Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teillä aikuisena mitään yhteistä lapsuudenkavereidenne kanssa?

Vierailija
26.07.2023 |

Tapasin eilen yhden lapsuudenkaverini. Ensimmäistä kertaa sen jälkeen kun oltiin lapsia. Ei olisi kannattanut, olisi kannattanut pitää ne lapsuudenmuistot.

Meillä ei ollut mitään yhteistä. Koko elämämme oli mennyt täysin eri suuntiin jo teinistä lähtien ja nyt aikuisina elimme ihan eri maailmoissa.

Kommentit (176)

Vierailija
141/176 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavattiin sattumalta kevättalvella ja todettiin, että meillä on yhteinen ex. Se muija oli ensin minun kanssani vuoden ja muutamaa vuotta myöhemmin kaverin kanssa puoli vuotta. Kummallekin tartutti klamydian. 

Vierailija
142/176 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan aikoinaan ysärillä oli tilanne, että tavattiin vanhan lapsuuden kaverin kanssa. Keskellä ysärilamaa. Mä oiin just jäänyt työttömäksi. (en ollut kauaa, vaan suht nopeasti työ löytyi) Hän oli tämmöinen vastavalmistunut kelan työntekijä.

Silloin käytiin työkkärissä ilmoittautumassa 3 kkn välein. En muista oliko numerojonotus vaiko sovittu aika. Sen muistan, että työntekijöillä oli tauot menossa ja huoneessa vaihtui virkailja juuri ennen mua.

Siellähän se mun lapsuudenkaveri sitten odotteli. Iliosena moikkasin ja kyselin kuulumisia. Sen verran kuitenkin älysin, että siellä oltiin mua varten ja ulkona oli jonoa. Ei kerkee jaaritella. Semmoista, että kivasti menee ja hauskaa on hampaiden välistä kiristelyä. :( Se tilanne oli aivan mahdoton. Jäätävä ja kiusallisin mitä olen koskaan kokenut.

Hänen suosituksellaan ilmoittauduin elämäni ensimmäiselle pupukurssille. Sitähän se just oli. Päiväkotitutustumisleikkejä.. viikon kurssilaisten kanssa. MIksi? Verkostoitumista. Se oli kova sana, ihan tuore idea. ;)

Näin sitten pari vuotta myöhemmin tuon kaverin luokkakokouksessa ja tilanne oli aivan yhtä puuduttava kuin tuolla työkkärin puolellakin. Tässä tapauksessa kyllä syy löytyy sieltä päästä. Hän ei osannut yhtään suhtautua muhun. Tuttuun, joka on työtön! Toki en mä enää ollut, mutta tuollainen häpeällinen tausta. ;)

Kuulin yhteisen tutun kautta myöhemmin, että tuo oli tosiaan järkyttynyt, kun olin työhuoneeseen pölähtänyt. Siinä oli vyörynyt mun tausta hänen mieleensä ja silloin hän vasta oli ymmärtänyt meidän erilaiset lähtökohdat. Hän oli omakotitaloalueelta ydinperheen tytär autot ja kaikki, mä olin juopon yh:n kolmas lapsi, ei huostassa! Ei sitä lapsena tuommoisia ajattele. Niinpä. Lapset ovat autuaita, eikä anna marginaalien häiritä olemista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/176 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niin mitään.

Vierailija
144/176 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä juuri. Menimme opiskelemaan samaan kaupunkiin, ja vielä opiskeluaikoina pidimme tiiviisti yhteyttä. Kun valmistuminen koitti ja työelämä (ja itselläni myös perhe-elämä) alkoi, meillä ei oikeastaan ollut enää mitään, mikä olisi pitänyt meitä yhdessä. Silloin huomasin kuinka erilaisia todella olemme, ja nykyisin näemmekin vain harvakseltaan.

Vierailija
145/176 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu. Oltu "pihkalikan" kanssa aviossa jo 54 vuotta <3 On lastenlapsiakin :)

Vierailija
146/176 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen edelleen paras ystävä lapsuuden naapurintytön kanssa. Tutustuttiin alle kouluikäisinä, eskarista lukioon samalla luokalla, myöhemmät opinnot samassa kaupungissa. Nyt ollaan kohta nelikymppisiä ja edelleen parhaita ystäviä. Olemme olleet aika samanluonteisia koko ikämme ja jaetaan samanlaiset arvot ja monet kiinnostuksen kohteet edelleen. Olen tosi kiitollinen tästä, aikuisiällä en ole syviä ja pitkäikäisiä ystävyyssuhteita löytänytkään.

Vierailija
147/176 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole peruskouluaikaisten kavereitten kanssa ollut aikuisena tekemisissä ollenkaan enkä enäö haluaisikaan olla. Sen verran mitä tiedän, niin mitään yhteistä ei ole ja kyllä nyt jotain pitäisi olla, että edes jonkunlainen yhteys kantaisi vuosikymmenien ajan. Vanhimmat kaverit, joiden kanssa olen edes harvakseen yhteyksissä, on lukiosta.

Vierailija
148/176 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole kenenkään ihan lapsuudenkaverin kanssa mitään yhteistä kun toinen lentää monta kertaa talvessa Sveitsiin mökille lautailemaan.ja toinen istuu jossain perämetsän baarissa yksin ja kittaa keskiolutta.

Lukiosta ja sen jälkeisistä opiskelukavereista on muutama kaveri edelleen, joiden kanssa vietetään Vappuja ym. lasketellen ja kelkkaillen.

Vierailija
149/176 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pitänyt yhteyttä lapsuuden parhaaseen ystävään koko ikäni. Olemme tosi erilaisia, meidän elämät on menneet ihan eri tahtiin, arvommekin ovat osin erilaiset, mutta edelleen ollaan ystäviä. Miksi ei oltaisi? Nyt ollaan yli viiskymppisiä.

Vierailija
150/176 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole enää nykyisin. Olemme muuttuneet ihmisinä, tiet erkaantuneet ja etääntyneet.

Vierailija
151/176 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai. Ollaan Helsingistä ja kukaan ei ole lähtenyt kotiseudulta 😊

Vierailija
152/176 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä! Tutustuin parhaaseen ystävääni 4-vuotiaana päiväkerhossa ja nyt olemme viisikymppisiä. Olemme asuneet toisistamme 50-120 km:n päässä siitä lähtien kun olen ollut 16 v., mutta yhteys on niin vahva, että sitä ei ole horjuttanut mikään. Viimeisen 10 vuoden aikana olemme tehneet kerran vuodessa kahdestaan ulkomaanmatkan ja tällöin päivitämme kuulumiset juurta jaksain, kun nykyään näemme vain muutaman kerran vuodessa. 

Parin muun lapsuudenystävän kanssa lähinnä toivotamme hyvät joulut ja onnittelemme syntymäpäivänä. Ehkä yhteistä voisi olla, mutta yhteydenpito on vain jäänyt.

Vierailija
153/176 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Ovat yhtä vajaaälyisiä yhä. Pari kahelimpaa ovat persuja, toivottomia tapauksia jo pentuina.

Vierailija
154/176 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkoi jo teininä tai viimeistään parikymppisenä lapsuudenkavereiden kanssa tiet erkaantua. Meistä vaan kasvoi niin täysin erilaisia arvomaailmoiltamme.

Vähän harmittaa kyllä, sillä en ole aikuisena enää löytänyt ystäviä. Ihan kivoja työkavereita kyllä, mutta ei ketään kenen kanssa vaikka nyt helteillä mennä terassille tai jotain. 

Vierailija
155/176 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne suostuneet edes facebook kavereiksi niin ei oikein pystynyt ottamaan selvää.

Vierailija
156/176 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas näitä juttuja joissa "mää menen elämässä eteenpäin eikä paljoa kiinnosta mitä muut tekee" jota seuraa seikkaperäinen kuvaus kahdenkymmenenviiden entisen luokkakaverin tämänhetkisistä kuulumisista somesta vakoiltuna.

Vierailija
157/176 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään tapasin lapsuudenkaverin ja aika samanlaisia elämäntyylimme ovat. Vielä löytyi yhteisiä keskustelunaiheita ja se aihe on Rock 🤟

Ei me yli 30 vuotiaat olla muututtu lapsuudenajoista paljoakaan.

Vierailija
158/176 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole, mun kaverista kasvoi käytöstavaton ja rajaton juoppo

Vierailija
159/176 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla alkoi jo teininä tai viimeistään parikymppisenä lapsuudenkavereiden kanssa tiet erkaantua. Meistä vaan kasvoi niin täysin erilaisia arvomaailmoiltamme.

Vähän harmittaa kyllä, sillä en ole aikuisena enää löytänyt ystäviä. Ihan kivoja työkavereita kyllä, mutta ei ketään kenen kanssa vaikka nyt helteillä mennä terassille tai jotain. 

Sama. En edes ymmärtänyt lukioikäisenä miksi jotkut ajattelivat niin "omituisesti". Vanhempana ymmärrän nyt miksi ihmiset ajattelevat niin eri lailla ja miksi siinä ei ole mitään pahaa.

Vierailija
160/176 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun parhain ystäväni on lapsuuden kaverini. Ollaan nyt tunnettu 48 vuotta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä neljä