HS: Perussuomalaiset ovat hyvätuloisia duunareita, jotka kokevat, että heillä on paljon menettävänään
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000009726807.html
Kantar Publicin Sakari Nurmelan mukaan puolueella on työväenluokkaan identifioituvia kannattajia jopa suhteellisesti enemmän kuin esimerkiksi työväenpuolueena profiloituneella Sdp:llä.
Perussuomalaisten kannatus työntekijöiden parissa on selvästi kovempi kuin millään muulla puolueella, Nurmela sanoo.
Puolueen äänestäjät ovat kuitenkin pääsääntöisesti hyvin toimeentulevia työntekijöitä, Juho Rahkonen toteaa. Tähän kansanosaan oikeistopopulistinen viesti uppoaa hänestä hyvin: äänestäjien oma, jokseenkin vauras elämäntapa on uhattuna ja siitä on syyttäminen esimerkiksi eliittiä, EU:ta tai maahanmuuttoa.
Perussuomalaiset äänestäjät kokevat, että heillä on paljon omaisuutta menetettävänään. Se on omiaan tuomaan oikeistolaista ajattelutapaa, Rahkonen sanoo.
Ja koska puolueen äänestäjät ovat hyvätuloisia duunareita, heitä eivät hetkauta myöskään esimerkiksi uuteen hallitusohjelmaan kirjatut leikkaukset sosiaaliturvaan. Ne eivät tule koskemaan heitä.
Samasta syystä perussuomalaisia äänestävät kannattavat niin löyhää verotusta, että heidän ajatuksensa menevät Rahkosen mukaan oikealta ohi kokoomuksestakin.
Kommentit (708)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äänestin persuja koska käyn töissä, en saa mitään tukia ja minulla on henkilöauto.
Jos olisin eläkeläinen tai työtön niin äänestäisin sdp.
Jos olisin työtön tai tukien varassa elävä niin äänestäisin vasemmistoliittoa.
Jos olisin tukien varassa elävä ja asuisin kaupungissa niin äänestäisin vihreitä.
Jos olisin maanviljelijä niin äänestäisin keskustaa
Jos olisin yrittäjä tai tienaisin enemmän kuin keskituloisit niin äänestäisin kokoomusta
Persut nyt vaan ajaa minun asioita joten siksi heitä kannatan.Persut ei tahdo oikein ajaa kenenkään asiaa. Suurin fokus on ankeuttaa ulkomaalaisten asemaa sekä vastustaa lähes kaikkea yhteiskunnallista muutosta ja ajatuksia. En ole vielä keksinyt kenen asiaa tällä ajetaan.
Uskon kyllä että se on kaltaisellesi globalistille vaikeaa tajuta. Annan pienen vinkin, ryhmä jonka etua persut ajaa alkaa s:llä, toinen kirjain on u ja kolmas o. Joko soittelee kelloja, vai tarviiko antaa lisävinkkejä?
Suojatyöläiset. Eipä yllätä.
Vierailija kirjoitti:
En usko, että ainakaan koulutettuja olisivat, vaan tosiaan duunareita.
Tietämys politiikasta ja kaikesta muustakin on niin heikkoa, että naurattaa.Niiden mielestä esim. kaikki luonnonsuojelua koskevat päätökset ovat Suomen etua vastaan, silloinkin kun niistä olisi Suomelle hyötyä.
Eli ne on näitä Hakkaraisia, jotka eivät tiedä mistä puhuvat.
Hyvin on uponnut hesarin ja ylen propaganda sinuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äänestin persuja koska käyn töissä, en saa mitään tukia ja minulla on henkilöauto.
Jos olisin tukien varassa elävä ja asuisin kaupungissa niin äänestäisin vihreitä.
Jos olisin yrittäjä tai tienaisin enemmän kuin keskituloisit niin äänestäisin kokoomusta
Persut nyt vaan ajaa minun asioita joten siksi heitä kannatan.Persut ei tahdo oikein ajaa kenenkään asiaa. Suurin fokus on ankeuttaa ulkomaalaisten asemaa sekä vastustaa lähes kaikkea yhteiskunnallista muutosta ja ajatuksia. En ole vielä keksinyt kenen asiaa tällä ajetaan.
Persut on minulle se puolue joka ei aja asemaani pahemmin mutta persut on ainoa puolue joka ei pyri heikentämään asemaani.
Vastustan kaikkia veronkorotuksia, en halua että ihmisiä tulee elämään minun rahoillani suomeen ja meidän verotaakkaa tulisi keventää.
Minä olen vain siksi persujen äänestäjä koska se on vähiten surkea puolue minulle.
Se puolue joka lupailee tuntuvia verokevennyksiä ja vastustaa kaikkia veronkorotuksia on puolue jota äänestän.
Jos olisin tukien varassa elävä tai saisin valtiolta tukia niin ehkä sitten äänestäisin toisin.
Autoilu on oikeasti suomessa liian kallista ja se syö työnteon kannattavuutta koska monet tarvitsee autoa työnsä takia.En tiedä mitä olet ennen äänestänyt, mutta jos nyt yhtään olet seurannut persujen aikaansaannoksia, niin se puoluehan on tunnettu tyhjistä lupauksistaan ja takinkäännöistä. Eihän ne ole saaneet aikaan juuri mitään mitä ovat luvanneet, koska puolue on täynnä politiikasta ja yhteiskunnan toimivuudesta mitään tajuamattomia tumpeloita. Äänestät siis jotain naapurin Jormaa, kun vaan lupaa jotain. Tuntuu, että perussuomalaisia leimaa usko vahvaan johtajaan, eli toivotaan, että joku vain laittaa asiat kuntoon, vailla mitään omaa vastuuta mistään. Vähän niinkuin uskovaisilla on jäänyt tarve uskoa johonkin isompaan joka huolehtii kaikesta, kun pelottaa elää aikuiselämää ilman äitiä ja iskää. Kunhan jotain luvataan, niin se riittää, mitään näyttöä tai järjenhäivää ei ilmeisesti tarvita.
Sanon sulle vielä kerran kun et näytä ymmärtävän. Persut on minulle se vähiten haitallinen puolue joten siksi äänestän persuja.
Miksi äänestäisin muuta puoluetta kun muut puolueet vain korottaa veroja eikä edes puhu tuntuvista verokevennyksistä?
Miksi äänestäisin siis puoluetta joka haluaa heikentää asemaani?
Minua eniten risoo suomessa se että maksan hitosti veroja mutta mitään tämä yhteiskunta ei anna minulle. En ole koskaan saannut tältä yhteiskunnalta rahaa tililleni.
Jos vaikka sdp lupaisi että verotus kevenee 10% tai se lupaisi minulle jonkun tukirahan mitä saan tililleni niin sitten voisin vaikka äänestää sdp.Meinaat että persut laittaa sulle rahaa tilille? Millä luulet että ne uudet moottoritiet maksetaan, ne mitkä hyväkuntoisina vähentävät bensankulutustasi? Entä millä maksetaan terveyspalvelut? Tai laadukas koulutus meidän lapsillemme? Mielestäni hyvinvointivaltion kulmakiviä on verotukseen perustuva hyvinvointi. Mutta mitäpä siitä, kun hyvätuloiset tarvitsevat vain lisää, että voi tuhlata vain lisää.
Voithan aina opiskella uuden ammatin, jossa veroprosentti on toisenlainen. Kaikki työssäkäyvät maksavat veroja, ja tietävät että palkka tulee tilille nettona, ja nettona siihen tulee jo etukäteenkin suhtautua.
Just toi. Teidän vassareiden mielestä kaikki omaisuus pitää verottaa ihmisiltä pois ja jakaa se "köyhille" ulkomaille ja poliittiselle eliitille. Ei muuta kuin veroja verojen perään. Tähän minäkin olen lopen kyllästynyt
Omaisuusveroa ei juuri ole ja palkkaverokin on pohjoismaista tasoa. Minulla 42%. Ei todellakaan kaikkea viedä, pikemminkin kohtuullisesti ja tarpeeseen.
Tiesitkö muuten että ennenkuin palkasi näkyy tilinauhassa niin työnantaja on jo maksanut siitä 20% verottajalle. Todellinen veroprosenttisi on 60% luokkaa. Nämä "työnantajan" maksamat verot ovat todellisuudessa sinun maksamiasi, koska se vero loppuu samalla sekunnilla kun sinä lopetat työnteon, ja alkaa taas uudestaan kun heilautat lapioa.
"Eläkemaksut palkasta menevät nyt eläkkeellä oleville."
https://www.is.fi/taloussanomat/oma-raha/art-2000005325719.html
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saisiko samanlaisen analyysin siitä, että miksi niin moni äänestää kokoomusta?
Hyvätuloisten duunarien ääni menee siis persuille.
Jäljelle jää huonotuloiset duunarit, työelämän ulkopuoliset ja ilmeisesti akateemiset tulotasosta riippumatta. Näistäkö kokoomus saa äänensä ja miksi?
Akateemiset, yrittäjät ja johtavassa asemassa olevat.
Onko näitä 20% väestöstä? Akateemisten äänethän menevät sinne tänne; osa myös perussuomalaisille. Miksi keskituloinen tai pienituloinen akateeminen äänestää kokoomusta?
Koska hän on äärimmäisen huolissaan valtion velkaantumisesta?
Vierailija kirjoitti:
Jokainen joka välittää lapsista ja heidän tulee tulevaisuudestaan äänestää persuja. Vai kuinka suuri velkataakka tänä vuonna syntyneille lapsille viitsitään varata?
Pienempi kuin Espanjassa syntyneille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnistan itseni. PS on ainoa puolue joka ajaa minun asiaani ja on kiinnostunut ns. tavallisen ihmisen pärjäämisestä.
Muille puolueille olen pelkkää saastaa, syyllinen kaikkeen pahaan ja osani on olla pelkkä maksumies, joka kustantaa sossupummien ja eliitin juhlat. En halua sellaisia äänestää.T. PSää äänestävä tehdas tyä ukko
Hyvin sanottu. Muut puolueet ei tajua sitä että verotus on asia mikä heikentää lähes kaikkien asemaa ja ihminen kuka käy töissä eikä saa mitään tukia niin sitä eniten risoo korkeiden verojen maksu.
M33
Sosiaaliturvamenoista 40% eli 32,7 miljardia menee eläkeläisiin.
https://thl.fi/fi/tilastot-ja-data/tilastot-aiheittain/sosiaali-ja-terv…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tunne yhtään hyvätuloista persua. kaikki keski-ikäisiä alkoholisteja jotka elää minimi päivärahalla ja ruokakassin avulla.
Ne jotka ovat töissä ovat siivoojia, lähäreitä ja bussikuskeja. Siis lähes kouluttamattomia. Hyväpalkkaista persua en tunne yhtäkään.
Paitsi mm Purran, joka loisii ja ottaa sen hyvän palkkion veronmaksajien pussista.Miksi ne äänestävät persuja? Onko persut ainoa puolue joka ajaa heidän pienituloisten asioita?
Hyvätuloiset äänestää sitten vihreitä,vasemmistoa ja sdp kun ne ajavat hyvätuloisten asioita?
Vai oletko sinä niin suvaitsevainen ja hyväsydäminen ihminen että pidät heitä tyhminä ja alempiarvoisempina ihmisinä ketkä äänestää persuja?Ehkä he ovat sellaisia jotka ovat enemmän alttiita Purran propagandalle.
Mielenkiinnosta kysyn, miten persut ajavat pienituloisten asioita? Kertokaa nyt yksikin konkreettinen esimerkki miksi pienituloisen kannattaisi äänestää persuja?Verotuksen keventäminen, polttoaineen hinnan alentaminen, kehitysavun vähentäminen, ilmastotalkoisiin malttia,verorahoja ei kärrätä ulkomaille vaan ne kohdennetaan suomalaisten hyvinvointiin... Siinä nyt muutama.
Kiristykset lastensuojelusta tulee tulevaisuudessa maksamaan maltaita yhteiskunnalle ja aiheuttavat paljon kärsimystä . Että semmoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tunne yhtään hyvätuloista persua. kaikki keski-ikäisiä alkoholisteja jotka elää minimi päivärahalla ja ruokakassin avulla.
Ne jotka ovat töissä ovat siivoojia, lähäreitä ja bussikuskeja. Siis lähes kouluttamattomia. Hyväpalkkaista persua en tunne yhtäkään.
Paitsi mm Purran, joka loisii ja ottaa sen hyvän palkkion veronmaksajien pussista.Miksi ne äänestävät persuja? Onko persut ainoa puolue joka ajaa heidän pienituloisten asioita?
Hyvätuloiset äänestää sitten vihreitä,vasemmistoa ja sdp kun ne ajavat hyvätuloisten asioita?
Vai oletko sinä niin suvaitsevainen ja hyväsydäminen ihminen että pidät heitä tyhminä ja alempiarvoisempina ihmisinä ketkä äänestää persuja?Ehkä he ovat sellaisia jotka ovat enemmän alttiita Purran propagandalle.
Mielenkiinnosta kysyn, miten persut ajavat pienituloisten asioita? Kertokaa nyt yksikin konkreettinen esimerkki miksi pienituloisen kannattaisi äänestää persuja?Minäkin haluan tietää miten persut ajavat pienituloisten tai duunareiden asiaa tässä Orpon hallituksessa?
Tuolla aiemmin joku jo vastasi tähän aika kattavasti.
Elikkä selaile taaksepäin.
En saanut vastausta miten persut hallituksessa ajavat pienituloisten asiaa. Orpon hallituksen leikkaukset tekevät yksinhuoltajan kukkaroon 611 euron kuukausittaisen loven, jota tosin paikkaisi muutaman kympin verran aleneva verotus. Sovitellusta päivärahasta poistuvat lapsikorotukset ja suojaosa sekä asumistuen muutokset.
Hallitus linjaa arvonlisäveron kiristämisestä 10 prosentista 14 prosenttiin. Korotus kallistaisi muun muassa lääkkeitä, liikuntapalveluita, kulttuuria (kuten elokuvalippuja), joukkoliikennettä ja majoituspalveluita.
Pumppuhinnat eivät hallituksen toimien myötä selvästi laske vaan pahimmillaan nousevat.
Hallituksen ohjelma on kompromissi, luettelit juuri kokoomuksen ajamia kohtia siitä. Persut olisivat halunneet leikata julkishallinnosta, mutta se ei sovi kokoomukselle koska heillä on siellä paljon kovapalkkaisia virkamiehiä äänestäjiä. Ja nämä eivät ole mielipiteitä vaan faktoja jotka voit tarkistaa persujen puolueohjelmasta.
Yritystukiin isoja summia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Persut on minulle se puolue joka ei aja asemaani pahemmin mutta persut on ainoa puolue joka ei pyri heikentämään asemaani.
Vastustan kaikkia veronkorotuksia, en halua että ihmisiä tulee elämään minun rahoillani suomeen ja meidän verotaakkaa tulisi keventää.
Minä olen vain siksi persujen äänestäjä koska se on vähiten surkea puolue minulle.
Se puolue joka lupailee tuntuvia verokevennyksiä ja vastustaa kaikkia veronkorotuksia on puolue jota äänestän.
Jos olisin tukien varassa elävä tai saisin valtiolta tukia niin ehkä sitten äänestäisin toisin.
Autoilu on oikeasti suomessa liian kallista ja se syö työnteon kannattavuutta koska monet tarvitsee autoa työnsä takia.En tiedä mitä olet ennen äänestänyt, mutta jos nyt yhtään olet seurannut persujen aikaansaannoksia, niin se puoluehan on tunnettu tyhjistä lupauksistaan ja takinkäännöistä. Eihän ne ole saaneet aikaan juuri mitään mitä ovat luvanneet, koska puolue on täynnä politiikasta ja yhteiskunnan toimivuudesta mitään tajuamattomia tumpeloita. Äänestät siis jotain naapurin Jormaa, kun vaan lupaa jotain. Tuntuu, että perussuomalaisia leimaa usko vahvaan johtajaan, eli toivotaan, että joku vain laittaa asiat kuntoon, vailla mitään omaa vastuuta mistään. Vähän niinkuin uskovaisilla on jäänyt tarve uskoa johonkin isompaan joka huolehtii kaikesta, kun pelottaa elää aikuiselämää ilman äitiä ja iskää. Kunhan jotain luvataan, niin se riittää, mitään näyttöä tai järjenhäivää ei ilmeisesti tarvita.
Sanon sulle vielä kerran kun et näytä ymmärtävän. Persut on minulle se vähiten haitallinen puolue joten siksi äänestän persuja.
Miksi äänestäisin muuta puoluetta kun muut puolueet vain korottaa veroja eikä edes puhu tuntuvista verokevennyksistä?
Miksi äänestäisin siis puoluetta joka haluaa heikentää asemaani?
Minua eniten risoo suomessa se että maksan hitosti veroja mutta mitään tämä yhteiskunta ei anna minulle. En ole koskaan saannut tältä yhteiskunnalta rahaa tililleni.
Jos vaikka sdp lupaisi että verotus kevenee 10% tai se lupaisi minulle jonkun tukirahan mitä saan tililleni niin sitten voisin vaikka äänestää sdp.Meinaat että persut laittaa sulle rahaa tilille? Millä luulet että ne uudet moottoritiet maksetaan, ne mitkä hyväkuntoisina vähentävät bensankulutustasi? Entä millä maksetaan terveyspalvelut? Tai laadukas koulutus meidän lapsillemme? Mielestäni hyvinvointivaltion kulmakiviä on verotukseen perustuva hyvinvointi. Mutta mitäpä siitä, kun hyvätuloiset tarvitsevat vain lisää, että voi tuhlata vain lisää.
Voithan aina opiskella uuden ammatin, jossa veroprosentti on toisenlainen. Kaikki työssäkäyvät maksavat veroja, ja tietävät että palkka tulee tilille nettona, ja nettona siihen tulee jo etukäteenkin suhtautua.
Just toi. Teidän vassareiden mielestä kaikki omaisuus pitää verottaa ihmisiltä pois ja jakaa se "köyhille" ulkomaille ja poliittiselle eliitille. Ei muuta kuin veroja verojen perään. Tähän minäkin olen lopen kyllästynyt
Omaisuusveroa ei juuri ole ja palkkaverokin on pohjoismaista tasoa. Minulla 42%. Ei todellakaan kaikkea viedä, pikemminkin kohtuullisesti ja tarpeeseen.
Tiesitkö muuten että ennenkuin palkasi näkyy tilinauhassa niin työnantaja on jo maksanut siitä 20% verottajalle. Todellinen veroprosenttisi on 60% luokkaa. Nämä "työnantajan" maksamat verot ovat todellisuudessa sinun maksamiasi, koska se vero loppuu samalla sekunnilla kun sinä lopetat työnteon, ja alkaa taas uudestaan kun heilautat lapioa.
"Eläkemaksut palkasta menevät nyt eläkkeellä oleville."
https://www.is.fi/taloussanomat/oma-raha/art-2000005325719.html
Niin, se että vero on korvamerkitty ei poista sitä tosiasiaa että se on vero.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En usko, että ainakaan koulutettuja olisivat, vaan tosiaan duunareita.
Tietämys politiikasta ja kaikesta muustakin on niin heikkoa, että naurattaa.Niiden mielestä esim. kaikki luonnonsuojelua koskevat päätökset ovat Suomen etua vastaan, silloinkin kun niistä olisi Suomelle hyötyä.
Eli ne on näitä Hakkaraisia, jotka eivät tiedä mistä puhuvat.Tämä!
Se on tutkittu asia, että persut ovat paremmin koulutettuja kuin te punaiset, joihin faktisesti myös vihreät kuuluvat.
Uudessa eduskunnassakin tohtoreita löydät eniten Kokoomuksen ryhmästä, ja sitten vain yhtä tohtoria vähemmän löytykin Perussuomalaisista. Jos katsotaan minkätahansa tason ammattikoulutusta, sitä löytyy rutkasti persujen äänestäjistä muihin paitsi Kokoomukseen verrattuna. Se kertoo, että Persut osaavat ja asennekin on kohdallaan.
Säälittävää tämä iltapäivälehtien max 40-vuotiaiden punavihereiden teinitoimittajien riehuntaa, Ovat aivan paniikissa, kun niiden instatyttö ei nyt tarjoakaan enää filtteröityjä kuviaan ja kanna eturintamassa ryyppäämisen, jauhojen ym heille niin rakkaiden juttujen lippua. Wannabe'et haluavat nyt vaikuttaa ja tekevät sen törkeästi demokratiaa halventamalla ja Suomea ulkomailla ryvettäen. Asiantuntijoiksi on sitten haettu Scheininia ja Thorvaldsia, molemmilla vahva muinaisen Suomen komm unist isen puolueen jäsenyys.
Thorvaldskin lähetteli aikoinaan vapputervehdyksiä Tiedonantajassa, joka oli puolueen likaisin Suomen tuhoaja. Scheinin toimi SKDLn (se oli liitto, johon ryhmittyivät kaikki demareista vasemmala oleveat puolueet, joita tuolloin oli useita) eduskuntaryhmässä avustajana ja oli aktiivinen demokraattisten lakimiesten edeltäneessä liitossa, joka oli tosipunainen ja aatteellinen. Sen jäsenyys takasi tietysti hänelle pääsyn virkoihin joista punaiset hallitukset suomettumisen aikaan pääsivät päättämään. Se oli ponnahduslauta kansainvälisiinkin tehtäviin. Lukuisat lahjakkaat ei-punaiset hakijat/ehdokkaat jäivät tässä poliittisista syistä valitsematta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äänestin itse persuja lähinnä siksi koska lupasivat halvempaa bensaa ja vastustavat ylimitoitettuja ilmastotoimia. Mikä puolue olisi ollut parempi vaihtoehto minulle ja miksi.
Menit niin sanotusti halpaan.
Entä sitten? Ei se elämääni vaikuttaisi mitenkään, vaikka olisin äänestänyt jotain toista puoluetta. Nyt ainakin voin kuvitella äänestäneeni "oikein".
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa persuista, joita tunnen on korkeastikoulutettuja ja hyvin toimeentulevia (itseni mukaan lukien). Osa on duunareita, mutta hekin hyvin toimeentulevia. Osa on myös korkeastikoulutettuja duunareita, eli siis esim. maistereita, jotka nyt vaan sattuu tekemään duunarihommia. Itseasiassa, en tunne yhtään "köyhää" persua.
Kaikki persuthan ovat valtakunnan kermaa.
Perussuomalaisiin liittyvät ne hyvätuloiset duunarit, jotka eivät hifistely syistä kehtaa sanoa olevansa kokoomuslaisia, halutaan identifioitua reiluksi ja rahvaaksi. Kumpikaan ei onnistu, lopputulos on röyhkeä ja epäkunnioittava. Yhdistävänä tekijänä kokomuslaisiin on pohjaton ahneus ja pienituloisten kyykyttäminen. Tämä on se liima, joka yhdistää pitämään kiinni hallitusohjelmasta. Wannabe-kokkareitahan ne on. Tai sitten kokkarit on wanna-be persuja. Sitä ei voi tietää, kun molempien puolueiden edustajat katosivat maan alle, eivätkä enää sano mitään.
Vierailija kirjoitti:
Jännä, miten moni tuntee persuja, jotka ovat täysin alkoholisoituneita ja syrjäytyneitä. Miten tuo on mahdollista, ellei itse ole syrjäytynyt alkkis? En itse tunne ensimmäistäkään syrjäytynyttä tai alkoholistia.
No miksei voisi tuntea? Olen minäkin ollut alkoholin firmassa töissä ja tuttu kouluajoilta on molempia.
Olen YTM, sosiaalityön pääaineesta valmistunut. Äänestän persuja ja niin tekee myös moni muu sosiaalityöntekijä. Ja syyn tiedätte kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa persuista, joita tunnen on korkeastikoulutettuja ja hyvin toimeentulevia (itseni mukaan lukien). Osa on duunareita, mutta hekin hyvin toimeentulevia. Osa on myös korkeastikoulutettuja duunareita, eli siis esim. maistereita, jotka nyt vaan sattuu tekemään duunarihommia. Itseasiassa, en tunne yhtään "köyhää" persua.
Kaikki persuthan ovat valtakunnan kermaa.
Olisi mielenkiintoista tietää miten kukaan korkeakoulutettu perustelee itselleen puolirikollisen ja älyllisesti noloja salaliittoteorioita viljelevän jengin äänestämistä. Jos kyseessä olisi ääri-ilmiö, se olisi ymmärrettävää. Hörhöjä on kaikkialla, mutta tässä tapauksessa kyseessä on puolueen kerma.
Vierailija kirjoitti:
Olen YTM, sosiaalityön pääaineesta valmistunut. Äänestän persuja ja niin tekee myös moni muu sosiaalityöntekijä. Ja syyn tiedätte kyllä.
Teillä on joku vamma?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs sitten kun persuäänestelijä sairastuu vakavasti tai joutuu työttömäksi, hä?
Öh, no sitten sairastun vakavaksi tai joudun työttömäksi. Mikä kysymys toi oli?
Eli asut kadulla sitten?
Miksi asuisin kadulla, eihän ketään kadulle olma potkimassa. Tai jos oltaisiin, on aika epötodennäköistä etten saisi enää koskaan töitä. Jos sairastun tarpeeksi vakavasti, niin kuolen vaikka minulla olisi kaikki maailman rahat ja se on ihan ok minulle.
Enemmän minua kiinnostaa kuinka hyvin pärjään juuri nyt, kuin se kuinka hyvin pärjäisin pahimmassa mahdollisessa tilanteessa mikä ei kuitenkaan toteudu.
Palkansaajien ei kannattaisi äänestää PS:ää, oli ne hyvätuloisia tai ei. Tällainen uutisointi tosin tuskin löytää tietään sinne oman kuplan sisälle.
https://www.sak.fi/ajankohtaista/uutiset/perussuomalaiset-pettivat-lupa…
Työttömien ei varsinkaan, mutta ainakin koko 2010-luvun jopa noin kolmasosa työttömistä äänesti omiaan etujaan vastaan eli perussuomalaisia. En ihmettelisi vaikka samat valopäät siellä äänestäisi näiden "ihan hyvin" -tienaavien kanssa edelleen kun kumminkin aina osa kansasta ei usko tai välitä ilmastonmuutoksista, tai tunne yhtäkään jonka ihonväri on eri kuin itsellä, jolloin ne on otollista maaperää "hyväuskoisiksi hölmöiksi" tekemään niin oman kuin kaverienkin elämästä aina vaan huonompaa, ja kiroamaan siitä vielä myöhemminkin kun tavara osuu tuulettimeen että varmaan se joka on tullut housuun, on sinne Sanna Marin tai Li Andersson kauhonut.
Hyvin sanottu. Muut puolueet ei tajua sitä että verotus on asia mikä heikentää lähes kaikkien asemaa ja ihminen kuka käy töissä eikä saa mitään tukia niin sitä eniten risoo korkeiden verojen maksu.
M33