Ostaisitko manuaalivaihteisen auton?
Kommentit (1451)
Vierailija kirjoitti:
En, vähän niinkuin en lankapuhelintakaan.
Missä sinä lankapuhelinta käyttäisit?
Meeeeeeelkosen kaukaa haettu vertaus.
Kyllä manuaali on ihan mainio.
Meillä aikakin lapset opetetaan ajamaan manuaalisella ja automaattisella.
Manuaalisella tukee ihan eri tuntuma autoon ja sen toimitaan.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai, mutta ei tarvitse kun jo on. Aina ollut. Automaatit on neideille. Mikä nautinto vaihtaa neloselta takaisin kolmoselle ja painaa kaasua. Auto lähtee kuin raketti motarilla vielä ei-sallituilla nopeuksilla. Lisäksi hyvää treeniä käyttää käsiään ja jalkojaan myös ajaessa. Ei tule veritulppia.
Eli sinulla on polttomoottoriauto, miten vanhanaikaista. Ja luulet että se autosi kiihtyy kuin raketti. Terveisin neiti :)
Tietysti. En aio ikinä ostaa automaattia.
Haluan ajaa, tykkään ajamisesta. Siihen kuuluu se, että minä päätän millä vaihteella ajetaan.
Pidän automaatilla ajavia yksinkertaisina.
Mahtisonni kirjoitti:
Automaatti on vammaisille, tytöille ja "miestanssioille"
Kuules ny miestanssio.
Olet kovin ennakkoluuloinen..
Terveisin, tanssiva tanssija
No ostaisitko sinä itse?
Minä haaveilen automaatti vaihteisesta autosta.
Tietysti. Ostan sinkkiämpärinkin enkä automaattista pesukonetta.
Saab 9-3 Viggen kirjoitti:
Kaikki autoni ovat olleet, ja tulevat olemaan manuaaleja. Haluan itse päättää millä vaihteella ajan milloinkin, automaatit ovat laiskoja paskoja varten. Ajan päivittäin eri kaupungeissa jo työnikin puolesta kymmeniä kilometrejä, vaihdekepin vispaaminen ja kytkinpolkimen polkeminen ei ainakaan huonoa tee aivotoiminnalle.
Vammaisuuden takia automaateilla ajavat ymmärrän tietenkin, mukavuudenhaluiset eivät saa minulta ymmärrystä.
Mukavuudenhaluiset hahhaaa. Koska eihän autoilu tietenkään saa olla mukavaa ja hauskaa. ;)
Tässä on selvästi se happamia sano kettu
Vierailija kirjoitti:
Haluan ajaa, tykkään ajamisesta. Siihen kuuluu se, että minä päätän millä vaihteella ajetaan.
Miksi ylipäätään haluat päättää jonkun vaihteen? Miten se on oleellista ajamisessa? Minusta vauhti ja kiihtyvyys on paljon hienompia tunteita kuin vaihteiden ajattelu. Mun autossa on yksi vaihde ja vaihteita ei tarvi edes ajatella. Ajo on tasaista ja kiihtyy paremmin hyvin, kun ei tarvi pykältää vaihteiden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Manuaali. Minä määrään autoa ja auto ei määrää minua. Automaatti on tylsä.
Klassinen lantasaapas, joka ei ymmärrä tekniikasta mitään.
Ööööö.
Koetapa automaatilla päästä liukkaasta savisesta tai jäisestä montusta ylös.
Automaatti on hyvä siisteihin paikkoihin ja helppoihin keleihin, mutta kyllä manuaalisella on haasteelliset paikat mentävä.
Kuinka moni rallikuski ajaa automaattisella?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai, mutta ei tarvitse kun jo on. Aina ollut. Automaatit on neideille. Mikä nautinto vaihtaa neloselta takaisin kolmoselle ja painaa kaasua. Auto lähtee kuin raketti motarilla vielä ei-sallituilla nopeuksilla. Lisäksi hyvää treeniä käyttää käsiään ja jalkojaan myös ajaessa. Ei tule veritulppia.
Eli sinulla on polttomoottoriauto, miten vanhanaikaista. Ja luulet että se autosi kiihtyy kuin raketti. Terveisin neiti :)
Kyllä se sinun sähkökinnerisi hakkaa mennen tullen. 3,5 sek sataseen. Sähköautothan ne vanhanaikaisia on yli 100 vuotta vanhalla tekniikallaan, neiti : )
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En edes ymmärrä, mitä tarkoitat omassa kropassa tuntemisella. Onko sinulla käsissä ja jaloissa jotain vikaa niin, että kytkimen painaminen ja vaihdekepin liikuttaminen sattuu?
Moni vaihtaa vaihdetta siten, että auto hieman nytkähtää vaihdetta vaihtasessa. Samaa nykymistä ei tapahdu automaattivaihteisella autolla.
No sillähän vasta tapahtuukin nykimistä.
Vierailija kirjoitti:
Pidä vaan ihan rauhassa. Onhan se hienoa, että sinullakin on edes joku asia, josta voit tuntea ylemmyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pidän automaatilla ajavia yksinkertaisina.Miksi ylipäätään haluat päättää jonkun vaihteen? Miten se on oleellista ajamisessa? Minusta vauhti ja kiihtyvyys on paljon hienompia tunteita kuin vaihteiden ajattelu. Mun autossa on yksi vaihde ja vaihteita ei tarvi edes ajatella. Ajo on tasaista ja kiihtyy paremmin hyvin, kun ei tarvi pykältää vaihteiden kanssa.
Niinpä. Ajat tasaisella. Helppoa ajoa automaatilla.
Minä ajan metsäteillä ja haasteellisessa maastossa manuaalisella. Ei täällä pärjäisi automaattisilla.
Ihan eri paikat ja eri tarpeet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Manuaali. Minä määrään autoa ja auto ei määrää minua. Automaatti on tylsä.
Klassinen lantasaapas, joka ei ymmärrä tekniikasta mitään.
Ööööö.
Koetapa automaatilla päästä liukkaasta savisesta tai jäisestä montusta ylös.Automaatti on hyvä siisteihin paikkoihin ja helppoihin keleihin, mutta kyllä manuaalisella on haasteelliset paikat mentävä.
Kuinka moni rallikuski ajaa automaattisella?
Kielletty rallissa kun tomaatti olisi täysin ylivoimainen ;-)
Ehdottomasti automaatti. Tämä on malliesimerkki tilanteesta jossa automaatio korvaa monotonisen ja yksinkertaisen työvaiheen.
Vierailija kirjoitti:
Mahtisonni kirjoitti:
Automaatti on vammaisille, tytöille ja "miestanssioille"
Voi kuule "mahtisonni", et tiedäkään millainen vienti on miehellä, joka osaa tanssia. Voidaan ajaa automaattivaihteisella autolla ja naiset tykkää silti. Ei nyt sillä, että naisia keskimäärin kiinnostaisi miehen auton vaihdelaatikon tyyppi.
Toki naisia kiinnostavat miestanssijat. Ei ole pelkoa iskuyrityksistä.
Manuaali ehdottomasti. Minua ei kiinnosta automaatin suuremmat huoltokustannukset ja auta armias jos automaattilootaan tulee joku vika, niin kallis että se on paalituomio koko autolle. Myös jotkut muut varaosat ovat kalliimpia automaattivaihteiseen kuin manuaalivaihteiseen, esim. jäähdytin, koska automaatin öljyjä pitää jäähdyttää, ja se on sisäänrakennettu auton normaaliin jäähdyttimeen. Manuaali ei tätä tarvitse, joten sen jäähdytin on halvempi.
Nyt tietysti joku tuo esille kytkinremontit manuaalivaihteisissa, no ajotavallasi voit vaikuttaa siihen, että kytkin kestää tai ei kestä, mutta et voi vaikuttaa mitenkään automaattilootan toimintaan.
En tykkää ajaa automaattilla joten aina on ollut manuaallinen. Ja siinä ei ole juurikaan vikoja ollut.
Seuraava on ilman muuta sähköauto.
"Manuaalivaihteisto" kuuluu historiaan, siinä missä "välikaasukin".
Mulla on manuaali, koska sellaisen hankkiminen oli edullisempaa. Ajan vuodessa 25000 km, mutta eipä tuo vaihteiden vaihto ole paljon häirinnyt.