Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ostaisitko manuaalivaihteisen auton?

Vierailija
19.07.2023 |

Perustele.

Kommentit (1451)

Vierailija
181/1451 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Manuaalivaihteilla hinkkaavat varmastikin ajavat myös ilmastoimattomalla autolla, koska eihän sitä tarvitse Suomessa kuin kerran kesässä. :D :D :D :D :D :D :D :D

ja sähköiset ikkunannostimetkin ovat varmasti turhia. "kyllähän tosimies jaksaa veiviä kääntää. parempi vaste kahvassa kuin napissa. Haluan itse kontrolloida kuinka nopeasti ikkuna laskeutuu ja nousee".

Vierailija
182/1451 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Manuaali. Minä määrään autoa ja auto ei määrää minua. Automaatti on tylsä.

Klassinen lantasaapas, joka ei ymmärrä tekniikasta mitään.

Ööööö.

Koetapa automaatilla päästä liukkaasta savisesta tai jäisestä montusta ylös.

Automaatti on hyvä siisteihin paikkoihin ja helppoihin keleihin, mutta kyllä manuaalisella on haasteelliset paikat mentävä.

Nykyaikaisella automaatilla niistä haastavista paikoista pääsee paljon helpommin läpi, kun automatiikka säätää auton asetukset oikein.

Varmaan maallikolle parempi, joka ei muuta ymmärrä kuin antaa lisää kaasua jos sutii. Off-road harrastajat käyttävät kuitenkin manuaaleja.

Onkin sitten kysmys erikseen kuinka moni ajaa kauppakassilla louhikossa tai pitää harrastepeliä käyttöautona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/1451 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Manuaalivaihteilla hinkkaavat varmastikin ajavat myös ilmastoimattomalla autolla, koska eihän sitä tarvitse Suomessa kuin kerran kesässä. :D :D :D :D :D :D :D :D

ja sähköiset ikkunannostimetkin ovat varmasti turhia. "kyllähän tosimies jaksaa veiviä kääntää. parempi vaste kahvassa kuin napissa. Haluan itse kontrolloida kuinka nopeasti ikkuna laskeutuu ja nousee".

Kolaritilanteessa sähköikkunat voi olla huonommat kuin tavalliset veivillä avattavat. Jos vaikka ovi jumittaa eikä sitä saa auki, niin ikkunasta pääsee ulos jos ikkunan saa auki.

Vierailija
184/1451 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kolaritilanteessa sähköikkunat voi olla huonommat kuin tavalliset veivillä avattavat. Jos vaikka ovi jumittaa eikä sitä saa auki, niin ikkunasta pääsee ulos jos ikkunan saa auki.

Vielä kun on samaan aikaan jumissa savimontussa, josta ei pääse ajamaankaan pois.

Vierailija
185/1451 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maalle tai maantie/motari painoitteiseen ajoon kyllä, kaupunkiin en.

Aika tumpelo kuski pitää olla, jos ei osaa ajaa manuaalilla kaupingissa.

ei se osaamisesta ole kiinni. Helsingin ruuhkissa nyt vaan on vittumaista veivata sitä vaihteistoa ykkösen ja kakkosen välillä koko ajan. Ja ei, ei silloin itse sitä vaihtamista "pääse päättämään", kyllä se on liikennevirta joka sen päätöksen tekee puolestasi. sinä vain teet sen tylsän duunin.

Vierailija
186/1451 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En, koska se olisi polttomoottoriauto.

Hähhää, 56 alapeukutusta. Katkerien ja kateellisten junttien mielipaha on käsinkosketeltavaa.

Oikeastihan sähköautoilijaksi pääsee ihan kohtuurahalla, jos auton ei tarvitse olla panssarivaunun kokoinen.

Vierailija
187/1451 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne jotka eivät osaa käyttää manuaalivaihteita ostavat automaattivaiteisen auton. Autolla ajo on tekniikkalaji, kaikilta ei vaihteiden käyttö onnistu.

Vierailija
188/1451 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinalaiset ovat jo kehittäneet sähköauton, jossa on tavallinen manuaalivaihteisto. Eihän sitä mihinkään tarvittaisi, mutta jääriä varten on hyvä olla kaikkea olemassa.

Vierailija
189/1451 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turbokoneella joo, muuten en. Ei mua vaihteet haittaa, jos vaan vie luotettavasti paikasta a paikkaan b.

Vierailija
190/1451 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin vuoden vaihteessa manuaali auton. Ihan siksi kun hinta oli sopiva, ja suhteellisen karvalakki malli. Niin oletan että ok edullista sitten korjauttaakin.

Plus mulla on aika raskas kaasujalka niin automaatilla ajan aina liian lujaa.

Vierailija
191/1451 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itseasiassa ne on totaalisen turhia. Mihin sitä automatiikkaa tarvitaan. Siitä on vain haittaa esimerkiksi kolaritilanteessa jos pitää päästä ikkunasta ulos. Nämä on autonvalmistajien keksimiä mukaparannuksia.

Vierailija
192/1451 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne jotka eivät osaa käyttää manuaalivaihteita ostavat automaattivaiteisen auton. Autolla ajo on tekniikkalaji, kaikilta ei vaihteiden käyttö onnistu.

Minulla on ollut ajokortti 39 vuotta. Kymmenen vuotta siitä bussikuskina stadissa. Minä olen vuosia ajanut automaatilla, nyt on sähköauto. Että se siitä osaamisesta.

Vierailija
193/1451 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksikätiselle on liian haastavaa tehdä yhdellä kädellä montaa asiaa yhtäaikaa.

Vierailija
194/1451 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autoteollisuuden tavoite on tietysti että myydään paitsi auto myös todella kalliit merkkihuollot ja merkkivaraosat päälle. Pelkkää rahastusta. Hyvin siinä on onnistuttukin.

Vierailija
195/1451 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Autoteollisuuden tavoite on tietysti että myydään paitsi auto myös todella kalliit merkkihuollot ja merkkivaraosat päälle. Pelkkää rahastusta. Hyvin siinä on onnistuttukin.

Ja liittyy aiheeseen miten?

Vierailija
196/1451 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hähhää, 56 alapeukutusta. Katkerien ja kateellisten junttien mielipaha on käsinkosketeltavaa.

Oikeastihan sähköautoilijaksi pääsee ihan kohtuurahalla, jos auton ei tarvitse olla panssarivaunun kokoinen.

Ihan se ja sama millä rahalla sähköauton saa. Sähköautoilu on kuin homoseksuaalisuus. Kaikkia se ei kiinnosta nyt eikä tulevaisuudessa.

Vierailija
197/1451 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko teillä on kotonakin sähköllä toimivat ovet ja ikkunat? Ne on nyt kuuminta hottia.

Vierailija
198/1451 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Autolla ajo normaalissa liikennetilanteessa on kaikkea muuta kuin tekniikkalaji.

Vierailija
199/1451 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enää juntit ostavat manuaaleja.

Olen junttiudestani ylpeä. Elämä on paljon helpompaa, kun ei tarvitse kiristää hermojaan. Eikä junttiudessa ole mitään pahaa - mukavia ihmisiä ovat.

Niin ja ilman muuta manuaalivaihteinen, koska en ole invalidi ja kädet ja jalat toimivat normaalisti ja pääkin toimii niin hyvin, että manuaalivaihteisella ajaminen on helppoa ja vaivatonta.

Vierailija
200/1451 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ollut ajokortti 39 vuotta. Kymmenen vuotta siitä bussikuskina stadissa. Minä olen vuosia ajanut automaatilla, nyt on sähköauto. Että se siitä osaamisesta.

Mikäs meriitti tuo on? Saattaahan niillä dementoituneilla vanhuksilla olla ajokortti 60vuotta ja sitten kun rahkeet ei enää riitä normi autoihin niin tulee juurikin Sähköautot kyseeseen. Sen jälkeen sähkömopot kun siirtyminenkään sähkövatkaimista sähkömopoihin ei ole enää iso kynnys. Sähköautoilijat on luovuttaneet jo elämässä.