Kun nainen on yksi jätkistä poikaporukassa
Mieheni kavereissa yhdellä on vaimo, joka jotenkin mielletään yhdeksi kundeista. Nainen on ronski jutuiltaan ja tosi huomiohakuinenkin. Flirttailee muille miehille ja nostaa itsensä naisten yläpuolelle olemalla niin hyvä jätkä. En osaa suhtautua tähän muuta kuin säälien.
Kommentit (149)
Siis mitä yksi jätkistä? Minulla on kaveriporukassa suurin osa miehiä, mutta en oo kuvitellu olevani yksi jätkistä. Ehkä siihen vaikuttaa että oon naisellinen, ei ronskeja juttuja. Eikä kukaan ole sanonu mua " *nimi* on yksi jätkistä."
Tuskin kaikki ajattelevat niin jos porukassa on nainen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedoksi naisille että miesporukassa voi hengata ihan tavallisena naisenakin olematta mies käytökseltään.
Määritele "miehen käytös" ja "naisen käytös" Oletko seksisti?
Sä et siis ole huomannut mitään eroa. Selvä. Olet idiootti.
Sivusta. Riippuu tosi paljon ihmisistä. Ei todellakaan kaikki naiset kiherrä meikkijutuista ja juorua muista ihmisistä eikä kaikki miehet potki autonrenkaita kaljatölkki kädessä. Eli ei tosiaan ole välttämättä mitään näkyvää eroa käytöksessä ja jutuissa.
Riikka Purra oli yksi jätkistä ja enemmän kuin jätkä, koska pese pimpinkin lukkojen takana
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan mies halua vaimonsa olevan yksi jätkistä, ellei ole homo. Nää naiset on oma lukunsa. Rännit voi niiden seurassa vetää, jopa nus is päälle, mutta vakavaan suhteeseen ei tollasta ottaisi.
M39
Kyllä moni mies tykkää tämmöisistä yksi jätkistä naisista. Näyttää rekkalesbolta, mutta on todellisuudessa hetero ja flirttailee vain miehille. Tämä on niin nähty. Oma entinen työkaveri oli tällainen ja hirmu suosittu sekä heteromiesten että asiakkaiden ja työnantajan keskuudessa, vaikka hoiti työtehtövät aina vähän vain sinne päin ja useimmiten ei edes noudattanut työohjeita.
Vierailija kirjoitti:
"Yksi jätkistä" ei flirttaile muille. Varma tieto, miesvaltaisissa kouluissa ja työpaikoissa olleena. Yksi jätkistä on se, jota puhutellaan pojaksi, tai sukunimellä niin kuin armeijassa.
Jep. Koska flirttaillessa nainen joutuu väkisinkin hieman keikistelemään. "Yksi jätkistä" ei tällaiseen rupea., koska on yksi jätkistä.
Pahin flirttaaja tulee yleensä sieltä naislaumasta. Hänen flirttinsä on täysin tietoista. Hän ilmestyy aina miesten eteen vääntelemään itseään ja lässyttämään. Hän pitää itseään yleensä muita kauniimpina eikä kunnioita toisten parisuhteita millään muotoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan mies halua vaimonsa olevan yksi jätkistä, ellei ole homo. Nää naiset on oma lukunsa. Rännit voi niiden seurassa vetää, jopa nus is päälle, mutta vakavaan suhteeseen ei tollasta ottaisi.
M39Kyllä moni mies tykkää tämmöisistä yksi jätkistä naisista. Näyttää rekkalesbolta, mutta on todellisuudessa hetero ja flirttailee vain miehille. Tämä on niin nähty. Oma entinen työkaveri oli tällainen ja hirmu suosittu sekä heteromiesten että asiakkaiden ja työnantajan keskuudessa, vaikka hoiti työtehtövät aina vähän vain sinne päin ja useimmiten ei edes noudattanut työohjeita.
Niin? Ehkä toimi, kuten ne miehetkin siellä työpaikalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ne on sellaisia kiroilevia, rahvaanomaisia, juovat olutta. Usein työläistaustaisia. Harrastuksena mm. laskettelu (jossa after ski liikuntaa tärkeämpää), lumilautailu, laitesukellus ja ratsastus.
Melkein kuin minä :D Juon olutta, kiroilen, harrastan laskettelua ja kamppailulajeja ja pystyn korjaamaan kodin yleisimmät ongelmat ja hoidan omat autoasiat. En tosin ole suorittavassa työssä, koulutettu ja olen kiinnostunut kulttuurista, mutta varmasti myös rahvaanomainen.
Viihdyn tosin sekä naisten että miesten seurassa. Lapsena meillä päin asui vain poikia, joten ei ollut vaihtoehtoja, paras työkaverini oli mies ja kävimme usein kaljalla ilman mitään fyysisiä seurauksia, olen viettänyt aikaa naisseurassa, miesseurassa ja vaikka missä. Kaikissa puolensa.
Jos täytyy julistaa, että on yksi jätkistä, ei sitä ole ja jos haukkuu toista, koska joku on yksi jätkistä, on omassa päässä vikaa. Mielestäni on aika ihanaa, että suomalaiset naiset on yleisesti sellaisia vahvoja naisia, jotka tosi paikassa toimivat.
Tai sitten kyse on vain luokkaerosta. Ne näkyy aikuisista tosi selvästi. Joillekin rahvaanomainen käytös on se mihin on kasvettu.
Huvittaa tuo rahvaanomaiseksi kutsuminen, se on sellaista keskiluokan pyrkyryyspuhetta. Asutte Suomessa, joten luokkapuhe on vähän samaa kuin puhua Suomen jetsetistä.
Päinvastoin. Työläisperheistä ponnistelee paljon porukkaa keskiluokkaa kohti. Näiden opiskelun minunkin vanhempani veromarkoillaan kustansivat. Kyllä ne pyrkyrit erottaa tällainen joka on akateemisessa, sivistyneessä perheessä kasvanut.
Eli sinusta ihminen on "pyrkyri", jos hän opiskelee hyvän ammatin ja hyödyttää sillä koko yhteiskuntaa. Mutta samaan aikaan arvostat oman sukusi edellisten sukupolvien "pyrkyreitä". Ristiriitaista tuomitsemista, OK.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen lapsesta saakka tullut paremmin toimeen poikien kuin tyttöjen kanssa. Ja nyt aikuisena siis miesten kanssa. En flirttaile, en kaipaa yhtään mitään sellaista, edes leikkimielessä. Mulla on oma mies. Oon huomannut että naiset juoruilee pahantahtoisesti, mutta yritän olla välittämättä. Miehillä nyt vaan on parempi huumorintaju ja monipuolisemmat kiinnostuksen kohteet, en osaa jutella naisten kanssa, yleensä. Enkä miesten kanssa siis puhu rivojakaan. Suurin ongelma on myrkylliset juoruavat naiset.
Tämä olisi voinut olla minun kynästäni. En flirttaile lainkaan, olen vaan lapsesta saakka tullut paremmin miesten kanssa toimeen. Miehet ovat mutkattomampia, ei tarvitse koko ajan olla varpaillaan miten joku sanominen tulkitaan ja miten sitä selän takana riepotellaan. Juoruaminen on vastenmielistä, enkä halua siihen osallistua, mieluummin poistun keskustelusta - jolloin varmastikin saan vastaavan käsittelyn. Pidän miehistä kavereina ja ystävinä, ei siinä ole mitään "pick me" tyyppistä.
Jos nainen on kaunis sinkku ja "yksi jätkistä" niin voi olla suht varma että siinä on joko moni jätkistä käyty läpi vähän läheisemmin tai sitten moni jätkistä haluaisi päästä iholle. En vaan usko että voisi mitenkään olla aidosti sama tilanne kuin jätkillä jätkien kesken koska olemme kuitenkin biologisia olioita biologisine vietteinemme ja tarpeinemme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen lapsesta saakka tullut paremmin toimeen poikien kuin tyttöjen kanssa. Ja nyt aikuisena siis miesten kanssa. En flirttaile, en kaipaa yhtään mitään sellaista, edes leikkimielessä. Mulla on oma mies. Oon huomannut että naiset juoruilee pahantahtoisesti, mutta yritän olla välittämättä. Miehillä nyt vaan on parempi huumorintaju ja monipuolisemmat kiinnostuksen kohteet, en osaa jutella naisten kanssa, yleensä. Enkä miesten kanssa siis puhu rivojakaan. Suurin ongelma on myrkylliset juoruavat naiset.
Tämä olisi voinut olla minun kynästäni. En flirttaile lainkaan, olen vaan lapsesta saakka tullut paremmin miesten kanssa toimeen. Miehet ovat mutkattomampia, ei tarvitse koko ajan olla varpaillaan miten joku sanominen tulkitaan ja miten sitä selän takana riepotellaan. Juoruaminen on vastenmielistä, enkä halua siihen osallistua, mieluummin poistun keskustelusta - jolloin varmastikin saan vastaavan käsittelyn. Pidän miehistä kavereina ja ystävinä, ei siinä ole mitään "pick me" tyyppistä.
Flirttailemattomuutesi saattaakin olla ihan ok ja miehet sen ansiosta suhtautuu vähän kunnioittavammin kun flirttailijaan josta takuuvarmasti puhutaan poikien kesken naureskellen koska silloin pätee "bros before ho's".
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Just näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Flirttailemattomuutesi saattaakin olla ihan ok ja miehet sen ansiosta suhtautuu vähän kunnioittavammin kun flirttailijaan josta takuuvarmasti puhutaan poikien kesken naureskellen koska silloin pätee "bros before ho's".
No jep, ei silloin olla "yksi jätkistä" jos flirtti lentää täysillä koska eihän jätätkään niin keskenään tee. Silloin mennään vähän toisenlaiselle alueelle.
Minulla on monta veljeä ja samalla lapsuuden paikkakunnalla (ihan naapurissa) asui 8 serkkua, joista kaikki poikia. Olen siis lapsuuteni ja nuoruuteni ollut näissä poika porukoissa (luokkakaverit asuivat kauempana). Pojat siis olivat ihan samanlaisia kavereita kuin tytötkin.
Siksi ensimmäisissä kesätyöpaikoissa ja vielä muissakin työpaikoissa olin ihan ällistynyt, että toiset tytöt ajattelivat minun olevan jotenkin romanttisesti kiinnostunut jostain pojasta/miehestä, jos juttelin/naureskelin enemmän jonkun kanssa. Monesti kuulin heittoja "Turhaan yrität saada Mikan huomiota, sillä on tyttöystävä" tai "Antti on menossa ensi kesänä naimisiin, ei kannata flirttailla". Muutenkin monesti kuittailtiin jos viihdyin vastakkaisen sukupuolen seurassa. Menin vielä aikuisenakin kerran lounaalle samalle paikkakunnalle sattuneen serkkuni kanssa ja eikös tätäkin ihmetelty, kun itse seurustelin silloin. Opin myös aikaa myöten vähän muuttamaan käytöstäni.
Onneksi ajat näyttävät muuttuneen! Olen jo keski-ikäinen ja ilolla katson lapseni kaveriporukoita, joissa sukupuolella ei ole mitään väliä.
Minä olen aina pitänyt monista miehistä ystävinä, vaikka minään hyvä jätkä -tyyppinä en itseäni pidä. Uskon, että se on osaksi sattumaa, että olen löytänyt luontevammin kavereita miehistä. Tuntuu joskus, että naisilla merkitsevät enemmän elämäntilanteet ja omasta tahdostani lapsettomana sekä sinkkuna en aina sulaudu kovin hyvin kaikkiin naisporukoihin. Ehkä lapsuudenkodin mallillakin on osansa. Seitsemänkymppisellä isälläni on aina ollut naispuolisia ystäviä mm. työpaikalta ja opiskeluympyröistä, joiden kanssa hänellä ei ole koskaan ollut minkäänlaista "säätöä". Minäkin olen ilahtunut siitä, että nykyään nuorilla sukupuolirajat ovat hälventyneet ja kivan ihmisen kanssa voi olla kaveri sukupuolesta riippumatta.
Oon autisti. On tutkittu, että aspegernaisten aivot muistuttaa enemmän neurotyypillisten miesten, kuin neurotyypillisten naisten aivoja. Multa nuorempana myös usein kyseltiin, olenko lesbo, vaikka olen ihan miehiä rakastava pieni homopoika... Autisteille ja miehille on ehkä yleisemmin tyypillistä suoruus kommunikaatiossa. Mutta kyllä miehetkin joskus juonittelee ja kiusaa. Minulla on naispuolisia ystäviä, mutta jos porukoista puhutaan niin 1) en yleensäottaen sopeudu porukoihin 2) porukat, missä on monenikäisiä ja molempia sukupuolia on helpoimpia, pienempi riski olla poikkeava 3) jos on pakko valita vain yhtä sukupuolta sisältäva porukka, joka ei koostu läheisistä pitkäaikaisista ystävistäni, niin kyllä useammin miehistä koostuvassa porukassa tulee toimeen paremmin. Miehet jos kiusaa, niin se on yleensä suorempaa ja se on siksikin ehkä helpompi jättää omaan arvoonsa tuntien vain syvää myötähäpeää noita juntteja kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M39Ja sinun kaltaisesti huo rulimies ei kelpaa parisuhdematskuksi, kun teillä on taipumus lort toilla ympäriinsä
Myös miehet ja naiset eroaa siten että mies puhuu yleisestä asiasta ja nainen loukkaantuu vaikka ei pitäisi ja alkaa herjaamaan henkilökohtaisuuksia. Tämä kuvio toistuu jatkuvasti tällä palstalla.
No fakta on se että l u tk a on l u t k a vaikka voissa paistaisi. Moni mies jakelee ka lua an ympäriinsä ja sitten suuttuu kun pistää vahingossa jonkun naisen pak suksi ja joutuu makselemaan elareita :D
Miestenkin kannattaisi harjoittaa siveyttä ja pidättyväisyyttä eikä nus sia kaikkea mikä liikkuu
Tutkimusten mukaan miehet menettää neitsyyden paljon myöhemmin kuin naiset. Lisäksi tutkimusten mukaan miehillä on vähemmän kumppaneita. Joten moraalisaarnasi on aivan turha.
Klassikko: "tutkimusten mukaan".
Mitkä tutkimukset?
Olen niitä yksi jätkistä... en nykyään enää käy esim saunailloissa koska naisten kanssa on yhtä tuskaa puhua pari tuntia astioista ja verhoista. Kiviäkin kiinnostaa.
Samalla miehet puhuu saunassa autoista ja kertoo uusimmat tietotekniikan kuulumiset. Ja minä jään paitsi.
Sitten kun illan mittaan koettaa hakeutua kiinnostavampien puheenaiheiden pariin, katsotaan kieroon.
Olen mieluummin yksin.
Vierailija kirjoitti:
Jos nainen on kaunis sinkku ja "yksi jätkistä" niin voi olla suht varma että siinä on joko moni jätkistä käyty läpi vähän läheisemmin tai sitten moni jätkistä haluaisi päästä iholle. En vaan usko että voisi mitenkään olla aidosti sama tilanne kuin jätkillä jätkien kesken koska olemme kuitenkin biologisia olioita biologisine vietteinemme ja tarpeinemme.
Oman kokemuksen perusteella noin ei ole. Minäkin olin joskus nuori kaunis sinkku. Ei miehet halua seksiä "yhden jätkän" kanssa. Siihen "jätkään" suhtaudutaan tuossa mielessä kuin siskoon.
Tässä seuraa nyt ilmeisen yllättävää tietoa joillekin naisille: Me naiset olemme erilaisia.
Klassikko: "tutkimusten mukaan".
Mitkä tutkimukset?