Onko Raamatun kuvaama Jumala mielestäsi hyvä vai paha?
Kommentit (428)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jumalan "hyvyys" ei ole moraalista hyvyyttä vaan viisautta eli ymmärrystä. "Pahuus" on viisauden vastakohta eli ymmärtämättömyyttä.
Hyvän- ja pahantiedonpuu on ymmärretty ja ymmärtämätön tieto.
Synti on ihmisen ymmärtämättömyys eli ihminen ei ymmärrä tietoa (dataa). Ihminen häpeää ymmärtämättömyyttään ja on siksi luonut moraalin eli käyttäytymismallin, suojautuakseen ymmärtämättömyyden seurauksena syntyvältä häpeän tunteelta. Joka ei toimi ihmisen luoman käyttäytymismallin (moraalin) mukaisesti on "paha".
Jumalalla ei ole moraalia, koska Jumala on rakkaus. Rakkaudella ei ole moraalia. Joka väittää, että rakkaudella olisi moraali, ei tunne rakkautta. (1. Kor. 13:1,13) Rakkaus = Täydellinen eli pyhä ymmärrys.
Rakkautta on vain siellä, missä on ymmärrystä (viisautta). Moraali tuomitsee rakkaus ei.
Hyvää sanasalaattia vailla pienintäkään yhteyttä objektiiviseen todellisuuteen.
Ihminen ei voi olla koskaan objektiivinen, koska on "syntinen" eli ymmärtämätön. Ihminen ei havainnoi "todellisuutta" (ympäristöään) koskaan objektiivisesti vaan aina subjektiivisesti moraalin kautta.
Sitten kun tulet Jumalan valtakunnasta osalliseksi, saat Jumalan pojan täydellisen uskontiedon.
Mistä tiedät, että näin on?
Galatalaiskirje:
2:20 ja minä elän, en enää minä, vaan Kristus elää minussa; ja minkä nyt elän lihassa, sen minä elän Jumalan Pojan uskossa, hänen, joka on rakastanut minua ja antanut itsensä minun edestäni.
Raamattua kun lukee että mitä kaikkea jumala on tehnyt ja kun katsoo myös kaikkea pahaa mitä maailmassa on tapahtunut niin Jumala ei voi olla mitään muuta kuin sadistinen pahuus.
Vierailija kirjoitti:
Paha. Hyvin pitkävihainen. Eeva ja Aatami menee possuttamaan yhden omenan ja me nykyihmiset kärsimme yhä heidän takiaan koska Jumala ei osaa antaa anteeksi (vaikka Jeesus kuoli sen takia että saisimme synnyt anteeksi) vaan vauvatkin syntyy perisynnin kanssa.
Minä olen saannnut synnit anteeksi ja omistan kaikki hyvät lupaukset, niin se hyvä Jumala toimii.
Onko lapsi pelkästään hyvä?
Luuletteko että Jumalan taivaassa on pahuutta?
Paha ja sadisti. Jos määrää kaiken, miksi vaikka jo vauva voi joutua kärsimään syöpäkivuissa? Turha väittää, että johtuisi ihmisen valinnoista.
No, onneksi tällainen hahmo on mielikuvituksen tuote.
Paha. Käänsi selkänsä kun Junko Furuta kärsi.
Jos ette tiedä kyseistä tapausta ei kannata ottaa selvää, niin järkyttävä tapa kuolla.
Raamatun Jumala on julma, pikkumainen ja kostonhimoinen.
Juuri sellainen kuin vanhan testamentin kirjoittajat itse olivat.
Mikä on Jumalan ykkösvihollisen pahan syy?
Vierailija kirjoitti:
Mikä on Jumalan ykkösvihollisen pahan syy?
Ylpeys.
Jumalan CV:ssä lukee muun muassa seuravaa:
- Kiristys (tehkää kuten sanon, tai kidutan)
- Uhkailu ( kostan isien pahat teot seitsemänteen sukupolveen saakka jne.)
- Joukkomurha ( maailman hukutus)
- Sotaan ja tappamiseen pakottaminen ( Israelin sodat Raamatussa)
- Verellä ja tappamisella mässäily (vaatimus uhreista)
- Psykopatia ja äärimmäinen narsismi (ei siedä minkäänlaista kritiikkiä, vaatii ehdotonta rakkautta, vaikka itse kohtelee monia ihmisiä todella huonosti)
- Kostot ja niillä uhkailu
- Tulevaisuudessa aikoo kiduttaa ikuisuuden valtavaa määrää ihmisiä
Muutama ranskalainen, vetäköön jokainen omat johtopäätöksensä.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisen CV, pahan vallassa.
Yritätkö väittää, ettei lista pidä paikkaansa? Siinä tapauksessa et ole Raamattua lukenut, sillä siellä kerrotaan noiden lisäksi paljon muutakin.
Ymmärtävätkö ihmiset tahallaan Raamatun väärin vai ovatko ihmiset vain helvetin tyhmiä?
Vierailija kirjoitti:
Ymmärtävätkö ihmiset tahallaan Raamatun väärin vai ovatko ihmiset vain helvetin tyhmiä?
Koska ymmärrät sen oikein, niin tiivistätkö muutamaan lauseseen?
Vierailija kirjoitti:
Paha. Käänsi selkänsä kun Junko Furuta kärsi.
Jos ette tiedä kyseistä tapausta ei kannata ottaa selvää, niin järkyttävä tapa kuolla.
Miksi ne ei noudattanut Jumalan ihmisille antamia 10 ohjetta hyvään elämään?
Vierailija kirjoitti:
Jumala on Rakkaus, sekin paha jota meille tapahtuu tapahtuu meidän parhaaksemme. Emme vaan tapahtuvan meille. Mutta Jumala rakastaa jokaista, Hän on hyvä, pohjiaan myöten valoa ja rakkautta.
Esim kehitysvammaisena syntyminen?
Raamattu on kirjoitettu aikansa tarpeeseen ihmisten hallitsemiseksi ja yhteiskuntarauhaa turvaamaan. Sotilaille on tarvittu jokin motivaation lähde laittaa oma ainutkertainen elämä alttiiksi. Eihän kuolema taistelukentällä haittaa, jos palkintona on ikuinen paratiisi.
Ihmiset ovat tarvineet toivoa, joka on auttanut kestämään vaikeita aikoja. Yhteiskuntaa ylläpitäviä sääntöjä ei ole voitu valvoa kovin tehokkaasti, joten on keksitty Jumala, joka näkee kaiken eli maallisen rangaistuksen välttäminen ei auta, sillä ikuisuus on tuskaa jos sääntöjä rikotaan.
Vaikka Raamatussa on paljon ristiriitaisuuksia ja nykyisen tiedon mukaan valheellisia tapahtumia, on se kokonaisuutenaan ollut monessa suhteessa hyvin toimiva teos suhteutettuna sen alkuperäisiin tavoitteisiin.
Hyvä ja paha? Koston jumala, sanoiko teksti niin. Vaikka hyvyyteen pyrittiin. Mutta jossain korkeuksissa lienee hyvä. Ihmisten pitäisi löytää oma hyvyys ja valo, ei vain hokea sitä.
Paha. Hyvin pitkävihainen. Eeva ja Aatami menee possuttamaan yhden omenan ja me nykyihmiset kärsimme yhä heidän takiaan koska Jumala ei osaa antaa anteeksi (vaikka Jeesus kuoli sen takia että saisimme synnyt anteeksi) vaan vauvatkin syntyy perisynnin kanssa.