Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poikani 19v on jättänyt vuokrat maksamatta 7 kuukaudelta

Vierailija
23.07.2023 |

Ihan käsittämätöntä.
Eka kuukausi jäi, kun ei pystynyt maksamaan. Huomasi, ettei vk antaja kysellyt mitään, niin jätti surutta toisen ja kolmannenkin....
Nyt on menossa 7 kuukausi eikä ole maksanut tässäkään kuussa.
Perjantaina vuokrantaja vasta soitti ja kyseli.
Oli ulkomailla ja hänellä on useita sijoituskämppiä.
Eli huomasi viiveellä vasta.
Häätö tulossa 3 kk päästä ja vaatii näitä rahoja kaikilta 7 kuulta ja vielä noilta 3 lopulta tietenkin.
Poika on tuhlannut kaikki rahat ja asumistuet eli niitä ei enää ole.
Minä en pysty auttamaan häntä.
Kuinka tyhmä voi olla? Siis oikeasti kuvitteli, ettei näitä kukaan kysele koskaan?

Kommentit (569)

Vierailija
361/569 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli paljon maksettavaa tulisi yhteensä? Paljon on asunnon kuukausivuokra?

Vierailija
362/569 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi oma lapseni, niin ei välttämättä olisi varaa maksaa hänen velkojaan ainakaan kokonaan, mutta kyllä yrittäisin auttaa parhaani mukaan. 19 vuotias on vasta aikuistumisen kynnyksellä ja herkässä iässä, melkein vielä teini. En haluaisi, että lapseni elämä lähtisi menemään heti päin helvettiä. Tuollaisesta lähtee helposti huono kierre, ns. paska kasautuu. Eli kun on velkaa ja luottotiedot menneet, ei saa helposti asuntoa tai lainaa. Joutuu tehdä ekstra paljon töitä, mutta tuossa iässä ei vielä paljon työkokemusta ja töitä voi olla vaikea saada. Kaikki tämä voi johtaa masentumiseen ja mielenterveysongelmiin ellei niitä ole jo. Ja masentuneena taas ei välttämätyä edes jaksa käydä töissä tai pitää yhteyttä ystäviin. Ja velkaisena voi ajautua epätoivosiin tekoihin, pikavippeihin, hankkia peliongelman ym.

Jos olisi oma lapseni, ottaisin varmaan joksikin aikaa takaisin kotiin asumaan, jos vaan suostuisi tähän. Ja yrittäisin tehdä lapsen kanssa yhteisen sopimuksen ja suunnitelman siitä miten hänen asiansa hoidetaan kuntoon.

Poika on mokannut pahasti, mutta kaikki me mokaamme joskus jossain. Jos hän on normaalilla omallatunnolla ja häpeän tunteella varustettu ihminen, hän kyllä oppii tästä eikä toista virhettään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/569 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sä oot nyt katsellut pikkaisen liikaa jenkkisarjoja. Ei meillä Suomessa ole sellaisia haastemiehiä, jotka haastelappu kourassa jäljittävät haastettavaa. Jos vuokralaista ei tavoiteta puhelimella, hänelle lähetetään postitse kutsu kuultavaksi. Jos hän ei tule paikalle eikä ilmoita itsestään mitään, asia ratkaistaan häntä kuulematta. 

Kyllä meillä on tuollaisiakin. Olen aiemmassa työssäni pysäköinninvalvojana nähnyt auton talon pihassa ja kerran jututtanutkin, kun palasi autolleen. Hän ymmärrettävistä syistä pysäköi ulko-oven lähelle. Koskaan ei voi tietää, milloin voi joutua poistumaan nopeasti :-) Ei varmaan vuokralaisille toimiteta haasteita tuohon tyyliin, mutta joillekin toisille (en tiedä kelle), voidaan toimittaa. 

Vierailija
364/569 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D ei se niin harvinaista ole tänä päivänä. anna mennä vaan ulosottoon ne luottotiedot saa tänä päivänä takas helpommin. ja monelle tekee hyvää olla ilman, ei pääse itteensä syvemmälle kaivaan. Jos vaan jotain oppii niin kyllä siitä kunnon aikuinen kasvaa. ei sieltä mistä aita on matalin vaan etsii sen pienimmän riesan tien.

Vierailija
365/569 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Semmosen oot kasvattanut.

Kukaan ei kasvata nuoria miehiä tai naisia, jotka eivät hoitaisi asioitaan. Mitä sinä kuvittelet äitien ja isien päässä liikkuvan? Että opetanpa nyt pojalleni hyviä tapoja, joilla jättää vuokra maksamatta??? Että varmasti on loppuelämä pilalla.

Äidit ja isät pyrkivät kasvattamaan kunnollisia ja asiansa hoitavia aikuisia, mutta tietyssä iässä nuori ihminen tekee omat valintansa. Toisen puolesta ei voi elää.

Minä tiedän ihan tarkkaan, millainen on vanhempien huoli. Meillä lapsuudenkodissa minä olin se tunnollinen lapsi ja nuori ja veljeni taas, no, 15 ikävuodesta eteenpäin aika raskas ihminen. Hänen elämäänsä kuului juhliminen, varastelu ja muu pikkurikollinen toiminta. Me saimme kotoa täsmälleen saman kasvatuksen, mutta hän valitsi elää toisin. Sitten kun ne päihteet veivät katkolle 21-vuotiaana, selvisi, ettei hänellä ollut enää edes kotia. Entinen tyttöystävä oli heittänyt pihalle. Äidille se oli ihan kauhean suuri häpeä: koditon vasta 21-vuotias poika katkolla. Sieltä hän palaili vanhempieni luo ja jatkoi varastelua ja päihteidenkäyttöä. Minä kävin vanhempana siskonsa puhumassa järkeä eikä se mitään auttanut. Ei kenenkään muun sanomiset tehoa, jos ihminen luulee hallitsevansa omaa elämäänsä. Veljeni kuoli nuorena, eikä mene päivää, etten häntä jollain tavalla ajattelisi.

Minulla on ollut vaikeuksia myös oman lapseni kanssa, joka minun mielestäni juhlii liikaa. Rahat on koko ajan loppu. Hänellä kuitenkin on opiskelupaikka ja asunto. Olen itseäni rauhoitellut, että lapseni ei ole sama ihminen kuin veljeni, enkä voi puuttua liikaa täysi-ikäisen ihmisen elämään.

Mä lohdutan. Kukaan ei ole bilettänyt rankemmin kuin mä opiskeluaikaan. Vedin kerran bileputken keskiviikkoillasta sunnuntai-iltaan. Pe, la, su samoilla meikeillä kaiken lisäks. Nukuin nimittäin kaverin luona viikonlopun, tai oikeastaan en nukkunut, eikä ollut mitään vaihtovaatetta edes mukana, enkä jaksanut lähteä himaan. Sen reissun jälkeen tärisin ja oksensin koko maanantain, eikä mikään pysynyt mahassa sisällä. Mut tiistaina mä olin heti aamusta taas opinnoissa. Kuumeinen mahatauti oli ollut, siis mun selitys.

Ja yhtenä kesänä mä menin Turkuun Ruisrockia varten pari päivää ennakkoon ja biletettiin kaverin kanssa niin rajusti monta päivää putkeen, että me ei selviydytty koko lauantaina Ruissaloon asti. Muistelen, että sunnuntaina oltiin siellä kuin kaksi tärisevää haamua enkä mä pystynyt meneen bajamajaan, koska olis oksennus tullut hajusta.

Mä en oo käyttänyt alkoholia 25 vuotta täytettyäni kertaakaan enempää kuin lasin viiniä. Mun ei tee mieli. Se biletys riitti mitä mä kokeilin 18-24 v. Mun mielestä opiskeluaika on hyvää aikaa bilettää ja kun se on koettu, ei oo enää intoa.

Vierailija
366/569 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tä, tartteex vuokrat muka maksaa. Eihän noita pikavippejäkään tartte. Luottokortilla saa seinästä ilmaista rahaa.

Vierailija
367/569 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeishallituksen syytä tämä nykynuorten ahdinko.

Sannan hallitus olisi kuitannut velat!!

Vierailija
368/569 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä nuo velat hoituu enemmin tai myöhemmin pois. Älä huoli.

Seuraava kämppä sitten pojalle jostain tuetusta asumisyksiköstä. Tarvitsee selvästi jatkuvaa tukea arjessa. Sielläkin saa kyllä elää itsenäisesti ja käyttää omia rahojaan, mutta joku katsoo perään, että se on järkevää eikä aiheuta hankaluuksia.

Pääseekö tuettuun asumisyksikköön vaan sillä ettei osaa hoitaa laskuja? T: tietämätön kyselee

No ei pääse. Ensin tietysti selvitetään, mistä johtuu, ettei nuori pärjää perusarjen toiminnoissa.

t. sossu

369/569 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisikohan kasvatuksessa mennyt jokin pieleen?

moi

Vierailija
370/569 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Usein tuon ikäisiltä vuokranantaja pyytää vuokrasopimusta tehdessä vanhemmat takaamaan vuokranmaksun.

No ei kyllä pyydä. Kyseessä on aikuinen ihminen.

Kyllä meillä pyysi. Poika oli silloin 19 v. On nyt 21 ja edelleen samassa asunnossa ja itse maksaa.

Vierailija
371/569 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vieraili
</p>

<p>O
</p>

<p>Eri[/quote kirjoitti:

Uhota :D Voi sinua Veeti-pieni <3

Veetit ovat kasvaneet aikuisiksi,noi nysvääjät ovat nykyisin Jonneja!

Väärin. Jonnet ovat jo aikuisia ja Veetit ovat nykyajan Jonneja. Jonnet olivat nuoria minun kanssani samoihin aikoihin.

t. 2000-luvun alun nuori

Jep. Veeti oli 00-luvun hittinimi, siis just ap:n pojan ikäluokan. Jonne taas ysärinimi.

Vierailija
372/569 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiin asumaan ja kaikki saadut tulot ulosottomaksuihin. Meillä tämä tyhmyys kesti muutaman vuoden, mutta oppirahat maksettu ja elämä nykyisin kunnossa.

Vierailija
373/569 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos pojalla on yhä luottotiedot tallella, niin nyt nopeasti työpaikka alle ja hakee vuokrarästien verran pankkilainaa ja maksaa rästit sekä etsii uuden vuokra-asunnon. Myös jokin tuettu asumisyksikkö voi olla hyvä vaihtoehto jos elämänhallinta on vielä olematonta, kannattaa kysellä kaupungin sosiaalitoimesta.

Tovottavasti kyse ei olisi huumeongelmasta, johon rahat ovat menneet.

Luottotiedot tallella😂😂😂😂😂😂😂😂 ööö kaikilla on luottotiedot :) 🤦🏼

Vierailija
374/569 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulosotto on laillistettua ryöstöä. Korot ja perintäkulut on niin suuria, että vaikka lyhentää velkaa, niin velka ei lyhene. Juuri yksi kirjoittin maksavansa 950 e/kk, maksanut parin vuoden ajan jättivelkaansa, joka ei ole lyhentynyt yhtään vaan lyhennys menee kuluihin.

Vierailija
375/569 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töitä mitä tahansa ja muutto kotiin siksi aikaa että saa velat maksettua.

Vierailija
376/569 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt yhtään auta haukkua kasvatusta tai tyhmyyttä.

Joo, poika oli tyhmä, joka tulee kärsimään tästä vuokrarästien karhuamisesta vielä pitkään.

Kunhan ei nyt sorru äiti tai poika pikavippiin rastien vuoksi.

Ei tämä ole ainutlaatuaan, näitä nuoria vain on , jotka ei ajattele nokkaansa pitemmälle.

Jos ja kun tästä selviää, voi raha-asiat olla todellisempia ja pojasta tulla tarkka raha-asioissa.

Tai sitten kaikki menee mäkeen.

Vierailija
377/569 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä oot nyt katsellut pikkaisen liikaa jenkkisarjoja. Ei meillä Suomessa ole sellaisia haastemiehiä, jotka haastelappu kourassa jäljittävät haastettavaa. Jos vuokralaista ei tavoiteta puhelimella, hänelle lähetetään postitse kutsu kuultavaksi. Jos hän ei tule paikalle eikä ilmoita itsestään mitään, asia ratkaistaan häntä kuulematta. 

Kyllä meillä on tuollaisiakin. Olen aiemmassa työssäni pysäköinninvalvojana nähnyt auton talon pihassa ja kerran jututtanutkin, kun palasi autolleen. Hän ymmärrettävistä syistä pysäköi ulko-oven lähelle. Koskaan ei voi tietää, milloin voi joutua poistumaan nopeasti :-) Ei varmaan vuokralaisille toimiteta haasteita tuohon tyyliin, mutta joillekin toisille (en tiedä kelle), voidaan toimittaa. 

Ulosottomiehet yrittivät jäljittää siskoani ensin puhelimitse sitten kirjeitse mutta sisko ei koskaan vastannut mihinkään yhteydenottopyyntöihin, ne ilmesty meidän pihaan ja sit iskä jutteli niille ja ne antoi paksun kirjeen,oli suuri määriä kaikkea velkaa mitä kertynyt. Tapahtui vuonna 2010.

Vierailija
378/569 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri asia mutta kuulostaa tutulta. Samanikäinen poika, varasti töistä saadakseen lisää rahaa mutta saikin potkut ja rikosrekisterin. En tiedä mistä kaikki tyhmät päätökset kumpuaa mutta niitä tulee koko ajan lisää.

Vierailija
379/569 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta, Edunvalvoja on sitä varten , jos ei muuten pysty hillitsemään pitämään talouttaan kurissa.

Kyllä Edunvalvoja on Oikea ratkaisu tähän.

Vierailija
380/569 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen monessa asiassa huomannut, että täysi-ikäisyyden ikäraja ja vanhempien velvollisuus ja vastuu lapsestaan pitäisi kenties palauttaa 21 ikävuoteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kolme