Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kun nainen on yksi jätkistä poikaporukassa

Vierailija
28.07.2023 |

Mieheni kavereissa yhdellä on vaimo, joka jotenkin mielletään yhdeksi kundeista. Nainen on ronski jutuiltaan ja tosi huomiohakuinenkin. Flirttailee muille miehille ja nostaa itsensä naisten yläpuolelle olemalla niin hyvä jätkä. En osaa suhtautua tähän muuta kuin säälien.

Kommentit (149)

Vierailija
101/149 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen lapsesta saakka tullut paremmin toimeen poikien kuin tyttöjen kanssa. Ja nyt aikuisena siis miesten kanssa. En flirttaile, en kaipaa yhtään mitään sellaista, edes leikkimielessä. Mulla on oma mies. Oon huomannut että naiset juoruilee pahantahtoisesti, mutta yritän olla välittämättä. Miehillä nyt vaan on parempi huumorintaju ja monipuolisemmat kiinnostuksen kohteet, en osaa jutella naisten kanssa, yleensä. Enkä miesten kanssa siis puhu rivojakaan. Suurin ongelma on myrkylliset juoruavat naiset.

Jos olet nainen, onneksi olkoon! Olet naistyypiltäsi patriarkaatin valituin! Patriarkaatti tykkää siitä että naiset eivät "jengiydy" keskenään ja ylläpitävät naisvihaa toisiaan kohtaan, näin naisryhmää on patriarkaatin helpompi hallita.

Minä olen patriarkaatin kauhistus, täysin päin vastainen jota patriarkaatti toivoo naisilta. Toisaalta jos kaikki naiset olisivat kuin minä, se tietäisi patriarkaatin tuhoa.

Vierailija
102/149 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen lapsesta saakka tullut paremmin toimeen poikien kuin tyttöjen kanssa. Ja nyt aikuisena siis miesten kanssa. En flirttaile, en kaipaa yhtään mitään sellaista, edes leikkimielessä. Mulla on oma mies. Oon huomannut että naiset juoruilee pahantahtoisesti, mutta yritän olla välittämättä. Miehillä nyt vaan on parempi huumorintaju ja monipuolisemmat kiinnostuksen kohteet, en osaa jutella naisten kanssa, yleensä. Enkä miesten kanssa siis puhu rivojakaan. Suurin ongelma on myrkylliset juoruavat naiset.

Naisten jutut tosiaan keskittyy heidän lapsiinsa usein, tai miesten moittimiseen. Saatetaan vaihtaa jotain kauneus-, pukeutumis- tai kyökkivinkkejä, ei kiinnosta. Miesten kanssa voi jutella paljon enemmän itseä kiinnostavista jutuista, vaikka urheilusta, autoista, matkailusta. Naisten kanssa kun juttelee mistä vaan, aina kääntyy puhe lapsiin.

Yleistystä joo, mutta näin oon kokenut juttelut nais- ja miesporukoilla.

Koska haluamme nostaa itseämme ja laskea muita, tulkitsemme muiden viestinnän pinnalliseksi ja omamme syvälliseksi. Suojelemme itseämme torjumalla sen, mitä emme voi saavuttaa.

Tuo kirjoittaja kirjoitti kiinnostuksen kohteista, ei niiden pinnallisuudesta/syvällisyydestä. Lue tähän väliin oma kommenttisi.

En tiedä onko itsellä kiinnostuksen puute vai mikä, mutta en kerta kaikkiaan keksi Iittalan maljakosta tai Vallilan verhoista oikein muuta sanottavaa kuin ihan kiva. Tieteestä juttelen taas oikein kiinnostuneena.

Eli teillä ei näiden naisten kanssa synkkaa oikein ollenkaan, jos pitää pelkistä verhoista ja maljakoista yrittää jutunjuurta keksiä?

Tieteestä keskusteleminen on ihan normaalia naisten kesken, ei tietenkään kaikkien - kun kaikki naisetkaan ei ole keskenään samanlaisia eikä kiinnostuneita saman tyyppisistä aihealueista.

Kiinnostuksen kohteista nimenomaan kyse. Naisista ja miehistä voidaan tehdä joukkoina karkeita yleistyksiä, ja juu-u, mulla on käynyt sen verran huono tuuri että kohtaamistani naisista huomattavasti isompi osa puhuu mieluummin verhoista kuin tieteestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/149 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se on jännä naiselta kun tätä kysyy niin ei kun , en viihdy naisten seurassa olen erillainen. Sitte kysyy miesporukasta, niin jokainen sanoo että kyllä OLEN PAINANUT.

Eikös ole aika ihmeellistä tuo ihmisbiologia. Se on vain väistämätön paha että ennenpitkää se seksi on siinä mukana. Väitti kuka mitä tahansa.

Vierailija
104/149 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. kahdet eri juhlat tältä kesältä joissa olen ollut:

- juhlat, joiden emännän kanssa tulen hyvin juttuun (on ystäväni), mutta hänen muut paikalle kutsutut naiskaverit oli sellaisia ettei minulla ole oikein mitään juteltavaa niiden kanssa, kun taas juhlien isäntä eli ystäväni mies on huippuseuraa ja juttua riittää

- juhlat, joiden emännän kanssa tulen hyvin juttuun (on ystäväni) ja joissa myös jokainen paikalle kutsuttu nainen on huippuseuraa ja juttua riittää, juhlien miehistä myös kaksi oli tällaisia eli juttua riittää - muiden paikalla olleiden miesten kanssa ei tullut juteltua

Mitä tästä pitäisi ajatella?!

Vierailija
105/149 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

huono isä suhde.

Tal sitten hyvä isäsuhde. Minulla on ollut se onni, että minulla on fiksu isä, veli, puoliso ja työkaverit. Työskentelen miesvaltaisella alalla eikä ongelmia ole ollut missään vaiheessa.

-DI nainen

Vierailija
106/149 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olet nainen, onneksi olkoon! Olet naistyypiltäsi patriarkaatin valituin! Patriarkaatti tykkää siitä että naiset eivät "jengiydy" keskenään ja ylläpitävät naisvihaa toisiaan kohtaan, näin naisryhmää on patriarkaatin helpompi hallita.

Minä olen patriarkaatin kauhistus, täysin päin vastainen jota patriarkaatti toivoo naisilta. Toisaalta jos kaikki naiset olisivat kuin minä, se tietäisi patriarkaatin tuhoa.

Onko naisten useammin pahantahtoisen ja myrkyllisen juoruilun, kiusaamisen, ulossulkemisen ja sen sellaisen käytöksen takana siis patriarkaatti? Naiset ovat lähtökohtaisesti vapaita kaikesta tuollaisesta, mutta patriarkaatin sortamina sortuvat ikäviin tapoihin?

Vierailija
107/149 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen mikä on elämänsä pyörinyt miesten joukossa ja väittää että ei ole harrastanut heidän kanssaan seksiä. On kyllä todella uskottava. Ja näitäkin naisia on paljon. Sitten ei saisi parisuhde vaiheessa ihmetellä kun haluaa hengailla "miesten" kanssa. 

Sekin on koettu ja nähty. Ne on niitä kaikista pahimpia "tilanteen tullen tekijöitä".

Vierailija
108/149 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin se on jännä naiselta kun tätä kysyy niin ei kun , en viihdy naisten seurassa olen erillainen. Sitte kysyy miesporukasta, niin jokainen sanoo että kyllä OLEN PAINANUT.

Eikös ole aika ihmeellistä tuo ihmisbiologia. Se on vain väistämätön paha että ennenpitkää se seksi on siinä mukana. Väitti kuka mitä tahansa.

Miehet ei koskaan valehtele saannistaan?

Vierailija
109/149 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole mennyt yhdenkään miespuolisen ystäväni kanssa sänkyyn, paitsi mieheni, jonka kanssa tuossa vaiheessa jo seurusteltiin.

-ohis

Vierailija
110/149 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisten jutut tosiaan keskittyy heidän lapsiinsa usein, tai miesten moittimiseen. Saatetaan vaihtaa jotain kauneus-, pukeutumis- tai kyökkivinkkejä, ei kiinnosta. Miesten kanssa voi jutella paljon enemmän itseä kiinnostavista jutuista, vaikka urheilusta, autoista, matkailusta. Naisten kanssa kun juttelee mistä vaan, aina kääntyy puhe lapsiin.

Yleistystä joo, mutta näin oon kokenut juttelut nais- ja miesporukoilla.

Koska haluamme nostaa itseämme ja laskea muita, tulkitsemme muiden viestinnän pinnalliseksi ja omamme syvälliseksi. Suojelemme itseämme torjumalla sen, mitä emme voi saavuttaa.

Tuo kirjoittaja kirjoitti kiinnostuksen kohteista, ei niiden pinnallisuudesta/syvällisyydestä. Lue tähän väliin oma kommenttisi.

En tiedä onko itsellä kiinnostuksen puute vai mikä, mutta en kerta kaikkiaan keksi Iittalan maljakosta tai Vallilan verhoista oikein muuta sanottavaa kuin ihan kiva. Tieteestä juttelen taas oikein kiinnostuneena.

Eli teillä ei näiden naisten kanssa synkkaa oikein ollenkaan, jos pitää pelkistä verhoista ja maljakoista yrittää jutunjuurta keksiä?

Tieteestä keskusteleminen on ihan normaalia naisten kesken, ei tietenkään kaikkien - kun kaikki naisetkaan ei ole keskenään samanlaisia eikä kiinnostuneita saman tyyppisistä aihealueista.

Kiinnostuksen kohteista nimenomaan kyse. Naisista ja miehistä voidaan tehdä joukkoina karkeita yleistyksiä, ja juu-u, mulla on käynyt sen verran huono tuuri että kohtaamistani naisista huomattavasti isompi osa puhuu mieluummin verhoista kuin tieteestä.

Harvoin kai Pete ja Patekaan tieteilee.

Vierailija
111/149 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo en minä haluaisi olla mikään "yksi jätkistä" yhtään missään. Itse määrittelen kyllä itseni ihan naiseksi ja kun kurkkaan alakertaani niin joo kyllä. Eikä minun tarvitse väheksyä naissukupuoltani mitenkään millään "hyvä jätkä" termillä. En laita sukupuolia paremmuus järjestykseen tai sukupuolettomia.

Vierailija
112/149 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen niitä yksi jätkistä... en nykyään enää käy esim saunailloissa koska naisten kanssa on yhtä tuskaa puhua pari tuntia astioista ja verhoista. Kiviäkin kiinnostaa.

Samalla miehet puhuu saunassa autoista ja kertoo uusimmat tietotekniikan kuulumiset. Ja minä jään paitsi.

Sitten kun illan mittaan koettaa hakeutua kiinnostavampien puheenaiheiden pariin, katsotaan kieroon.

Olen mieluummin yksin.

Nuo autoista ja vempeleistä keskustelut on tasan saman tasoisia ja tyyppisiä materiaan keskittyviä jutusteluita kuin astioista ja verhoista juttelut, eli siinä mielessä kuplasi naiset ja miehet on samaa sarjaa - kuten ne usein onkin, teillä vaan nuo kiinnostuksenkohteet on tuollaisia keskimäärin sukupuolittuneita eli ei sellaista yleismaailmallista keskustelua ilmeisesti ollenkaan? Materiaa vaan?

Sinun kiinnostuksen kohteet tosiaan osuu selvästi sinne teidän porukan miesten joukkoon, harmi jos/kun et voi olla sitten niiden kanssa?

Eihän sinun mikään pakko ole sukupuolen vuoksi väkisillä niiden naisten kanssa olla, jos ei ole mitään yhteistä ja tylsistyt vaan?

Etkö pääse miesten juttuihin mukaan?

Vierailija
113/149 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan huomannut mitään tuollaista, sekä naisissa että miehissä on kiinnostavia ja mukavia ihmisiä.

Miksi oletat naisena, että kaikki muut naiset toimivat tietyllä tavalla?

N

Vierailija
114/149 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- juhlat, joiden emännän kanssa tulen hyvin juttuun (on ystäväni), mutta hänen muut paikalle kutsutut naiskaverit oli sellaisia ettei minulla ole oikein mitään juteltavaa niiden kanssa, kun taas juhlien isäntä eli ystäväni mies on huippuseuraa ja juttua riittää

- juhlat, joiden emännän kanssa tulen hyvin juttuun (on ystäväni) ja joissa myös jokainen paikalle kutsuttu nainen on huippuseuraa ja juttua riittää, juhlien miehistä myös kaksi oli tällaisia eli juttua riittää - muiden paikalla olleiden miesten kanssa ei tullut juteltua

Ihan vaan sitä, että ihmiset ovat aina yksilöitä ja joidenkin kanssa jutut menee paremmin yksiin kuin toisten. Ihan sukupuolesta riippumatta.

Vierailija
115/149 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko naisten useammin pahantahtoisen ja myrkyllisen juoruilun, kiusaamisen, ulossulkemisen ja sen sellaisen käytöksen takana siis patriarkaatti? Naiset ovat lähtökohtaisesti vapaita kaikesta tuollaisesta, mutta patriarkaatin sortamina sortuvat ikäviin tapoihin?

Ihan tutkitustikin miesten juoruilu on yleisempää ja useimmin myös pahantahtoista. Naisten juoruilu on taas enemmän hyväntahtoista. Eli miehet nauravat selän takana sille, joka osti talon jossa on paljastunut kosteusvaurioa ja pätevät toisilleen, kuinka itse eivät olisi koskaan tehneet sellaista mokaa. Naiset taas keskustelevat samasta asiasta empaattisesti pohtien, kuinka paljon vaikeuksia perhe joutuu kokemaan tämän takia.

Tämä keskustelu on ihan turhaa jos jumitetaan tuollaisissa paikkaansa pitämättömissä, kuluneissa stereotypioissa. Jokainen meistä on tavannut ilkeän juoruakan tai nähnyt ankean, naisten muodostaman kilikin jollain työpaikallaan/koulussaan tai harrastusryhmässään, mutta siitä ei voi vetää johtopäätöstä että yksilön ominaisuuden sijasta olisi kyse jostain kollektiivisesta naisten ominaisuudesta.

Vierailija
116/149 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuo on yleisinhimillisiä piirteitä, naisten toimesta harjoitetusta kiusaamisesta/juoruilusta tehdään joidenkin mielissä vaan enempi numeroa ja perustellaan sukupuolella.

Olen joskus törmännyt tuollaisiin naisiin, kaveripiiriin en sellaisia halua. Veljelläni on ollut joskus rajua ja vakavaakin draamaa tuttujen miesten kanssa (jotkut keksineet kampittaakseen jotain epämääräisiä ahdistelu-/raiskausjuorujakinn joissa ei ollut perää, yrittäneet siis mustata mainetta naisten silmissä), toisella veljellä taas ei mitään ongelmia ja kolmatta on lapsena jotkut pojat kiusanneet ja jättäneet ulkopuolelle.

En näe tätä sukupuolikysymyksenä.

Vierailija
117/149 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

huono isä suhde.

Tal sitten hyvä isäsuhde. Minulla on ollut se onni, että minulla on fiksu isä, veli, puoliso ja työkaverit. Työskentelen miesvaltaisella alalla eikä ongelmia ole ollut missään vaiheessa.

-DI nainen

Niin, nainen haluaa rakastaa miehiä ja saada rakkautta miehiltä: miespuoliselta ystävältä, isältä, veljeltä, sedältä, vaarilta tai/ja pojaltaan. Hetero- tai biseksuaalinen nainen haluaa lisäksi usein miespuolisen kumppanin rakkautta.

Vierailija
118/149 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan vaan sitä, että ihmiset ovat aina yksilöitä ja joidenkin kanssa jutut menee paremmin yksiin kuin toisten. Ihan sukupuolesta riippumatta.

Se tuon esimerkin pointti olikin :D Kannustan jokaista hakeutumaan oman tyyppiseen, sopivaan seuraan - sukupuoleen katsomatta.

Ihan eri tavalla virkistävää sellainen sosiaalinen elämä.

Vierailija
119/149 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin siis, sanoin että patriarkaatti pitää tästä toiminnasta. Toki saat tehdä kaikkea tätä jos haluat, ei se sitä ollut.

Vierailija
120/149 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan tutkitustikin miesten juoruilu on yleisempää ja useimmin myös pahantahtoista. Naisten juoruilu on taas enemmän hyväntahtoista. Eli miehet nauravat selän takana sille, joka osti talon jossa on paljastunut kosteusvaurioa ja pätevät toisilleen, kuinka itse eivät olisi koskaan tehneet sellaista mokaa. Naiset taas keskustelevat samasta asiasta empaattisesti pohtien, kuinka paljon vaikeuksia perhe joutuu kokemaan tämän takia.

Tämä keskustelu on ihan turhaa jos jumitetaan tuollaisissa paikkaansa pitämättömissä, kuluneissa stereotypioissa. Jokainen meistä on tavannut ilkeän juoruakan tai nähnyt ankean, naisten muodostaman kilikin jollain työpaikallaan/koulussaan tai harrastusryhmässään, mutta siitä ei voi vetää johtopäätöstä että yksilön ominaisuuden sijasta olisi kyse jostain kollektiivisesta naisten ominaisuudesta.

Vertaa naisvaltaista työpaikkaa ja miesvaltaista työpaikkaa, vaikka useampaa, ja vedä sitten johtopäätökset.