Millä perusteella valitsit auton?
Ensimmäisen oman hankinta kohta edessä :D en ymmärrä noista vielä mitään
Kommentit (128)
Vierailija kirjoitti:
No siitä lähdetään että merkki on Toyota. Malli sitten käyttötarkoituksen mukaan
Entäs jos haluaa nauttia myös ajamisesta?
Tai jos auton ulkonäkö merkitsee ostajalle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No siitä lähdetään että merkki on Toyota. Malli sitten käyttötarkoituksen mukaan
Olen eri kenelle vastasit mutta itse en juurikaan ole huomannut eroja autojen ajettavuudessa.
Pääosin kaupinkialueella ajetaan max 50km/h ja isoilla teillä yleensä max 80km/h.
Motareilla 120km/h max.
Noi on niin pieniä nopeuksia että ajettavuus ei juurikaan vaikuta.
Toisille auton ulkonäöllä on väliä kun taas itselleni ei ole.
En oikein tiedä miten joku nauttii kalliilla autolla ajamisesta kun ero edullisen auton ajamiseen on todella olematon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun vaatimuksena oli työkäyttöön soveltuva auto (mm. bensa/dieseljäyttöinen neliveto ja alennusvaihteet, peräkoukku, tarpeeksi maavaraa, pohjapanssari, tavaratila, jossa mahtuu tarvittaessa nukkumaan yms). Lisäksi tarkastin, että autosta löytyy täysi huoltokirja. Tällainen löytyy pihasta ykkösautona tällä hetkellä.
Eli omassa autovalinnassani määritti käyttöominaisuudet, kaikki muu oli toissijaista. Aiemmissa autovalinnoissa on ollut enemmän "mä tykkään" -tyylisiä kriteerejä, koska kaupunki/maantieajossa ja pienemmillä vuotuisilla kilometreillä ei ole ollut niin justiinsa, mitä alla on.
En kyllä noin vanhaa ja käytettyä autoa ostaisi. Haluaisin että omat huoltonikin voitaisiin kirjata huoltokirjaan, mutta eihän täyteen enää mahdu kirjaamaan.
En kyllä ostais niin vanhaa autoa missä on paperinen huoltokirja.
Meidän 9v vanhassa skodassakin on jo sähköinen...
Ehkä tyhmin auton valintakriteeri minkä olen koskaan kuullut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun vaatimuksena oli työkäyttöön soveltuva auto (mm. bensa/dieseljäyttöinen neliveto ja alennusvaihteet, peräkoukku, tarpeeksi maavaraa, pohjapanssari, tavaratila, jossa mahtuu tarvittaessa nukkumaan yms). Lisäksi tarkastin, että autosta löytyy täysi huoltokirja. Tällainen löytyy pihasta ykkösautona tällä hetkellä.
Eli omassa autovalinnassani määritti käyttöominaisuudet, kaikki muu oli toissijaista. Aiemmissa autovalinnoissa on ollut enemmän "mä tykkään" -tyylisiä kriteerejä, koska kaupunki/maantieajossa ja pienemmillä vuotuisilla kilometreillä ei ole ollut niin justiinsa, mitä alla on.
En kyllä noin vanhaa ja käytettyä autoa ostaisi. Haluaisin että omat huoltonikin voitaisiin kirjata huoltokirjaan, mutta eihän täyteen enää mahdu kirjaamaan.
En kyllä ostais niin vanhaa autoa missä on paperinen huoltokirja.
Meidän 9v vanhassa skodassakin on jo sähköinen...
Miten niin JO. Minulla oli sähköinen huoltokirja autossa, jota pidin pitkään josta luovuin JO 10 vuotta sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eri kenelle vastasit mutta itse en juurikaan ole huomannut eroja autojen ajettavuudessa.
Pääosin kaupinkialueella ajetaan max 50km/h ja isoilla teillä yleensä max 80km/h.
Motareilla 120km/h max.
En oikein tiedä miten joku nauttii kalliilla autolla ajamisesta kun ero edullisen auton ajamiseen on todella olematon.
Nimenomaan noilla nopeuksilla ainakin minä olen huomannut suuriakin eroja autojen välillä, paljon kovempaa ei tule ajettuakaan.
No toki moottoritiellä se mittarin mukaan karvan alle 140 on sujuva matkantekonopeus, mutta suurin osa ajostani on noita 30-80 alueella ajettuja.
Oletan tekstisi perusteella, että ajat Yariksella, tai vastaavalla kulkineella?
Mutta siitäkin jo luokkaa parempi vaikkapa Skoda/VW, on ajettavuudeltaan selkeästi heikompi kuin kalliimmat saksalaiset ns. premium merkit.
Kannattaa ottaa auton ostoon mukaan ihminen joka ymmärtää.
Tärkeimmät kriteerit olivat kulutus, automaattivaihteisto, tilavuus ja hinta. Lisäksi toivelistalla oli plugin-hybridi. Siitä sitten katsottiin mitä löytyy kriteereillä. Sen jälkeen sitten koeajo, jotta saatiin selville onko autoa myös miellyttävä ajaa.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, minkä kokoista/mallista autoa olet tarvitsemassa, mutta kunhan katsot että merkki on MB niin muulla ei oikeastaan niin väliä.
Ja puhun siis uusista autoista, en 90-luvun väyrysistä.
Ysäri mersut ne parhaita on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, minkä kokoista/mallista autoa olet tarvitsemassa, mutta kunhan katsot että merkki on MB niin muulla ei oikeastaan niin väliä.
Siis oli.
Mikä 90-luvun mersusta tekisi paremman kuin vaikkapa 2010-luvun mese?
Ysärin mersut on monesti olleet kyllä parempia kuin nykyiset uudet Toyotat, mutta kunnolliseen autoon varrattuna ne on jo vanhanaikaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai kukaan osta ensimmäiseksi autoksi uutta mersua, tai ylipäätään mersua?
Miksei ostaisi, reilu 30 vuotta tullut autoilla ajettua ja lähes kaikilla suosituimmilla merkeillä, vielä ei ole mersun voittanutta löytynyt.
Laatu, turvallisuus, ajettavuus, ulkonäkö, taloudellisuus, käytettävyys mm. mainitakseni.
Toki mersut ovat vähän kalliimpia, mutta ihan syystäkin.
En ole kertaakaan katunut, että olen sellaisia ostanut.
Kallista ruostetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Motareilla 120km/h max.
En oikein tiedä miten joku nauttii kalliilla autolla ajamisesta kun ero edullisen auton ajamiseen on todella olematon.Nimenomaan noilla nopeuksilla ainakin minä olen huomannut suuriakin eroja autojen välillä, paljon kovempaa ei tule ajettuakaan.
No toki moottoritiellä se mittarin mukaan karvan alle 140 on sujuva matkantekonopeus, mutta suurin osa ajostani on noita 30-80 alueella ajettuja.
Mutta siitäkin jo luokkaa parempi vaikkapa Skoda/VW, on ajettavuudeltaan selkeästi heikompi kuin kalliimmat saksalaiset ns. premium merkit.
Mielenkiintoista, mitä eroa sinä huomasit niiden ajettavuudessa?
Toyotaa en ole koskaan omistanut vaan minulla oli nissan sunny ja sitten uusi bmw, ajettavuus oli molemmissa samaa luokkaa.
Bmw ehkä huonompi koska siinä oli matalaprofiilirenkaat, nissanissa taas ei ollut niin töyssyt ei tuntunu autossa juurikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis oli.
Mikä 90-luvun mersusta tekisi paremman kuin vaikkapa 2010-luvun mese?
Ysärin mersut on monesti olleet kyllä parempia kuin nykyiset uudet Toyotat, mutta kunnolliseen autoon varrattuna ne on jo vanhanaikaisia.
Kaverin uudesta mersusta meni mäntä ja korjaus 8 tonnia. Eipä käyny kateeksi 🤣
Otin kalleimman mitä vanhemmat suostuivat maksamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai kukaan osta ensimmäiseksi autoksi uutta mersua, tai ylipäätään mersua?
Miksei ostaisi, reilu 30 vuotta tullut autoilla ajettua ja lähes kaikilla suosituimmilla merkeillä, vielä ei ole mersun voittanutta löytynyt.
Laatu, turvallisuus, ajettavuus, ulkonäkö, taloudellisuus, käytettävyys mm. mainitakseni.
Kallista ruostetta.
En tiedä tuosta, ei ole ruosteisia mersuja tullut omistettuja, vaikka yksi on ollut jopa 15 vuotta vanha.
Tarpeeksi hevosvoimia, ei liian iso, neliovinen, firma pystyy maksamaan leasingkulun helposti ja itse pystyy maksmaan veron.
budjetti (en halunnut velkaa)
ajetut kilometrit ja autoin ikä
suorituskyky (halusin auton jolla pääsee tarvittaessa reippaasti eteen päin)
automaatti ja bensakone
auton kunto, tehdyt korjaukset jne huoltokirja.
Minusta nuo nyt oli tärkeimmät
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Motareilla 120km/h max.
En oikein tiedä miten joku nauttii kalliilla autolla ajamisesta kun ero edullisen auton ajamiseen on todella olematon.Nimenomaan noilla nopeuksilla ainakin minä olen huomannut suuriakin eroja autojen välillä, paljon kovempaa ei tule ajettuakaan.
Toyotaa en ole koskaan omistanut vaan minulla oli nissan sunny ja sitten uusi bmw, ajettavuus oli molemmissa samaa luokkaa.
Bmw ehkä huonompi koska siinä oli matalaprofiilirenkaat, nissanissa taas ei ollut niin töyssyt ei tuntunu autossa juurikaan.
Sunny on mullakin joskus hetken ollut, samoin kaksikin BMW:tä.
Jo ihan pelkästään sillä tietoa voin suoraan sanoa, että puhut paskaa.
Aivan taatusti Bemari on ajettavuudeltaan ollut Nissania parempi, kaikin puolin.
Tai no, en tiedä sitten pikku bemarista, mulla kokemusta vain 5-sarjalaisista, ja niillä ollut kyllä todella hyvä ajaa. Johtuneeko ilmajousituksesta takana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Motareilla 120km/h max.
Bmw ehkä huonompi koska siinä oli matalaprofiilirenkaat, nissanissa taas ei ollut niin töyssyt ei tuntunu autossa juurikaan.Sunny on mullakin joskus hetken ollut, samoin kaksikin BMW:tä.
Jo ihan pelkästään sillä tietoa voin suoraan sanoa, että puhut paskaa.
Aivan taatusti Bemari on ajettavuudeltaan ollut Nissania parempi, kaikin puolin.
Tai no, en tiedä sitten pikku bemarista, mulla kokemusta vain 5-sarjalaisista, ja niillä ollut kyllä todella hyvä ajaa. Johtuneeko ilmajousituksesta takana.
Kuinka ne on parempia ajaa?
Renkaalla on suuri merkitys nimittäin, leveä rengas hakee urissa ja matalaprofiilirenkaissa töyssyt tuntuu enemmän.
Sinä se jankkaat vaan mutta et osaa perustella vastaustasi.
Vaatimus oli että auto käy ja kukkuu ja liikkuu eteen ja taakse.