Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yritin kuunnella Coldplayta, mutta sehän on TYLSÄ, mihin perustuu suosio?

Vierailija
26.07.2023 |

Ajattelin yrittää ymmärtää, mutta en vaan saanut kiinni suosion ydintä. Keikoilla näytti olevan hyvä fiilis, mikä on hienoa, mutta mistä se yleisö syttyy?

Kommentit (176)

Vierailija
81/176 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä joitain vanhempia hittejä

https://youtu.be/u8XFFTWwSvY

https://youtu.be/RB-RcX5DS5A

https://youtu.be/gnIZ7RMuLpU

https://youtu.be/d020hcWA_Wg

https://youtu.be/k4V3Mo61fJM

Chris on aika symppis tyyppi

https://youtube.com/shorts/-wYqj4En-W8?feature=share

Vierailija
82/176 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä joitain vanhempia hittejä

https://youtu.be/gnIZ7RMuLpU

https://youtu.be/d020hcWA_Wg

https://youtu.be/k4V3Mo61fJM

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/176 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

winner kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Coldplayn kappaleissa ei ole alkua eikä loppua. Melkein minkä tahansa heidän kappaleen voi yhdistää heidän johonkin muuhun kappaleeseen, etkä huomaa kappaleen vaihtuneen.

Jone Nikula oli oikeassa ettei poikien soittotaidoissa ole hurraamista ja onhan ammattimuusikot käyneet soittamassa bändin levytykset. 75% live-esityksestä tulee nauhalta.

Jos ei huomaa kappaleen vaihtuneen, se kertoo vain siitä että olet epämusikaalinen, kuten Jone Nikula. Totta saattaa ollakin ettei Coldplayn jäsenet ole soittajina mitään parhaimmistoa, mutta kyllä ne omat biisinsä studiossa ja keikalla soittaa.

Ja heitä on sentään lavalla neljä. Vrt. tylsä samanlaisten biisiensä jollottaja Ed Sheeran ja pelkkä looppi, jonka voi yhdistää mihin tahansa kappaleeseen... ja jota Suomessakin mennään yhtä innolla katsomaan.

Mä tykkään Ed Sheeranista just siinä, että siellä lavalla ei tarvita ketään muuta kuin Ed Sheeran. Mies, kitara ja looppipedaali. Sheeran tekee looppinsa alusta asti livenä konsertissa, se on hienoa seurattavaa.

200 metrin päästä takarivistä isompien takaa tihrutessa ja yleisön jorinassa ei oikein kuule, näe eikä tiedä tekeekö vai tuleeko taustanauhalta :D Mutta, fanituksensa kullakin. Ed Sheeran livekeikalla 50 hengen pubissa toimii varmasti huomattavasti paremmin kuin isolla lavalla ja sitä mäkin voisin mennä katsomaan.

Vierailija
84/176 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ehdottomat lempparit Coldplaylta, nää kantsii kuunnella: The Scientist, Clocks, Hardest part <3 X&Y levy vuodelta 2005 mun lemppari.

Vierailija
85/176 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jussi Heikelä sanoi vuosia, vuosia sitten Radio Rockin aamuohjelmassa Coldplayn kappaleen jälkeen, että Siinä oli Coldplaytä. Musiikkia miehille, jotka itkevät aamuisin suihkussa mas*urboidessaan. Mielestäni erittäin osuvasti kuvailtu.

Nää radio rockin "äijät" on niin kiusallisen noloja tyyppejä. Niiden mielestä mikään muu ei ole musiikkia kuin se tietty kapea hard rock genre.

Vierailija
86/176 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko niillä yhtäkään hittiä, siis sellasta kappaletta, jonka voisi monen odottaa tietävän?

No vaikka Paradise. Youtubessa 1,7 miljardia katselukertaa

Tää Paradise on parhaimmasta päästä, toisin kun haarukan vetämistä lautaseen muistuttava Viva la vida.

Valitettavasti laulaja vaan pilaa tänkin.

Vierailija
87/176 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jussi Heikelä sanoi vuosia, vuosia sitten Radio Rockin aamuohjelmassa Coldplayn kappaleen jälkeen, että Siinä oli Coldplaytä. Musiikkia miehille, jotka itkevät aamuisin suihkussa mas*urboidessaan. Mielestäni erittäin osuvasti kuvailtu.

Nää radio rockin "äijät" on niin kiusallisen noloja tyyppejä. Niiden mielestä mikään muu ei ole musiikkia kuin se tietty kapea hard rock genre.

Heh heh hee. Nyt tuli mieleen vaan kaveri, sanotaan häntä tässä vaikkapa Joneksi, hiplaamassa itseään nahkahousuissa suihkussa ja joikaamassa "I was made for loving you"'ta ja sitten loppupäivä meneekin rokkifledaa kuivatellessa ja sitten onkin Sekaisin Marista -tyylinen hiusmuoti ;DDD

Mutta joo, se mielikuva ei ole ihan Coldplay'ta. ;D

Vierailija
88/176 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä te märiisijät tällä Coldplaysta vingutte, jos ette siitä diggaa? Menkää kuuntelemaan sitä Antti Tuiskuanne.

Vierailija
89/176 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä huonolle musiikille on suurimmat markkinat. Kuten Cheekit ja JVGt.

Vierailija
90/176 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kyllä ihan kiva kuulla teiltä faneilta mikä Coldplayn musiikissa on se juttu? Minulla ei ole mitään Coldplayta vastaan ja itse kuuntelen musiikkia Rahmaninovista Rihannaan, mutta Coldplay ei ole koskaan iskenyt. Enkä tiedä miksi, koska musiikissa ei ole mitään vikaa.

Minulle tuli isona yllätyksenä, että on näin suosittu Suomessa, joten siksi olisi kiva kuulla faneilta. Mietin, että pitäisikö antaa toinen mahdollisuus Coldplaylle.

Vierailija
91/176 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi kyllä ihan kiva kuulla teiltä faneilta mikä Coldplayn musiikissa on se juttu? Minulla ei ole mitään Coldplayta vastaan ja itse kuuntelen musiikkia Rahmaninovista Rihannaan, mutta Coldplay ei ole koskaan iskenyt. Enkä tiedä miksi, koska musiikissa ei ole mitään vikaa.

Minulle tuli isona yllätyksenä, että on näin suosittu Suomessa, joten siksi olisi kiva kuulla faneilta. Mietin, että pitäisikö antaa toinen mahdollisuus Coldplaylle.

Miksi edes ihmettelet tuollaista, jos Coldplay ei ole juttusi? Kuuntele vain sitä Rahmaninovia ja Rihannaa ja jätä Coldplay niille, jotka siitä pitävät. Kaikkien ei tarvitae tykätä kaikesta.

Vierailija
92/176 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viva la vida on ainoa kelvollinen biisi. Jos radiosta tulee jotain muuta bändin tuotantoa ja on mahdollisuus vaihtaa kanavaa, niin yritän aina löytää jonkun paremman kappaleen.

Vierailija
93/176 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen "halunnut tykätä" Coldplaystä ja Taylor Swiftyistä koska molemmat vaikuttaisi olevan minulle sopivaa musiikkia mutta ei vaan lähde vaikka kuinka yritän.

Vierailija
94/176 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kävi aivan samoin, kun tämän vouhkauksen jälkeen kuuntelin heidän musiikkiaan. Ajattelin, että jotain ihmeellistä siinä täytyy olla. No kuuntelin, ja oli mielestäni hyvin mitäänsanomatonta musiikkia.

Vierailija
95/176 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen biisien katsomista videoiden kera, ennemmin kuin ilman. Esim. Yellow, The Scientist, Fix You ja Adventure of Lifetime, kaikissa on joku tarina, joka parantaa biisiä. Chris Martinin äänestä sitten joko tykkää tai ei ja se on parhaimmissakin biiseissä välillä laulajan taidoille liian korkealla menevää jollotusta ihan faninkin korvaan. Livenähän ei pysy aina nuotissa, kun ilmeisesti kuulostaa omaankin korvaansa karsealta.

Toisaalta, en ole vielä(kään) kuunnellut Music of the Spheres -levyä, että semmoinen fani. Viimeisin biisi, jonka olen kuunnellut on A Rush of Blood to the Head. Ihan viime aikojen rasismihössötykseen sanoituksellisesti sopivana taustamusiikkina.

Vierailija
96/176 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi edes ihmettelet tuollaista, jos Coldplay ei ole juttusi? Kuuntele vain sitä Rahmaninovia ja Rihannaa ja jätä Coldplay niille, jotka siitä pitävät. Kaikkien ei tarvitae tykätä kaikesta.

Koska aina on kivaa keksiä uutta musiikkia, joskus siihen pääseen vaan paremmin sisälle kun joku toinen kertoo mikä juuri siitä musiikista tekee niin hienoa.

Coldplayn fanit vaan tuntuvat olevan sen verran aggressiivisia ja töykeitä, että sen puolesta voi olla tosiaan parempi jättää väliin.

Vierailija
97/176 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska aina on kivaa keksiä uutta musiikkia, joskus siihen pääseen vaan paremmin sisälle kun joku toinen kertoo mikä juuri siitä musiikista tekee niin hienoa.

Coldplayn fanit vaan tuntuvat olevan sen verran aggressiivisia ja töykeitä, että sen puolesta voi olla tosiaan parempi jättää väliin.

Kuuntele ihan ensin kaksi ensimmäistä albumia, mielestäni Coldplayn parhaat levyt: Parachutes ja Rush of Blood to the Head. Jos ei nämä nappaa, niin tuskin nappaa myöhempikään tuotanto.

Vierailija
98/176 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

winner kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen biisien katsomista videoiden kera, ennemmin kuin ilman. Esim. Yellow, The Scientist, Fix You ja Adventure of Lifetime, kaikissa on joku tarina, joka parantaa biisiä. Chris Martinin äänestä sitten joko tykkää tai ei ja se on parhaimmissakin biiseissä välillä laulajan taidoille liian korkealla menevää jollotusta ihan faninkin korvaan. Livenähän ei pysy aina nuotissa, kun ilmeisesti kuulostaa omaankin korvaansa karsealta.

Toisaalta, en ole vielä(kään) kuunnellut Music of the Spheres -levyä, että semmoinen fani. Viimeisin biisi, jonka olen kuunnellut on A Rush of Blood to the Head. Ihan viime aikojen rasismihössötykseen sanoituksellisesti sopivana taustamusiikkina.

Hei, kiitos! Ehdinpä vähän turhan aikaisin tuomitsemaan palstailevan fanikunnan.

Tuo on muuten se asia mikä minua on varmaan hieman häirinnyt Coldplayssa. Tuntuu, että biisejä ei ole aina osattu sovittaa laulajalle. Harmi sinänsä, koska itse kyllä kuulun siihen koulukuntaan, että pidän hänen äänestään.

Katsonpa nuo videot jos niistä aukenisi jotain uutta.

Vierailija
99/176 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei taida nyt kaikki muistaa, että yksi Coldplay'n isoista hiteistä on laulettu yhdessä Rihannan kanssa...Princess of China.

Ja Rihanna on myös aika helkkarin ärsyttävällä äänellä laulava.

Vierailija
100/176 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tosiaan ymmärrä miksi jotkut maksaa 1000 euroa nähdäkseen sitä surkeaa bändiä. Kuuntelin youtubesta mutta en tykännyt yhtään. Tuolta maakunnasta tulee jotkut ja maksaa hotellihuoneesta 800 euroa yhden keikan takia jotta saavat nukkua pehmoisella patjalla. Teltan voi pistää pystyy lähes minne vaan hesassa eikä maksa mitään joten kaikki silti ryntää hotelliin .