Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko Temu turvallinen?

Vierailija
22.07.2023 |

Mainostaa Facebookissa ja haluaa että ladataan appi. Onko kokemuksia? Huijari vai turvallinen sivu?

Kommentit (728)

Vierailija
721/728 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon ostanut, ja jos käyttää yli 10€ tuotteisiin nii on free shipping

Älä jaa väärää tietoa. kympin rajasta on kauan aikaa, jos koskaan on ollutkaan. 14.1.2026 ilmaisen toimituksen raja oli 25€, nyt noussut -> 28€ Kaikki muu auto- yms. tarpeellinen tavara on jo tilattu, mutta nyt ostoskorissa on retkeily- ja selviytymistavaroita, ei sitä koskaan tiedä, milloin täytyy lähteä käpykaartiin.

Vierailija
722/728 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten paljon myrkkyjä ihmiset haluavat tilata kotiinsa, kun saa halvalla. Pesuaineita, vaatteita, leluja tms tilaavat ovat kyllä edeavastuuttomia. Onneksi noilla on vastuu ostoistaan. Jos laite räjähtää, maahantuoja eli itse ovat vastuussa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
723/728 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin noin kuukausi sitten ekaa kertaa, vaatteita ja yhdet korkokengät. En ladannut äppiä ja tein uuden sähköpostin vain tätä varten varmuuden vuoksi, enkä tilannut kotiosoitteeseeni vaan pakettiautomaattiin. Maksoin PayPalilla. Paketti tuli alle viikossa, ja sen tilannetta pystyi seuraamaan alusta saakka. Ei ole tullut tilauksessa käyttämääni sähköpostiin mitään roskapostia tms. Vaatteet olivat sellasia kun odotin ja vaikuttivat ihan samanlaatuisilta tai jopa parempilaatuisilta kuin vaatteet joita oon ostanut esim. Zalandosta, Zarasta, GinaTricotista ja Cubuksesta. Ovat kestäneet hyvin käytössä ainakin tähän asti. Kengätkin ovat laadukkaat ja toimineet hyvin. Tuotteet oli paketoitu myös selvästi laadukkaammin ja huolellisemmin kuin esim. Zalandopaketit. Maksussa ei ollut mitään vaikeuksia tai poikkeavaa. Olin todella skeptinen, mutta yllätyin positiivisesti ja voisin kyllä suositella, etenkin jos on elämäntilanne jossa ei ole varaa investoida oikeasti laadukkaisiin, vuosikymmeniä kestäviin vaatteisiin. 

Vierailija
724/728 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilattu ennen tuli perille enää ei, nyt kauhea vaiva saako rahaa takaisin koska posti vei eri kaupungissa. Asiakaspalvelu on chat tyyppinen jota nyt täytyy käyttää kirjoitan englanniksi sinne. Posti ei ota mitään vastuuta, sain yhteyden oli todella hankalaa saada yhteys postiin ja postin mielestä oli oikein viety eri kaupungissa josta täytyisi autolla etsiä paketti, no autoa ei ole, eli palautuu takaisin. Tarkistin tilaus tiedot siinä lukee oikein osoite ja täällä on posti ja ainakin 4 eri boxia mitta eivät enää käytä niitä, vaikka olisi ollut 200m päässä lähin ja toinen 500m. Veivät mieluummin 4km päässä. Posti syytti temua. Olen tilannut usein ja tullut perille nyt en enää voi tilata. 

Vierailija
725/728 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime aikoina paidat S koko ollut jätti suuria vastaa xl kokoa, en tilaa enää niitä. Kengät osa haisee pahalle kissanpissalle mutta myös kaupassa voi olla. Jotkut vaatteet on kuumia kankaita. Askartelu ja korut olleet Ok, muut aikalailla roskaa. Tilaus raja ekan tilaukseen jälkeen on liikaa 28e nyt, sillä saa myös muista ja halvemmalla, tykkäsin ennen kun raja oli 20e. Muissa on postikulut noin 5e, ei tilaus rajaa. 

Vierailija
726/728 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa miettiä tarkkaan, mitä Temusta tilaa. Esim. sähkölaitteita ei kannata ostaa, koska jos se onkin susi ja kämppä palaa, vakuutusyhtiö ei korvaa, koska olit itse maahantuoja. Vaatteissa taas saattaa olla kemikaaleja, jotka eivät lähde edes pesemällä. En itse uskonut tuota, mutta sitten tilasin yhden ja vielä pesunkin jälkeen siitä irtosi jatkuvasti jotakin, joka aiheutti minulle astmaoireita.

Kosmetiikkaa tai koruja en myöskään ostaisi, ne kun ovat koko ajan ihoa vasten enkä voi olla varma, mitä ne sisältävät. Onhan haitallisia aineita myös Euroopassa myytävissä tuotteissa, mutta yleensä vähemmän.

Keramiikka, josta ei syödä, sen sijaan lie riittävän turvallinen tuote.

Vierailija
727/728 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Posti syytti temua ettei tuo mihin piti, vaikka sama osoite ollut 3 vuoden ajan kuulemma temun vika kun postikuski vie toiseen. Ja vieressä on posti sekä useat boxit joita eivät käytä. Posti ei selvästi halua että tilaa temulta, tai kesätyöntekijät ei osaa. Lisäksi tilaus raja 28e en tiedä saako takaisin, laittoi 5e kuponki se ei nyt ihan tuota korvaa. Jatkossa tilaan Euroopassa jotta voin ottaa yhteyttä suomeksi tai englanniksi ja vaatia palautusta jos posti ei tuo. 

Vierailija
728/728 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Posti syytti temua ettei tuo mihin piti, vaikka sama osoite ollut 3 vuoden ajan kuulemma temun vika kun postikuski vie toiseen. Ja vieressä on posti sekä useat boxit joita eivät käytä. Posti ei selvästi halua että tilaa temulta, tai kesätyöntekijät ei osaa. Lisäksi tilaus raja 28e en tiedä saako takaisin, laittoi 5e kuponki se ei nyt ihan tuota korvaa. Jatkossa tilaan Euroopassa jotta voin ottaa yhteyttä suomeksi tai englanniksi ja vaatia palautusta jos posti ei tuo. 

Minulla Temun paketit tulevat Matkahuollon automaatteihin. Ilmeisesti tässä on eroja paikkakuntakohtaisesti?