Kun nainen on yksi jätkistä poikaporukassa
Mieheni kavereissa yhdellä on vaimo, joka jotenkin mielletään yhdeksi kundeista. Nainen on ronski jutuiltaan ja tosi huomiohakuinenkin. Flirttailee muille miehille ja nostaa itsensä naisten yläpuolelle olemalla niin hyvä jätkä. En osaa suhtautua tähän muuta kuin säälien.
Kommentit (149)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Normaalit ihmiset eivät erottele mitään "poikaporukoita" ja "jätkiä", vaan normaalien ihmisten porukoissa ollaan ihan vaan ihmisiä. Mutta mammapalstallahan tunnetusti kaipaillaan jotain Saudi-Arabian meininkiä, jossa naisten ja miesten elämät on tiukasti erotettu toisistaan.
Kyllä miehet ainakin erottavat edelleen tiukasti sukupuolet toisistaan, vaikka olisikin naispuolisia kavereita.
No lopetatte sen. Se on typerää ja lapsellista. Kuten tuolla jo mainittiin se on jotain aavikko heimo meininkiä eikä kuulu suomalaiseen kulttuuriin.
Mun mielestä on kahdenlaisia miesten kanssa hengailevia naisia. On niitä jotka tulevat oikeasti toimeen kaikkien kanssa, oli sitten mies tai nainen. Nainen saattaa tykätä esim. tietokonepeleistä jolloin voi löytää myös jutun juurta miespuolisten kanssa ja voi kokea pelkkää kaveruutta miesten kanssa. Sitten on niitä naisia jotka saavat itsetunnolle pönkitystä olemalla miesten kanssa ja hakemalla huomiota heiltä. Mahdollisesti seksi ja flirttailu hyvin vahvasti läsnä niinkuin AP tapauksessa. Nykyisen mieheni exä on tällainen. Hänellä ei ole naispuolisia ystäviä yhtään. Jos on ollut, niin kaikki ovat hylänneet nopeasti, koska usein sekaantuu heidänkin miehiin. Hakee hyväksyntää miehiltä jatkuvasti, hänellä on ilmeisesti maine "helppona nakkina" miesten keskuudessa. Itseäni lähinnä surettaa tää exä, sillä hänellä on kolme lasta ja ilmeisesti alkoholiongelma. Tarvitsisi apua.
On kyllä ihme käsityksiä täällä, aivan kuin ihmiset olisi niin yksiulotteisia olentoja, ettei niissä olisi muuta sisältöä kuin verhot, maljakot, autot tai tietokonepelit?
Minua ei taida kiinnostaa oikein mitkään ns. miesten jutuiksi mielletyt sen kummemmin, mutta juttelen helposti ihmisten kanssa niitä näitä ja voin keskustella vaikka neljä tuntia putkeen jonkun random miehen kanssa ihan vaan elämästä ja kaikesta.
Ei ne keskustelut sen kummempia ole, yleismaailmallista keskustelua monista eri asioista, kokemuksista, ilmiöistä, tunteista jne.
Siihen, synkkaako jonkun kanssa, vaikuttaa myös paljon sellainen yleinen energia ja saman tyyppinen huumori/samoille jutuille nauraminen, leikkisyys ym.
Mielestäni näitä naisia on kahta tosi eri genreä.
Toinen on tämä "pick me", joka haluaa olla "yksi miehistä" koska sisäistetty naisviha vaivaa. Tyypillisesti naispuoleisia kavereita ei paljoa ole ja miespuoleisia nuoleskelee senkin edestä. Yleensä vähän reppanoita jotka toivottavasti lopulta kasvavat tuosta pois.
Sitten on niitä naisia, jotka vaan ovat enemmän stereotyyppisesti maskuliinisia piirteiltään, ronskeja ja rempseitä. Kavereissa usein niin naisia kuin miehiäkin. Mukavia tyyppejä, joita joskus perusteettomasti oudoksutaan maskuliinisempien piirteidensä vuoksi. Tämä taas on persoonan ominaisuus josta harvemmin kasvaa ulos.
Minun kahdessa erillisessä kaveriporukassani on molemmissa yksi nainen, toisessa se nainen enemmän ns. äidin roolissa että katsoo meidän heittiöiden perään ettemme ihan hunningolle mene, toisessa taas nainen enemmän tosiaan yksi jätkistä. Kumpaakaan kukaan kaveriporukoista ei ole käynyt hoitelemassa, koska osaamme erottaa kaverisuhteet seurustelusta, olemme kaikki aikuisia ihmisiä eikä hormoonien ehdoilla kulkevia teinejä
Vierailija kirjoitti:
Olen niitä yksi jätkistä... en nykyään enää käy esim saunailloissa koska naisten kanssa on yhtä tuskaa puhua pari tuntia astioista ja verhoista. Kiviäkin kiinnostaa.
Samalla miehet puhuu saunassa autoista ja kertoo uusimmat tietotekniikan kuulumiset. Ja minä jään paitsi.Sitten kun illan mittaan koettaa hakeutua kiinnostavampien puheenaiheiden pariin, katsotaan kieroon.
Olen mieluummin yksin.
Ilmeisesti kuitenkin ihan saunaan menemättä tiedät tarkkaan mistä kaikesta tuikitärkeästä tiedosta siellä puhutaan ja samaan aikaan pystyt kuitenkin osallistumaan verhokeskusteluun.
Ikävää että jopa yhtenä jätkistä jäät aivan paitsi uusimmista tietotekniikan kuulumisista jos miehet eivät niistä kerro, muualta tätä tietoa ei saa! Ja autoista ei sitten puhuta kuin saunassa poikien kesken - ovat semmosta salatiedettä, että jääköön niiden seinien sisään. Ilmankos paha silmä iskee kun kerhoon kuulumaton yrittää udella illan mittaan muualla!
Onko sellainen ihmisille tyypillinen kahden tai kolmen henkilön rupattelu muista aiheista kokeiltu tai mahdollista? Ja eikö koko porukalla (miehet+naiset) ole tapana jutella vai eikö ole yhteisiä aiheita? Itselle tuli mieleen että autojen verhoilu olisi aihe jossa yhdistyisi molempien ryhmien intressit!
Yksin toki olet varmasti yksi jätkistä!
Vierailija kirjoitti:
Minä olen tämä "hyvä jätkä" naistyyppi eikä mitään ongelmia ole miesporukassa. Kunhan muistaa ettei pidä mennä ns.miesten reviirille. Antaa niitten olla miehiä eikä pidä uhota liikoja. Puolensa toki täytyy pitää.
Mikäs hyvä jätkä sinä muka olet, jos et edes kaveripiirissäsi saa käyttäytyä kuten muut jätkät? Kuulostaa siltä että olet vain ihan tavallinen pick me girl.
Onhan niitä miehiäkin jotka samalla tapaa solahtavat naisporukkaan.