Ostaisitko manuaalivaihteisen auton?
Kommentit (1451)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos uuden auton ostaisin, niin ostaisin automaattivaihteiston, mutta käytetyssä ei ole vaihteisto ensimmäinen valintakriteeri mulle. Kummallakin vaihteistolla on omat hyvät puolensa.
En kyllä äkkiseltään keksi yhtään manuaalin "hyvää puolta" enää nykyaikaisista autoista.
Esimerkiksi hinaamalla käynnistys tai mäkistartti eivät onnistu automaatilla, lisäksi kytkin helpottaa ääritilanteissa auton hallintaa ja lisäksi se on halvempaa huoltaa/korjata ja pysyy pidempään toimintakuntoisena, no tämä tietysti riippuu monesta asiasta, mutta pääsääntöisesti manuaali kestää käyttöä pidempään.
Kuka ajaa romulla, joka pitäisi hinata? Loppu tekstistä onkin jonninjoutavaa roskaa.
Heh, kun asialliset vasta-argumentit eli faktat loppuvat, on kyllä todella luovaa vain leimata faktat jonninjoutavaksi roskaksi. Ei sua kukaan pakota ajamaan romulla tai manuaalivaihteisella autolla, mutta jotain vikaa sulla kyllä päässä tuntuu olevan, kun ottaa noin koville.
En edes harkitse muuta kuin manuaali..
Ostan auton käytettynä ja kun 200 TKM lähestyy niin aika varmasti ainakin DSG laatikko hajoaa kun ei ole valmistettu pitkäikäiseksi..automaatti vaatii myös enemmän huoltoa ja tarkempaa käyttöä..ajan ja iän mukaan tulee vikoja..
Erittäin kallis huoltaa ja korjata
Vierailija kirjoitti:
Ne jotka eivät osaa käyttää manuaalivaihteita ostavat automaattivaiteisen auton. Autolla ajo on tekniikkalaji, kaikilta ei vaihteiden käyttö onnistu.
Ajan työkseni manuaalia, erittäin vaativissa aloissa, niin en vapaa-ajalla enää manuaalia vapaaehtoisesti hämmennä.
Autossa pitää olla manuaaliaski ja käsiryyppy! Nykyautoissahan ei edes tiedä koska rikastin on päällä ja koska ei!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos uuden auton ostaisin, niin ostaisin automaattivaihteiston, mutta käytetyssä ei ole vaihteisto ensimmäinen valintakriteeri mulle. Kummallakin vaihteistolla on omat hyvät puolensa.
En kyllä äkkiseltään keksi yhtään manuaalin "hyvää puolta" enää nykyaikaisista autoista.
Esimerkiksi hinaamalla käynnistys tai mäkistartti eivät onnistu automaatilla, lisäksi kytkin helpottaa ääritilanteissa auton hallintaa ja lisäksi se on halvempaa huoltaa/korjata ja pysyy pidempään toimintakuntoisena, no tämä tietysti riippuu monesta asiasta, mutta pääsääntöisesti manuaali kestää käyttöä pidempään.
Mulla on ollut ajokortti 30 vuotta ja tasan 29 vuotta sitten olen viimeksi käynnistänyt auton mäkistartilla. Niin romua autoa en enää ota, että sitä pitäisi mäkistartilla käynnistellä. Jos auto hyytyy tielle, sitä varten on vakuutus, jonka piikkiin tilataan hinuri. Yhtään ainoaa ylimääräistä vikaa ei ole automaateissa ollut ja olen ajanut niillä viimeiset 15 vuotta. Öljyt olen kyllä vaihdattanut 80 000 km välein. Ääritilanteita varten on mm. luistonestot, siihen ei tarvitse kytkintä.
No läheskään kaikissa vähänkään vanhemmissa autoissa ei ole luistonestoa tms, lisäksi liikaa tekniikkaa vain pilaa kuljettajan. Pitää osata hallita auto joka tilanteessa, myös jos se tekniikka vikaantuu. Itse olen ajanut n. 3 000 000 km, josta varmaankin noin puolet "vanhoilla romuilla" ja puolet uudemmilla, jopa sellaisilla, jotka eivät ole vielä rekisteröity. Ja usko tai älä, en itselleni ottaisi uutta autoa, mikään ei ole sen huonompi sijoitus.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai. Halvempi hankkia, halvempi huoltaa, monesti taloudellisempi.
Maantiepainotteisessa ajossa siihen kytkimeenkään ei juuri tarvitse vaivautua koskemaan. Kaupungissa liikun pyörällä.
Siis sinusta manuaalivaihteet on halvempi huoltaa kuin ... mikä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Manuaalivaihteilla hinkkaavat varmastikin ajavat myös ilmastoimattomalla autolla, koska eihän sitä tarvitse Suomessa kuin kerran kesässä. :D :D :D :D :D :D :D :D
ja sähköiset ikkunannostimetkin ovat varmasti turhia. "kyllähän tosimies jaksaa veiviä kääntää. parempi vaste kahvassa kuin napissa. Haluan itse kontrolloida kuinka nopeasti ikkuna laskeutuu ja nousee".
Muhahhaaa :D
Joo mutt
aen antaisi kenenkään naisen ajaa sillä. Ne laittaa kuitenkin jossain vaiheessa Rallivaihteen lennossa päälle.
Ostaisin, koska en ole koskaan ajanut automaattivaihteisella :D.
En kyllä muutenkaan ole ajanut 15 vuoteen.
Oikeasti en tarvitse autoa, asun Hgin keskustan liepeillä.
Vierailija kirjoitti:
Reikä hampaassa ja perseessä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enää juntit ostavat manuaaleja.
Olen junttiudestani ylpeä. Elämä on paljon helpompaa, kun ei tarvitse kiristää hermojaan. Eikä junttiudessa ole mitään pahaa - mukavia ihmisiä ovat.
Niin ja ilman muuta manuaalivaihteinen, koska en ole invalidi ja kädet ja jalat toimivat normaalisti ja pääkin toimii niin hyvin, että manuaalivaihteisella ajaminen on helppoa ja vaivatonta.
Tämä on teidän bensalenkkareiden ehkä typerin argumentti. Minulla on enemmän kilometrejä takana kuin sinulla, ihan manuaalilla. Automaatilla olen jo vuosia ajanut ja ihan kaikki toimii, pää olettavasti rivakammin kuin sinulla.
Siellä sitä heti rupesi hermoja kiristämään ja tartuttiin, vaikka missään ei ole kyse ajetuista kilometreistä eikä pään nopeudesta, koska niillä ole mitään merkitystä. Kyse oli raajojen ja aivojen normaalista tominnasta, joiden yhteistyöllä ihimen pystyy ajamaan manuaalivaihteista autoa, eikä tarvitse automaattia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En, koska se olisi polttomoottoriauto.
Hähhää, 56 alapeukutusta. Katkerien ja kateellisten junttien mielipaha on käsinkosketeltavaa.
Oikeastihan sähköautoilijaksi pääsee ihan kohtuurahalla, jos auton ei tarvitse olla panssarivaunun kokoinen.
Ihan se ja sama millä rahalla sähköauton saa. Sähköautoilu on kuin homoseksuaalisuus. Kaikkia se ei kiinnosta nyt eikä tulevaisuudessa.
Kiinnostaisi sinuakin, jos ei uusi tekniikka niin pelottaisi.
Mutta eihän sitä voi myöntää, että itsestä ei ole edelläkävijäksi. Tuttu ja turvallinen, siinä ollaan ja pysytään, niin kuin siinä savikuopassa jonne sen manuaalinsa ajoi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen junttiudestani ylpeä. Elämä on paljon helpompaa, kun ei tarvitse kiristää hermojaan. Eikä junttiudessa ole mitään pahaa - mukavia ihmisiä ovat.
Niin ja ilman muuta manuaalivaihteinen, koska en ole invalidi ja kädet ja jalat toimivat normaalisti ja pääkin toimii niin hyvin, että manuaalivaihteisella ajaminen on helppoa ja vaivatonta.
Tämä on teidän bensalenkkareiden ehkä typerin argumentti. Minulla on enemmän kilometrejä takana kuin sinulla, ihan manuaalilla. Automaatilla olen jo vuosia ajanut ja ihan kaikki toimii, pää olettavasti rivakammin kuin sinulla.
Siellä sitä heti rupesi hermoja kiristämään ja tartuttiin, vaikka missään ei ole kyse ajetuista kilometreistä eikä pään nopeudesta, koska niillä ole mitään merkitystä. Kyse oli raajojen ja aivojen normaalista tominnasta, joiden yhteistyöllä ihimen pystyy ajamaan manuaalivaihteista autoa, eikä tarvitse automaattia.
Ei ole kyse pystymisestä, tai osaamisesta. Ei autolla ajaminen ole rakettitiedettä. Vaan mukavuudesta. Joku edellä vertasi tiskaamiseen. Kyllä jokainen tollo osaa tiskata manuaalisti mutta jos kone sen tekee, onhan se nyt mukavampaa! Ei tarkoita että ei osaisi tai pystyisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka ajaa romulla, joka pitäisi hinata? Loppu tekstistä onkin jonninjoutavaa roskaa.
Heh, kun asialliset vasta-argumentit eli faktat loppuvat, on kyllä todella luovaa vain leimata faktat jonninjoutavaksi roskaksi. Ei sua kukaan pakota ajamaan romulla tai manuaalivaihteisella autolla, mutta jotain vikaa sulla kyllä päässä tuntuu olevan, kun ottaa noin koville.
Minulla ei tule eteen tilannetta, että autoa pitäisi hinata. Automaativaihteisen huolto ja korjaus ei ole yhtään kalliimpaa. Voit toki kiistää faktalla, bensalenkkari.
Vaihdettuani automaattiin, en huoli enää manuaalista.
En muunlaista huolikaan kuin manuaalin.
Vierailija kirjoitti:
Onko vaihteiston rikkoutumista varten varalla 4 tonnia rahaa?🙃
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinun kaltaistesi tolvanat eivät kiristä hermoja. Olette huvittavaa viihdettä typerine kommentteinenne meille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei tule eteen tilannetta, että autoa pitäisi hinata. Automaativaihteisen huolto ja korjaus ei ole yhtään kalliimpaa. Voit toki kiistää faktalla, bensalenkkari.
Automaattivaihteiston uusiminen maksaa 3-4 tonnista ylöspäin jos se rikkoutuu 😉
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko vaihteiston rikkoutumista varten varalla 4 tonnia rahaa?🙃
On. Sinulla tuskin on edes tonnia.
Minulla on vuoden 2015 Audi, jossa on automaatti. Tämä on ensimmäinen autoni, jos autokoulun autoa ei lasketa. Ei ole ollut ongelmia, joten en näe syytä ostaa manuaalia. M28