Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: Perussuomalaiset ovat hyvätuloisia duunareita, jotka kokevat, että heillä on paljon menettävänään

Vierailija
21.07.2023 |

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000009726807.html

Kantar Publicin Sakari Nurmelan mukaan puolueella on työväenluokkaan identifioituvia kannattajia jopa suhteellisesti enemmän kuin esimerkiksi työväenpuolueena profiloituneella Sdp:llä.

Perussuomalaisten kannatus työntekijöiden parissa on selvästi kovempi kuin millään muulla puolueella, Nurmela sanoo.

Puolueen äänestäjät ovat kuitenkin pääsääntöisesti hyvin toimeentulevia työntekijöitä, Juho Rahkonen toteaa. Tähän kansanosaan oikeistopopulistinen viesti uppoaa hänestä hyvin: äänestäjien oma, jokseenkin vauras elämäntapa on uhattuna ja siitä on syyttäminen esimerkiksi eliittiä, EU:ta tai maahanmuuttoa.

Perussuomalaiset äänestäjät kokevat, että heillä on paljon omaisuutta menetettävänään. Se on omiaan tuomaan oikeistolaista ajattelutapaa, Rahkonen sanoo.

Ja koska puolueen äänestäjät ovat hyvätuloisia duunareita, heitä eivät hetkauta myöskään esimerkiksi uuteen hallitusohjelmaan kirjatut leikkaukset sosiaaliturvaan. Ne eivät tule koskemaan heitä.

Samasta syystä perussuomalaisia äänestävät kannattavat niin löyhää verotusta, että heidän ajatuksensa menevät Rahkosen mukaan oikealta ohi kokoomuksestakin.

Kommentit (708)

Vierailija
421/708 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä hirveästi politiikasta ja yhteiskunnallisista asioista, tietokoneet ja ohjelmointi on enemmän minun juttuni. Olen äänestänyt aina persuja, koska miksipä ei?

Vierailija
422/708 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaa olla äänestäjäkunta muuttunut Soinin puolueesta.

Ei ole. Se demareitten ja vassareiden raivo ja valehtelu siitä, että persut olisivat työttömiä, kouluttamattomia jne ei ole koskaan pitänyt paikkaansa.  Punavihreä media ja tutkijat rakastivat sitä. Oli kiva haukkua ja kepittää kunnollisia ihmisiä, jotka nyt yksinkertaisesti olivat liian fiksuja uskomaan heidän valheensa.

Lopulta kun asiaa tutkittiin, oli hämmästys suuri. Paremmin koulutettuja ja osavampiahan ne persut olivat kuin sosialistipuoluiden aivopestyt kaunasta siinneet. 

Ei tuossa ole mitään uutta paitsi se, että nyt punavihreä media ja tutkijat yrittävät omia upeat persut halventamlla heitä demari-nimityksellä ja yrittämällä tehdä heistä muka äärioikeistolaisia.  Eivät ole kumpaakaan, vaan omin aivoin ajattelevia yksilöitä, jotka ovat vastuun itsestään ja Suomesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/708 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Persuilta ei edes yhtään ainutta liikkua / edes sanomaa niiden eteen jotka heidät sinne äänesti.

Omienhenkilökohtaiseten  sanomisten paikkomista ja muuta P...aa. ollu koko alku.

Minulle riittää se kunhan he vastustavat veronkorotuksia ja pyrkivät vähentämään verotusta.

Persut on ainoa puolue joka on edes asiasta puhunut joten siksi ääni niille.

Jos joku muu puolue edes puhuisi veronkevennyksistä niin voisin heitäkin äänestää mutta miksi eivät puhu?

Polttoainetta verotetaan liikaa joten sen verotusta pitää keventää reilusti.

Ei me kaikki olla niin hyvätuloisia että kannatamme korkeita veroja veronkorotuksia.

Vierailija
424/708 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua häiritsee tämä itsekkyys. Itsekin olen hyvätuloinen, mutta uskon kokonaisuuten olevan Suomelle hyväksi, että meillä on korkea sosiaaliturva ja tässä maassa asuvat ihmiset tulevat ihmisarvoisesti toimeen. Se ehkäisee rikollisuutta ja parantaa turvallisuutta.

Asialla on puolensa ja puolensa. Nykyinen itsekkyys on paljolti myös sitä, että yhä suurempi osa ihmisistä kokee, että heillä on pääosin oikeuksia, mutta ei velvollisuuksia yhteiskuntaa kohtaan. 

Kokonaisuus OLI näin ollen Suomelle hyväksi niin kauan, kun tulonsiirrossa maksajia oli huomattavasti enemmän mitä tulonsiirron saajia. Nykyään tilanne on aivan vinksahtanut. Elättejä on liikaa elättäjiin nähden. Mietitään nyt ihan esim. eläkejärjestelmää. Se luotiin 60 -luvulla, jolloin ajatus oli turvata vanhojen ja heikkojen elämä viimeisiksi vuosiksi. Nykyään biologinen vanhuus alkaa tutkitusti keskimäärin noin 80 -vuotiaana. Näin ollen 65 - 80 -vuotiaat viettävät "toista nuoruutta", eli yhteiskunta maksaa eläkettä periaatteessa työkykyisille ihmisille. Tämä siis keskimäärin. Nykyään tulonsiirtoja ei saa enää vain "aidosti" sairaat ja heikot. Saajapuolella on aivan liikaa periaatteessa terveitä työkykyisiä ihmisiä, koska heillä on lainmukaisia oikeuksia, mutta ei velvollisuuksia. Meillä on siis puhtaasti matemaattinen ongelma, saajia alkaa olla liian paljon maksajiin nähden. Ja näin ollen eletään velaksi. 

Ja osaa keskiluokkaa on alkanut yksinkertaisesti "ketuttaa" maksaa omasta pussista sekä tulonsiirrot muille että oman perheen yksityiset lääkäri-, hammaslääkäri-, tukiopetus-, jne. kulut, kun yhteiskunnalla ei ole enää varaa hoitaa kyseisiä asioita kunnolla.

Hankala sanoa, että kuka tällöin on itsekäs. Mielestäni kummassakin ryhmässä, sekä tulonsiirron maksajissa että saajissa, alkaa olla niitä itsekkäitä koko ajan enemmän ja enemmän.

Mutta silti niiltä heikoimmassa asemassa olevilta vaaditaan kuitenkin aina lisää. Miksei niiltä, joilla sitä rahaa on yli omien tarpeiden, vaadita mitään?

Voi kuule, kyllä meiltä vaaditaan. Nimittäin rahaa. 

Henkilökohtaisesti olen törmännyt kuluneen vuoden aikana useamman kerran esim. siihen, että minua on julkisen terveydenhuollon henkilökunta kehottanut menemään mm. yksityiselle lääkärille tai hammaslääkärille. Näin olisinkin tehnyt vielä kymmenen vuotta sitten. Nyt minulla, keskiluokkaisella, ei yksinkertaisesti ole enää varaa, koska joudun maksamaan esim. lasteni oikomishoidot + tukiopetukset, jne. omasta pussistani. Näin ollen itse yritän päästä julkiselle hoitoon. 

Joku yllä mainitsi, että kasarilla keskiluokalla oli vähemmän käytettävissä rahaa. Näin varmaan osassa perheissä oli. Itse kuitenkin muistan, että omat keskiluokkaiset vanhempani kävivät aina mm. yksityisellä hammaslääkärillä, jne.. Heillä oli rahaa siihen, koska yhteiskunta hoiti meidän lasten oikomishoidot, tukiopetukset + muut. Minulla, tämän päivän keskiluokkaisella vanhemmalla, tilanne on nykyään sitten toisinpäin. 

Kuule. Minä sairastuin varsin nuorena vakavasti ja kituutan pienimmällä työkyvyttömyyseläkkeellä ja minuakin vaaditaan aina menemään yksityiselle, vaikka hyvin tietävät tulotasoni. Näin oli myös jo kauan sitten.

Niin ja tätä se tulee olemaan, kun oikeistohallitus haluaa yksityistää kaiken. Veroihin ei haluta laittaa rahaa, mutta halutaan sairastuessa maksaa tuhansia yksityisistä palveluista, kun julkiset ajetaan väkisin reutperälle. Oi niitä aikoja, kun pystyi luottamaan siihen, että jokainen suomalainen saa hoitoa (tai vaikka kirjeet perille postissa). Niitä aikoja, kun pystyi arvostamaan tätä maata. Nyt olemee menossa jotain itäblokkia kohti.

Eli mikä siis muuttuu entiseen menoon nähden?

Vierailija
425/708 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tunne yhtään hyvätuloista persua. kaikki keski-ikäisiä alkoholisteja jotka elää minimi päivärahalla ja ruokakassin avulla.

Ai jaa, mä taas tunnen persuja äänestäneitä maistereita, dippainssejä, asianajajia, tohtoreita jne. Kukaan heistä ei ole juoppo. Sulla on surkeat kaverit. Vai ootko itsekin joku juoppo?

Vierailija
426/708 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaa kokoomuksessa ja persuissa olla suurin työllisyysaste? Toki on persuissa myös niitä työttömiä juoppoja mutta joka puolueessa on niitä samaisia hahmoja.

Työväestö äänestää persuja ja kokoomusta. <- nämä ihmiset pitävät suomea pystyssä koska nämä käyvät töissä ja luovat työpaikkoja.

Tukien varassa olevat ihmiset äänestää demareita,vihreitä,vasemmistoliittoa ja keskustaa(maataloustuet). <- nämä ihmiset ovat lähinnä vain rasitteena suomen valtiolla koska ne vain nostelee tukia.

Joitakin vuosia sitten Vihreiden kannattajilla oli suurin työllisyysaste. https://www.talouselama.fi/uutiset/kanava-vihreiden-kannattajissa-enite… Vihreillä on myös ollut koulutetuin kannattajakunta jos katsotaan kenellä on eniten yliopistotutkinnon suorittaneita.

Perusssuomalaiset ovat aina olleet hännillä kun katsotaan kannattajakunnan koulutusta tai työllisyyttä.

Vierailija
427/708 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain näin tänä vuonna tutkimuksen jonka mukaan yrittäjien keskuudessa PS on toiseksi suosituin puolue heti kokoomuksen jälkeen. Pitänee hyvin paikkansa. Suurituloiset ja korkeasti koulutetut yrittäjät varmaankin äänestää kokomusta. Itse olen nippanappa keskituloinen, ammatillisesti kouluttautunut yrittäjämies Uudeltamaalta ja äänestänyt lähes aina kokoomusta, mutta voisin hyvin äänestää myös persuja. Loputon rasisimista öyhöttäminen ei itseäni niin kiinnosta, mutta ainakin talousoikeistoilaisuus sekä se, että joka ikiseen muotivirtaukseen ei tempauduta mukaan, vaan pidetään ne asiat ennallaan, joiden muuttaminen ei ole välttämätöntä eikä hyödyllistä. Maailma muuttuu muutenkin liian lujaa vauhtia. Noin muuten tuntuu että persujen äänestäjät on aika kirjavaa porukkaa, paljon kirjavampaa kuin muiden puolueiden. Sama taitaa päteä puolueen kansanedustajiin. 

Vierailija
428/708 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömillä on mahdollisuus päästä töihin, kun vakituisia irtisanotaan.

Irtisanomissuojaa heikennetään.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/39aa29b3-e460-4a1b-92cd-56f6a2d91…

Vierailija
429/708 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äänestin itse persuja lähinnä siksi koska lupasivat halvempaa bensaa ja vastustavat ylimitoitettuja ilmastotoimia. Mikä puolue olisi ollut parempi vaihtoehto minulle ja miksi.

Menit niin sanotusti halpaan.

Vierailija
430/708 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä hirveästi politiikasta ja yhteiskunnallisista asioista, tietokoneet ja ohjelmointi on enemmän minun juttuni. Olen äänestänyt aina persuja, koska miksipä ei?

Niinpä. Ymmärrän kyllä taloudesta.

Vierailija
431/708 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokpersu kirjoitti:

Jossain näin tänä vuonna tutkimuksen jonka mukaan yrittäjien keskuudessa PS on toiseksi suosituin puolue heti kokoomuksen jälkeen. Pitänee hyvin paikkansa. Suurituloiset ja korkeasti koulutetut yrittäjät varmaankin äänestää kokomusta. Itse olen nippanappa keskituloinen, ammatillisesti kouluttautunut yrittäjämies Uudeltamaalta ja äänestänyt lähes aina kokoomusta, mutta voisin hyvin äänestää myös persuja. Loputon rasisimista öyhöttäminen ei itseäni niin kiinnosta, mutta ainakin talousoikeistoilaisuus sekä se, että joka ikiseen muotivirtaukseen ei tempauduta mukaan, vaan pidetään ne asiat ennallaan, joiden muuttaminen ei ole välttämätöntä eikä hyödyllistä. Maailma muuttuu muutenkin liian lujaa vauhtia. Noin muuten tuntuu että persujen äänestäjät on aika kirjavaa porukkaa, paljon kirjavampaa kuin muiden puolueiden. Sama taitaa päteä puolueen kansanedustajiin. 

Kaikki tolkun ihmisiä. Ja valkoisia, ei kirjavia.

Vierailija
432/708 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Demareita äänestää lähinnä eläkeläiset ja neuvostoliiton kannattajat jotka toivovat että suomalaiset verotetaan hengiltä.

Vasemmistoa äänestää venäjänmieliset ja elämäntapatyöttömät eli ihmiset jotka eivät ikinä ole töitä tehny.

Vihreitä äänestää lähinnä työttömät kaupunkilaiset jotka vihaa suomea ja suomalaisia.

Persussuomalaisia äänestää alkoholistit ja työttömät jotka haikailee talvisotaa jotta pääsee hyökkäämää venäjälle.

Kokoomusta äänestä yritysjohtajat jotka riistää muilta aina vaan enemmän oma napa ensin.

Rkp äänestää rantaruotsalaiset jotka on ylimielisiä vatipäitä, viiniä litkii pikkurilli pystyssä

Keskustaa äänestää ihmiset jotka viljelee maata mutta ne elää maataloustuilla.

Kd ääneestää ihmiset jotka on raamatun aivopesemiä.

Liike nyt saa äänensä vain harkimoilta.

-suomi nousuun-

Hupaisaa. Mutta pieniä tarkennuksia

-demarit eivät erityisesti ihailleet N-liittoa, hauskinta minusta on se, että kaikista Suomen puolueista juuri SDP oli toiseksi kriittisin N-liittoa kohtaan (Ehrnrootin pieni porukka oli kriittisin) ja sai ja otti tukea USA:sta, tyhmempi tietysti luulisi että sen kriittisen puolueen olisi pitänyt kaiken logiikan mukaan olla Kokoomus, tuo ´oikeistolainen kyky-puolue´ hih, mutta ei, se oli SDP, jota nykyään äänestää lähinnä vauraat eläkeläiset, juuri ne, joiden asiat SDP hoisi hyvin niin kuin lupasikin

-Venäjä-myönteisin taisi ja taitaa kuitenkin olla persut, ei Vasemmisto, harvemmin kommunistit ryöstökapitalismia ihailee

-alkoholistit ja työttömät (joita yritetään kaupitella milloin minkin puolueen kannattajiksi) taitavat kaikkein eniten kannattaa Nukkuvien (tai jos niin haluatte Sammuneiden) Puoluetta, persuja näistä varmasti harvat äänestää

-kokoomusta äänestää eniten wanna-be-porvarit

Muissa luonnehdinnoissa ei ollut korjattavaa.

Sdp ja vasemmistoliitto on suomessa ne venäjämielisimmät puolueet, nehän on saanneet oppinsa neuvostoliitosta ja ajavat samanlaista politiikkaa mitä venäjällä on.

Oikeistopuolueet on kaikkein etäisimmät venäjään nähden eli kok ja ps.

Olet täysin väärässä, ennen sotaa tehtyjen puolueettomien tutkimusten mukaan Venäjä-vastaisin puolue on ollut Vihreät ja Vasemmistoliitto on tullut kakkosena. Siellä toisessa päässä on ylhäisessä yksinäisyydessään ollut PS, tosin Liike Nytin seurana. SDP ja Kokoomus ovat siellä puolivälissä.

Vasemmistoliittoa olet täysin väärässä.

Väärin meni. Tuossa oli äsken kolme linkkiä asiasta. Oliko sinulla muuta kuin oma mielipide takana?

On! Vasemmistoliiton äänestäjäkunnassa on mukana suuri joukko venäläismielisiä. Se, että heitä on myös persuissa, ei poista sitä, että venäläismielisyyttä esiintyy vahvasti vasemmistoliitossa.

Siellä Pietarissa varmaan haluttaisiin nähdä noin, mutta Vasemmistoliitto on kyllä profiloitunut hyvin kauaksi Venäjän kannatuksesta, toisin kuin Pjutinia ihannoivat Persut.

Vierailija
433/708 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taitaa kokoomuksessa ja persuissa olla suurin työllisyysaste? Toki on persuissa myös niitä työttömiä juoppoja mutta joka puolueessa on niitä samaisia hahmoja.

Työväestö äänestää persuja ja kokoomusta. <- nämä ihmiset pitävät suomea pystyssä koska nämä käyvät töissä ja luovat työpaikkoja.

Tukien varassa olevat ihmiset äänestää demareita,vihreitä,vasemmistoliittoa ja keskustaa(maataloustuet). <- nämä ihmiset ovat lähinnä vain rasitteena suomen valtiolla koska ne vain nostelee tukia.

Joitakin vuosia sitten Vihreiden kannattajilla oli suurin työllisyysaste. https://www.talouselama.fi/uutiset/kanava-vihreiden-kannattajissa-enite… Vihreillä on myös ollut koulutetuin kannattajakunta jos katsotaan kenellä on eniten yliopistotutkinnon suorittaneita.

Perusssuomalaiset ovat aina olleet hännillä kun katsotaan kannattajakunnan koulutusta tai työllisyyttä.

Kuka vihreiden palkan maksaa ja kuka maksaa heidän koulutuksen? Kuka maksaa vihreiden ajamat ilmastotoimet?

Miksi vihreät lentää lentokoneella ulkomaille mutta sitten se polttomoottoriautoilu on paha asia jos joku erehtyy töihin sillä menemään?

Vierailija
434/708 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömillä on mahdollisuus päästä töihin, kun vakituisia irtisanotaan.

Irtisanomissuojaa heikennetään.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/39aa29b3-e460-4a1b-92cd-56f6a2d91…

Osalle on kertynyt lisiä ja lomia ja voidaan vaihtaa heidät pienempi palkkaisiin uusiin työntekijöihin erityisesti valtiolla ja kaupungin yksiköissä.

Vierailija
435/708 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äänestin persuja koska käyn töissä, en saa mitään tukia ja minulla on henkilöauto.

Jos olisin eläkeläinen tai työtön niin äänestäisin sdp.

Jos olisin työtön tai tukien varassa elävä niin äänestäisin vasemmistoliittoa.

Jos olisin tukien varassa elävä ja asuisin kaupungissa niin äänestäisin vihreitä.

Jos olisin maanviljelijä niin äänestäisin keskustaa

Jos olisin yrittäjä tai tienaisin enemmän kuin keskituloisit niin äänestäisin kokoomusta

Persut nyt vaan ajaa minun asioita joten siksi heitä kannatan.

Persut ei tahdo oikein ajaa kenenkään asiaa. Suurin fokus on ankeuttaa ulkomaalaisten asemaa sekä vastustaa lähes kaikkea yhteiskunnallista muutosta ja ajatuksia. En ole vielä keksinyt kenen asiaa tällä ajetaan.

Uskon kyllä että se on kaltaisellesi globalistille vaikeaa tajuta. Annan pienen vinkin, ryhmä jonka etua persut ajaa alkaa s:llä, toinen kirjain on u ja kolmas o. Joko soittelee kelloja, vai tarviiko antaa lisävinkkejä?

Vierailija
436/708 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä, miten moni tuntee persuja, jotka ovat täysin alkoholisoituneita ja syrjäytyneitä. Miten tuo on mahdollista, ellei itse ole syrjäytynyt alkkis? En itse tunne ensimmäistäkään syrjäytynyttä tai alkoholistia.

Vierailija
437/708 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnistan itseni. PS on ainoa puolue joka ajaa minun asiaani ja on kiinnostunut ns. tavallisen ihmisen pärjäämisestä.

Muille puolueille olen pelkkää saastaa, syyllinen kaikkeen pahaan ja osani on olla pelkkä maksumies, joka kustantaa sossupummien ja eliitin juhlat. En halua sellaisia äänestää.

T. PSää äänestävä tehdas tyä ukko

Vierailija
438/708 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häpeän, että meillä on Suomessa tällainen haittapuolue kuin persut. Se on vahingoksi Suomelle. Purra pois hallituksesta.

Vierailija
439/708 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äänestin persuja koska käyn töissä, en saa mitään tukia ja minulla on henkilöauto.

Jos olisin eläkeläinen tai työtön niin äänestäisin sdp.

Jos olisin työtön tai tukien varassa elävä niin äänestäisin vasemmistoliittoa.

Jos olisin tukien varassa elävä ja asuisin kaupungissa niin äänestäisin vihreitä.

Jos olisin maanviljelijä niin äänestäisin keskustaa

Jos olisin yrittäjä tai tienaisin enemmän kuin keskituloisit niin äänestäisin kokoomusta

Persut nyt vaan ajaa minun asioita joten siksi heitä kannatan.

Persut ei tahdo oikein ajaa kenenkään asiaa. Suurin fokus on ankeuttaa ulkomaalaisten asemaa sekä vastustaa lähes kaikkea yhteiskunnallista muutosta ja ajatuksia. En ole vielä keksinyt kenen asiaa tällä ajetaan.

Persut on minulle se puolue joka ei aja asemaani pahemmin mutta persut on ainoa puolue joka ei pyri heikentämään asemaani.

Vastustan kaikkia veronkorotuksia, en halua että ihmisiä tulee elämään minun rahoillani suomeen ja meidän verotaakkaa tulisi keventää.

Minä olen vain siksi persujen äänestäjä koska se on vähiten surkea puolue minulle.

Se puolue joka lupailee tuntuvia verokevennyksiä ja vastustaa kaikkia veronkorotuksia on puolue jota äänestän.

Jos olisin tukien varassa elävä tai saisin valtiolta tukia niin ehkä sitten äänestäisin toisin.

Autoilu on oikeasti suomessa liian kallista ja se syö työnteon kannattavuutta koska monet tarvitsee autoa työnsä takia.

En tiedä mitä olet ennen äänestänyt, mutta jos nyt yhtään olet seurannut persujen aikaansaannoksia, niin se puoluehan on tunnettu tyhjistä lupauksistaan ja takinkäännöistä. Eihän ne ole saaneet aikaan juuri mitään mitä ovat luvanneet, koska puolue on täynnä politiikasta ja yhteiskunnan toimivuudesta mitään tajuamattomia tumpeloita. Äänestät siis jotain naapurin Jormaa, kun vaan lupaa jotain. Tuntuu, että perussuomalaisia leimaa usko vahvaan johtajaan, eli toivotaan, että joku vain laittaa asiat kuntoon, vailla mitään omaa vastuuta mistään. Vähän niinkuin uskovaisilla on jäänyt tarve uskoa johonkin isompaan joka huolehtii kaikesta, kun pelottaa elää aikuiselämää ilman äitiä ja iskää. Kunhan jotain luvataan, niin se riittää, mitään näyttöä tai järjenhäivää ei ilmeisesti tarvita.

Sanon sulle vielä kerran kun et näytä ymmärtävän. Persut on minulle se vähiten haitallinen puolue joten siksi äänestän persuja.

Miksi äänestäisin muuta puoluetta kun muut puolueet vain korottaa veroja eikä edes puhu tuntuvista verokevennyksistä?

Miksi äänestäisin siis puoluetta joka haluaa heikentää asemaani?

Minua eniten risoo suomessa se että maksan hitosti veroja mutta mitään tämä yhteiskunta ei anna minulle. En ole koskaan saannut tältä yhteiskunnalta rahaa tililleni.

Jos vaikka sdp lupaisi että verotus kevenee 10% tai se lupaisi minulle jonkun tukirahan mitä saan tililleni niin sitten voisin vaikka äänestää sdp.

Meinaat että persut laittaa sulle rahaa tilille? Millä luulet että ne uudet moottoritiet maksetaan, ne mitkä hyväkuntoisina vähentävät bensankulutustasi? Entä millä maksetaan terveyspalvelut? Tai laadukas koulutus meidän lapsillemme? Mielestäni hyvinvointivaltion kulmakiviä on verotukseen perustuva hyvinvointi. Mutta mitäpä siitä, kun hyvätuloiset tarvitsevat vain lisää, että voi tuhlata vain lisää.

Voithan aina opiskella uuden ammatin, jossa veroprosentti on toisenlainen. Kaikki työssäkäyvät maksavat veroja, ja tietävät että palkka tulee tilille nettona, ja nettona siihen tulee jo etukäteenkin suhtautua.

Just toi. Teidän vassareiden mielestä kaikki omaisuus pitää verottaa ihmisiltä pois ja jakaa se "köyhille" ulkomaille ja poliittiselle eliitille. Ei muuta kuin veroja verojen perään. Tähän minäkin olen lopen kyllästynyt 

Omaisuusveroa ei juuri ole ja palkkaverokin on pohjoismaista tasoa. Minulla 42%. Ei todellakaan kaikkea viedä, pikemminkin kohtuullisesti ja tarpeeseen.

Tiesitkö muuten että ennenkuin palkasi näkyy tilinauhassa niin työnantaja on jo maksanut siitä 20% verottajalle. Todellinen veroprosenttisi on 60% luokkaa. Nämä "työnantajan" maksamat verot ovat todellisuudessa sinun maksamiasi, koska se vero loppuu samalla sekunnilla kun sinä lopetat työnteon, ja alkaa taas uudestaan kun heilautat lapioa.

Vierailija
440/708 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tuntemat persujen kannattajat on juuri tuollaisia. Kovatuloisia duunareita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan neljä