Pärjäisitkö 1500€ tuloilla jos asuisit yksin?
Kommentit (26)
Pärjäisin. Opiskelijana pitää jo selvitä 550 e/kk.
Helposti. Tosin en omista autoa ja maksan vuokraa vain 540 €.
Kyllä. Tein osa-aikaisesti. Sopi mulle tosi hyvin. Velaton asunto, pienet menot. Ei kiinnosta shoppailla tai matkustaa. Joskus isompiin hankintoihin piti napata säästöistä tai sijoituksista. Nyt olen jo pois työelämästä.
Helposti!
Jäis rahaa säästöön ja rillutteluunkin.
Kyllä. Jos verottaja ei vie kohtuuttomasti. Selviän nyt 1200 eurolla ja pelkkä vuokra on kaksiosta 889e. Olenkin muuttamassa.
en todellakaan. Suomessa ihan naurettavan pienet tulot aikuiselle.
Ei riittäisi. Asun yksin omakotitalossa ja brutto palkka on 3100€/kk. Riittää, kun ei tuhlaile. Joku satanen silloin tällöin jää pörssiin siirrettäväksi.
Nettona tuosta jäisi puolet säästöön mutta jos tosta verot pois niin jäisi kuitenkin 400-500 säästöön.
Ei tuolla kyllä yksineläjä isommassa kaupungissa pärjää. Noilla bruttotuloilla ei saa asuntolainaa, eli on jumissa kalliissa vuokra-asunnossa todennäköisesti pienessä 30 neliön yksiössä josta joutuu pulittamaan vähintään sen 700 euroa. Autoakaan noilla tuloilla ei olisi varaa pitää.
Mulle riittää tuo 1500€ kyllä nettona. Eli omat tulot käteen on noin 1800€ josta laitan joka kuukausi säästöön 300€. Toki ei ole varaa autoon ja joutuu kyllä katsomaan mihin eurot laittaa. Eli mitään kynsiä eikä ripsiä laitella eikä wolttailla. Olen vuokralla asuva yksineläjä enkä ole saanut asuntolainaa.
Kyllä kun lisäksi keräilee tyhjiä pulloja ja tölkkejä - kannattaa sijoittaa kunnon otsalamppuun ja sormikkaisiin. Lisäksi joskus
biojätteistä voi löytää esim banaaneita joiden kuori on täysin ehjä mutta jo hieman tummunut, itse banaani on vielä ihan hyvä.
Mun bruttotulot on hieman enemmän, mutta ulosotto vie osan joten käteen jää palkasta noin 1100-1200 euroa kuussa ja asumistuki 240 euroa. Vuokra, vesi, sähkö, netti/puhelin yhteensä vajaa 700, joten mulle sinne jää pieniruokaiselle yksinasuvalle hyvin käyttörahaa ja HBO:sta, Spotifysta ja Bookbeatistakin kehtaan maksaa.
Pakko pärjätä, ei ole muuta vaihtoehtoa (ollut koskaan). Ymmärrettävästi mitään omaisuutta ei ole päässyt kertymään.
Vierailija kirjoitti:
Mun bruttotulot on hieman enemmän, mutta ulosotto vie osan joten käteen jää palkasta noin 1100-1200 euroa kuussa ja asumistuki 240 euroa. Vuokra, vesi, sähkö, netti/puhelin yhteensä vajaa 700, joten mulle sinne jää pieniruokaiselle yksinasuvalle hyvin käyttörahaa ja HBO:sta, Spotifysta ja Bookbeatistakin kehtaan maksaa.
Mikä tässä ahdistaa? :D Käyn töissä, maksan velkoja pois, olen ihan onnellinen ja sallin itselleni suoratoistopalvelun ja äänikirjoja? Vai eikö saanut pärjätä ja piti alkaa syytellä muita omista tuloistani ja ulosotosta?
Pärjään, jos tuo on palkka osa-aikaisesta työstä. Jää enemmän vapaata aikaa tehdä ilmaisjuttuja.
Perusterveenä jää säästöön 200-400e/kk. Ei sillä kummoisia puskureita rakenneta.
Vierailija kirjoitti:
Helposti. Tosin en omista autoa ja maksan vuokraa vain 540 €.
Saatko mitään tukia?
Enpä usko että riittäisi. Mutta riippuisi täysin asumismuodosta ja työpaikan läheisyydestä sekä muusta varallisuus/lainatasosta.