Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poikaystävän käyttäytyminen ruokaa ja rahaa kohtaan

Vierailija
25.07.2023 |

Ensimmäisiltä treffeiltä alkaen olemme maksaneet kumpikin omat syömisemme ja juomisemme. Nyt kun vietämme suurimman osan ajasta yhdessä, käymme ruokakaupassa yhdessä ja kokkaamme yhteisen aterian. Oleilemme lähes aina hänen luonaan, sillä itse asun pienessä yksiössä, niin tilaa ei ole kovinkaan paljon.

Meillä on poikaystävän ehdotuksesta käytössä Splitwise sovellus, eli sinne pistetään kaikki kustannukset ja sovellus laskee kulut tasan. Tämä on minulle ok, mutta jotenkin minua häiritsee ja vähän loukkaakin se, että poikaystävä pistää sinne ihan kaikki kulut, auton polttoaineen ja kondomitkin. Olen usein ostanut omasta rahapussista hänen luokseen vessapaperia, tai leiponut herkkuja vietäväksi, ym eikä tulisi mieleenkään pistää niitä kuluja tuonne sovellukseen. Tykkään myös silloin tällöin tarjota vaikka juoman tai jäätelön hänelle ulkona, mutta vastaavaa anteliaisuutta en ikinä saa häneltä takaisin tai sitten huomaan, että jälkikäteen ostos on merkitty sovellukseen ja maksan oman osuuteni.

Ja sitten se, että kun ostamme yhteisiä ruokia, niin poikaystävä tuntuu oikein vauhdilla syövän kaksin käsin, etten vain ehdi syödä yhtäkään palasta enemmän kuin hän. Esim. jäätelöpurkki tai pakastekakku, mies syö niistä 2/3 osaa ja minä 1/3. Meillä oli kerran oliiveja kupissa, joita söimme kun katsoimme elokuvaa. Mies veti kauhealla vauhdilla niitä oliiveita ja viimeisenkin oliivin veti naamaansa. Ei siis edes tarjoa viimeistä muruakaan minulle.
Huomautin, että olipas hieman töykeää ottaa se viimeinenkin oliivi, eikä tarjota kohteliaisuutta naiselle. Hänen puolustuksekseen muka söimme oliiveja vuorotellen niin, että ne oliivit menivät täysin tasan. Eivät menneet, kun katsoin vieressä ihmetellen sitä sen paniikissa suuhun lappamista, ettei vaan jää jostain paitsi.

Miten joku voi olla noin nuuka? Johtuuko siitä, että on vanhempiensa ainoa lapsi, kun taas minä olen tottunut jakamaan asioita sisarusteni kanssa.
Mulla on todella epänaisellinen olo, kun kaikki pistetään noin tarkkaan puoliksi, kaiken huippuna ne kondomitkin.

Ellei mies olisi muuten ihana ja rakastava, en varmaan jaksaisi katsoa tämmöistä nuukailua :/ Mutta alkaahan tässä hieman katkeroitumaan, kieltämättä. Nykyaikaahan se on, että kulut jaetaan, mutta mun luonteeseen kuuluu anteliaisuus rakkauden eleenä. Ei ole siitäkään kyse, että mies olisi köyhä. Tienaa minua enemmän ja on vieläpä hyväpalkkaisella alalla ja yliopistokoulutus.

Kommentit (1406)

Vierailija
621/1406 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loisian rooli onkin hyvä, mitkä oli naiskunnan saavutukset?

Vierailija
622/1406 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sikaa jätetä ennen kuin emakko on porsinut

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
623/1406 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhyy joudun maksamaan osani ehkäisystä yhyy

Vierailija
624/1406 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä lähtis mies vaihtoon tai oikeastaan ei olisi ikinä edennyt suhde mihinkään. Ei varmasti ole missään muussakaan asiassa yhtään huomaavaisempi 😅 Ja tuohan ei tule todennäköisesti mihinkään muuttumaan ikinä. Paljonko tuollaiseen yksittäisten tuotteiden syöttämiseen johonkin laskuriin menee aikaa elämästä 🤣🤣 ehtisi varmaan siinäkin ajassa tekemään paljon jotain kehittävämpääkin

Hemmetti soikoon! Alussa MIES tarjoaa kaiken naiselle! Parisuhteessa ja myöhemmin sitten puolitellaan tai kuten meillä, minä maksan suurempituloisena huomattavasti enemmän. Oltu yhdessä jo reilut 30 vuotta eikä ole rahasta koskaan tapeltu. Jumaliste teitä nuoria... Että oikein johonkin ohjelmaan syötetään summia...

Ohjeena sanoisin, että mietipä jatkoa. Luultavasti saat jatkossa maksaa kaiken mikä ei ukon mielestä ole juuri hänen juttujaan ja luultavasti osan vielä niistäkin jollain tekosyyllä. Sanoin, et vaihda ukkoa!

Muuten puhut ihan asiaa mutta ei kyllä ole nykyään enää niin yleistä että treffaillessa mies tarjoaisi kaiken. Ihan alusta alkaen moni menee tasapuolisesti.

Vierailija
625/1406 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä lähtis mies vaihtoon tai oikeastaan ei olisi ikinä edennyt suhde mihinkään. Ei varmasti ole missään muussakaan asiassa yhtään huomaavaisempi 😅 Ja tuohan ei tule todennäköisesti mihinkään muuttumaan ikinä. Paljonko tuollaiseen yksittäisten tuotteiden syöttämiseen johonkin laskuriin menee aikaa elämästä 🤣🤣 ehtisi varmaan siinäkin ajassa tekemään paljon jotain kehittävämpääkin

Hemmetti soikoon! Alussa MIES tarjoaa kaiken naiselle! Parisuhteessa ja myöhemmin sitten puolitellaan tai kuten meillä, minä maksan suurempituloisena huomattavasti enemmän. Oltu yhdessä jo reilut 30 vuotta eikä ole rahasta koskaan tapeltu. Jumaliste teitä nuoria... Että oikein johonkin ohjelmaan syötetään summia...

Ohjeena sanoisin, että mietipä jatkoa. Luultavasti saat jatkossa maksaa kaiken mikä ei ukon mielestä ole juuri hänen juttujaan ja luultavasti osan vielä niistäkin jollain tekosyyllä. Sanoin, et vaihda ukkoa!

Muuten puhut ihan asiaa mutta ei kyllä ole nykyään enää niin yleistä että treffaillessa mies tarjoaisi kaiken. Ihan alusta alkaen moni menee tasapuolisesti.

Nuo yli 30 vuotta yhdessä olleet ei oikein tiedä nykymaailmasta mitään. Ihme että ne osaa edes tulla nettiin boomeroimaan.

Vierailija
626/1406 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en kertakaikkiaan voi uskoa että tämä tarina olisi tosi. Eihän kukaan nainen voi olla niin miehen kipeä että suostuisi tälläseen "suhteeseen". Luulis että väkisin nousee sellanen vastenmielisyys toista kohtaan ettei tarvitsisi nähdä kun pari kertaa.

On. Kaverin mies ihan surutta käyttää kaveria halpana kotirouvana. Katsoi ettei kaveri jäänyt pitkäksi aikaa työttömäksi ja töiden ohessa toivoo saavansa henkilökohtaisen sihteerin sekä sisäkön. Tinder on surullisen kuuluisa ilmaisten edustusrouvien hakijoista. Olisin toivonut kaverini lähteneen vaan ei. Älkää tehkö samaa virhettä.

Vierailija
627/1406 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi hyvänen aika tuota nykyajan parisuhdetta, ollessani seurustelu vaiheessa halusin kumppanille vain hyvää, enkä laskenut menikö kulut tai oliivit tasan voi jösses..

Niin, kai tuossa mies voisi vähän ryhdistäytyä. Useimmiten ruokamäärät naisella on kuitenkin jonkin verran pienemmåt kuin miehellä, jolloin nainen maksaisi niistä kuluista tietysti pienemmän osuuden. Kannattaisi varmaan laskea jollain laskurilla arviot päivittäisestä kulutuksesta, naisella voisi olla n.2000 ja miehellä 3000 tai 4000. Sen mukaan sitten ruokakulutkin.

Vierailija
628/1406 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

no mihin hyvään se vois johtaa :D ehkä ahnehtii lapsen hoidon ja yö heräämisetkin :D

Vierailija
629/1406 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi hyvänen aika tuota nykyajan parisuhdetta, ollessani seurustelu vaiheessa halusin kumppanille vain hyvää, enkä laskenut menikö kulut tai oliivit tasan voi jösses..

Niin, kai tuossa mies voisi vähän ryhdistäytyä. Useimmiten ruokamäärät naisella on kuitenkin jonkin verran pienemmåt kuin miehellä, jolloin nainen maksaisi niistä kuluista tietysti pienemmän osuuden. Kannattaisi varmaan laskea jollain laskurilla arviot päivittäisestä kulutuksesta, naisella voisi olla n.2000 ja miehellä 3000 tai 4000. Sen mukaan sitten ruokakulutkin.

Naisen tehtävänä ei ole toimia miehen elämäntapavalmentajana ja äitinä. Tätä näkee jo nyt liikaa. Naiset tyytyy vieläkin turhan vähään

Vierailija
630/1406 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten näin vanhanaikainen ja outo näkemys on saanut yläpeukkuja? :D 

Vierailija
631/1406 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

et saa koskaa kukkia tommoselta. ei sen pitäs olla oman edun vaan teijän edun ajamista

Vierailija
632/1406 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko ap on keskustellut miehen kanssa?

Vierailija
633/1406 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurustelin joskus tällaisen omiin ja muiden tavaroihin jakajan kanssa. Meni loppua kohti jo ihan hulluksi: Hänen tiskit - tiskasi yhteiseltä ruualta vain omat lautaset ja mukit ja sen pannun, jolla paistoi pihvit (jätti muusikattilan minulle kun minähän sen muusin tein). Siivosi vain omat tavaransa ja kielsi koskemasta hänen tavaroihin siivotessa - imuroin pari kuukautta hänen makuuhuoneen lattialle jättämien likaisten villasukkien ympäri. Suuttui sitten kun koiperhonen oli syönyt villasukkaan reiän, vanha kerrostalo niin niitäkin riesana.

Hänen auto - ei saanut lainata edes työmatkoihin. Minun auto, kiukutteli kun oma huollossa "eikä pääse mihinkään", sanoin että autollani saa kyllä ajaa aina - ei käy, ei ole hänen auto niin ei voi ajaa.

Thank god he's ex.

Oli myös vanhempiensa ainoa lapsi. Täydellisen kykenemätön jakamaan mitään.

Vierailija
634/1406 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaatte loppuelämänne maksavan se 1e kurkun maksaa 50/50?

635/1406 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on jännä, kun väitetään, että "naiset ovat lokkeja" ja "miehet elättävät naisia", kun tätä ketjua lukiessa tuntuu olevan just toisinpäin, että moni mies maksattaa omat menonsa naisystävällään.

Vierailija
636/1406 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parempi tuo on kuin jääkaapissa kaksi kurkkua, molempien omat. T: tuo ylempi jonka ex ei suostunut jakamaan mitään.

Vierailija
637/1406 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ryhtyisi tai jäisi noin tarkkaa rahavirtaa seuraavaan suhteeseen.

Vierailija
638/1406 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parempi tuo on kuin jääkaapissa kaksi kurkkua, molempien omat. T: tuo ylempi jonka ex ei suostunut jakamaan mitään.

Tuo ei olisi enää parisuhde, oman kurkun omistajat olisivat kämppiksiä.

Vierailija
639/1406 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta laitamme miehen kanssa taloustilille saman summan kerran kuukaudessa, niin 50/50 se kurkku menee. Mutta emne jaa kurkun painoa ja hintaa ja syötä sitä sovellukseen, mikä laskee kuka sitä on enemmän syönyt ja lisää rahankulutusta toiselle osapuolelle.

Vierailija
640/1406 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksaisi tollaista miestä päivääkään. Meillä parisuhde perustuu siihen, että kumpikin yrittää ajatella perheen ja toisen parasta. Jos mies ostaa autoon bensat, niin minä ostan perheelle ruoat. Jos mies maksaa lasten harrastukset, niin minä ostan kouluvaatteet. Kyllä menoja pystyy arvioimaan ihan ilman sovelluksiakin. Suuret linjat kuntoon, niin ei tarvitse käyttää elämäänsä joka sentistä nillittämiseen. Ehkä se on sitä, että kumpikin pyrkii olemaan reilu toista kohtaan. Mutta me olemme kumpikin usempilapsisista perheistä ja meillä on itselläkin monta lasta. Väkisinkin lapset oppivat jakamaan ja katsomaan, että kaikki saavat. Palaute sisaruksilta ja meiltä vanhemmilta tulee välittömästi, jos joku ahmisi esim yksin kaikki herkut. Kun pienestä asti oppii olemaan reilu ja jakamaan, niin aikuisena on oppinut tämänkin tärkeän taidon. Meillä 7 v monesti antaa viimeisen herkkupalan 2 vuotiaalle sisarukselleen, koska hän nauttii siitä, että saa ilahduttaa pikkuista. Sisarukset ovat rikkaus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yhdeksän