Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millä perusteella valitsit auton?

Vierailija
25.07.2023 |

Ensimmäisen oman hankinta kohta edessä :D en ymmärrä noista vielä mitään

Kommentit (128)

Vierailija
21/128 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määrittelin ensin budjetin (3000€)

Katselin sitten mitä sillä rahalla saa. Aika paljon on valikoimaa jo tuolla rahalla.

Sitten katsellaan ominaisuuksia, kuten vaikka henkilö/tavarankuljetuskapasiteetti. Sitten yleinen kunto, että onko huollot ok (jakopää jne.). Kulutukseen kannattaa pistää huomiota. Puolen litran säästöllä sadalle kilometrille sitä autoa käyttää kerran vuodessa ylimääräisessä huollossa. Yleistä varaosien hintatasoa kannattaa myös katsoa, käyttöautoksi ei kannata mitään harvinaista/erikoista hommata.

Pihassa on diesel-Peugeot. Näin 50tkm myöhemmin olen ollut kyllä erittäin tyytyväinen. Lähipiirissä on jotain saksalaisia romuja jotka maksoivat nelinkertaisesti, ovat viettäneet vähintään kolminkertaisen ajan korjaamolla viisinkertaiseen hintaan.

Vierailija
22/128 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

-ei kuluta paljon

-kohtuullinen hinta

-hyvät käyttökokemukset

-turvallinen

-merkillä ei väliä kunhan on Toyota

Näillä spekseillä ostin Toyota Rav4 2020.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/128 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensimmäinen kriteeri on ollut hinta. Siitä on lähdetty liikkeelle, mitä tietyllä budjetilla saa.

Ensimmäisen auton ostin ajokortin saatuani. Silloin hinnan lisäksi kriteereinä olivat: juuri katsastettu/leimaa reilusti jäljellä, kahdet ajokuntoiset renkaat, varaosien saatavuus ja hinta, mahdollisimman vähän ruostetta, ajomukavuus, turbo ja hevosvoimat. Joo. Ostin vanhan Saabin, korjasin tarpeen tullen itse. Maksoin siitä lystistä 1000e, myin samaan hintaan ajokunnottomana.

Perheellistyttyäni ja toista autoa ostaessani edelleen ensimmäisenä kriteerinä oli hinta. Lisäksi vaikutti ajokilometrit, tehdyt huollot ja huoltokirja, varaosien hinta, merkin luotettavuus, kulutus, lastenvaunuille sopiva tavaratila, verot ja vakuutukset. Ostin Toyotan, maksoin 5000e. Kahden vuoden jälkeen edessä olisi ensimmäinen korjaus, mietin vielä paikkaisinko helmapellin itse vai veisinkö ammattilaisille. Kaikkeen muuhun olen tyytyväinen, paitsi ajomukavuuteen. Saabilla ajoi ihan huomaamatta ja mukavasti 8h (tai piti se varmaan tankata matkalla :D) ja Toyotan ratissa puutuu paikat jo parissa tunnissa.

Vierailija
24/128 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät kokemukset merkistä, hinta-laatusuhde, tilava ilman että on farmari tai SUV.

Vierailija
25/128 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa vaatimus on se että se on Tesla.

Vierailija
26/128 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajaa itse taskuparkkiin.

Vierailija
27/128 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kriteerit:

Iso diesel

Runsaasti hv ja nm

Neliveto

Automaatti

Tilava takapenkki lastenistuimille

Hyvä ajaa

Hiljainen

Järkevä hinta

Eikä haittaa jos malli on sellainen mitä ei ihan jokajätkällä ole.

Aikani etsittyä löysin VW Phaetonin, otin sen eikä ole tarvinnut katua, ihan huippu auto.

Vierailija
28/128 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävällinen ja asiallinen myyjä ratkaisi asian. Olisin ostanut aikoinaan VW Golfin, mutta oli niin ylimielinen myyjä, että annoin olla. Menin naapuriliikeeseen ja ostin uuden Corollan mukavalta myyjältä, joka otti minut tosissaan.

Vierailija
29/128 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laadukas, tehokas ja hyvännäköinen (saksalainen). Vieläpä sellainen, jota ei tule kovin usein vastaan.

Vierailija
30/128 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, minkä kokoista/mallista autoa olet tarvitsemassa, mutta kunhan katsot että merkki on MB niin muulla ei oikeastaan niin väliä.

Ja puhun siis uusista autoista, en 90-luvun väyrysistä.

Ei kai kukaan osta ensimmäiseksi autoksi uutta mersua, tai ylipäätään mersua?

Vierailija
31/128 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso, uudehko katumaasturi, neliveto, hybridi. Pieni bensankulutus ja ajoneuvovero 73€/ vuosi.

Mieheni taas osti omansa edullisuuden perusteella. Pieni, mutta taloudellinen bensakone.

Vierailija
32/128 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vaatimuksena oli työkäyttöön soveltuva auto (mm. bensa/dieseljäyttöinen neliveto ja alennusvaihteet, peräkoukku, tarpeeksi maavaraa, pohjapanssari, tavaratila, jossa mahtuu tarvittaessa nukkumaan yms). Lisäksi tarkastin, että autosta löytyy täysi huoltokirja. Tällainen löytyy pihasta ykkösautona tällä hetkellä.

Eli omassa autovalinnassani määritti käyttöominaisuudet, kaikki muu oli toissijaista. Aiemmissa autovalinnoissa on ollut enemmän "mä tykkään" -tyylisiä kriteerejä, koska kaupunki/maantieajossa ja pienemmillä vuotuisilla kilometreillä ei ole ollut niin justiinsa, mitä alla on.

Vierailija
33/128 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli kriteerit:

Iso diesel

Runsaasti hv ja nm

Neliveto

Automaatti

Hyvä ajaa

Hiljainen

Järkevä hinta

Aikani etsittyä löysin VW Phaetonin, otin sen eikä ole tarvinnut katua, ihan huippu auto.

Dieselit on nykyään hyvin edullisia kun kukaan ei niitä halua. Tietysti jos asuu pohjoisessa niin varmasti kätevä.

Vierailija
34/128 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin pari vuotta sitten ensimmäisen auton ja kriiteerini olivat käytetylle. Ajettu alle 150000 km, pieni moottori, halpa vero ja manuaalivaihteet.

Valinta oli Ford focus.

Vierailija
35/128 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valot ja sisätiloihin kantautuvat äänet, esim rengasmelu.

Vierailija
36/128 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Farmari, jossa riittävä takatila suurelle täyshäkille koirille. Vain muutaman vuoden vanha ja huollot tehty ajallaan. Automaattivaihteet. Värillä väliä sen verran, ettei mielellään musta eikä valkoinen eikä missään tapauksessa sininen (inhoan sinistä). On tummanvihreä, olen tykännyt. Bensakone.

Vierailija
37/128 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun vaatimuksena oli työkäyttöön soveltuva auto (mm. bensa/dieseljäyttöinen neliveto ja alennusvaihteet, peräkoukku, tarpeeksi maavaraa, pohjapanssari, tavaratila, jossa mahtuu tarvittaessa nukkumaan yms). Lisäksi tarkastin, että autosta löytyy täysi huoltokirja. Tällainen löytyy pihasta ykkösautona tällä hetkellä.

Eli omassa autovalinnassani määritti käyttöominaisuudet, kaikki muu oli toissijaista. Aiemmissa autovalinnoissa on ollut enemmän "mä tykkään" -tyylisiä kriteerejä, koska kaupunki/maantieajossa ja pienemmillä vuotuisilla kilometreillä ei ole ollut niin justiinsa, mitä alla on.

En kyllä noin vanhaa ja käytettyä autoa ostaisi. Haluaisin että omat huoltonikin voitaisiin kirjata huoltokirjaan, mutta eihän täyteen enää mahdu kirjaamaan.

Vierailija
38/128 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli kriteerit:

Iso diesel

Runsaasti hv ja nm

Neliveto

Automaatti

Hyvä ajaa

Hiljainen

Järkevä hinta

Dieselit on nykyään hyvin edullisia kun kukaan ei niitä halua. Tietysti jos asuu pohjoisessa niin varmasti kätevä.

On se kätevä muuallakin Suomessa, Lapissa olen käynyt ehkä kolme kertaa elämässäni.

Joka arkipäivä tulee ajoa sen 300km, lähdettävä on oli keli kuin keli eikä jouda töpselin päässä roikkua puolta päivää jos menovesi loppuu kesken.

Vierailija
39/128 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä noin vanhaa ja käytettyä autoa ostaisi. Haluaisin että omat huoltonikin voitaisiin kirjata huoltokirjaan, mutta eihän täyteen enää mahdu kirjaamaan.

En kyllä ostais niin vanhaa autoa missä on paperinen huoltokirja.

Meidän 9v vanhassa skodassakin on jo sähköinen...

Vierailija
40/128 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siitä lähdetään että merkki on Toyota. Malli sitten käyttötarkoituksen mukaan