Poikaystävän käyttäytyminen ruokaa ja rahaa kohtaan
Ensimmäisiltä treffeiltä alkaen olemme maksaneet kumpikin omat syömisemme ja juomisemme. Nyt kun vietämme suurimman osan ajasta yhdessä, käymme ruokakaupassa yhdessä ja kokkaamme yhteisen aterian. Oleilemme lähes aina hänen luonaan, sillä itse asun pienessä yksiössä, niin tilaa ei ole kovinkaan paljon.
Meillä on poikaystävän ehdotuksesta käytössä Splitwise sovellus, eli sinne pistetään kaikki kustannukset ja sovellus laskee kulut tasan. Tämä on minulle ok, mutta jotenkin minua häiritsee ja vähän loukkaakin se, että poikaystävä pistää sinne ihan kaikki kulut, auton polttoaineen ja kondomitkin. Olen usein ostanut omasta rahapussista hänen luokseen vessapaperia, tai leiponut herkkuja vietäväksi, ym eikä tulisi mieleenkään pistää niitä kuluja tuonne sovellukseen. Tykkään myös silloin tällöin tarjota vaikka juoman tai jäätelön hänelle ulkona, mutta vastaavaa anteliaisuutta en ikinä saa häneltä takaisin tai sitten huomaan, että jälkikäteen ostos on merkitty sovellukseen ja maksan oman osuuteni.
Ja sitten se, että kun ostamme yhteisiä ruokia, niin poikaystävä tuntuu oikein vauhdilla syövän kaksin käsin, etten vain ehdi syödä yhtäkään palasta enemmän kuin hän. Esim. jäätelöpurkki tai pakastekakku, mies syö niistä 2/3 osaa ja minä 1/3. Meillä oli kerran oliiveja kupissa, joita söimme kun katsoimme elokuvaa. Mies veti kauhealla vauhdilla niitä oliiveita ja viimeisenkin oliivin veti naamaansa. Ei siis edes tarjoa viimeistä muruakaan minulle.
Huomautin, että olipas hieman töykeää ottaa se viimeinenkin oliivi, eikä tarjota kohteliaisuutta naiselle. Hänen puolustuksekseen muka söimme oliiveja vuorotellen niin, että ne oliivit menivät täysin tasan. Eivät menneet, kun katsoin vieressä ihmetellen sitä sen paniikissa suuhun lappamista, ettei vaan jää jostain paitsi.
Miten joku voi olla noin nuuka? Johtuuko siitä, että on vanhempiensa ainoa lapsi, kun taas minä olen tottunut jakamaan asioita sisarusteni kanssa.
Mulla on todella epänaisellinen olo, kun kaikki pistetään noin tarkkaan puoliksi, kaiken huippuna ne kondomitkin.
Ellei mies olisi muuten ihana ja rakastava, en varmaan jaksaisi katsoa tämmöistä nuukailua :/ Mutta alkaahan tässä hieman katkeroitumaan, kieltämättä. Nykyaikaahan se on, että kulut jaetaan, mutta mun luonteeseen kuuluu anteliaisuus rakkauden eleenä. Ei ole siitäkään kyse, että mies olisi köyhä. Tienaa minua enemmän ja on vieläpä hyväpalkkaisella alalla ja yliopistokoulutus.
Kommentit (1406)
Vierailija kirjoitti:
Se oli muuten outoa, miten antelias oli kavereilleen viikonloppuna minun ostamista eväistä. Olin siis ostanut eväät itselleni kun hengailtiin puistossa porukalla ja mies yhtäkkiä otti pussin ja alkoi tarjota eväitäni kavereilleen kysymättä minulta. Pussi oli hetkessä tyhjä, kun hän söi ne kavereidensa kanssa. Sanoin, että hei kiva kun kysyit ensin minulta ennen kuin rupesit tarjoilemaan, niin pahoitteli vaan.
En haluaisi olla itse näin nipottaja, mutta alan oikeasti katkeroitua.Ap
No se on aika tyypillistä että miehet kunnioittaa ja arvostaa miespuolisia ystäviään enemmän kuin tyttöystäviään. Valitettavasti. Että mieti kaksi kertaa jaksatko moisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se oli muuten outoa, miten antelias oli kavereilleen viikonloppuna minun ostamista eväistä. Olin siis ostanut eväät itselleni kun hengailtiin puistossa porukalla ja mies yhtäkkiä otti pussin ja alkoi tarjota eväitäni kavereilleen kysymättä minulta. Pussi oli hetkessä tyhjä, kun hän söi ne kavereidensa kanssa. Sanoin, että hei kiva kun kysyit ensin minulta ennen kuin rupesit tarjoilemaan, niin pahoitteli vaan.
No se on aika tyypillistä että miehet kunnioittaa ja arvostaa miespuolisia ystäviään enemmän kuin tyttöystäviään. Valitettavasti. Että mieti kaksi kertaa jaksatko moisen kanssa.
Ja sitten niille hovinsa naisille myös esittävät olevansa jotain hurmurimiehiä ja kaikki ihmettelvät, mikä sitruuna tyttöystävä on.
Juuri tämmöisen takia kannattaa ottaa jatkoon vain ne miehet, jotka tarjoavat ensitreffeillä, oli kyse sitten jäätelöstä, kahvikupillisesta tai viiden ruokalajin illallisesta juomineen.
Kyse ei ole siitä, että ahneet kullankaivajanaiset haluavat hyötyä miehistä rahallisesti, vaan siitä, että näin menettelemällä karsitaan pois kitsaat ja luonnevikaiset!!! Jos mies tajuaa tarjota deitilleen kupin kahvia, hän todennäköisesti tajuaa myös huomioda syntymäpäivänä, käydä suihkussa ja olla syömättä nenän edestä kaikkia oliiveja!!! xD
Koska onhan tää nyt ihan järkyttävää. Ap siivoaa miehen luona ja maksaa miehen syömiset ja autoilut, maksaa jostain vessapaprustakin ja ottaa kaiken kukkuraksi suihinkin ja hemmottelee hieronnalla!! Mitä hän saa vastavuoroisesti?
Vierailija kirjoitti:
Juuri tämmöisen takia kannattaa ottaa jatkoon vain ne miehet, jotka tarjoavat ensitreffeillä, oli kyse sitten jäätelöstä, kahvikupillisesta tai viiden ruokalajin illallisesta juomineen.
Kyse ei ole siitä, että ahneet kullankaivajanaiset haluavat hyötyä miehistä rahallisesti, vaan siitä, että näin menettelemällä karsitaan pois kitsaat ja luonnevikaiset!!! Jos mies tajuaa tarjota deitilleen kupin kahvia, hän todennäköisesti tajuaa myös huomioda syntymäpäivänä, käydä suihkussa ja olla syömättä nenän edestä kaikkia oliiveja!!! xD
Koska onhan tää nyt ihan järkyttävää. Ap siivoaa miehen luona ja maksaa miehen syömiset ja autoilut, maksaa jostain vessapaprustakin ja ottaa kaiken kukkuraksi suihinkin ja hemmottelee hieronnalla!! Mitä hän saa vastavuoroisesti?
Tähän mennessä on selvinnyt, että vastavuoroisesti ap saa vaan mieheltä ihastunen huokauksen siitä, että miten hän onkin löytänyt noin ihanan naisen.
Ei muuta.
Vierailija kirjoitti:
Ei auta. Mun ex-mies vei kyllä treffaillessa syömään ja juhlimaan. Loppui kuin seinään avioitumisen myötä. Kuten auton oven avaaminen, silmiin katsominen, rakkausrunojen kirjoitus. Haukkui, huusi, räyhäsi, elettiin kahta eri taloutta lasten kanssa: hänellä pari autoa, pari moottoripyörää, uusimmat iPadit, -watchit, droonit jne. Mulla kaikki lasten kulut tosi pienellä palkalla ja kamppeet kirpparilta. Hän matkusteli, minä en.
Ei olisi voinut alussa edes arvata.
Vierailija kirjoitti:
Miksi mies saa nipottaja? Millä logiikalla sinä hyväksyt miehen nipottamisen jokaisesta sentistä, mutta et halua tehdä sitä itse vaan mieluummin olet ilman, olipa kyse oliiveista tai seksistä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tähän mennessä on selvinnyt, että vastavuoroisesti ap saa vaan mieheltä ihastunen huokauksen siitä, että miten hän onkin löytänyt noin ihanan naisen.
Ei muuta.
Älä unohda kynttilää! (yhdistetty synttäri- ja joululahja)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma mies on välillä myös melkeinpä sairaalloisen nuuka. Välillä pää hajoaa ja meinaa mennä totaalisesti hermot, kun ei olisi valmis käyttämään meidän omia rahoja(ne olleet aina kyllä yhteiset käytännön syistä). Sitten olisi kuitenkin valmis matkustamaan ja ravintolaan, jos joku toinen maksaa. Hänen vanhemmat tuon käytöksen ovat opettaneet ja ovat kymmenen kertaa pahempia toisten piikkiin loisioita. Miehen lapsuudessa on todellakin jääty vaille kaikkea. Ei ole ollut ruokaa eikä puhtaita vaatteita, koska vanhemmat ovat säästäneet rahat. Mies ei ole saanut tehdä mitään lapsena, mikä olisi maksanut jotain. Ei harrastuksia, ei reissuja, ei mitään. Kaikki on jaettu neljän veljeksen kesken ja niistä on ollut verinen kilpailu. 0,33l limukin on jaettu veljesten kesken kerran kuussa, kun on raaskittu lämmittää sauna. Eikä miehen vanhempien ammateilla ole todellakaan ollut kyse köyhyydestä.
En varmaan kestäisi moista käytöstä, jos se olisi kokoaikaista. Meillä mies alkaa nuukailemaan, jos stressaa muutenkin. Saa kauheita ahdistuskohtauksia rahasta välillä, vaikka meillä on enemmän kuin hyvät tulot. Lähinnä säälittää, koska lapsuus vaikuttaa edelleen lähes nelikymppisenäkin noin paljon. Aiheesta on vuosien varrella puhuttu paljon. Käytös on lieventynyt vuosien varrella myös. Mutta traumahan tuo on.
Ap:lle sanoisin, että kannattaa puhua aiheesta avoimesti ja syyttämättä. Sieltä voi paljastua vaikka mitä taustalta. Jos on muuten hyvä mies, ei ehkä kannata ihan suoraan vaan luovuttaa.
Ei ap:n tapauksessa mies ole nuuka vaan itsekäs ja kokee ap:n kilpailijana eikä kumppanina. Ei pelaa siis yhteiseen pussiin vaan omaansa. Nuukuus ei ole minusta välttämättä huono piirre. Itsekkyys on. Esim isäni oli nuuka eikä ostanut mitään turhaa. Ei ostanut oikein tarpeeseenkaan. Antoi silti meille lapsille ja hyväntekeväisyyteen. Hän ei ollut itsekäs mutta nuuka hän oli ja arvostan häntä. Itsekkäitä en arvosta.
Mies ei näytä olevan nuuka tietyissä asioissa esim. käy kalliilla ulkomaanmatkoilla yksin tai kavereidensa kanssa ja kun ostaa itselleen vaatteita ja elektroniikkaa, ostaa laatua ja uusinta teknologiaa. Mulle tässä ketjun edetessä on todella valjennut, minkä arvoinen olen miehelle. 10 snt illallisia, ruuan viemistä jääkaappiin nenäni edestä kysymättä haluanko lisää, ikinä ei mitään ylimääräistä, edes kukkia. Ja se pesuhomma, vaikka olen sanonut useammin kuin kerran miten minä en tykkää kun tulee sänkyyn peseytymättä. Hiki haisee kun on pyöräillyt töihin ja kotiin eikä tee mieli suihkuun kuin vasta aamulla? Sanoin senkin, että jos me joskus asuttaisiin yhdessä, pitäisikö olla erilliset sängyt kun minä tykkään nukkua puhtaissa lakanoissa.. Oli vaan hiljaa ja otti sitten selvästi loukkaantuneena suihkun, mutta tätäkin on tapahtunut vain se pari kertaa kun olen jankannut. Pyytämättä ja ilman kinaamista ei peseydy.
Ap
Tämä riittäisi mulle suhteen päättämiseen. Aikuinen mies ja huono hygienia, ei ikinä jatkoon.
Välillä ärsyttää kun mieheni lotraa suihkussa vähän väliä. Aina kävelylenkin jälkeen, urheilusta puhumattakaan, ja myöhemmin uudestaan jos lähdemme vaikka lasillisille. Ei ärsytä enää, mieluummin niin päin.
Sitä mietin, että on kuitenkin niin siistinä kun lähtee kotoa aamulla, on suihkun raikas, parta ajettu ja hampaat pesty (pesee kyllä onneksi myös iltaisin hampaat), mutta sitten menee sänkyyn päivän päätteeksi vaikka olisi luuhannut missä ja hikoillut urheillessa?! Mä en tajua. Luulisi, että edes haluaisi pestä alakerran ennen kuin harrastaa seksiä minun kanssani vai enkö ole edes sen arvoinen?
Ap
Lääkäripalstalla luki, että on makuasia peseytyykö ennen seksiä, mutta sen jälkeen pitää peseytyä.
Kuka ottaa suihin jos kumppani ei ole käynyt ensin pesulla?
90-luvulla ravintolaillan jälkeen naiset kännissä ottivat suihin ja koskaan ei käyty suihkussa ennen tai jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma mies on välillä myös melkeinpä sairaalloisen nuuka. Välillä pää hajoaa ja meinaa mennä totaalisesti hermot, kun ei olisi valmis käyttämään meidän omia rahoja(ne olleet aina kyllä yhteiset käytännön syistä). Sitten olisi kuitenkin valmis matkustamaan ja ravintolaan, jos joku toinen maksaa. Hänen vanhemmat tuon käytöksen ovat opettaneet ja ovat kymmenen kertaa pahempia toisten piikkiin loisioita. Miehen lapsuudessa on todellakin jääty vaille kaikkea. Ei ole ollut ruokaa eikä puhtaita vaatteita, koska vanhemmat ovat säästäneet rahat. Mies ei ole saanut tehdä mitään lapsena, mikä olisi maksanut jotain. Ei harrastuksia, ei reissuja, ei mitään. Kaikki on jaettu neljän veljeksen kesken ja niistä on ollut verinen kilpailu. 0,33l limukin on jaettu veljesten kesken kerran kuussa, kun on raaskittu lämmittää sauna. Eikä miehen vanhempien ammateilla ole todellakaan ollut kyse köyhyydestä.
En varmaan kestäisi moista käytöstä, jos se olisi kokoaikaista. Meillä mies alkaa nuukailemaan, jos stressaa muutenkin. Saa kauheita ahdistuskohtauksia rahasta välillä, vaikka meillä on enemmän kuin hyvät tulot. Lähinnä säälittää, koska lapsuus vaikuttaa edelleen lähes nelikymppisenäkin noin paljon. Aiheesta on vuosien varrella puhuttu paljon. Käytös on lieventynyt vuosien varrella myös. Mutta traumahan tuo on.
Ap:lle sanoisin, että kannattaa puhua aiheesta avoimesti ja syyttämättä. Sieltä voi paljastua vaikka mitä taustalta. Jos on muuten hyvä mies, ei ehkä kannata ihan suoraan vaan luovuttaa.
Ei ap:n tapauksessa mies ole nuuka vaan itsekäs ja kokee ap:n kilpailijana eikä kumppanina. Ei pelaa siis yhteiseen pussiin vaan omaansa. Nuukuus ei ole minusta välttämättä huono piirre. Itsekkyys on. Esim isäni oli nuuka eikä ostanut mitään turhaa. Ei ostanut oikein tarpeeseenkaan. Antoi silti meille lapsille ja hyväntekeväisyyteen. Hän ei ollut itsekäs mutta nuuka hän oli ja arvostan häntä. Itsekkäitä en arvosta.
Mies ei näytä olevan nuuka tietyissä asioissa esim. käy kalliilla ulkomaanmatkoilla yksin tai kavereidensa kanssa ja kun ostaa itselleen vaatteita ja elektroniikkaa, ostaa laatua ja uusinta teknologiaa. Mulle tässä ketjun edetessä on todella valjennut, minkä arvoinen olen miehelle. 10 snt illallisia, ruuan viemistä jääkaappiin nenäni edestä kysymättä haluanko lisää, ikinä ei mitään ylimääräistä, edes kukkia. Ja se pesuhomma, vaikka olen sanonut useammin kuin kerran miten minä en tykkää kun tulee sänkyyn peseytymättä. Hiki haisee kun on pyöräillyt töihin ja kotiin eikä tee mieli suihkuun kuin vasta aamulla? Sanoin senkin, että jos me joskus asuttaisiin yhdessä, pitäisikö olla erilliset sängyt kun minä tykkään nukkua puhtaissa lakanoissa.. Oli vaan hiljaa ja otti sitten selvästi loukkaantuneena suihkun, mutta tätäkin on tapahtunut vain se pari kertaa kun olen jankannut. Pyytämättä ja ilman kinaamista ei peseydy.
Ap
Tämä riittäisi mulle suhteen päättämiseen. Aikuinen mies ja huono hygienia, ei ikinä jatkoon.
Välillä ärsyttää kun mieheni lotraa suihkussa vähän väliä. Aina kävelylenkin jälkeen, urheilusta puhumattakaan, ja myöhemmin uudestaan jos lähdemme vaikka lasillisille. Ei ärsytä enää, mieluummin niin päin.
Sitä mietin, että on kuitenkin niin siistinä kun lähtee kotoa aamulla, on suihkun raikas, parta ajettu ja hampaat pesty (pesee kyllä onneksi myös iltaisin hampaat), mutta sitten menee sänkyyn päivän päätteeksi vaikka olisi luuhannut missä ja hikoillut urheillessa?! Mä en tajua. Luulisi, että edes haluaisi pestä alakerran ennen kuin harrastaa seksiä minun kanssani vai enkö ole edes sen arvoinen?
Ap
Lääkäripalstalla luki, että on makuasia peseytyykö ennen seksiä, mutta sen jälkeen pitää peseytyä.
90-luvulla ravintolaillan jälkeen naiset kännissä ottivat suihin ja koskaan ei käyty suihkussa ennen tai jälkeen.
Ootko nähnyt naista sitten 90-luvun? Pitää olla aika alkkis naisystävä, että se on jatkuvasti kännissä, mutta toki näitäkin on. Jostain lähikuppilasta kannattaa yrittää etsiä.
Voi harmi. Olen oppinut elämän varrella, että tämä ongelma on yleinen, valitettavasti useammin miesten ongelma. Anteliaisuus on yksi ihmisen jaloista piirteistä ja helppo tapa näyttää, että välittää toisesta. Monille ihmisille se on kuitenkin vaikeaa, vaikka antajasta tulisi hyvä kuva toisten silmissä ja mikä vielä parempaa siitä tulisi antajalle itselleen hyvä mieli. Pihi ihminen pelkää ehkä menettämistä ja hänen näkemyksensä oikeasta on anteliaisuuden osalta vääristynyt. Miksi ihminen tulee pihiksi, lieneekö kultturelli ilmiö vai kasvatuspuute tai vain yksi ikävistä luonteenpiirteistä? Eikö lapsi pitäisi opettaa pienestä pitäen siihen, että antaminen tekee onnelliseksi? Antelias ihminen on miellyttävä ja kohtelias toisia kohtaan ja osoittaa, että toisen tarpeet ovat hänelle merkityksellisiä. Hyvää loppukesää kaikille anteliaille!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei muuta.
Älä unohda kynttilää! (yhdistetty synttäri- ja joululahja)
Mun ex-pihtarimies kunnostautui tässäkin ja antoi mulle lahjaksi itse saamansa kynttilän. Kyllä ilahdutti joululahjana. Kiitos vaan, M.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuukuus on vanhojen ukkojen pahe. Ei se mihinkään katoa, vaan pahenee iän myötä.
Ai onko? Ajattelin, onko nuorten miesten juttu, kun halutaan olla tasa-arvoisia. Ollaan kumpikin 29-vuotiaita. Joku vaillejäämisen pelko tuossa täytyy olla, kun ei se varmaan ilkeyttään tuota tee. Osaa muuten ottaa huomioon tunteeni, ei vaan tajua, miten tuo pennien laskeminen on jo loukkaavaa :/
Ap
Mies ei tuosta muutu. Ihan sama, seurusteletteko vai oletteko avo/avioliitossa.
Jos jo nyt tässä vaiheessa avaudut Vauva-palstalla ei hyvältä näytä! Joko jatkat senttien ja oliivien (toki oli esimerkki) laskemista tai sitten haet uutta seuraa.
Ihan turha sanoa, että ottaa tunteesi huomioon, ei näemmä ota! Ja mitkä tunteet tai minkä osa-alueen ottaa huomioon?
Tuosta on vain lyhyt matka taloudelliseen väkivaltaan. Ja kyllä, on nähty, appivanhemmat ja se oli stressaavaa myös meille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Sulle kelpasi känniseura. Etkö muuta saanut?
Sukupuolitautien lisäksi.
Johtuu siitä että se hän on poika eikä mies, ap. Olet kypsemmällä tasolla kuin hän, voi viedä vuosia tai vuosikymmeniä ennenkuin tulee tolkkua päähän eikä tästä ole mitään sadan prosentin takeita että näin tapahtuisi joskus. Jos hän ei pysty keskustelemaan asiasta eikä muuttamaan tapojaan eikä kehitystä näy eikä kuulu niin kauankohan jaksat häntä kasvattaa? Kommunikaation pitää toimia, muuten on vain ajan hukkaa ja sitä enemmän sattuu molempiin kun parisuhde tukehtuu omaan mahdottomuuteensa.
Taas valitusta! Yksipuoleinen kertomus, pyydä mies tänne kirjoittamaan oma kantansa asiasta.
Hiton lokki.
Kyllä AP jaksaa ulista turhasta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi helvetissä ap viet vessapaperia ja saippuaa poikaystäväsi kämppään, jos kerran asut omassa asunnossasi ja vain vierailet poikaystäväsi luona?
Niinpä. Jos menet ystävillesi käymään kylässä, niin menetkö sinnekin vessapaperirulla ja saippua kädessä?
Mä ymmärrän tollaista käytöstä. Ensimmäinen poikaystäväni käytännössä asui vanhempieni luona, syöden siellä koko päivän ruoat pidemmän aikaa. Vietti siis enemmän aikaa siellä kuin kotonaan. Ei muuten naurattanut kun halusi vuosien jälkeen erota. Nyt olen itse tarkka siitä että kaikki maksavat omansa
Vierailija kirjoitti:
...
Samalla logiikalla miehille pitäisi kyllä sitten maksaa isompaa palkkaa, laittaa sukupuolilisä vaikka olisi kyse saman alan töistä.
Koska eihän se nyt reilua voi olla, että naisilla on mahdollisuus käydä vaikka monta kertaa viikossa treffeillä syömässä eri miesten laskuun.
Sen sijaan mies, joka haluaa katsoa että kuka naisista on sellainen, että sille kannattaa olla erityisen hyvä, joutuu maksamaan kaikki treffit.
Kannattaa ainakin naisten kelpuuttaa vaan ainoastaan tosi rikkaat miehet, koska muuthan on helposti tuhlanneet rahansa treffeihin ennen kuin on juuri oikean naisen tavannut.
Ei luoja mikä törppö tuo miehesi on. Itse en katselisi moista touhua.