Ostaisitko manuaalivaihteisen auton?
Kommentit (1451)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietysti. En aio ikinä ostaa automaattia.
Haluan ajaa, tykkään ajamisesta. Siihen kuuluu se, että minä päätän millä vaihteella ajetaan.
Pidän automaatilla ajavia yksinkertaisina.Miksi ylipäätään haluat päättää jonkun vaihteen? Miten se on oleellista ajamisessa? Minusta vauhti ja kiihtyvyys on paljon hienompia tunteita kuin vaihteiden ajattelu. Mun autossa on yksi vaihde ja vaihteita ei tarvi edes ajatella. Ajo on tasaista ja kiihtyy paremmin hyvin, kun ei tarvi pykältää vaihteiden kanssa.
Vastauksesi kielii siitä, ettet osaa ajaa.
Käyt varmaan Särkänniemessäkin niillä törmäys autoilla ajelemassa, kun niissäkään ei tarvitse kuin nilkkaa suoristaa ja kääntää rattia. Yksinkertaisia kulkineita yksinkertaisille henkilöille, eli ajotaidottomille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai, mutta ei tarvitse kun jo on. Aina ollut. Automaatit on neideille. Mikä nautinto vaihtaa neloselta takaisin kolmoselle ja painaa kaasua. Auto lähtee kuin raketti motarilla vielä ei-sallituilla nopeuksilla. Lisäksi hyvää treeniä käyttää käsiään ja jalkojaan myös ajaessa. Ei tule veritulppia.
Eli sinulla on polttomoottoriauto, miten vanhanaikaista. Ja luulet että se autosi kiihtyy kuin raketti. Terveisin neiti :)
Kyllä se sinun sähkökinnerisi hakkaa mennen tullen. 3,5 sek sataseen. Sähköautothan ne vanhanaikaisia on yli 100 vuotta vanhalla tekniikallaan, neiti : )
Oikeasti tulet keulimaan tuolla luvulla? Mikähän auto sulla sitten mukamas on?
Sähköautot tosi moni pääsee tuohon sun lukuusi, ja sen allekin. Lisäksi niillä on välitön vaste, nopeampi lähtö, sinun pörisijällä menee aikaa siihen että alkaa tapahtumaan. :)
Manuaalia voi ohjata vielä silloinkin kun auto lähtee liirtoon, jolloin automaattikuskista tulee matkustaja.
Siksi Suomessa; manuaali.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluan ajaa, tykkään ajamisesta. Siihen kuuluu se, että minä päätän millä vaihteella ajetaan.
Pidän automaatilla ajavia yksinkertaisina.Miksi ylipäätään haluat päättää jonkun vaihteen? Miten se on oleellista ajamisessa? Minusta vauhti ja kiihtyvyys on paljon hienompia tunteita kuin vaihteiden ajattelu. Mun autossa on yksi vaihde ja vaihteita ei tarvi edes ajatella. Ajo on tasaista ja kiihtyy paremmin hyvin, kun ei tarvi pykältää vaihteiden kanssa.
Käyt varmaan Särkänniemessäkin niillä törmäys autoilla ajelemassa, kun niissäkään ei tarvitse kuin nilkkaa suoristaa ja kääntää rattia. Yksinkertaisia kulkineita yksinkertaisille henkilöille, eli ajotaidottomille.
Kortti ollut 40 vuotta. -mites sulla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Manuaali. Minä määrään autoa ja auto ei määrää minua. Automaatti on tylsä.
Klassinen lantasaapas, joka ei ymmärrä tekniikasta mitään.
Ööööö.
Koetapa automaatilla päästä liukkaasta savisesta tai jäisestä montusta ylös.Automaatti on hyvä siisteihin paikkoihin ja helppoihin keleihin, mutta kyllä manuaalisella on haasteelliset paikat mentävä.
Kuinka moni rallikuski ajaa automaattisella?
Kielletty rallissa kun tomaatti olisi täysin ylivoimainen ;-)
No nyt tuli kyllä koko vuoden idiootein kommentti. Voi sinua lapsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun kommentti kertoo ettei sulla ole rahaa hyvään autoon.
Automaatti ollut jo kymmenisen vuotta enkä tosiaan vaihtaisi enää käsivaihteiseen.
Ei tämä ole mikään ideologiakysymys vaan ajamisen helppoutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyt varmaan Särkänniemessäkin niillä törmäys autoilla ajelemassa, kun niissäkään ei tarvitse kuin nilkkaa suoristaa ja kääntää rattia. Yksinkertaisia kulkineita yksinkertaisille henkilöille, eli ajotaidottomille.Sun kommentti kertoo ettei sulla ole rahaa hyvään autoon.
Mikä kellekin on hyvä auto. Viimeksi kun olin reilu 2 vuotta sitten ostamassa, niin ei ollut kuin 2 vaatimusta eli bensavehje ja manuaali. Jos autossa ei ole näitä kahta ominaisuutta, se ei ole hyvä auto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyt varmaan Särkänniemessäkin niillä törmäys autoilla ajelemassa, kun niissäkään ei tarvitse kuin nilkkaa suoristaa ja kääntää rattia. Yksinkertaisia kulkineita yksinkertaisille henkilöille, eli ajotaidottomille.Kortti ollut 40 vuotta. -mites sulla?
Vuodesta 1987.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai, mutta ei tarvitse kun jo on. Aina ollut. Automaatit on neideille. Mikä nautinto vaihtaa neloselta takaisin kolmoselle ja painaa kaasua. Auto lähtee kuin raketti motarilla vielä ei-sallituilla nopeuksilla. Lisäksi hyvää treeniä käyttää käsiään ja jalkojaan myös ajaessa. Ei tule veritulppia.
Eli sinulla on polttomoottoriauto, miten vanhanaikaista. Ja luulet että se autosi kiihtyy kuin raketti. Terveisin neiti :)
Kyllä se sinun sähkökinnerisi hakkaa mennen tullen. 3,5 sek sataseen. Sähköautothan ne vanhanaikaisia on yli 100 vuotta vanhalla tekniikallaan, neiti : )
Oikeasti tulet keulimaan tuolla luvulla? Mikähän auto sulla sitten mukamas on?
Sähköautot tosi moni pääsee tuohon sun lukuusi, ja sen allekin. Lisäksi niillä on välitön vaste, nopeampi lähtö, sinun pörisijällä menee aikaa siihen että alkaa tapahtumaan. :)
3,5 s on riittävän nopea vaste ja lähtö : ) Harva "halpis" normisähköauto pääsee edes alle 4 sek/100. Lisäksi sähköauton äänettömyys on aiheuttanut vaaratilanteita esim. jalankulkijoille, jote ihan rauhassa saa pöristä : )
Ostin juuri 4 tonnilla manuaalivaihteisen auton. Pörryyttelen sillä toivon mukaan muutaman vuoden.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Vapaasti hengittävä bensakone manuaalilla, mielellään ei liian pieni litrakoko.
On luotettava, kulkee talvella hyvin (siksi bensa), perushuollot tekee niin ei tuu kalliita remontteja eikä yllätyksiä.
Manuaalilla ajaminen mahdollistaa taloudellisen ajon, ja minä haluan päättää, millä vaihteella mennään. Langat omissa käsissä.
Manuaalin voi työntää käyntiin.
Keep it simple, keep it lean - aina manuaali.
Aikamoisilla sitä ajellaan jos työntäminen käyntiin on joku meriitti. Tai jos pitää bensalla toimivuutta "talviluotettavan" mittarina.
Voi kun menisi pian se kymmenen vuotta eteenpäin. Tällainen kommentointi olisi jo hassua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Ajat tasaisella. Helppoa ajoa automaatilla.
Minä ajan metsäteillä ja haasteellisessa maastossa manuaalisella. Ei täällä pärjäisi automaattisilla.
Ihan eri paikat ja eri tarpeet.
Niinkö? Range Rover, katurenkaat alla:
Vierailija kirjoitti:
Manuaalia voi ohjata vielä silloinkin kun auto lähtee liirtoon, jolloin automaattikuskista tulee matkustaja.
Tämä, manuaalissa painat kytkimen pohjaan jolloin moottori ja voimansiirto, veto irtoaa välittömästi pyöristä sotkemasta siinä välissä ja pyörillä on paras mahdollisuus pikaiseen pidon palautumiseen.
Automaatissa veto ei katkea ja moottorin, sekä vaihteiston tietokoneet ei varmaan edes älyä mitä tehdä kun ohjelmoija ei osannut ottaa huomioon mustan jään aiheuttamaa pidon menetystä kun eihän epsanjassa semmoista ole...
Ajan itseohjautuvalla autolla ja se on kaikista paras. Edullisimmat kilometrit tulee myös sähköautolla 🤑
T:teslamies
Tomaatilla voittaa kaikki kiihdytyskilpailut.
Toki autoaan säälimätön ammattilainen kepakkomies voittaisi, mutta ei niitä koskaan kohtaa ;-)
Nyt voi aina vaan katsella taustapeilistä punehtuvaa ja pienenevää kepakkomiehen naamaa ;-)
Vierailija kirjoitti:
Jos auto lähtee liirtoon, sitä ei ohjaa yhtään mikään. Luisto on sitten eri asia. Ja automaatillakin voi nostaa kaasun / painaa kaasua.
En ostaisi. Liikaa vikoja ja jo öljynvaihto autom. Laatikkoon maksaa satoja euroja. Tavalliseen kirstuun vain pari hassua kymppiä. Ei voi työntää käyntiin esi.. seikka mikä on tärkeä, kun startti loppuu yllättäen esim. Parkkihallissa tahi kaupan pihassa. Näin on mulle 3x käynyt elämäni aikana. Vanha olen ja autoja on ollut useita. Olen autom. Ajanut. Mukavaahan ne on kaupungissa. Suoralla pitkällä ajolla ihan sama mikä on kun kirstukaan ei paha ole.
Vierailija kirjoitti:
En ostaisi. Liikaa vikoja ja jo öljynvaihto autom. Laatikkoon maksaa satoja euroja. Tavalliseen kirstuun vain pari hassua kymppiä. Ei voi työntää käyntiin esi.. seikka mikä on tärkeä, kun startti loppuu yllättäen esim. Parkkihallissa tahi kaupan pihassa. Näin on mulle 3x käynyt elämäni aikana. Vanha olen ja autoja on ollut useita. Olen autom. Ajanut. Mukavaahan ne on kaupungissa. Suoralla pitkällä ajolla ihan sama mikä on kun kirstukaan ei paha ole.
Yli 500 000 ajoin letukallani tehtaan öljyillä. Hyvin pelasi mutta vaihdoin uudempaan. Tehtaat eivät edes suosittele vaihtoja, mutta Suomen oloissa tuo 500 000 voisi olla sopiva väli ;-)
Koska rallissa ratkaisee auton lisäksi kyky ajaa sillä ja esim. vaihteiden käytön oikea osaaminen.