Onko Temu turvallinen?
Mainostaa Facebookissa ja haluaa että ladataan appi. Onko kokemuksia? Huijari vai turvallinen sivu?
Kommentit (709)
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata langeta hoputukseen "tilaa äkkiä niin saat 100e kupongin". Piti muutenkin tilata pari asiaa niin kokeilin vaikka tiesin kyllä miten käy. Kupongit kyllä tuli mutta jos tilaa esim. 130e:lla tuotteita niin saa 20e kupongin käyttää. 120e siis pilkottu pikku osiin, joutuisin tilaamaan valtavalla summalla jotta saisi käytettyä tuon 120e. Voimassaoloaika noille kaikille 10-40e kupongeille 1 päivä. 😂 Hyi hemmetti mitä toimintaa, niin yököttävää että se oli viimeinen tilaukseni sieltä..
Ei niistä kupongeista tarvi välittää. Ite sivuutan ne surutta. Tilaan vain jos on jollekin jutulle tarvetta, koska halpa. En lähe tuohon kuponkipeliin mukaan. Ihan tyytyväinen olen ollut ja saanut mitä olen tilannut.
Vierailija kirjoitti:
Tilasin vahvemmat lukulasit ja huomasin, että niiden hinta on pudonnut 1,5 euroa, joten yritin hinnanoikaisua.
Olen aiemminkin käyttänyt tuota hinnanoikaisua, mutta nyt sain tällaisen vastauksen:
"Temu-krediittisaldo
Ei tilapäisesti käytettävissä epätavallisen maksu- tai Temu-tilin toiminnan vuoksi. Varojesi turvallisuuden takaamiseksi hyvitys voidaan suorittaa vain alkuperäiselle maksutavallesi. Ota yhteyttä pankkiisi tai Temun asiakaspalveluun, jos sinulla on kysyttävää."(Pitäisi siis hakea hinnanoikaisu siten, että se maksettaisiin pankkitilille.)
Olen maksanut klarnalla ja laskut olen maksanut heti kun olen saanut tilaukseni. Maksutavassa ei pitäisi olla ongelmaa. Olen ostanut hyvin harkiten todella edullisia tuotteita ja satunnaisesti käyttänyt hyödyksi tuota hinnanoikaisua.
Mikähän on epätavallista? Osaako joku kertoa?
Jotenkin ontuva selitys, koska eihän tuolla krediitillä ole mitään tekemistä tilaajan varallisuuden turvaamisen kanssa. Klarnan lasku on maksettava ja mahdollinen krediitti vähennetään seuraavan tilauksen loppusummasta.
Mitä järkeä olisi maksaa muutaman euron hinnanoikaisu tilisiirtona kun homma hoituu helposti tuolla krediitillä?
ainakin täällä (aasiassa)missä olen niin voi tilata myös cod=cash on delivery jos epäilyttää klarnat etc kortilla tilaus
Temu on tosi luotettava, ainakin minun kokemuksella.
Maksoin laskun pankkikortilla. Tavarat tulivat nopeasti, mutta en päässyt pakettia hakemaan, koska olin sairas. Paketti lähti tietysti palautukseen. Sain maksamani rahat nopeasti tililleni.
Aion tilata jatkossakin.
Vain vastuuttomat, luontoa tuhoavat ihmiset tilaavat Temusta.
Vierailija kirjoitti:
Vain vastuuttomat, luontoa tuhoavat ihmiset tilaavat Temusta.
Jos tilaan jotain Temusta, niin olen vastuuton ja tuhoan luontoa, mutta jos ostan saman tavaran kivijalkaliikkeestä kymmenen kertaa kalliimmalla, niin olen vastuullinen ja luonto pelastuu.
Ei nyt tämä(kään) viherpiperryslogiikka oikein avaudu.
Onko pakko ladata äppi, jos tilaa tuolta?
Haluaisin koruaskarteluun materiaaleja tilata.
(Saa todella paljon halvemmalla kuin esim. Etsysta.)
Vierailija kirjoitti:
On se turvallinen, ja "asiantuntijoiden" mukaan suurin syy miksi kapitalistien kalliit puljut menevät konkurssiin.
Näin temun mainoksen ja huomasin järkytyksekseni kivijalka liikkeestä osatamani samat kengät hintaan 1e ! Itse maksoin kengistä 20e luokkaa. Kivijalka myymälän kate prosentti 1900% Ajatelkaa nyt 1900% 1900% 1900% Helvetin ahneet sontaläjät, lainsäädännöllä pitäisi puuttua kauppiaitten yli suuriin katteisiin, Suomi on suossa sen vuoksi!
Vierailija kirjoitti:
Onko pakko ladata äppi, jos tilaa tuolta?
Haluaisin koruaskarteluun materiaaleja tilata.
(Saa todella paljon halvemmalla kuin esim. Etsysta.)
Ihan netissä voi tehdä tilauksen.
Monet ovat sanoneet ettei kannata tuota äppiä ladata. Kannattaa ehkä maksaa klarnalla, jolloin ei tarvitse luovuttaa omia maksutietoja.
Jos kirjaimet sijoittaa uudelleen, tulisi Mute.
Ei kai kukaan normaali ihminen tilaa lasten tekemiä tuotteita ja ylläpidä temun kaltaista kaupankäyntiä.
Vierailija kirjoitti:
Ostin Temusta iPhone 15 pro:n. Maksoi 500 euroa vähemmän kuin Suomessa eikä ole ollut mitään vikaa.
Ei kai siellä puhelimia myydä?
Äppiä en laittaisi, tilannut olen kyllä, samaa tavaraa Suomessa myynnissä monin kertaisin hinnoin.
Hyi yäk miten täällä mammat silmät kiiluen tilaa halpaa tavaraa joka on teetetty lapsiorjilla. Ei mitään ongelmaa että 10 vuotiaat on myrkyllisiä aineita käsittelemässä kunhan suomalaiset äijät saa HALVLLA tarvitaan.
Juuri se sovellus ei ole turvallinen.
Vierailija kirjoitti:
Pakko myöntää, että Temu on ollut pelastus kun meidät suomalaiset on muuten imetty ihan kuiviin sähkölaskuilla ym. muulla laskuttamisella ja verottamisella.
Sitä samaa kiinassa valmistettua tavaraa ne on kaikki muutkin mitä kaupoissa on myytävänä. Lähes kaikki merkkituotteetkin teetetään Kiinassa. Miks ei sitten osta suoraan sieltä ja paljon halvemmalla.
Valitettavasti tähän on tultu.
Kaikki mitä Temusta oon tilannut on olleet hyviä ja toimivia ja vastanneet mitä odotinkin. Klarna laskullakin voi tilata. Ei ole tullut päälle tullimaksuja.
Hei typerys mee töihin, niin sulla on varaa ostaa kotimaista.
18 EU valtiota on puuttunut siihen että Temu on rikkoo lakia, ei piittaa tuoteturvallisuudesta ja käyttää hyökkäävä mainontaa. Mutta tokihan suomalainen ostaa lakia rikkovassa toimivaltakiistoja on halpaa. Eikä silläkään väliä että työntekijöiden olosuhteet surkeat. Jokainen Temu-ostaja on itsekäs hölmö.
Temun vaatteet näyttää olevan kopioita alkuperäisistä kuvista, jotka on napattu ties mistä? Olen tutkinut vaatekuvia siellä ja ne lopun kuvat ilman mallia joissa kankaan ja ompelujäljen näkee tarkemmin, eivät vastaa niitä mallin päällä kuvia.
Suomennokset Temussa on usein kökköä.
Osaako kukaan kertoa, mitä tarkoittaa "klikkaa kuvassa näkyvää objektia"? Voi kertoa muidenkin kummallisuuksien ratkaisuja... esim. se ...kerran näkyvän... tai jotain vastaava, jota ei ainakaan minun tietokoneella näy.
Minä en tuota ja muutamaa muutakaan ymmärrä ja klkkailekin summan mutikassa kunnes tulee sellainen tehtävä, jossa on jotain järkeä.