Ostaisitko manuaalivaihteisen auton?
Kommentit (1451)
Vierailija kirjoitti:
Ostaisin ja tulen ajamaan aina manuaalivaihteisella. Ajan myös vaihtelevasti mieheni firman puolesta tulleella automaattiautolla (Skeida), mutta onhan se nyt vähän kuin ottaisi pitsan ilman täytteitä, oluen ilman prosentteja tai pyytäisi maksulliselta henkilöltä halauksen. Tykkään vanhemmista autoista joissa on ajotuntumaa, myös esimerkiksi vakionopeudensäädin on kuin kirosana itselleni. Ihmiset laiskistuu, mitä sitten kun ei tarvitse tehdä enää mitään istuakseen peltipurkkiinsa?
N31
Sähköautot ne vasta onkin täytteettömiä pitsoja.
Vierailija kirjoitti:
Automaatti lisää turhaa monimutkaisuutta ajoneuvoon jonka tarkoitus on liikuttaa paikasta A paikkaan B. En ymmärrä tätä villitystä. Miksette ajaneet 20 vuotta sitten automaatilla? Oli niitä silloinkin saatavilla. Koska siihen aikaan automaatilla ajaville vähän naureskeltiin kuten nyt ehkä manuualeille.
20 vuotta sitten Suomessa oli vielä vallalla ajatus, että uusi auto ostetaan niin karvalakkimallina, kuin suinkin saa. Esimerkiksi imastointilaitteita sai autoihin jo 1980-luvulla, mutta oikein kukaan ei kyseistä varustetta ole autoonsa ruksannut tuolloin.
Eikä automaattia voi edes hinata.
Vierailija kirjoitti:
Vintage-sporteissa manuaali on ainoa oikea ja lisää auton haluttavuutta merkittävästi.
Ei tarvi edes vintageen asti mennä, esim M-sarjalaiset ilman smg:tä on halutumpia
En enää, kun olen päässyt automaatilla ajelee. Toki Toyota Yaris GR:n ottaisin, mutta maksaa niin paljon enemmän kuin Yaris hybrid ja jälkimmäinen kelpaa paremmin kuin hyvin minulle.
Vierailija kirjoitti:
Eikä automaattia voi edes hinata.
Miksi sitä pitäisi hinata?
Vierailija kirjoitti:
80-luvulla kaikki autot olivat manuaalivaihteisia. Vain rikkailla oli varaa automaattivaihteiseen autoon.
Meillä oli sellainen ja kuusisylinterinen moottori nokalla myös.
Ja sen ajan automaateilla sai lisätä heti pari litraa kulutukseen ja pari sekuntia kiihtyvyyteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Automaatti lisää turhaa monimutkaisuutta ajoneuvoon jonka tarkoitus on liikuttaa paikasta A paikkaan B. En ymmärrä tätä villitystä. Miksette ajaneet 20 vuotta sitten automaatilla? Oli niitä silloinkin saatavilla. Koska siihen aikaan automaatilla ajaville vähän naureskeltiin kuten nyt ehkä manuualeille.
20 vuotta sitten Suomessa oli vielä vallalla ajatus, että uusi auto ostetaan niin karvalakkimallina, kuin suinkin saa. Esimerkiksi imastointilaitteita sai autoihin jo 1980-luvulla, mutta oikein kukaan ei kyseistä varustetta ole autoonsa ruksannut tuolloin.
Taisi ilmastointi olla yleisesti saatavilla jo 60-luvulta lähtien....
Automaattivaihteisto on invalideja varten.
Vierailija kirjoitti:
Ostin. Opetan teiniä ajamaan ja toivon että alkuun ajaa manuaalilla.
Mekin pistettiin tuolla ajatuksella manuaaliin lisäpoljin ja hommasin opetusluvanvaan ei siitä manuaalista tullut mitään ja kävi sitten autokoulun automaatilla. Autokin meillä vaihtui tuossa välissä automaattiin.
Tottakai. Halvempi hankkia, halvempi huoltaa, monesti taloudellisempi.
Maantiepainotteisessa ajossa siihen kytkimeenkään ei juuri tarvitse vaivautua koskemaan. Kaupungissa liikun pyörällä.
BMW M kirjoitti:
Automaattivaihteisto on invalideja varten.
Ja bemut matalaälyisille.
Vierailija kirjoitti:
En enää, kun olen päässyt automaatilla ajelee. Toki Toyota Yaris GR:n ottaisin, mutta maksaa niin paljon enemmän kuin Yaris hybrid ja jälkimmäinen kelpaa paremmin kuin hyvin minulle.
Yaris GR n on arkiajossa todella epämukava ja meluisa auto,kannattaa koeajaa kumminkin on se eräänlainen kokemus.
Vierailija kirjoitti:
Maantiepainotteisessa ajossa siihen kytkimeenkään ei juuri tarvitse vaivautua koskemaan. Kaupungissa liikun pyörällä.
Ei ole yhtään halvempi huoltaa eikä taloudellisempi.
Ei kyllä polkuautot kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Manuaali. Minä määrään autoa ja auto ei määrää minua. Automaatti on tylsä.
Klassinen lantasaapas, joka ei ymmärrä tekniikasta mitään.
Ööööö.
Koetapa automaatilla päästä liukkaasta savisesta tai jäisestä montusta ylös.Automaatti on hyvä siisteihin paikkoihin ja helppoihin keleihin, mutta kyllä manuaalisella on haasteelliset paikat mentävä.
Kuinka moni rallikuski ajaa automaattisella?
no ei ne aja myöskään vaihtaessa kytkintä tarvittavalla vaihteistolla....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ööööö.
Koetapa automaatilla päästä liukkaasta savisesta tai jäisestä montusta ylös.Automaatti on hyvä siisteihin paikkoihin ja helppoihin keleihin, mutta kyllä manuaalisella on haasteelliset paikat mentävä.
Kuinka moni rallikuski ajaa automaattisella?
no ei ne aja myöskään vaihtaessa kytkintä tarvittavalla vaihteistolla....
Ja minusta olisi melko noloa joutua autolla savimonttuun.
Vierailija kirjoitti:
Eihän manuaali ole ollut taloudellisempi enää vuosikymmeniin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ööööö.
Nykyaikaisella automaatilla niistä haastavista paikoista pääsee paljon helpommin läpi, kun automatiikka säätää auton asetukset oikein.
Niinpä, silloin sähköautoja ei enää ole.