Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostaisitko manuaalivaihteisen auton?

Vierailija
19.07.2023 |

Perustele.

Kommentit (1451)

Vierailija
41/1451 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vielä ajaisin autoa, niin manuaalivaihteisen ostaisin. En ole koskaan edes kokeillut automaattia, vaikka meillä sellainenkin on ollut vuosia.

Vierailija
42/1451 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos vielä ajaisin autoa, niin manuaalivaihteisen ostaisin. En ole koskaan edes kokeillut automaattia, vaikka meillä sellainenkin on ollut vuosia.

Mikset aja?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/1451 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Manuaali ei ole oikein enää tätä päivää. Nykyään kaikilla on varaa automaattiin.

Vierailija
44/1451 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään ajaa aktiivisesti ja tuntea miten auto käyttäytyy tiellä eri olosuhteissa jolloin liian teknologinen auto on minulle no thanks.

Vierailija
45/1451 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos uuden auton ostaisin, niin ostaisin automaattivaihteiston, mutta käytetyssä ei ole vaihteisto ensimmäinen valintakriteeri mulle. Kummallakin vaihteistolla on omat hyvät puolensa.

En kyllä äkkiseltään keksi yhtään manuaalin "hyvää puolta" enää nykyaikaisista autoista.

Olen omistanut molempia. Manuaali on parempi huonoilla teillä ja talvikeleillä, siinä saa paremman mekaanisen tuntuman vetopitoon ja liukkaissa mutkissa on aivan erilailla mahdollisuuksia hallita autoa.

Vierailija
46/1451 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Automaatti on vammaisille, tytöille ja "miestanssioille"

Vierailija
47/1451 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ostaisi. Mulla on 8-vaihteinen automaatti, jonka vaihteiden vaihtoa ei edes huomaa, se toimii niin sulavasti. Lisäksi läppävaihteilla voi leikkiä formulakuskia, jos lapsettaa. Manuaaliautossa on 5-6 vaihteinen laatikko - siitä voi jokainen todeta, että ei riitä sivistyneeseen nykyautoon ja se vaikuttaa polttoainetaloudellisuuteen negatiivisesti. Manuaalissa et myöskään vaihda koskaan niin sulavasti vaihdetta, etteikö sitä jotenkin tuntisi omassa kropassasi.

Vierailija
48/1451 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

500 eurolla harvemmin saa yhtä hyväkuntoista automaattivaihteista kun manuaalia.

Onko aloittaja itse ja 14 autokauppias, jolle tämä on yksi keino saada ihmiset ostamaan uusia automaattivaihteisia autoja?

Vierailija
49/1451 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ostaisi. Mulla on 8-vaihteinen automaatti, jonka vaihteiden vaihtoa ei edes huomaa, se toimii niin sulavasti. Lisäksi läppävaihteilla voi leikkiä formulakuskia, jos lapsettaa. Manuaaliautossa on 5-6 vaihteinen laatikko - siitä voi jokainen todeta, että ei riitä sivistyneeseen nykyautoon ja se vaikuttaa polttoainetaloudellisuuteen negatiivisesti. Manuaalissa et myöskään vaihda koskaan niin sulavasti vaihdetta, etteikö sitä jotenkin tuntisi omassa kropassasi.

Minä vaihdan, kuten useimmat muutkin manuaalivaihteilla ajavat. En edes ymmärrä, mitä tarkoitat omassa kropassa tuntemisella. Onko sinulla käsissä ja jaloissa jotain vikaa niin, että kytkimen painaminen ja vaihdekepin liikuttaminen sattuu?

Vierailija
50/1451 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajoin 15 vuotta manuaalivaihteisilla autoilla, kunnes muutama vuosi sitten ostin automaattivaihteisen. Paluuta manuaalivaihteisiin ei enää ole, sen verran mukavampaa ja helpompaa ajaminen on.

Vierailija
51/1451 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ostaisi koska automaatilla nyt vaan on rennompaa ajella etenkin kaupunkialueella.

Minun kaikki entiset autot on ollu manuaalivaihteisia ja nyt käytössä oleva auto on automaatti jossa on myös vakionopeudensäädin sekä ilmastointi.

M32

Vierailija
52/1451 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

80-luvulla kaikki autot olivat manuaalivaihteisia. Vain rikkailla oli varaa automaattivaihteiseen autoon.

Meillä oli sellainen ja kuusisylinterinen moottori nokalla myös.

Ihan oli sellainenkin rikkaiden eliittiauto kuin Fiat Ritmo automaattina. Äitini on ajanut automaatilla 70-luvulta lähtien. Eihän enää osaisi edes ajaa manuaalivaihteisella.

Vierailija
53/1451 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai, mutta ei tarvitse kun jo on. Aina ollut. Automaatit on neideille. Mikä nautinto vaihtaa neloselta takaisin kolmoselle ja painaa kaasua. Auto lähtee kuin raketti motarilla vielä ei-sallituilla nopeuksilla. Lisäksi hyvää treeniä käyttää käsiään ja jalkojaan myös ajaessa. Ei tule veritulppia.

Vierailija
54/1451 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä vaihdan, kuten useimmat muutkin manuaalivaihteilla ajavat. En edes ymmärrä, mitä tarkoitat omassa kropassa tuntemisella. Onko sinulla käsissä ja jaloissa jotain vikaa niin, että kytkimen painaminen ja vaihdekepin liikuttaminen sattuu?

Kyllähän pitää olla tunnetta, että ajaa autoa eikä mitään tietokonetta.

Vierailija
55/1451 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tykkään ajaa aktiivisesti ja tuntea miten auto käyttäytyy tiellä eri olosuhteissa jolloin liian teknologinen auto on minulle no thanks.

Ajajan auto.

Vierailija
56/1451 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin. Sen käyttö on niin selkärangassa että automaattisen käyttö tuottaa hankaluuksia. Tästä on kokemusta. Menee ainakin muutama kuukausi että automaattisen käyttö on selkäangassa (tai sitten ei ole koskaan).

On kurja olla liikenteessä ja olla koko ajan varpaillaan, kun ajaminen menee eri tavoin kuin ennen. Automaattisessa on "vähemmän miettimistä" mutta se ei ihan lennossa mene niin kun aina on ajanut manuaalisella. Jos olen tämän takia juntti, niin ihan sama.

Vierailija
57/1451 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Vatkasin ihan tarpeeksi pitkään manuaalia, autokoulun kuorma-autosta alkaen. Eipä ole tullut ikävä sitä sen jälkeen kuin muutama vuosi sitten ostin automaatin. Oikeastaan ainoa tilanne, jossa manuaalia voisi kaivata on jumittuminen liukkaaseen paikkaan. Manuaalilla voi päästä keinuttamalla liikkeelle, automaatilla se temppu ei taida onnistua.

Vierailija
58/1451 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En edes ymmärrä, mitä tarkoitat omassa kropassa tuntemisella. Onko sinulla käsissä ja jaloissa jotain vikaa niin, että kytkimen painaminen ja vaihdekepin liikuttaminen sattuu?

Moni vaihtaa vaihdetta siten, että auto hieman nytkähtää vaihdetta vaihtasessa. Samaa nykymistä ei tapahdu automaattivaihteisella autolla. 

Vierailija
59/1451 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketä on se ostaa?

Vierailija
60/1451 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtisonni kirjoitti:

Automaatti on vammaisille, tytöille ja "miestanssioille"

Voi kuule "mahtisonni", et tiedäkään millainen vienti on miehellä, joka osaa tanssia. Voidaan ajaa automaattivaihteisella autolla ja naiset tykkää silti. Ei nyt sillä, että naisia keskimäärin kiinnostaisi miehen auton vaihdelaatikon tyyppi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kahdeksan