Yritin kuunnella Coldplayta, mutta sehän on TYLSÄ, mihin perustuu suosio?
Ajattelin yrittää ymmärtää, mutta en vaan saanut kiinni suosion ydintä. Keikoilla näytti olevan hyvä fiilis, mikä on hienoa, mutta mistä se yleisö syttyy?
Kommentit (176)
Niin no... minun mielestä Metallica on aivan kuolettavan tylsää musiikkia. Aika moni on varmaan eri mieltä :D
Vierailija kirjoitti:
Olen "halunnut tykätä" Coldplaystä ja Taylor Swiftyistä koska molemmat vaikuttaisi olevan minulle sopivaa musiikkia mutta ei vaan lähde vaikka kuinka yritän.
Kummallakin on hyviä yksittäisiä biisejä, mutta vaatisi greatest hits -paketin, eikä kokonaisia levyjä, että helmet löytyisivät helpommin.
Konserttiin jos meinaat mennä, niin jos kymmenet tuhannet muut laulavat vaikkapa The Scientistiä mukana ja sä edelleen ihmettelet, mikä tässä on se juttu, niin säästä 400+ euroa, äläkä mene konserttiin.
Muistaakseni Coldplayta oli jossain "asiantuntijoiden" tekemällä listalla jota vakavasti masentuneiden kannattaa kuunnella. Toki jotkut masentuneet voivat voimaantua myös Yön Joutsenlaulusta.
Minusta Chris tulkitsee kappaleita suurella sydämellä, sielukkaasti ja niissä on tunnetta mukana. Kappaleet menee vain yksinkertaisesti suoraan sydämeen. Musiikin voima on jotain sanoin kuvaamatonta.
Ehkä paskin bändi koskaan se goldplay. Miksei tule metallicaa suomeen tai guns n roses joiden keikoilla olen ollut 6 kertaa ja ulkomaillakin 2 kertaa
Ja sitten The Scientist-videosta se muistamisen arvoinen juttu, että ajallisesti takaperin kuvattu video, jonka jippo on se, että Chris laulaa lipsynkaten ja kävelee takaperin.
Coldplayn paras biisi on luultavasti 20 vuoden takaa:
Yleensähän bändeillä on lyhyt kausi, jona tekevät parhaan tuotantonsa, ja sitten voi mennä vaikka kuinka kauan, että tulee keskinkertaista ja tylsää kamaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi kyllä ihan kiva kuulla teiltä faneilta mikä Coldplayn musiikissa on se juttu? Minulla ei ole mitään Coldplayta vastaan ja itse kuuntelen musiikkia Rahmaninovista Rihannaan, mutta Coldplay ei ole koskaan iskenyt. Enkä tiedä miksi, koska musiikissa ei ole mitään vikaa.
Minulle tuli isona yllätyksenä, että on näin suosittu Suomessa, joten siksi olisi kiva kuulla faneilta. Mietin, että pitäisikö antaa toinen mahdollisuus Coldplaylle.
Miksi edes ihmettelet tuollaista, jos Coldplay ei ole juttusi? Kuuntele vain sitä Rahmaninovia ja Rihannaa ja jätä Coldplay niille, jotka siitä pitävät. Kaikkien ei tarvitae tykätä kaikesta.
Koska aina on kivaa keksiä uutta musiikkia, joskus siihen pääseen vaan paremmin sisälle kun joku toinen kertoo mikä juuri siitä musiikista tekee niin hienoa.
Coldplayn fanit vaan tuntuvat olevan sen verran aggressiivisia ja töykeitä, että sen puolesta voi olla tosiaan parempi jättää väliin.
Coldplay-fanit aggressiivisia?
Tätä ennen se oli joku muu bändi tai artisti, jonka suosiota toiset ei ymmärrä ja joiden faneja sitten haukutaan ties miksikä. Ja alennetaan ja naureskellaan.
Ja kun puolustaa itseään, ihmetellään että oletteko te vähän trööt ja vitsillä hei, ja menikö tunteisiin?
On aika vastenmielistä nostaa itseään muiden yläpuolelle missään asiassa, saati sitten musiikissa, jota kyllä riittää eri genrejä eri ihmisten rakastaa.
Ja kyllä, on ihan eri asia sanoa että ei pidä yhtyeestä X kuin sanoa, että kaikki ko. yhtyettä kuuntelevat ovat sitä, tätä ja tota.
Vierailija kirjoitti:
Muistaakseni Coldplayta oli jossain "asiantuntijoiden" tekemällä listalla jota vakavasti masentuneiden kannattaa kuunnella. Toki jotkut masentuneet voivat voimaantua myös Yön Joutsenlaulusta.
Masentuneet kuuntelee myös Gunnareita ja Metallicaa ja Led Zeppeliniä ja kasarimusaa. Ja Antti Tuiskua ;D
Kiltti mies kirjoitti:
En tosiaan ymmärrä miksi jotkut maksaa 1000 euroa nähdäkseen sitä surkeaa bändiä. Kuuntelin youtubesta mutta en tykännyt yhtään. Tuolta maakunnasta tulee jotkut ja maksaa hotellihuoneesta 800 euroa yhden keikan takia jotta saavat nukkua pehmoisella patjalla. Teltan voi pistää pystyy lähes minne vaan hesassa eikä maksa mitään joten kaikki silti ryntää hotelliin .
Yritin kuunnella tuota Trouble-biisiä, en pystynyt. Naismainen inisevä ääni, joka on juurikin masennus/ahdistus/uupumus-potilaiden mieleen.
Liian soijaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi kyllä ihan kiva kuulla teiltä faneilta mikä Coldplayn musiikissa on se juttu? Minulla ei ole mitään Coldplayta vastaan ja itse kuuntelen musiikkia Rahmaninovista Rihannaan, mutta Coldplay ei ole koskaan iskenyt. Enkä tiedä miksi, koska musiikissa ei ole mitään vikaa.
Minulle tuli isona yllätyksenä, että on näin suosittu Suomessa, joten siksi olisi kiva kuulla faneilta. Mietin, että pitäisikö antaa toinen mahdollisuus Coldplaylle.
Miksi edes ihmettelet tuollaista, jos Coldplay ei ole juttusi? Kuuntele vain sitä Rahmaninovia ja Rihannaa ja jätä Coldplay niille, jotka siitä pitävät. Kaikkien ei tarvitae tykätä kaikesta.
Koska aina on kivaa keksiä uutta musiikkia, joskus siihen pääseen vaan paremmin sisälle kun joku toinen kertoo mikä juuri siitä musiikista tekee niin hienoa.
Coldplayn fanit vaan tuntuvat olevan sen verran aggressiivisia ja töykeitä, että sen puolesta voi olla tosiaan parempi jättää väliin.
Coldplay-fanit aggressiivisia?
Tätä ennen se oli joku muu bändi tai artisti, jonka suosiota toiset ei ymmärrä ja joiden faneja sitten haukutaan ties miksikä. Ja alennetaan ja naureskellaan.Ja kun puolustaa itseään, ihmetellään että oletteko te vähän trööt ja vitsillä hei, ja menikö tunteisiin?
On aika vastenmielistä nostaa itseään muiden yläpuolelle missään asiassa, saati sitten musiikissa, jota kyllä riittää eri genrejä eri ihmisten rakastaa.
Ja kyllä, on ihan eri asia sanoa että ei pidä yhtyeestä X kuin sanoa, että kaikki ko. yhtyettä kuuntelevat ovat sitä, tätä ja tota.
Tää on aika varmasti se sama henkilö, joka ei päässyt sisään Blind Channelin, eikä Käärijän fanitukseen näiden artistien ketjuissa ja sitten dissaa niiden faneja :/
Laulaja sellasen ikuisen opiskelijapojan näköinen. Ei jatkoon. Samoin ex vaimo Gwyneth, hyvää vain nimi. Sitäpaitsi kerran tunsin erään joka muistutti tuota tyyppia ja oli super ärsyttää. Paljon rumepi kun Gwyneth kylläkin.
Vierailija kirjoitti:
Kiltti mies kirjoitti:
En tosiaan ymmärrä miksi jotkut maksaa 1000 euroa nähdäkseen sitä surkeaa bändiä. Kuuntelin youtubesta mutta en tykännyt yhtään. Tuolta maakunnasta tulee jotkut ja maksaa hotellihuoneesta 800 euroa yhden keikan takia jotta saavat nukkua pehmoisella patjalla. Teltan voi pistää pystyy lähes minne vaan hesassa eikä maksa mitään joten kaikki silti ryntää hotelliin .
Yritin kuunnella tuota Trouble-biisiä, en pystynyt. Naismainen inisevä ääni, joka on juurikin masennus/ahdistus/uupumus-potilaiden mieleen.
Liian soijaista.
Kannattaa sinun siis edelleen pysyä räpissä ja twerkata iloisesti n-sanojen tahtiin :D
winner kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiltti mies kirjoitti:
Liian soijaista.
Kannattaa sinun siis edelleen pysyä räpissä ja twerkata iloisesti n-sanojen tahtiin :D
Olen enemmän sellaista Blues-musiikkia kuunteleva, joten en twekkka n-sanojen tahtiin, dude.
Vierailija kirjoitti:
Niin no... minun mielestä Metallica on aivan kuolettavan tylsää musiikkia. Aika moni on varmaan eri mieltä :D
Olen samaa mieltä. Ne kaikki umpitylsät kuuden minuutin slovarit ja itsesäälissä rypemissanoitukset esim. Black Albumilla ovat ihan parhaita. 🤘🤘
Vierailija kirjoitti:
winner kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiltti mies kirjoitti:
Liian soijaista.
Olen enemmän sellaista Blues-musiikkia kuunteleva, joten en twekkka n-sanojen tahtiin, dude.
Ja blues-artisteiltako ei löydy masennusmusaa, jossa on iniseviä itsesäälisiä solisteja jankkaamassa tyyliin "I woke up this morning and I my babe has left me shitting here alone..." ja sitten 8 minuuttia kitaravingutusta ja sama lyriikka uusiksi ;DDD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko niillä yhtäkään hittiä, siis sellasta kappaletta, jonka voisi monen odottaa tietävän?
No vaikka Paradise. Youtubessa 1,7 miljardia katselukertaa
Sekä Adventure of a Lifetime (1,4 miljardia), Hymn For The Weekend (1,9 miljardia), The Scientist (1,1 miljardia), Something Just Like This (2,1 miljardia).
Myös: Viva la Vida, Fix You, A Sky Full of Stars, Yellow, Clocks (jos oli elossa 2000-luvun alussa, ei ole voinut välttyä).
Hieno bändi jota vain on muodikasta dissata. Mä oon parempi ihminen kun en kuuntele noin tylsää musaa! No ei kukaan pakota 😅. Me muut sitten kuunnellaan. Musiikkinsa on toki tietyllä tavalla tylsää, mutta myös tunnelmallista. On ollut elämän taustamusiikina monessa eri vaiheessa. Nostalgialla on oma paikkansa, ei kaiken tarvitse olla jotain aivan ennenkuulumatonta tykitystä.
Luulen että aika moni taitaa tykätä Coldplaystä hyvinkin paljon, jos lippujen myynti on tuota luokkaa. Se kun vaan on niin hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Minusta Chris tulkitsee kappaleita suurella sydämellä, sielukkaasti ja niissä on tunnetta mukana. Kappaleet menee vain yksinkertaisesti suoraan sydämeen. Musiikin voima on jotain sanoin kuvaamatonta.
Ja on kyllä karismaattinen esiintyjä. Olen heidät livenä nähnyt ja se oli ihan mahtava kokemus. Vaikka tuota ovat pari vuosikymmentä tehneet, mistään ei näkynyt rutiineihin vajoaminen tai kyllästyminen (toisin kuin esim Michael Buble, omahyväisenä vaan luikutteli laulut läpi vailla minkäänlaista tunnetta, kunhan palkkio tulee taskuun niin ihan sama).
Vaikea kuvailla mikä heissä on niin karismattista, sitä joko on tai ei ole. Tuolla 2009 vuoden keikalla ainakin oli. Onhan se taito saada kymmenettuhannet ihmiset syömään kädestäsi. Sopii tehdä perässä jos osaa.
Kiitos! Tämäkin on hyvä vinkki. Tuo Rush of Blood to the Head on nimi joka toistuu usein. Ehkäpä sitten aloitan siitä.