Kun nainen on yksi jätkistä poikaporukassa
Mieheni kavereissa yhdellä on vaimo, joka jotenkin mielletään yhdeksi kundeista. Nainen on ronski jutuiltaan ja tosi huomiohakuinenkin. Flirttailee muille miehille ja nostaa itsensä naisten yläpuolelle olemalla niin hyvä jätkä. En osaa suhtautua tähän muuta kuin säälien.
Kommentit (149)
Minä olen tämä "hyvä jätkä" naistyyppi eikä mitään ongelmia ole miesporukassa. Kunhan muistaa ettei pidä mennä ns.miesten reviirille. Antaa niitten olla miehiä eikä pidä uhota liikoja. Puolensa toki täytyy pitää.
Huvittaa aina tämä vinkuminen siitä kuinka naiset ovat pahantahtoisia, eivätkä tule keskenään toimeen, kun taas miesporukoiss on reilu meininki. Silti sekä väkivallan tekijöinä ja uhreina ovat miehet kirkkaassa enemmistössä ja usein uhi ja tekijä vielä tuttuja keskenään.
Ilmeisesti se kaverin hakkaaminen on sitten vain osoitus hyvästä yhteishengestä. Kuten esimerkiksi työpaikalla uuden, vasta alalle tulleen nuoren miehen laittaminen tekemään kaikkia älyttömyyksiä vanhempien työkavereiden käskyttämänä ja sen jälkeinen pilkkaaminen ei ole kiusaamista vaan huumoria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen lapsesta saakka tullut paremmin toimeen poikien kuin tyttöjen kanssa. Ja nyt aikuisena siis miesten kanssa. En flirttaile, en kaipaa yhtään mitään sellaista, edes leikkimielessä. Mulla on oma mies. Oon huomannut että naiset juoruilee pahantahtoisesti, mutta yritän olla välittämättä. Miehillä nyt vaan on parempi huumorintaju ja monipuolisemmat kiinnostuksen kohteet, en osaa jutella naisten kanssa, yleensä. Enkä miesten kanssa siis puhu rivojakaan. Suurin ongelma on myrkylliset juoruavat naiset.
Jos olet nainen, onneksi olkoon! Olet naistyypiltäsi patriarkaatin valituin! Patriarkaatti tykkää siitä että naiset eivät "jengiydy" keskenään ja ylläpitävät naisvihaa toisiaan kohtaan, näin naisryhmää on patriarkaatin helpompi hallita.
Minä olen patriarkaatin kauhistus, täysin päin vastainen jota patriarkaatti toivoo naisilta. Toisaalta jos kaikki naiset olisivat kuin minä, se tietäisi patriarkaatin tuhoa.
Onko naisten useammin pahantahtoisen ja myrkyllisen juoruilun, kiusaamisen, ulossulkemisen ja sen sellaisen käytöksen takana siis patriarkaatti? Naiset ovat lähtökohtaisesti vapaita kaikesta tuollaisesta, mutta patriarkaatin sortamina sortuvat ikäviin tapoihin?
Ihan tutkitustikin miesten juoruilu on yleisempää ja useimmin myös pahantahtoista. Naisten juoruilu on taas enemmän hyväntahtoista. Eli miehet nauravat selän takana sille, joka osti talon jossa on paljastunut kosteusvaurioa ja pätevät toisilleen, kuinka itse eivät olisi koskaan tehneet sellaista mokaa. Naiset taas keskustelevat samasta asiasta empaattisesti pohtien, kuinka paljon vaikeuksia perhe joutuu kokemaan tämän takia.
Tämä keskustelu on ihan turhaa jos jumitetaan tuollaisissa paikkaansa pitämättömissä, kuluneissa stereotypioissa. Jokainen meistä on tavannut ilkeän juoruakan tai nähnyt ankean, naisten muodostaman kilikin jollain työpaikallaan/koulussaan tai harrastusryhmässään, mutta siitä ei voi vetää johtopäätöstä että yksilön ominaisuuden sijasta olisi kyse jostain kollektiivisesta naisten ominaisuudesta.
Vertaa naisvaltaista työpaikkaa ja miesvaltaista työpaikkaa, vaikka useampaa, ja vedä sitten johtopäätökset.
Yksi asia yhdistää sekä nais- että miesvaltaista työpaikkoja, siellä on töissä ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen niitä yksi jätkistä... en nykyään enää käy esim saunailloissa koska naisten kanssa on yhtä tuskaa puhua pari tuntia astioista ja verhoista. Kiviäkin kiinnostaa.
Samalla miehet puhuu saunassa autoista ja kertoo uusimmat tietotekniikan kuulumiset. Ja minä jään paitsi.Sitten kun illan mittaan koettaa hakeutua kiinnostavampien puheenaiheiden pariin, katsotaan kieroon.
Olen mieluummin yksin.
Nuo autoista ja vempeleistä keskustelut on tasan saman tasoisia ja tyyppisiä materiaan keskittyviä jutusteluita kuin astioista ja verhoista juttelut, eli siinä mielessä kuplasi naiset ja miehet on samaa sarjaa - kuten ne usein onkin, teillä vaan nuo kiinnostuksenkohteet on tuollaisia keskimäärin sukupuolittuneita eli ei sellaista yleismaailmallista keskustelua ilmeisesti ollenkaan? Materiaa vaan?
Sinun kiinnostuksen kohteet tosiaan osuu selvästi sinne teidän porukan miesten joukkoon, harmi jos/kun et voi olla sitten niiden kanssa?
Eihän sinun mikään pakko ole sukupuolen vuoksi väkisillä niiden naisten kanssa olla, jos ei ole mitään yhteistä ja tylsistyt vaan?
Etkö pääse miesten juttuihin mukaan?
Harmi vaan että minä voin kyllä puhua eri sukupuolisten ja sukupuolettomien kanssa periaatteessa ihan mistä vaan. Joihinkin omiin intiimeihin henkilökohtaisiin asioihini en näe tarvetta ottaa puheeksi kenenkään kanssa, siihen vedän rajan. Jos toinen haluaa keskustella omistaan niin ok.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen tämä "hyvä jätkä" naistyyppi eikä mitään ongelmia ole miesporukassa. Kunhan muistaa ettei pidä mennä ns.miesten reviirille. Antaa niitten olla miehiä eikä pidä uhota liikoja. Puolensa toki täytyy pitää.
Juuri tämän takia viihdyn enemmän naisporukoissa. Siellä ei ole tuollaisia kummallisia hierarkioita ja käyttäytymissääntöjä. Riittää, että osaa normaalit käytöstavat.
Vierailija kirjoitti:
Huvittaa aina tämä vinkuminen siitä kuinka naiset ovat pahantahtoisia, eivätkä tule keskenään toimeen, kun taas miesporukoiss on reilu meininki. Silti sekä väkivallan tekijöinä ja uhreina ovat miehet kirkkaassa enemmistössä ja usein uhi ja tekijä vielä tuttuja keskenään.
Ilmeisesti se kaverin hakkaaminen on sitten vain osoitus hyvästä yhteishengestä. Kuten esimerkiksi työpaikalla uuden, vasta alalle tulleen nuoren miehen laittaminen tekemään kaikkia älyttömyyksiä vanhempien työkavereiden käskyttämänä ja sen jälkeinen pilkkaaminen ei ole kiusaamista vaan huumoria.
Syrjäytyminen, päihteet, huono-osaisuus, itsemurha, jne. Näissä tilastoissa tosiaan miehet ovat yliedustettuina, kun sinne joukkoon nainen eksyy hänkin on yksi jätkistä ja kokee saman kohtalon.
Ap älä turhaan sääli meitä meillä menee hyvin! T. Hyväjätkä nainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri tämän takia viihdyn enemmän naisporukoissa. Siellä ei ole tuollaisia kummallisia hierarkioita ja käyttäytymissääntöjä. Riittää, että osaa normaalit käytöstavat.
Miesten roolit ovat jäykempiä ja rajoittavampia kuin naisten. Naisten seuraan menessä pikkupoikakin voi pukeutuu mekkoon, mutta ei isä voi poikaa viedä mekossa miesporukkaan tai nukke kainalossa.
Vierailija kirjoitti:
Tunnistan naistyypin. Näillä ei naispuolisia ystäviä ole, kokevat muut naiset uhkana. Nuorempana kävivät sen kaveriporukan kaikki pojat läpi. Vanhemmiten muuttuu vihjailuksi ja just ronskeiksi jutuiksi.
Itse olen aina ollut "yksi jätkistä", vasta vanhemmiten kun siirryin naisvaltaiselle alalle olen oppinut olemaan myös "yksi tytöistä". Ei liittynyt jätkäporukoissa oleminen mitenkään siihen, että pitäisin muita naisia uhkina. Kun itse harrasti pelikonsoleita, autoja ja heitti läppää kuin rekkamies, mutta 90% muut naiset ei, niin on luonnollista että kaveripiiri koostui jätkistä.
Ehkä se naisellinen nainen piti sitä poikatyttöä uhkana eikä toisinpäin?
Ap ei sääli vaan on kateellinen. Jäänyt ilman miesten huomiota ilmeisesti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, esimerkiksi naisvaltaisten työpaikkojen järkevä ja sopuisa ilmapiirihän onkin jo käsitteeksi muodostunut. Vai?
Poikaporukan jätkät ovat vuorollaan olleet ihastuneita siihen naiseen. Voi jopa tulla syviä riitoja mustasukkaisuuden takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miesten roolit ovat jäykempiä ja rajoittavampia kuin naisten. Naisten seuraan menessä pikkupoikakin voi pukeutuu mekkoon, mutta ei isä voi poikaa viedä mekossa miesporukkaan tai nukke kainalossa.
Kun tyttö on poikamainen, se on kehu. Kun poika on tyttömäinen, se on haukku. Nainen miehenä on statuksen nousu, mies naisena statuksen lasku.
Vierailija kirjoitti:
Itse juttelen aina niiden kanssa jotka kiinnostaa ja on helppo keskustella ja olla, en mieti onko se ihminen nainen vai mies.
Tämä, plus joidenkin kanssa on myös helppo olla vain hiljaa eikä tunnu yhtään vaivaannuttavalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin juuri. Naisen on oltava "yksi jätkistä", jotta mahtuu miesporukkaan. Mies taas saa olla mitä tahansa, kunhan osaa käyttäytyä ja on silti tervetullut naisporukkaan.
Siis todennäköisesti ainakin huhuillaan että on bi tai jotain?
Nyt nopeasti johonkin naiseus kurssiin eli naisia ympärille vaivihkaa puhumaan naisten juttuja tyyliin "Mimmi onko sulla kamalia pms oireita" Meikkauskurssia sun muuta. Naisten juttuja.
Vierailija kirjoitti:
Miesten takia joudumme säätämään erikseen lakeja joissa kielletään lasten ja eläinten kanssa seksin harrastaminen. Miesten huomio ei ole mikään kehu tai tavoite naisille. Huomion saa, vaikkei haluaisi.
Vierailija kirjoitti:
Siis todennäköisesti ainakin huhuillaan että on bi tai jotain?
Nyt nopeasti johonkin naiseus kurssiin eli naisia ympärille vaivihkaa puhumaan naisten juttuja tyyliin "Mimmi onko sulla kamalia pms oireita" Meikkauskurssia sun muuta. Naisten juttuja.
:DDDDD
Tää oli hyvä, hei mimmi oks sul PMS oireita
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miesten takia joudumme säätämään erikseen lakeja joissa kielletään lasten ja eläinten kanssa seksin harrastaminen. Miesten huomio ei ole mikään kehu tai tavoite naisille. Huomion saa, vaikkei haluaisi.
Esim äitien insesti on yleisempää kuin isien. Äidit saavat sortaa lapsiaan yleensä rauhassa kenenkään siihen puuttumatta. Pahantekijät kehittyvät jonkun tehdessä heille pahaa ensin.#ällöäitimyytti
Minä.Ensin lasuus koti 3 veljeä.Työelämä iesvaltasessa työ paikassa.eläkellä mies puolinen ihminen yhä paras ystävä.Ps.Äitiä ei ollut isä kasvattajana.