Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten olette saanneet rohkeuden muuttaa vuokra-asunnosta?

Vierailija
04.05.2026 |

Pelkään jos teen virheen ja uusi asunto onkin kamala.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä se vaihtamalla ole ainakaan itsellä paratunut. Alkuun saattaa toki vaikuttaa paremmalta mutta aina on tullut se joku juttu joka pilaa kaiken.

Vierailija
2/21 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta semmoiseen mistä voi kuukauden varoitusajalla muuttaa myös pois, jos et viihdykään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä se vaihtamalla ole ainakaan itsellä paratunut. Alkuun saattaa toki vaikuttaa paremmalta mutta aina on tullut se joku juttu joka pilaa kaiken.

Ai mikä?

Vierailija
4/21 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli käy se perus rauhallinen naapuri häipyy ja tilalle tulee mesoapina.

Vierailija
5/21 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se riski on aina otettava, mutta sitten voi muuttaa uudestaan. Ei se mitään elämää suurempaa ole.

Vierailija
6/21 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikös asuntoa pääse katsomaan ennen muuttoa? Naapureista ei kyllä saa minkäänlaista kuvaa sillä käynnillä joten se on aina arpapeliä.

Vierailija
7/21 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarvinnut rohkeutta pontimeksi, vaan talo oli menossa purettavaksi ja piti löytää uusi vuokra-asunto. Hyvin siinä silloin kahdeksan vuotta sitten kävi.

Vierailija
8/21 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoja fiiliksiä. Täytyy vaan ottaa etukäteen selvää mahdollisimman paljon. Voi ja kannattaa myös käydä etukäteen seudulla katsomassa, vaikuttaako kivalta. Voi kysellä asukkailta, onko ollut häirikkönaapureita, levottomuuksia yms. Tietenkin itse asunto pitää saada nähdä ennen kuin virallisesti hakee, jos hakee. Jos putkiremontti voi olla tulossa, en itse hakisi sellaista.

Vierailija
9/21 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samoja fiiliksiä. Täytyy vaan ottaa etukäteen selvää mahdollisimman paljon. Voi ja kannattaa myös käydä etukäteen seudulla katsomassa, vaikuttaako kivalta. Voi kysellä asukkailta, onko ollut häirikkönaapureita, levottomuuksia yms. Tietenkin itse asunto pitää saada nähdä ennen kuin virallisesti hakee, jos hakee. Jos putkiremontti voi olla tulossa, en itse hakisi sellaista.

Entä jos saa huonon kuvan vuokranantajasta?

Vierailija
10/21 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäpotkua asunnosta lähtemiseen toi se, että vuokranantaja myi asunnon, joten oli pakko lähteä.  Oikeasti se oli hyvä asia.

Vierailija
11/21 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai mikä?

No esimerkiksi nyt tähän kämppään muutto, muutin kerrostalosta rivariin kun en millään sopeutunut siihen että elin käytännössä naapureiden kanssa samassa tilassa olemattomine äänieristyksineen. Alkuun oli taivaallista eikä ääniä kuulunut mistään. Sitten eräs yö heräsin jyskeeseen seinän takaa ja tiesin heti, voi perhana onko sinne uudet naapurit tulossa. No niinhän siellä oli muuttohommat käynnissä ja tavaraa paiskottiin huoletta lattiaan niin että jytinä kävi, tästä ilmeni heti millaista väkeä sieltä on tulossa. Nyt elän kaiken maailman jytinän ja paukkeen kanssa täälläkin ja olen täysin toivon menettänyt, en jaksa edes hakea uutta kämppää enää.

Vierailija
12/21 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopimuksen irtisanomisilmoitus vuokranantajalle. Irtisanomisaika 1 kk alkaa kyseisen kuukauden lopusta, sen 1 kk ajan jälkeen heti seuraavana arkipäivänä muuttopäivä ja sitä seuraavana arkipäivänä luovutuspäivä. Tuo irtisanomisaika 1 kk on melko tiukka ja siitä ei oikein voi kunnolla sopia paikallisesti. 

13/21 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle oli itsestään selvää, että kun sain lainaa, niin rakensin oman talon. Eikä ollut mikään virhe. Kun perhettä alkoi tulla, myin sen ja muutin isompaan taloon, jonka remppasin kokonaan. Tassä asustelen vieläkin vaikka perheen olenkin menettänyt ja vielä kahteen kertaan...

Vierailija
14/21 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin asunnon, johon oli tulossa putkiremppa. Se on jo maksettu ja tykkään edelleen asua tässä 18 vuoden jälkeen. Lainaa ei tarvinnut ottaa vaan ostin tämän vanhempani perinnöllä.

Vierailija
15/21 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin tässä ensin 5 vuotta vuokralla ja sitten ostin itselle. Harvinainen järjestely, mutta itselle avautui mahdollisuus. 

Vierailija
16/21 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla mahdollisuus jäädä edelleen nykyiseen asuntoosi?

Minä olen muuttanut vuokra-asunnosta toiseen mm. siksi, koska en enää uskaltanut asua siinä, missä olin jo jonkin aikaa asunut.

Seuraavasta muutin, koska vuokraemäntä kuoli, ja perikunta laittoi asunnon myyntiin.

Sitten tulikin jo muutto toiselle paikkakunnalle opiskelemaan.

Seuraavat kolme muuttoa oli syystä, että tarvitsimme perheen kasvaessa isomman asunnon.

Viimeinen muutto oli kaikkein jännittävin. Etätöiden vuoksi tuli tarve isommalle asunnolle, joten ostimme ison omakotitalon. 

Seuraava muutto on joko siksi, koska myymme tämän talon pois ja muutamme pienempään, tai muutto tuonpuoleiseen.

Vierailija
17/21 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti muutan korkeintaan vanhempieni taloon tästä vuokraluukusta enää seuraavaksi

Vierailija
18/21 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpompihan vuokra-asunnosta on lähteä kuin omistusasunnosta.

Vierailija
19/21 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä rohkeus? Senkus katselee tarjontaa. Vuoden soppareita kantsii välttää, ja käydä vähän katselemassa aluetta.

Vierailija
20/21 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttaminen olisi jopa kivaa jos tavarat voisi esim. kutistaa taskuun meneväksi ja ei muuta kun kävelisi kämpästä toiseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kaksi