Onko Temu turvallinen?
Mainostaa Facebookissa ja haluaa että ladataan appi. Onko kokemuksia? Huijari vai turvallinen sivu?
Kommentit (709)
ja vaatteiten Laatu on huono ei kannata urheilla tai venytellä yms sheinin tai Temun vaatteisa menee helposti rikki (kokemust o😭)
Tilasin ekaa kertaa Temusta. Siksi, että Stokkaltakaan ei löydy enää kivoja kesämekkoja, kaikki kaupat Suomessa täynnä rättejä. Kaksi kesäistä mekkoa 12 e. Toinen heruttaa kunnolla rintoja, voisi olla kateuden aihe jos päälle pistäisin stadissa:). Mutta laatu on laaduton, ei näitä voi kesähelteellä pitää päällä. Ehkä seuraavaksi kokeilen sieltä hiusnipsuja tai vaikka cokis/lonkerotölkin pidikettä jääkaappiin:)
Kun laittaa tämän koodin Temu-äpin hakukenttään, saa alennuksia: acj031894
Osa tavaroista täyttä roskaa. Paketista tippunut kuollut torakka lopetti minun Temun asiakkuuden.
Vierailija kirjoitti:
Osa tavaroista täyttä roskaa. Paketista tippunut kuollut torakka lopetti minun Temun asiakkuuden.
Minkälaista tavaraa tilasit?
Puseron, joka oli ihan ok ja vihannesleikkurin joka olikin jo valmiiksi hajonnut tuhanteen osaan. Leikkuri meni suoraan roskiin ja pusero pesun jälkeen pakastimeen.
On se turvallinen, ja "asiantuntijoiden" mukaan suurin syy miksi kapitalistien kalliit puljut menevät konkurssiin.
Tilasin vahvemmat lukulasit ja huomasin, että niiden hinta on pudonnut 1,5 euroa, joten yritin hinnanoikaisua.
Olen aiemminkin käyttänyt tuota hinnanoikaisua, mutta nyt sain tällaisen vastauksen:
"Temu-krediittisaldo
Ei tilapäisesti käytettävissä epätavallisen maksu- tai Temu-tilin toiminnan vuoksi. Varojesi turvallisuuden takaamiseksi hyvitys voidaan suorittaa vain alkuperäiselle maksutavallesi. Ota yhteyttä pankkiisi tai Temun asiakaspalveluun, jos sinulla on kysyttävää."
(Pitäisi siis hakea hinnanoikaisu siten, että se maksettaisiin pankkitilille.)
Olen maksanut klarnalla ja laskut olen maksanut heti kun olen saanut tilaukseni. Maksutavassa ei pitäisi olla ongelmaa. Olen ostanut hyvin harkiten todella edullisia tuotteita ja satunnaisesti käyttänyt hyödyksi tuota hinnanoikaisua.
Mikähän on epätavallista? Osaako joku kertoa?
Vierailija kirjoitti:
Äppiö en laittaisi, mutta 3 tilausta tehty, samaa tavaraa kuin Suomessa myynnissä, tavarat tulleet tilauksen mukaisina. Hinta ratkaisee, miksi ostaa täältä kun saat 1/3 hintaan Temusta.
Samaa tavaraa mutta laatu on paskempaa ja ikinä ei tiedä mitä paketti sisältää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äppiö en laittaisi, mutta 3 tilausta tehty, samaa tavaraa kuin Suomessa myynnissä, tavarat tulleet tilauksen mukaisina. Hinta ratkaisee, miksi ostaa täältä kun saat 1/3 hintaan Temusta.
Samaa tavaraa mutta laatu on paskempaa ja ikinä ei tiedä mitä paketti sisältää.
Saattaa olla, että osa halvemmista tuotteista on kakkoslaatua, joka olisi muuten joutunut jätteeksi. Tämä ainakin itsellä tullut mieleen...
Itse en mitään sähkölaitteita temusta ostaisi.
Olen harkinnut laukun ostoa sieltä. Kovasti tulee mainosta että laita äppi. Mutta pitääkö se kuva paikkaansa että on juuri sellainen? Just mietin että menisinkö mieluummin laukkuliikkeseen, ihan kivijalkakauppaan hipelöimään laukkuja. Haluan tietää ja tuntea tuotteen ennenkuin ostan. Jotenkin tökkii verkkokaupat vieläkin. Olen kai vanhanaikainen.
Naurattaa vähän, kun mammat ostaa kiinakrääsää. Ennen nuoret osti feikkituotteita ja iäkkäät rouvat laatua, hyviä materiaaleja ja suomalaista käsityötä. Nykyään menee toisinpäin :D
Muutaman Teemun tunnen, ei niillä ole turpaa.
Tässä maailman tilanteessa pitäisi tuota Kiinalaista tavaran tuontia länteen miettä jokaisen, niin kauan kuin tukevat "suurta ja mahtavaa" sotatoimissa kaupan pitäisi vähentyä. Ja ennen kuin kukan ehtii sanoa ettei häntä liikuta, näyttää siltä tulee liikuttamaan vielä.
Vierailija kirjoitti:
Tässä maailman tilanteessa pitäisi tuota Kiinalaista tavaran tuontia länteen miettä jokaisen, niin kauan kuin tukevat "suurta ja mahtavaa" sotatoimissa kaupan pitäisi vähentyä. Ja ennen kuin kukan ehtii sanoa ettei häntä liikuta, näyttää siltä tulee liikuttamaan vielä.
Jos täällä on köyhiltä leikattu kaikki pois ja painostetaan vaan, luuletko että ihmiset voivat valita oikeasti? Jos ihmisillä olisi raha ostaa täällä, ehkei olisi ongelmaa. Lisäksi hinnat nousseet ja energialaskut. Netit.
Vierailija kirjoitti:
Olen harkinnut laukun ostoa sieltä. Kovasti tulee mainosta että laita äppi. Mutta pitääkö se kuva paikkaansa että on juuri sellainen? Just mietin että menisinkö mieluummin laukkuliikkeseen, ihan kivijalkakauppaan hipelöimään laukkuja. Haluan tietää ja tuntea tuotteen ennenkuin ostan. Jotenkin tökkii verkkokaupat vieläkin. Olen kai vanhanaikainen.
Itsellä melkein kaikki on vastanut kuvia ja tuotekuvauksia. Olen ostanut hartsimuotteja ja siihen liittyviä tarvikkeita sekä halvempia timattimaalauksia, joissa en havainnut merkittäviä puutteita. Ainoan tilaamani vaatekappaleen tuotekuva oli hienoinen pettymys, mutta kommentteja lukien tiesin mahdollisuudesta etukäteen.
Kannattaa lukea kommentteja ja tarkistaa mitat mitasta katsoen. Tuotteen koko saattaa usein olla yllätys, koska tuotekuvissa ne voivat olla väärässä mittakaavassa (esim. timanttimaalaus voi olla seinällä niin suuri, että sen perusteella huonekorkeus olisi vain reilun metrin luokkaa). Tuotekuvat kannattaa katsoa tarkkaan ja tuotekuvaus lukea pilkuntarkasti.
Kommenteista päätellen ostajat valittavat nahkatuotteiden hajua... joten kannattaa varautua pitkään tuuletukseen. Pienenä vinkkinä: Sanomalehtipaperi laukun sisällä auttaa poistamaan nahan hajua, koska kyllähän uusi nahka haisee, vaikka olisi suomesta ostettua laatua.
paljon olen tilannut ja tavara sitä mitä piti,se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa..sama tavaraa kuin suomessa esim prisma,tokmanni mutta vetävät välistä 80%
Pakko myöntää, että Temu on ollut pelastus kun meidät suomalaiset on muuten imetty ihan kuiviin sähkölaskuilla ym. muulla laskuttamisella ja verottamisella.
Sitä samaa kiinassa valmistettua tavaraa ne on kaikki muutkin mitä kaupoissa on myytävänä. Lähes kaikki merkkituotteetkin teetetään Kiinassa. Miks ei sitten osta suoraan sieltä ja paljon halvemmalla.
Valitettavasti tähän on tultu.
Kaikki mitä Temusta oon tilannut on olleet hyviä ja toimivia ja vastanneet mitä odotinkin. Klarna laskullakin voi tilata. Ei ole tullut päälle tullimaksuja.
temu on mu mielest iha Hyvä mut niiku siel tulee joskus vääriä tavaroita ja vaatteet menee helposti rikki Mu äiti sai väärät tuottee t sielt btw nii shein on varmaa parempi ko temu uskoisinn