Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostaisitko manuaalivaihteisen auton?

Vierailija
19.07.2023 |

Perustele.

Kommentit (1451)

Vierailija
201/1451 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pysynyt jo vuosia automaatissa, on niin paljon mukavampi ajaa. Ajo-opetuksen vuoksi pitää nyt ostaa manuaali kakkosautoksi, että teini saa harjoitella ja ajettua kortin.

Vierailija
202/1451 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Manuaalivaihteilla hinkkaavat varmastikin ajavat myös ilmastoimattomalla autolla, koska eihän sitä tarvitse Suomessa kuin kerran kesässä. :D :D :D :D :D :D :D :D

ja sähköiset ikkunannostimetkin ovat varmasti turhia. "kyllähän tosimies jaksaa veiviä kääntää. parempi vaste kahvassa kuin napissa. Haluan itse kontrolloida kuinka nopeasti ikkuna laskeutuu ja nousee".

Starttimoottorit ovat myös homoille. Sehän käy SÄHKÖLLÄ ja sitä varten on AKKU, joka voi RÄJÄHTÄÄ. Tosimies jaksaa vääntää kampea!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/1451 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reikä hampaassa ja perseessä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enää juntit ostavat manuaaleja.

Olen junttiudestani ylpeä. Elämä on paljon helpompaa, kun ei tarvitse kiristää hermojaan. Eikä junttiudessa ole mitään pahaa - mukavia ihmisiä ovat.

Niin ja ilman muuta manuaalivaihteinen, koska en ole invalidi ja kädet ja jalat toimivat normaalisti ja pääkin toimii niin hyvin, että manuaalivaihteisella ajaminen on helppoa ja vaivatonta.

Tämä on teidän bensalenkkareiden ehkä typerin argumentti. Minulla on enemmän kilometrejä takana kuin sinulla, ihan manuaalilla. Automaatilla olen jo vuosia ajanut ja ihan kaikki toimii, pää olettavasti rivakammin kuin sinulla.

Vierailija
204/1451 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Manuaali on luotettava peli

Vierailija
205/1451 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En, koska se olisi polttomoottoriauto.

Hähhää, 56 alapeukutusta. Katkerien ja kateellisten junttien mielipaha on käsinkosketeltavaa.

Oikeastihan sähköautoilijaksi pääsee ihan kohtuurahalla, jos auton ei tarvitse olla panssarivaunun kokoinen.

Hannu Lauerma kertoo narsisteista seuraavaa:

Narsistin itsetunto rakentuu suureellisten fantasioiden varaan.

Kumppanina vaikea. Joskus pinnallista viehätysvoimaa.

Ylimielisyys ja röyhkeys suojelevat ihmisen huonosti rakentuneen itsetunnon erittäin haavoittuvaa ydintä.

Tämä ihmistyyppi ei parane sillä, että heille annetaan jyrkkää palautetta, sanoo Lauerma.

Suuret käsitykset itsestä, saavutusten liioittelu.

Keskittyminen mielikuviin omasta rajattomasta menestyksestä, voimasta, rakkaudesta jne.

Usko omaan ainutlaatuisuuteen. Vain erittäin huomattavat henkilöt ja instituutiot ymmärtävät henkilön itsensä mukaan häntä. “Tällaisen ihmisen on vaikea ottaa apua vastaan hyvältä terveyskeskuslääkäriltä. Hänhän näkee ympärillään vain kyvyttömiä, tyhmiä ihmisiä”, valaisee Lauerma.

Korostuneen ihailun vaatiminen. Kokee ansaitsevansa erityiskohtelua.

Muiden hyväksikäyttö. Empatian puute.

Kateus tai uskomus siitä, että muut ovat kateellisia.

Vierailija
206/1451 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Manuaalivaihteilla hinkkaavat varmastikin ajavat myös ilmastoimattomalla autolla, koska eihän sitä tarvitse Suomessa kuin kerran kesässä. :D :D :D :D :D :D :D :D

ja sähköiset ikkunannostimetkin ovat varmasti turhia. "kyllähän tosimies jaksaa veiviä kääntää. parempi vaste kahvassa kuin napissa. Haluan itse kontrolloida kuinka nopeasti ikkuna laskeutuu ja nousee".

Starttimoottorit ovat myös homoille. Sehän käy SÄHKÖLLÄ ja sitä varten on AKKU, joka voi RÄJÄHTÄÄ. Tosimies jaksaa vääntää kampea!

Kuule, monet homot ne vasta kaikkein eniten tosimiehiä ovat ja heillä on ne hienoimmat autot. Olen itse nähnyt. Monella on myös vaimo, jolta salaa he toteuttavat homouttaan.

Vierailija
207/1451 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttäisi olevan taloudellinen syy miksi toinen ajaa manuaalilla ja toinen automaatilla. Samat argumentit kun köyhä polttomoottorin omistaja perustelee miksi vihaa sähköautoja.

Vierailija
208/1451 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itseasiassa ne on totaalisen turhia. Mihin sitä automatiikkaa tarvitaan. Siitä on vain haittaa esimerkiksi kolaritilanteessa jos pitää päästä ikkunasta ulos. Nämä on autonvalmistajien keksimiä mukaparannuksia.

Minä olen huomattavasti useammin laskenut ja nostanut ikkuna MUUSTA syystä kuin kömpiäkseni ikkunasta ulos. Itseasiassa ei ole KERTAAKAAN kömpinyt auton ikkunasta ulos.

Vierailija
209/1451 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne jotka eivät osaa käyttää manuaalivaihteita ostavat automaattivaiteisen auton. Autolla ajo on tekniikkalaji, kaikilta ei vaihteiden käyttö onnistu.

Minulla on ollut ajokortti 39 vuotta. Kymmenen vuotta siitä bussikuskina stadissa. Minä olen vuosia ajanut automaatilla, nyt on sähköauto. Että se siitä osaamisesta.

Mikäs meriitti tuo on? Saattaahan niillä dementoituneilla vanhuksilla olla ajokortti 60vuotta ja sitten kun rahkeet ei enää riitä normi autoihin niin tulee juurikin Sähköautot kyseeseen. Sen jälkeen sähkömopot kun siirtyminenkään sähkövatkaimista sähkömopoihin ei ole enää iso kynnys. Sähköautoilijat on luovuttaneet jo elämässä.

Menikö pupu pöksyyn? Vastasin tuohon, mitä tulee osaamiseen. Et taidakaan olla niin hyvä kuski kuin kuvittelit.

Vierailija
210/1451 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai, mutta ei tarvitse kun jo on. Aina ollut. Automaatit on neideille. Mikä nautinto vaihtaa neloselta takaisin kolmoselle ja painaa kaasua. Auto lähtee kuin raketti motarilla vielä ei-sallituilla nopeuksilla. Lisäksi hyvää treeniä käyttää käsiään ja jalkojaan myös ajaessa. Ei tule veritulppia.

Eli sinulla on polttomoottoriauto, miten vanhanaikaista. Ja luulet että se autosi kiihtyy kuin raketti. Terveisin neiti :)

Kyllä se sinun sähkökinnerisi hakkaa mennen tullen. 3,5 sek sataseen. Sähköautothan ne vanhanaikaisia on yli 100 vuotta vanhalla tekniikallaan, neiti : )

Oikeasti tulet keulimaan tuolla luvulla?  Mikähän auto sulla sitten mukamas on?

Sähköautot tosi moni pääsee tuohon sun lukuusi, ja sen allekin. Lisäksi niillä on välitön vaste, nopeampi lähtö, sinun pörisijällä menee aikaa siihen että alkaa tapahtumaan. :) 

Minulla ei ole auto edes mikään kova kiihtymään (n. 6s 0-100 km/h), mutta oman kokemukseni mukaan sähköautoilijat ovat aina liikennevaloista lähtiessä jaloissa jopa niin, että kesken kiihdytyksen pitää painaa jarrua, jos edellä lähtevät. Etummaisena lähdettäessä viereiseltä kaistalta sähköautoilijat jäävät vaikka kuinka kauas taakse.

Vierailija
211/1451 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ostaisi automaattia koska kun en ole vammainen, miksi tarvisin vammaisapuvälinettä?

Ei minulla polkupyörässäkään ole apupyöriä, miksi siis autossa automaattia?

Vierailija
212/1451 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos uuden auton ostaisin, niin ostaisin automaattivaihteiston, mutta käytetyssä ei ole vaihteisto ensimmäinen valintakriteeri mulle. Kummallakin vaihteistolla on omat hyvät puolensa.

En kyllä äkkiseltään keksi yhtään manuaalin "hyvää puolta" enää nykyaikaisista autoista.

Esimerkiksi hinaamalla käynnistys tai mäkistartti eivät onnistu automaatilla, lisäksi kytkin helpottaa ääritilanteissa auton hallintaa ja lisäksi se on halvempaa huoltaa/korjata ja pysyy pidempään toimintakuntoisena, no tämä tietysti riippuu monesta asiasta, mutta pääsääntöisesti manuaali kestää käyttöä pidempään.

Vierailija
213/1451 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ostaisi automaattia koska kun en ole vammainen, miksi tarvisin vammaisapuvälinettä?

Kyllä olet. Pään sisältä se ei vain näy päälle.

Vierailija
214/1451 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai. Automaatilla on helppo ajaa vaikka normaalisti ajaisi manuaalia, mutta toistapäin taidot unohtuu nopeasti. Nykyinen on automaatti koska hintaansa nähden oli upeat ominaisuudet enkä vain voinut jättää mahdollisuutta käyttämättä, mutta lähtökohtaisesti suosin manuaaleja.

Vierailija
215/1451 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet kuitenkin kehitysvammainen, jonka kehitys pysähtyi jonnekin 70-luvulle.

Vieläkö ajelet Ladalla?

Vierailija
216/1451 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin. Ei tarvitse stressata milloin alkaa joku perkeleen mekatroniikan mikrokytkin kakomaan. Siirtelee vain kepillä rattaita ja aina pelaa kuin Buick.

Vierailija
217/1451 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos uuden auton ostaisin, niin ostaisin automaattivaihteiston, mutta käytetyssä ei ole vaihteisto ensimmäinen valintakriteeri mulle. Kummallakin vaihteistolla on omat hyvät puolensa.

En kyllä äkkiseltään keksi yhtään manuaalin "hyvää puolta" enää nykyaikaisista autoista.

Esimerkiksi hinaamalla käynnistys tai mäkistartti eivät onnistu automaatilla, lisäksi kytkin helpottaa ääritilanteissa auton hallintaa ja lisäksi se on halvempaa huoltaa/korjata ja pysyy pidempään toimintakuntoisena, no tämä tietysti riippuu monesta asiasta, mutta pääsääntöisesti manuaali kestää käyttöä pidempään.

Kuka ajaa romulla, joka pitäisi hinata? Loppu tekstistä onkin jonninjoutavaa roskaa.

Vierailija
218/1451 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun autoni ovat sen verran luotettavia että ei tarvitse alvariinsa olla hinailemassa käyntiin tai mäkeen pukkimassa.

Vierailija
219/1451 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä automaattia voi edes hinata.

Mieluummin minä sen hinurin soitan paikalle, kuin vedän autoa hinausköydellä. Muutaman kerran on tullut oltua vetoauton kuskina ja kaveri on hinattavan auton ratissa, niin ei kiitos enää ikinä.

Vierailija
220/1451 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ollut ajokortti 30 vuotta ja tasan 29 vuotta sitten olen viimeksi käynnistänyt auton mäkistartilla. Niin romua autoa en enää ota, että sitä pitäisi mäkistartilla käynnistellä. Jos auto hyytyy tielle, sitä varten on vakuutus, jonka piikkiin tilataan hinuri. Yhtään ainoaa ylimääräistä vikaa ei ole automaateissa ollut ja olen ajanut niillä viimeiset 15 vuotta. Öljyt olen kyllä vaihdattanut 80 000 km välein. Ääritilanteita varten on mm. luistonestot, siihen ei tarvitse kytkintä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kuusi