Onko Temu turvallinen?
Mainostaa Facebookissa ja haluaa että ladataan appi. Onko kokemuksia? Huijari vai turvallinen sivu?
Kommentit (709)
Vierailija kirjoitti:
Kukaan tuskin voi välttyä ostamasta kiinalaista, kuka määrittää krääsän?
Ostaja ottaa riskin että Temusta saa turvallista krääsää. Myrkyllisiä kemikaaleja, lapsille vaarallisia leluja etc.
Minua yritettiin huijata. Ei itse Temun taholta, vaan tavarantoimittajan taholta. Yritti urkkia tietoja, mitkä olin antanut jo Temulle, joten olkaa varovaisia.
Vierailija kirjoitti:
Temu on tosi luotettava, ainakin minun kokemuksella.
Maksoin laskun pankkikortilla. Tavarat tulivat nopeasti, mutta en päässyt pakettia hakemaan, koska olin sairas. Paketti lähti tietysti palautukseen. Sain maksamani rahat nopeasti tililleni.
Aion tilata jatkossakin.
Et osannut kuitenkaan kotiinkuljetukselle vaihtaa?
Jo kymmeniä tilannut, osa melkein ilmaisia. Suosittelen. yytyväinen
Vierailija kirjoitti:
Paljonko sait Temulta tuosta kommentista?
Itse olen hinnanoikaisua kerran koittanut. Meni vajaa 5 minuuttia kun se hyväksyttiin. Sehän ei aivan kaikkiin tuotteisiin päde. Kerran piti tuotetta tulla 6 kpl. tuli vain yksi. Rahat palautettiin välittömästi kaikista kuudesta. Yli 40 tilausta ja tuossa kaikki harmit. Hyviä tuotteita halvalla. Täällä monesti monikymmenkertaisia hintoja.
https://www.apu.fi/artikkelit/halvat-korut-jopa-syopariski-tullin-huole…
Kannattaa erityisesyi kiinn9ttää huomiota: Myöskään yksityishenkilöiden verkkokauppatilaukset eivät kuulu valvonnan piiriin, joten niiden laatu on mysteeri.
Niitä Temun kautta tulevia tuotteita ei valvo kukaan kuin toimittajat itse.
Joo eettinen kauppa jne on hyviä juttuja. Kai ymmärrät sen, että kaikki marketista/liikkeistä ostamasi tavara tulee sieltä kiinasta, eikä varmasti noudata mitään eettisen kaupan periaatteita. Samaa tavaraa saat Temusta ilman, että välikätenä toimii tavaran toimittaja ja jälleenmyyjä. Temussa maksat murto-osan hinnasta sama kuin ostaisit sen itse tukkumyynnistä. Tulee halvemmaksi kuluttajalle enkä usko, että se on ympäristön kannalta huonompi, kuin silloin kun ostat saman tavaran jälleenmyyjiltä. Eettisen kaupan periaatteita noudattava liike ei myy vastaavia tuotteita kuin Temu ja heidän hintansa on vielä moninkertainen tavallisen myymälän hintoihin nähden. Mikäli halutaan ajatella asiaa ympästön kannalta silloin meidän pitäisi pystyä kokonaan boikotoimaan kaikkea Kiinasta tulevaa tavaraa tai saamaan Kiina noudattamaan eettisen kaupan periaatteita, joka on täysin mahdoton yhtälö. Ikäviä tosiasioita on vaikea sietää ja kyllä tämä maapallo kärsii tästä, koska luonnonvarat ovat rajallisia. Jokainen voi omalla kohdalla miettiä mikä on tarpeellista ja mikä tarpeetonta.
Vierailija kirjoitti:
Hyi yäk miten täällä mammat silmät kiiluen tilaa halpaa tavaraa joka on teetetty lapsiorjilla. Ei mitään ongelmaa että 10 vuotiaat on myrkyllisiä aineita käsittelemässä kunhan suomalaiset äijät saa HALVLLA tarvitaan.
Ei sullakaan ole mitään ongelmaa leikata köyhiltä Suomessa kaikki pois ja laittaa sossutantat vielä kuulustelemaan. Ei ihmisillä ole rahaa ruokaan enää laskujen jälkeen tai mihinkään. Suomessa on myös ns. orjapajoja ja uudelleenkoulutusluokkia. Ja muualta monella ei varaa ostaa kuin Temusta. Miten tekopyhiä te voitte olla? Voi hyvänen aika sentään. Tee jotain ihmisoikeuksien eteen täällä ja muuallakin.
Vierailija kirjoitti:
Mihin tarviset kymmeniä joutavia tavaroita? Ihailet säkillistä laaduttomia vaatteita, jotka lojuvat nurkissa?
Tosiaan netissä väitetään laajasti että temu varastaa tililtä. Itse en ehdi kytätä tiliäni joten en luovuta pankkitietoja.
Vierailija kirjoitti:
Joo eettinen kauppa jne on hyviä juttuja. Kai ymmärrät sen, että kaikki marketista/liikkeistä ostamasi tavara tulee sieltä kiinasta, eikä varmasti noudata mitään eettisen kaupan periaatteita. Samaa tavaraa saat Temusta ilman, että välikätenä toimii tavaran toimittaja ja jälleenmyyjä. Temussa maksat murto-osan hinnasta sama kuin ostaisit sen itse tukkumyynnistä. Tulee halvemmaksi kuluttajalle enkä usko, että se on ympäristön kannalta huonompi, kuin silloin kun ostat saman tavaran jälleenmyyjiltä. Eettisen kaupan periaatteita noudattava liike ei myy vastaavia tuotteita kuin Temu ja heidän hintansa on vielä moninkertainen tavallisen myymälän hintoihin nähden. Mikäli halutaan ajatella asiaa ympästön kannalta silloin meidän pitäisi pystyä kokonaan boikotoimaan kaikkea Kiinasta tulevaa tavaraa tai saamaan Kiina noudattamaan eettisen kaupan periaatteita, joka on täysin mahdoton yhtälö. Ikäviä tosiasioita on vaikea sietää ja kyllä tämä
Eettisyyden kannalta voi olla myös niin, että välikädet poistamalla tuotteen alkupään ketju saa enemmän tuloja kuin markkinointiketjussa, jossa viimeinen kauppias käärii suurimman potin.
Vierailija kirjoitti:
Tosiaan netissä väitetään laajasti että temu varastaa tililtä. Itse en ehdi kytätä tiliäni joten en luovuta pankkitietoja.
Ei varmasti varasta. Mun tilillä kun ei ole mitään mitä varastaa.
Ilmeisesti toimitustapaa ei voi itse valita vaan he sattumankaupalla toimittavat joko matkahuollolla tai postilla. Tämä tehokkaasti estää tilaamisen kun paikkakunnalla ei ole matkahuoltoa ja se vaikuttaa olevan ensisijainen toimitusmuoto jolloin paketti pitää lähteä hakemaan kaukaa.
Vierailija kirjoitti:
Väitetään siellä myös että sovelluksen asentamisen jälkeen sillä on oikeus vaikka mihin. Varmasti jokaisella sovelluksella voi olla oikeuksia puhelimessa kaikkeen mahdolliseen jos niille itse antaa luvan. Jos ei osaa itse katsoa mihin on puhelimessaan antanut luvan eri sovelluksille niin kannattaa sitten kyllä luopua siitä älypuhelimesta.
Sinä olet varmasti luovuttanut niitä pankkitietojasi vaikka minne jo aiemmin jos olet ylipäätään koskaan mitään netistä tilannut. Facebookillakkin on sinusta niin paljon tietoa ettet varmasti sitä edes tajua. Toki on hyvä olla varovainen mutta ei nyt kannata hysteerinen olla.
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti toimitustapaa ei voi itse valita vaan he sattumankaupalla toimittavat joko matkahuollolla tai postilla. Tämä tehokkaasti estää tilaamisen kun paikkakunnalla ei ole matkahuoltoa ja se vaikuttaa olevan ensisijainen toimitusmuoto jolloin paketti pitää lähteä hakemaan kaukaa.
Ei Matkahuoltoa tarvitse ollakaan vaan asiamiespiste tai automaatti. Se lähin asiamiespiste voi olla jossain kaupassa.
Vierailija kirjoitti:
Ok. Kuulostaa sitten konstikkaalta. Ehkä se vähentää tilauskokeiluintoa. Osa ei nyt muutenkaan tilaile ulkomailta, jos ei tiedä tullia tai toimituspaikkaa.
Hyvinhän tuo on toiminut, nopea toimitus ja jos jotain on joskus uupunut tai tuotteessa ollut vikaan on rahat palautettu välittömästi ilman kyselyjä, iso ero tuon suhteen moneen suomalaiseen liikkeeseen.
Turhaa tavaraa mitä ei tarvitse ei tuolta tietysti kannata tilata niinkuin ei muistakaan kaupoista.
mutta tarpeeseen saa kyllä ihan samaa tavaraa kuin suomi liikkeestä kymmenesosa hinnalla,
mitään monen sadan euron puhelimia tai muita elektroniikka tuotteita en kyllä silti lähtisi tuolta tilaamaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väitetään siellä myös että sovelluksen asentamisen jälkeen sillä on oikeus vaikka mihin. Varmasti jokaisella sovelluksella voi olla oikeuksia puhelimessa kaikkeen mahdolliseen jos niille itse antaa luvan. Jos ei osaa itse katsoa mihin on puhelimessaan antanut luvan eri sovelluksille niin kannattaa sitten kyllä luopua siitä älypuhelimesta.
Sinä olet varmasti luovuttanut niitä pankkitietojasi vaikka minne jo aiemmin jos olet ylipäätään koskaan mitään netistä tilannut. Facebookillakkin on sinusta niin paljon tietoa ettet varmasti sitä edes tajua. Toki on hyvä olla varovainen mutta ei nyt kannata hysteerinen olla.
kyllä ne monet muutkin apit ihan samat tiedot sieltä kalastelevat, mutta ei tuo appi ole mikään vaatimus sieltä tilaamiselle, sen voi asentaa jos haluaa, mutta mikään ei pakota sitä käyttämään tilaamiseen
Eihän se nyt noin mene. Miksi ostaisit saman täältäKÄÄN? :D Et kuitenkaan edes tarvitse sitä, sun henkes ei ole siitä kiinni.
Saat sä näitä asioita miettiä itsekin, mutta eihän semmoinen Temulaisilta onnistu.