Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yritin kuunnella Coldplayta, mutta sehän on TYLSÄ, mihin perustuu suosio?

Vierailija
26.07.2023 |

Ajattelin yrittää ymmärtää, mutta en vaan saanut kiinni suosion ydintä. Keikoilla näytti olevan hyvä fiilis, mikä on hienoa, mutta mistä se yleisö syttyy?

Kommentit (176)

Vierailija
61/176 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko niillä yhtäkään hittiä, siis sellasta kappaletta, jonka voisi monen odottaa tietävän?

No vaikka Paradise. Youtubessa 1,7 miljardia katselukertaa

Vierailija
62/176 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntelin jossain kohtaa nuorempana kun taisivat olla suosionsa huipulla. 

Jos menisin keikalle, se olisi joku nostalgiajuttu. Nykyään monet biisit tuntuvat vähän imeliltä, mutta Viva la vida on kyllä ihan hyvä. En siis ole menossa mutta veikkaan että monella voi olla sama syy. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/176 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä olet tylsä. Mene takaisin ryyppäämään käärijän ja nygårdin tahtiin

Käärijä, Nygård ja Coldplay ovat kaikki omalla tavallaan tylsiä. Mitä voitin?

Vierailija
64/176 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko niillä yhtäkään hittiä, siis sellasta kappaletta, jonka voisi monen odottaa tietävän?

https://fi.wikipedia.org/wiki/Coldplay

Tuolta koko historiikki.

Ja edelleen, mitä musiikkia itse kuuntelet, jota voisit olettaa monen tietävän... Hittejä kehiin, eikä pelkkää arvailua.

Vierailija
65/176 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selvä, nimi ei sano mitään. Mutta voihan olla, että laulu kuulostaisi tutulta. No, mä olen tällanen 5-kymppinen vanhus, joka on jämähtänyt nuoruutensa musiikkiin, 80-luku on paras!

Vierailija
66/176 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selvä, nimi ei sano mitään. Mutta voihan olla, että laulu kuulostaisi tutulta. No, mä olen tällanen 5-kymppinen vanhus, joka on jämähtänyt nuoruutensa musiikkiin, 80-luku on paras!

Eli olet yhtä tylsä kuin vain Iben tunteva nykyteini, jonka mielestä kaikki musa on tylsää paitsi se mitä itse kuuntelee.

Vierailija
67/176 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän ainakin yhden melkein 70-vuotiaan, jonka mielestä Paradise on hyvä kappale, joten ei ole kiinni iästä.

Vai olisiko sittenkin? Minäkin olen yli 60 ja olen pitänyt mm. Viva la Vidasta.

Vierailija
68/176 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Coldplay vähän niin kuin Avicii, että ensimmäinen reaktio on "kuka? en oo koskaan kuullu" ja sit kun kuuntelee jotain sen kappaleita, niin "ai oon kuullu tän, en tienny et se on Coldplay" ?

Itelle tulee mieleen yks kappale, missä laulettiin pitkiä nuotteja, mut en saa päähäni mitä siinä sanottiin, et mikä sen laulun nimi ois. 

Vierailija
69/176 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Coldplayn kappaleissa ei ole alkua eikä loppua. Melkein minkä tahansa heidän kappaleen voi yhdistää heidän johonkin muuhun kappaleeseen, etkä huomaa kappaleen vaihtuneen.

Jone Nikula oli oikeassa ettei poikien soittotaidoissa ole hurraamista ja onhan ammattimuusikot käyneet soittamassa bändin levytykset. 75% live-esityksestä tulee nauhalta.

Jone Nikula ;D jonka etunimessä pitäisi olla yksi n lisää, niin olisi katu-uskottava ;D

Vierailija
70/176 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

winner kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli olet yhtä tylsä kuin vain Iben tunteva nykyteini, jonka mielestä kaikki musa on tylsää paitsi se mitä itse kuuntelee.

Ei automaattisesti tylsää, olen mä siis joskus tuota Coldplaytä kuullut sen verran, että totesin tylsäksi. Ja kai se on aika normaalia, ettei tässä iässä enää jaksa innostua itselle uusista bändeista niin kuin nuorempana.

Vierailija
71/176 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko Coldplay vähän niin kuin Avicii, että ensimmäinen reaktio on "kuka? en oo koskaan kuullu" ja sit kun kuuntelee jotain sen kappaleita, niin "ai oon kuullu tän, en tienny et se on Coldplay" ?

Itelle tulee mieleen yks kappale, missä laulettiin pitkiä nuotteja, mut en saa päähäni mitä siinä sanottiin, et mikä sen laulun nimi ois. 

Tuplana: Sky Full of Stars on Avicii-biisi. Oot senkin varmaan kuullut.

Vierailija
72/176 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin et onkohan tällä kiertueella musiikkia pidemmältäkin ajalta vai onko lähinnä tuoreimman levyn kappaleita. Muistan kun olin Madonnan ekassa konsertissa Jätkäsaaressa ja siellä oli tosi paljon porukkaa, jotka oli kuunnellu Madonnaa viimeks joskus 90-luvulla. Itelle tuli ne Madonnan uudemmat kappaleet tutuiksi tyttären kautta, hänellä oli alaluokilla kova Madonna-villitys. Ja etin setlistin ja opettelin ne kappaleet ja mulla oli hauskaa koko rahan edessä.

Olin itekin silloin jo joku nelikymppinen ja konsertissa oli paljon mua vanhempiakin. Ne oli enimmän osan ajasta ihan "mikä tää on? en oo koskaan kuullu". Mahtaako Coldplayn konsertissa käydä samalla tavalla?

Vierailija
73/176 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

winner kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei automaattisesti tylsää, olen mä siis joskus tuota Coldplaytä kuullut sen verran, että totesin tylsäksi. Ja kai se on aika normaalia, ettei tässä iässä enää jaksa innostua itselle uusista bändeista niin kuin nuorempana.

Jep ja niiden tylsimmät jollotukset on niiden suosituimmat biisit, ihan kuin Radioheadilla tai U2:lla tai jopa Led Zepppelinillä ;D

Vierailija
74/176 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Coldplayn kappaleissa ei ole alkua eikä loppua. Melkein minkä tahansa heidän kappaleen voi yhdistää heidän johonkin muuhun kappaleeseen, etkä huomaa kappaleen vaihtuneen.

Jone Nikula oli oikeassa ettei poikien soittotaidoissa ole hurraamista ja onhan ammattimuusikot käyneet soittamassa bändin levytykset. 75% live-esityksestä tulee nauhalta.

Jos ei huomaa kappaleen vaihtuneen, se kertoo vain siitä että olet epämusikaalinen, kuten Jone Nikula. Totta saattaa ollakin ettei Coldplayn jäsenet ole soittajina mitään parhaimmistoa, mutta kyllä ne omat biisinsä studiossa ja keikalla soittaa.

Vierailija
75/176 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katso vaikka tuosta:

Kaikkien ei tietenkään tarvitse pitää kaikesta, eikä ole mitään väärää siinä, ettet pidä Coldplaystä. Mutta ainakin aikanaan oli erinomainen bändi. A Rush of Blood to the Head on loistava levy, Viva La Vida myös kovaa kamaa.

Oma suosikkini on X & Y -albumi.

Vierailija
76/176 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei huomaa kappaleen vaihtuneen, se kertoo vain siitä että olet epämusikaalinen, kuten Jone Nikula. Totta saattaa ollakin ettei Coldplayn jäsenet ole soittajina mitään parhaimmistoa, mutta kyllä ne omat biisinsä studiossa ja keikalla soittaa.

Ja heitä on sentään lavalla neljä. Vrt. tylsä samanlaisten biisiensä jollottaja Ed Sheeran ja pelkkä looppi, jonka voi yhdistää mihin tahansa kappaleeseen... ja jota Suomessakin mennään yhtä innolla katsomaan.

Vierailija
77/176 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jussi Heikelä sanoi vuosia, vuosia sitten Radio Rockin aamuohjelmassa Coldplayn kappaleen jälkeen, että Siinä oli Coldplaytä. Musiikkia miehille, jotka itkevät aamuisin suihkussa mas*urboidessaan. Mielestäni erittäin osuvasti kuvailtu.

Vierailija
78/176 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

winner kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuplana: Sky Full of Stars on Avicii-biisi. Oot senkin varmaan kuullut.

Ei kuulostanu kyllä tutulta. Mut toisaalta oli kyl vähän sellanen kappale, et ei jätä mitään muistijälkeä, vaikka ois kuullutkin. 

Fix You oli se, mitä yritin muistella. Enkä siitäkään ois tienny et se on Coldplayn, ellei ohjelmassa ois sanottu. Joku nuori poika lauloi sen Australia's Got Talent -kisassa.

Vierailija
79/176 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä kuuntelevat samat ihmiset, jotka fanittavat esim. Yötä ja Mambaa.

Tämä ei ainakaan voi sietää Yötä eikä Mambas, mutta on fanittanut Coldplayta vuodesta 2005. En silti revi pelihousujani, jos en saa keikalle lippuja.

Vierailija
80/176 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

winner kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja heitä on sentään lavalla neljä. Vrt. tylsä samanlaisten biisiensä jollottaja Ed Sheeran ja pelkkä looppi, jonka voi yhdistää mihin tahansa kappaleeseen... ja jota Suomessakin mennään yhtä innolla katsomaan.

Mä tykkään Ed Sheeranista just siinä, että siellä lavalla ei tarvita ketään muuta kuin Ed Sheeran. Mies, kitara ja looppipedaali. Sheeran tekee looppinsa alusta asti livenä konsertissa, se on hienoa seurattavaa.