Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Poikaystävän käyttäytyminen ruokaa ja rahaa kohtaan

Vierailija
25.07.2023 |

Ensimmäisiltä treffeiltä alkaen olemme maksaneet kumpikin omat syömisemme ja juomisemme. Nyt kun vietämme suurimman osan ajasta yhdessä, käymme ruokakaupassa yhdessä ja kokkaamme yhteisen aterian. Oleilemme lähes aina hänen luonaan, sillä itse asun pienessä yksiössä, niin tilaa ei ole kovinkaan paljon.

Meillä on poikaystävän ehdotuksesta käytössä Splitwise sovellus, eli sinne pistetään kaikki kustannukset ja sovellus laskee kulut tasan. Tämä on minulle ok, mutta jotenkin minua häiritsee ja vähän loukkaakin se, että poikaystävä pistää sinne ihan kaikki kulut, auton polttoaineen ja kondomitkin. Olen usein ostanut omasta rahapussista hänen luokseen vessapaperia, tai leiponut herkkuja vietäväksi, ym eikä tulisi mieleenkään pistää niitä kuluja tuonne sovellukseen. Tykkään myös silloin tällöin tarjota vaikka juoman tai jäätelön hänelle ulkona, mutta vastaavaa anteliaisuutta en ikinä saa häneltä takaisin tai sitten huomaan, että jälkikäteen ostos on merkitty sovellukseen ja maksan oman osuuteni.

Ja sitten se, että kun ostamme yhteisiä ruokia, niin poikaystävä tuntuu oikein vauhdilla syövän kaksin käsin, etten vain ehdi syödä yhtäkään palasta enemmän kuin hän. Esim. jäätelöpurkki tai pakastekakku, mies syö niistä 2/3 osaa ja minä 1/3. Meillä oli kerran oliiveja kupissa, joita söimme kun katsoimme elokuvaa. Mies veti kauhealla vauhdilla niitä oliiveita ja viimeisenkin oliivin veti naamaansa. Ei siis edes tarjoa viimeistä muruakaan minulle.
Huomautin, että olipas hieman töykeää ottaa se viimeinenkin oliivi, eikä tarjota kohteliaisuutta naiselle. Hänen puolustuksekseen muka söimme oliiveja vuorotellen niin, että ne oliivit menivät täysin tasan. Eivät menneet, kun katsoin vieressä ihmetellen sitä sen paniikissa suuhun lappamista, ettei vaan jää jostain paitsi.

Miten joku voi olla noin nuuka? Johtuuko siitä, että on vanhempiensa ainoa lapsi, kun taas minä olen tottunut jakamaan asioita sisarusteni kanssa.
Mulla on todella epänaisellinen olo, kun kaikki pistetään noin tarkkaan puoliksi, kaiken huippuna ne kondomitkin.

Ellei mies olisi muuten ihana ja rakastava, en varmaan jaksaisi katsoa tämmöistä nuukailua :/ Mutta alkaahan tässä hieman katkeroitumaan, kieltämättä. Nykyaikaahan se on, että kulut jaetaan, mutta mun luonteeseen kuuluu anteliaisuus rakkauden eleenä. Ei ole siitäkään kyse, että mies olisi köyhä. Tienaa minua enemmän ja on vieläpä hyväpalkkaisella alalla ja yliopistokoulutus.

Kommentit (1406)

Vierailija
901/1406 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap. Se törkee kaveri jota tapailin, antoi minun ostamista Viron tuomisistani ja ostamistani juomista heti ensimmäiselle vastaantulijalle(tuttavalleen) juoman. Sanoin, että älä jaa niitä, ne on minun ostamia.

Samoin antoi naapurin yksinäiselle naiselle minun ostamaa juomaa, kun kävin hetken pois sieltä, missä juomat oli, eli tapailukaverin kotona.

Tämä on täysin punainen vaate tää sun poikaystävä. Lähde suhteesta heti. Eli heti eli NYT.

Vierailija
902/1406 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätä se sika

'

Voi ny  ***  Jostain kumman syystä tuo jaksaa yhä naurattaa; ehkä siksi, että hiukan odotin sen putkahtamista jossain kohtaa viestiketjua!!

Kiitos!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
903/1406 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, oikeesti. Tuollaiset apit ja idea "tasajaosta" hyödyttää aina sitä, joka syö enemmän. 

Jos tällaiset miehet saisivat päättää tässäkin maassa ihmisten asioista, niin säkissä tässä kohta käveltäisiin naisihmisinä, ja ihmisoikeudet vähitellen liudentuisivat katuojaan. Epäkohteliaisuudesta ja joustamattomuudesta se toisen hyödyntämisen tapa alkaa.

Pidä varasi ettei lapsia tuohon yhtälöön.

Ja ketä hyödyttää naisten suosima "maksetaan tulojen suhteessa"-malli, kun mies tienaa naista enemmän (niin kuin useimmissa tapauksissa asia on, kts. tilastokeskus)?

Se on hassua kuinka naiset laskevat millintarkasti kuka syö enemmän jne silloin kun mies pääsisi hyötymään, mutta kun nainen on saamapuolella niin pitäisi olla suurpiirteinen ja sitten on sairasta laskea kuka hyötyy.

Minä tienasin 30% enemmän kuin mieheni, kunnes saimme lapsia. Mies ei jäänyt perhevapaille ja oli melkoinen vapaamatkustaja siinä, ettei muutenkaan yhtään joustanut työajoistaan lasten hyväksi. Muutamassa vuodessa hänen tulonsa nousivat ohi minusta ja ovat edelleen 20% paremmat kuin minulla.

Tämä ei ole ihan harvinainen kehityskulku. Ja todellakin miehen paremmat tulot käytetään yhteisesti perheen hyväksi!

Tilastokeskuksen viralliset tilastot eivät tuo väitteitäsi.

Nuoret sinkkunaiset tienaavat hieman enemmän kuin nuoret sinkkumiehet.
Lapsettomissa pariskunnissa miehet tienaavat selvästi enemmän kuin naiset.

Vierailija
904/1406 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se mun tapailukundi siis jakoi mun ostamia asioita huolettomasti kavereilleen, koska oli niin köyhä, ettei sillä ollut muuten mitenkään mahdollista tarjota kenellekään kaverilleen mitään.

Tämä Espoossa.

Vierailija
905/1406 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri tämmöisen takia kannattaa ottaa jatkoon vain ne miehet, jotka tarjoavat ensitreffeillä, oli kyse sitten jäätelöstä, kahvikupillisesta tai viiden ruokalajin illallisesta juomineen.

Kyse ei ole siitä, että ahneet kullankaivajanaiset haluavat hyötyä miehistä rahallisesti, vaan siitä, että näin menettelemällä karsitaan pois kitsaat ja luonnevikaiset!!! Jos mies tajuaa tarjota deitilleen kupin kahvia, hän todennäköisesti tajuaa myös huomioda syntymäpäivänä, käydä suihkussa ja olla syömättä nenän edestä kaikkia oliiveja!!! xD

Koska onhan tää nyt ihan järkyttävää. Ap siivoaa miehen luona ja maksaa miehen syömiset ja autoilut, maksaa jostain vessapaprustakin ja ottaa kaiken kukkuraksi suihinkin ja hemmottelee hieronnalla!! Mitä hän saa vastavuoroisesti?

Tähän mennessä on selvinnyt, että vastavuoroisesti ap saa vaan mieheltä ihastunen huokauksen siitä, että miten hän onkin löytänyt noin ihanan naisen.

Ei muuta.

Älä unohda kynttilää! (yhdistetty synttäri- ja joululahja)

Mun ex-pihtarimies kunnostautui tässäkin ja antoi mulle lahjaksi itse saamansa kynttilän. Kyllä ilahdutti joululahjana. Kiitos vaan, M.

Ohis, mutta tuli mieleen pari kiertopalkintoa, joita kaveripiirissä annettiin jäynälahjoina aina uudestaan ja uudestaan toisillemme.

Koskaan et tiennyt mistä paketista se kiertopalkintokynttilä ilmestyi jollekulle.

Joku sitten viimein kyllästyi tsoukkiin ja taisi viskata menemään.

Jatkakaa

Vierailija
906/1406 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei toi tule muuttumaan alkaa vaan vituttaa päivä päivältä enemmän. Oma EX tienas semmoisen 4-5 kertaisen summan omiin työssäkäyvän tuloihini verrattuna silti kaikki asumismenot meni tarkasti puoliksi, Minä olin usein se kuka kävi kaupassa. Kun pyysin puolta ostoksiin menneestä rahasta oli kyllä tiukassa joka ikinen penni. Hän todellakin söi myös enemmän mitä minä. 

Vierailija
907/1406 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin, ettei pihejä miehiä ole paljon. Ketju avasi silmät.

Ex oli pihi. Kaikki aina puoliksi ja mielellään maksatti muilla. Koskaan ei hemmotellut. Oli näkyvästi nihkeää, jos jotakin pientä tarjosi. Esim. Jäätelötuutin.

Minä siivosin kotona ja leivoin usein. Ostin itse leipomisvehkeet. Herralle maistui kyllä. Kova oli syömään. Söi aina paljon enemmän kuin minä. Ei mennyt puoliksi.

Ex laittoi kyllä surutta Rahaa harrastuksiinsa ja autoihinsa. En ymmärrä miksi edes olin kuvioissa. Onneksi viisastuin. Elän yksin laadukasta onnellista elämää. Ja säästöön jää paljon rahaa.

On hassua, kuinka miehet haukkuvat naisia rahan perässä oleviksi. Kyllä ne miehetkin osaa.

Vierailija
908/1406 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäys edelliseen. Olen aina ymmälläni, jos joku sanoo miehen ostaneen matkan tai vaikkapa koruja naiselleen. Ikinä ei ole tämmöistä omalle kohdalle tapahtunut.

Lahjojakaan ei koskaan vaihdettu enkä kukkia saanut. Tai no sain jäätelön syntymäpäivänäni.

Ja kyllä, en seksiäkään saanut niin paljon mitä olisin halunnut. Enkä hellyyttä. Mies kyttäsi tvtä tai kännykkää mieluummin. Itsekäs tapaus ihan joka tavalla.

Kaiken kaikkiaan voin paremmin yksin. En enää lähde suhteeseen, ellei elämänlaatu parane huomattavasti.

Vierailija
909/1406 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se mun tapailukundi siis jakoi mun ostamia asioita huolettomasti kavereilleen, koska oli niin köyhä, ettei sillä ollut muuten mitenkään mahdollista tarjota kenellekään kaverilleen mitään.

Tämä Espoossa.

Pitkä vaalea jäbä?

Vierailija
910/1406 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen tapailukumppani ilmoitti oikein ylpeänä että aikoo tehdä minulle ruokaa. Pyysi että voinko maksaa osan ruokaostoksista, niin hän hoitaa loput ja minun ei tarvitse kuin tulla valmiiseen pöytään. Maksoin 30 euroa yhdestä tortillasta!!!

Vierailija
911/1406 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä Espoossa.

Pitkä vaalea jäbä?

Kyllä

Vierailija
912/1406 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei helkatti, jos mies ei edes peseydy pyynnöstäsi huolimatta. Mua ainakin hävettäisi niin paljon, että jo siksikin peseytyisin, jos kumppani huomauttaisi. No, ei tarvitse kyllä huomauttaa, eipä sillä.

Joillekin miehille suihkussa käyminen tuntuu olevan muutenkin ylitsepääsemättömän vaikeaa. Exän hyväksi on sanottava se, että peseytyi kyllä. Nykyinen ei ole niin turhan tarkka, mutta pesee nyt hampaansa, ajaa partansa ja munansa päivittäin. Riittää mulle.

Vierailija
913/1406 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, oikeesti. Tuollaiset apit ja idea "tasajaosta" hyödyttää aina sitä, joka syö enemmän. 

Jos tällaiset miehet saisivat päättää tässäkin maassa ihmisten asioista, niin säkissä tässä kohta käveltäisiin naisihmisinä, ja ihmisoikeudet vähitellen liudentuisivat katuojaan. Epäkohteliaisuudesta ja joustamattomuudesta se toisen hyödyntämisen tapa alkaa.

Ja ketä hyödyttää naisten suosima "maksetaan tulojen suhteessa"-malli, kun mies tienaa naista enemmän (niin kuin useimmissa tapauksissa asia on, kts. tilastokeskus)?

Se on hassua kuinka naiset laskevat millintarkasti kuka syö enemmän jne silloin kun mies pääsisi hyötymään, mutta kun nainen on saamapuolella niin pitäisi olla suurpiirteinen ja sitten on sairasta laskea kuka hyötyy.

Minä tienasin 30% enemmän kuin mieheni, kunnes saimme lapsia. Mies ei jäänyt perhevapaille ja oli melkoinen vapaamatkustaja siinä, ettei muutenkaan yhtään joustanut työajoistaan lasten hyväksi. Muutamassa vuodessa hänen tulonsa nousivat ohi minusta ja ovat edelleen 20% paremmat kuin minulla.

Tämä ei ole ihan harvinainen kehityskulku. Ja todellakin miehen paremmat tulot käytetään yhteisesti perheen hyväksi!

Ja miten tämä liittyy siihen, että useamman lapsen perheessä isät usein tienaavat enemmän kuin äidit?

Vierailija
914/1406 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En uskalla edes ajatella, mitä ap tulee kokemaan, jos tulee lapsia. Koska naisen tulothan tippuu silloin. Mutta ostettavaa on paljon. Meillä mies on suurempi tuloinen ja maksoi suurimman osan menoista.

Vierailija
915/1406 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä Espoossa.

Pitkä vaalea jäbä?

Kyllä

No niin, olen todennäköisesti tapaillut samaa iilimatoa. Jotenkin tuo kertomasi kuulosti niin tutulta. 😂

Vierailija
916/1406 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja miten tämä liittyy siihen, että useamman lapsen perheessä isät usein tienaavat enemmän kuin äidit?

Sitä paitsi Tilastokeskuksen tilastoissa mekin olemme lapseton pari, koska lapsemme ovat täysi-ikäisiä. Tilastojen lapsettomat parit sisältävät siis pareja, joilla on ollut lapsiperhe.

Vierailija
917/1406 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä Espoossa.

Pitkä vaalea jäbä?

Kyllä

No niin, olen todennäköisesti tapaillut samaa iilimatoa. Jotenkin tuo kertomasi kuulosti niin tutulta. 😂

Etunimi alkaa kirjaimella T

Vierailija
918/1406 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästäväisyys ja järkevä rahankäyttö on hyvästä mutta pihiys, älä jää kattomaan sen pahenemista.

Vierailija
919/1406 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelätyt kynttiläillalliset kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri tämmöisen takia kannattaa ottaa jatkoon vain ne miehet, jotka tarjoavat ensitreffeillä, oli kyse sitten jäätelöstä, kahvikupillisesta tai viiden ruokalajin illallisesta juomineen.

Kyse ei ole siitä, että ahneet kullankaivajanaiset haluavat hyötyä miehistä rahallisesti, vaan siitä, että näin menettelemällä karsitaan pois kitsaat ja luonnevikaiset!!! Jos mies tajuaa tarjota deitilleen kupin kahvia, hän todennäköisesti tajuaa myös huomioda syntymäpäivänä, käydä suihkussa ja olla syömättä nenän edestä kaikkia oliiveja!!! xD

Koska onhan tää nyt ihan järkyttävää. Ap siivoaa miehen luona ja maksaa miehen syömiset ja autoilut, maksaa jostain vessapaprustakin ja ottaa kaiken kukkuraksi suihinkin ja hemmottelee hieronnalla!! Mitä hän saa vastavuoroisesti?

Tähän mennessä on selvinnyt, että vastavuoroisesti ap saa vaan mieheltä ihastunen huokauksen siitä, että miten hän onkin löytänyt noin ihanan naisen.

Ei muuta.

Älä unohda kynttilää! (yhdistetty synttäri- ja joululahja)

Mun ex-pihtarimies kunnostautui tässäkin ja antoi mulle lahjaksi itse saamansa kynttilän. Kyllä ilahdutti joululahjana. Kiitos vaan, M.

Ohis, mutta tuli mieleen pari kiertopalkintoa, joita kaveripiirissä annettiin jäynälahjoina aina uudestaan ja uudestaan toisillemme.

Koskaan et tiennyt mistä paketista se kiertopalkintokynttilä ilmestyi jollekulle.

Joku sitten viimein kyllästyi tsoukkiin ja taisi viskata menemään.

Jatkakaa

Ihan hauska, kun kaikki ovat mukana. Ja yhtenä lahjana muiden joukossa. Harkitsin kyllä seuraavana jouluna vahvasti (asuttiin jo erillään) tämän kynttilän paketointia ja toimitusta oven taakse. Olisi ollut vielä originaali korttikin mukana. Se, jonka hän jätti roskikseen päällimmäiseksi poistettuaan sen kynttilästä. Hyvää työtä oli seuran pressa tehnyt.

Vierailija
920/1406 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ongelma hoituu helposti eroamalla.