaa aivan uskomattomalta. Ja silti Af rikkaan lähetetään miljardeja? En voi uskoa tätä.

Vierailija
287/429 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, soitto 112 ja sitä kautta tehtävä sosiaali- ja kriisipäivystykselle, josta puolestaan voidaan ottaa yhteys niin korkeaan pomoon kuin on tarvis. Varmaan tuossa tilanteessa tulisi kyseeseen henkilökunnan siirtäminen jostain toisesta yksiköstä ja keikkalaisten soittaminen vastaavasti tilalle.

Vierailija
288/429 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin "puuttuu puolet"? Missä ne sitten on?

Vierailija
289/429 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei epäpäteviä käytetä hoitoalalla enemmän tukena tilanteissa, jossa sijaisia ei saada? Jos joku maksaisi jonkun 150e hälyrahan ja tuntipalkan ja lisät päälle, niin lähtisi riemusta kiljuen kotihoitoon autoa kuljettamaan ja puuroa lämmittämään tms.

Laitonta. Tuttu on opiskellut kaksi vuotta sairaanhoitajaksi ja on nyt kesätöissä ja häntä on yritetty saada yksin yövuoroihin. Lääkeluvat löytyy, mutta opiskelija ei saa koskaan olla yksin vastuussa, etenkään lääkevastuussa. Kaikkea kieroilua sitä yritetään kun henkilökunnasta on pulaa.

Kyllähän muita, kun hoitotoimenpiteitä voi tehdä kuka vaan. Esimerkiksi kotihoidossa työparina juuri auton parkkeeraukset, ruoat lämmitykset sun muut.

Juu, mutta kun tuossa yksikössä pitää antaa myös lääkkeitä. Sitä ei saa kuka tahansa tehdä, eikä varsinkaan opiskelija yksin.

Itse kirjoitin yleisesti hoitoalalla ja varsinkin kotihoidossa, jossa ilmeisesti järjetön pula. Eikö oikeasti pystytä löytämään järkeviä ratkaisuja esim. epäpäteviä hyödyntämällä.

Kun valmiiksi vajaalla miehityksellä mennään, ei kenelläkään riitä aika ja resurssit näiden epäpätevien tekemisten valvomiseen. Usein jonkun mielestä pelkän ruoan lämmityksen tai suihkuttamisen yhteydessä annetaankin lääkkeitä ja hoidetaan haavoja joten niihin ei lääkeluvattomia ja epäpäteviä voi käyttää. Ei ole järkeä siinäkään että lääkeluvaton menee edellä lämmittämään ruoan ja lääkeluvallinen juoksee perässä antamaan lääkkeet, koska päällekkäisiä käyntejä koitetaan muutenkin karsia.

Olen ollut viimeisen vuoden aikana useissa paikoissa töissä opiskelijana ja yhdessäkään paikassa lääkeluvallinen ei anna lääkkeitä asiakkaalle vaan antajana on kuka milloinkin sattuu hoitamaan asiakasta silloin.

Pitää sillä lääkkeen antajalla aina olla joku lääkelupa, heti ilmoitusta eteenpäin jos ei ole.

Olen lukenut nyt koko ketjun, hieman ihmettelen näitä käytäntöjä. Ehkä asiat ovat kovasti muuttuneet 10 vuoden aikana, jonka olen ollut eläkkeellä hoitotyöstä. 

Minulla ei ole hoitajan koulutusta. Ajauduin hoitotehtäviin. Olin useissakin yksiköissä; mm. kotipalvelussa, vanhainkodissa, vuodeosastolla, sairaalassa jne. 

Esim. kotipalvelulla vein asiakkaille lääkkeitä. Aina lääkkeitä ei oltu jaettu, joten jaoin itse. Menin asiakkaiden kotiin tietysti, totesin heidän olosuhteensa, annoin lääkkeitä, pesin, tein jalkahoitoja ym. pientä, siivosin heidän asuntojaan, tein ruokia (elleivät kuuluneet jaon piiriin), olin ruuanjakelussa, tein kauppareissuja ym. kaikkea. 

Samoin vanhainkodilla jaoin lääkkeitä ja osallistuin kaikkiin hoitoihin. 

Pistoslääkkeitä en antanut, mutta esim. diabeteslääkitys meille opetettiin. 

Olimme nimeltämme hoitoapulaisia. Vanhainkodilla vuorossa piti olla parina ihan laillinen hoitaja kanssamme. 

Hyvin sujui kaikki jutut, eikä koskaan sattunut mitään. 

Tosin omalla kohdalla en tuota niin kummallisena pitänyt, hoidinhan oman äitinikin kaikki asiat, ettei hänen tarvinnut mennä laitokseen. 

Noista ajoistasi on kyllä enemmän kuin 10v aikaa. Et ole aja tasalla muutoinkaan.

Oletko kuullut lääketenteistä, jotka on uusittava 3v välein? Kahdeksan tenttiä on saatava läpi, muuten et saa osallistua lääkehoitoon, vaikka olisit koulutuksen saanut hoitaja. Mm. lääkelaskut suoritettava oikein.

Ei muuta kuin ilmoitus liittoon ja Valviraan, mikäli luvaton henkilö jakaa lääkkeitä.

Toki valmiiksi jaetut lääkkeet saa kouluttamatonkin antaa. Varsinkin hoitajan valvonnassa.

Ei saa valmiiksi jaettujakaan antaa jos ei ole käynyt lääketenttejä, ei ainakaan pitäisi saada. Mutta se pitää paikkaansa että 10v sitten on ollut vielä aika paljon leväperäisempää tämä touhu, nykypäivänä ei pitäisi ainakaan olla. Tiedä sitten mitä arkitodellisuus on, mutta kyllä valvovat viranomaiset puuttuu jos saa tietää että ilman mitään lupia on annettu edes valmiiksi jaettuja lääkkeitä. Mun hyvinvointialueen kanta on, että lääkkeisiin ei edes kosketa jos ei ole riittäviä lääkehoito-opintoja + tentit tehtynä, ja ne yksiköt joita minä työkseni valvon noudattaa tätä kyllä.

Vierailija
290/429 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuitenkin jää aikaa raportoida tänne? Ikävä tilanne, kannattaa tehdä ainakin ilmoitus aviin. Iltapäivälehdet voisi toimia myös, jos edes esimiehiäkään ei saa kiinni.

Olet trolli, sillä itse samassa tilanteessa en olisi postannut mitään someen. Vasta kun työpäivä on ohi niin kotona.

t. Konkari sh

Ap on trolli. Ja moni muukin täällä.

Miten niin trolli muka! Olen ollut keikkalainen, ja mut on soitettu töihin kun yövuoro on "sairastunut" puoli tuntia ennen työvuoron alkua!

Samoin iltavuoroon kaveriksi kun iltavuoron "lapsi" on sairastunut. Isä "töissä"...siinä sulle trollia!

Niin, sinut on soitettu töihin, kun työntekijä tai hänen lapsensa on sairastunut. Ihan normaalia toimintaa.

Niin sitä vartenhan ne keikkalaiset just on, että tuuraavat sairastuneita/niitä joitten lapsi on sairastunut.

Vierailija
291/429 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin "puuttuu puolet"? Missä ne sitten on?

Avoimissa työpaikoissa, siis ei ole saatu rekryttyä. Tai ihan vaan kipeänä. Eli vuorossa kuuluis olla vaikka kuusi, mutta yksi on sairaana, yksi hoitaa sairasta lasta ja yhtä ei vaan ole, kun henkilökunnasta on pula. Sit puuttuu puolet tekijöistä. Minkäs teet.

Vierailija
292/429 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä joka paikassa yleensä on vastaava sairaanhoitaja, jolle tämä sijaisten etsintä kuuluu. Kuka hullu rupeaisi osastonhoitajaksi, jos palkatta pitäisi päivystää 24/7?

Ei kuulu sairaanhoitajalle vaan juurikin osastonhoitajalle. Eikä joka paikassa ole aina vastaavaa sairaanhoitajaa joka päivä.

Vierailija
293/429 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähdet soittamaan paikallista soten hallintohimmeliä sen ylimmästä henkilöstä alaspäin niin kauan että joku vastaa ja kerrot tälle tilanteen. HImmelin rakenne ja yhteystiedot löytynee oman kunnan soten sivuilta tai työnantajan intrasta.

Entäpä kun kyseiset sedät ja tädit ovat viikonloppuvapaalla? Heillä on virka-aikainen työ.

Heillä on velvollisuus vastata aina puhelimeen tai nimetä itselleen sijainen, joille voi soittaa, jos ei saa sijaista hommattua. Työntekijöiden riittävyys on 24/7 TYÖNANTAJAN vastuulla.

Vierailija
294/429 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Olen ollut vuoroissa, joissa ei ole ollut yhtään lääkeluvallista talossa....

..Olen ollut ensimmäisen vuoden sh-opiskelijana koko yksikön vastuuhoitaja,

koska vuorossa on ollut vain hoitoapulaisia.

Maailman kamalin vuoro."

Mitä helskuttia?????????????

Vierailija
295/429 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä joka paikassa yleensä on vastaava sairaanhoitaja, jolle tämä sijaisten etsintä kuuluu. Kuka hullu rupeaisi osastonhoitajaksi, jos palkatta pitäisi päivystää 24/7?

Ei kuulu sairaanhoitajalle vaan juurikin osastonhoitajalle. Eikä joka paikassa ole aina vastaavaa sairaanhoitajaa joka päivä.

Kyllä se on lääkevastuuvuorolainen joka sijaiset hoitaa iltaisin ja viikonloppuisin .

Tiimisairaanhoitaja yleensä vain arkisin töissä ja toinen sairaanhoitaja tekee myös arkea vain.

Vierailija
296/429 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei epäpäteviä käytetä hoitoalalla enemmän tukena tilanteissa, jossa sijaisia ei saada? Jos joku maksaisi jonkun 150e hälyrahan ja tuntipalkan ja lisät päälle, niin lähtisi riemusta kiljuen kotihoitoon autoa kuljettamaan ja puuroa lämmittämään tms.

Laitonta. Tuttu on opiskellut kaksi vuotta sairaanhoitajaksi ja on nyt kesätöissä ja häntä on yritetty saada yksin yövuoroihin. Lääkeluvat löytyy, mutta opiskelija ei saa koskaan olla yksin vastuussa, etenkään lääkevastuussa. Kaikkea kieroilua sitä yritetään kun henkilökunnasta on pulaa.

Kyllähän muita, kun hoitotoimenpiteitä voi tehdä kuka vaan. Esimerkiksi kotihoidossa työparina juuri auton parkkeeraukset, ruoat lämmitykset sun muut.

Juu, mutta kun tuossa yksikössä pitää antaa myös lääkkeitä. Sitä ei saa kuka tahansa tehdä, eikä varsinkaan opiskelija yksin.

Itse kirjoitin yleisesti hoitoalalla ja varsinkin kotihoidossa, jossa ilmeisesti järjetön pula. Eikö oikeasti pystytä löytämään järkeviä ratkaisuja esim. epäpäteviä hyödyntämällä.

Kun valmiiksi vajaalla miehityksellä mennään, ei kenelläkään riitä aika ja resurssit näiden epäpätevien tekemisten valvomiseen. Usein jonkun mielestä pelkän ruoan lämmityksen tai suihkuttamisen yhteydessä annetaankin lääkkeitä ja hoidetaan haavoja joten niihin ei lääkeluvattomia ja epäpäteviä voi käyttää. Ei ole järkeä siinäkään että lääkeluvaton menee edellä lämmittämään ruoan ja lääkeluvallinen juoksee perässä antamaan lääkkeet, koska päällekkäisiä käyntejä koitetaan muutenkin karsia.

Olen ollut viimeisen vuoden aikana useissa paikoissa töissä opiskelijana ja yhdessäkään paikassa lääkeluvallinen ei anna lääkkeitä asiakkaalle vaan antajana on kuka milloinkin sattuu hoitamaan asiakasta silloin.

Pitää sillä lääkkeen antajalla aina olla joku lääkelupa, heti ilmoitusta eteenpäin jos ei ole.

Olen lukenut nyt koko ketjun, hieman ihmettelen näitä käytäntöjä. Ehkä asiat ovat kovasti muuttuneet 10 vuoden aikana, jonka olen ollut eläkkeellä hoitotyöstä. 

Minulla ei ole hoitajan koulutusta. Ajauduin hoitotehtäviin. Olin useissakin yksiköissä; mm. kotipalvelussa, vanhainkodissa, vuodeosastolla, sairaalassa jne. 

Esim. kotipalvelulla vein asiakkaille lääkkeitä. Aina lääkkeitä ei oltu jaettu, joten jaoin itse. Menin asiakkaiden kotiin tietysti, totesin heidän olosuhteensa, annoin lääkkeitä, pesin, tein jalkahoitoja ym. pientä, siivosin heidän asuntojaan, tein ruokia (elleivät kuuluneet jaon piiriin), olin ruuanjakelussa, tein kauppareissuja ym. kaikkea. 

Samoin vanhainkodilla jaoin lääkkeitä ja osallistuin kaikkiin hoitoihin. 

Pistoslääkkeitä en antanut, mutta esim. diabeteslääkitys meille opetettiin. 

Olimme nimeltämme hoitoapulaisia. Vanhainkodilla vuorossa piti olla parina ihan laillinen hoitaja kanssamme. 

Hyvin sujui kaikki jutut, eikä koskaan sattunut mitään. 

Tosin omalla kohdalla en tuota niin kummallisena pitänyt, hoidinhan oman äitinikin kaikki asiat, ettei hänen tarvinnut mennä laitokseen. 

Noista ajoistasi on kyllä enemmän kuin 10v aikaa. Et ole aja tasalla muutoinkaan.

Oletko kuullut lääketenteistä, jotka on uusittava 3v välein? Kahdeksan tenttiä on saatava läpi, muuten et saa osallistua lääkehoitoon, vaikka olisit koulutuksen saanut hoitaja. Mm. lääkelaskut suoritettava oikein.

Ei muuta kuin ilmoitus liittoon ja Valviraan, mikäli luvaton henkilö jakaa lääkkeitä.

Toki valmiiksi jaetut lääkkeet saa kouluttamatonkin antaa. Varsinkin hoitajan valvonnassa.

Ei saa valmiiksi jaettujakaan antaa jos ei ole käynyt lääketenttejä, ei ainakaan pitäisi saada. Mutta se pitää paikkaansa että 10v sitten on ollut vielä aika paljon leväperäisempää tämä touhu, nykypäivänä ei pitäisi ainakaan olla. Tiedä sitten mitä arkitodellisuus on, mutta kyllä valvovat viranomaiset puuttuu jos saa tietää että ilman mitään lupia on annettu edes valmiiksi jaettuja lääkkeitä. Mun hyvinvointialueen kanta on, että lääkkeisiin ei edes kosketa jos ei ole riittäviä lääkehoito-opintoja + tentit tehtynä, ja ne yksiköt joita minä työkseni valvon noudattaa tätä kyllä.

Ei toteudu täällä. Ei julkisella eikä yksityisellä puolella. Välillä lääkkeet saa lääkeluvalliselta lääkelasissa käteen annettavaksi, mutta juuri tällä viikolla yhdessä yksikössä lasit oli tarjottimella nimien kera ja siitä kukin antoi hoidettavilleen.

Vierailija
297/429 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä tilanne osunut kohdalle, tosin hoitoalan työkentistä osaston sijaan tehostetun palveluasumisen yksikössä jossa vaikeasti vammaisia. Piti olla vähintään 3 vuorossa (minimi) ja kukaan ei tullutkaan aamuvuoroon. Olin ollut yövuorossa ja siitä sitten pari ylimääräistä tuntia aamulla töissä pelastaakseni yksikön kaaokselta. Esimieheen yhteydenotto + soittorumba listaa käyden voisiko joku talon sisäinen keikkari tulla extempore tai vakkari vaihtaa työvuoroaan äkkiseltään aamuun. Välitysfirmaa ei yksiköllä käytössä. Ja priorisointi asiakkaiden kohdalla, ne joilla esim. aikaiset taxilähdöt jne.

Ja työtehtävien välillä surffailua, nostimella yksi asiakas vessaan pöntölle ja sanot että käyt hoitamassa pikaisesti välissä toisen asiakkaan asian (esim.lääkkeet) ja tulet heti takaisin 5-10 min aika-arviolla. Ja hälytinrannekkeet asiakkailla toki jos jotain äkkinäistä lisäavuntarvetta

Palkka oli reilu 11e/h, otin loparit kun muualla aloituspaikka vähintään 13e samoista hommista joissa hoitajamitoitukset ja työolot paremmin. Asiakaskunta kylläkin Ihana ja suosittelen lämpimästi vastaavia töitä

Vierailija
298/429 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se esimies tietää, että olet siellä yksin, hänellehän ne pois jääneet ovat asiasta ilmoittaneet.

Vierailija
299/429 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se esimies tietää, että olet siellä yksin, hänellehän ne pois jääneet ovat asiasta ilmoittaneet.

Poissaolevat eivät aina edes ilmoita.

Tulevat milloin huvittaa jos tulevat tai kertovat jälkikäteen saaneen jonkun päänsäryn, nukkuneen pommiin, juuttuneen ruuhkaan ja puhelimen unohtuneen kotiin jne. Osa saanutkin siksi ymmärrettävästi varoituksia ja potkut

Aina selityksiä riittänyt

Vierailija
300/429 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä erikoissairaanhoidossa välillä, aamuvuoroon ei tule yhtään sairaanhoitajaa.

Lähäri ei saa kiertää lääkäreiden kanssa, jakaa huumelääkkeitä jne, lääkkeet tulee myöhässä jne kun yövuorosta sh jää tuuraamaan jos varahenkilöstöstäkään ei saa ketään tai siihen asti kun joku tulee kotoa.

Kellot soi kun kaikki haluaa pissalle (90% avustettavia/ 2 autettavia/eristyksiä) ja puhelimet soi kun omaiset ei osaa soittaa potilaalle itselleen tai päivystys/leikkuri soittaa kun tarjoaa lisää potilaita tai pitää jonkun viedä potilas leikkuriin eikä ole ketään viemään.

Tervetuloa töihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kolme