Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostaisitko manuaalivaihteisen auton?

Vierailija
19.07.2023 |

Perustele.

Kommentit (1451)

Vierailija
21/1451 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Viimeiset 3 autoa ollut automaatti, seuraavassa ei ole vaihdelaatikkoa enää ollenkaan

Vierailija
22/1451 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika harvassa ovat nykyään enään autot, joita saa manuaalivaihteisena. Äkkiseltään mieleen tulee vaihtoehtoina perheautokoon autoista Skoda Octavia, Nissan Qashqai ja Kia Cee'd.

Käytettyjä on pilvin pimein.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/1451 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisen automaatin jälkeen se on ollut mulla ensimmäinen kriteeri, nyt on neljäs menossa. Olen niin paljon manuaalilla ajanut, etten sitä taitoa ihan hetkessä unohda. Mutta kyllä se nykyään on asia, esim autohuollosta saa päiväksi manuaalin käyttöön, jota pitää hetki mieleen muistutella, kun manuaalilla ajelee. En tiedä, miksi olen noihin niin tykästynyt, kaipa se on se ajamisen helppous.

Vierailija
24/1451 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki ostaisin. Pidän siitä että saa itse vaihdella vaihteita haluamallaan tavalla. Tunnen hallitsevani ajoneuvoa silloin paremmin. Sähköautoa en ostaisi niiden ympäristökuormituksen vuoksi (akkuihin kuluu valtavat määrät harvinaisia raskasmetalleja ja sähköautot ovat painavia joten ne kuluttavat teitä suhteettoman paljon) ja turvallisuusongelmatkaan eivät viehätä (jos se akku syttyy palamaan, jälki on todella pahaa). Joten tämäkään ei olisi esteenä käsivaihteisen auton hankinnalle.

Olen muuten vihreitä äänestävä paljon pyöräilevä joukkoliikenteen käyttäjä Helsingistä.

Vierailija
25/1451 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enää juntit ostavat manuaaleja.

Onko tääkin muotiasia?

Ei. Ihan puhdasta junttien epäluuloa. He ovat hitaimpia omaksumaan mitä tahansa tämän päivän teknologiaa.

Vierailija
26/1451 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän neljästä autosta kaksi on manuaaleja.

Vierailija
27/1451 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos uuden auton ostaisin, niin ostaisin automaattivaihteiston, mutta käytetyssä ei ole vaihteisto ensimmäinen valintakriteeri mulle. Kummallakin vaihteistolla on omat hyvät puolensa.

En kyllä äkkiseltään keksi yhtään manuaalin "hyvää puolta" enää nykyaikaisista autoista.

Vierailija
28/1451 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki autoni ovat olleet, ja tulevat olemaan manuaaleja. Haluan itse päättää millä vaihteella ajan milloinkin, automaatit ovat laiskoja paskoja varten. Ajan päivittäin eri kaupungeissa jo työnikin puolesta kymmeniä kilometrejä, vaihdekepin vispaaminen ja kytkinpolkimen polkeminen ei ainakaan huonoa tee aivotoiminnalle.

Vammaisuuden takia automaateilla ajavat ymmärrän tietenkin, mukavuudenhaluiset eivät saa minulta ymmärrystä.

Vierailija
29/1451 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enää juntit ostavat manuaaleja.

Vain juntit kirjoittaa noin.

Voit lantasaapas pitää mielipiteesi, minä pidän omani.

Vierailija
30/1451 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsin itselleni uuden auton viimeksi pari vuotta sitten. Kriteerinä oli diesel maasturi manuaalivaihteilla. On ihan kiva, kun lunta on tullut lähemmäs puolen metriä ja pitää päästä kinosten yli, että voi itse päättää vaihteen millä lähtee survomaan. Jos ajaisin kaupungissa vallan, niin sinne ehdottomasti automaatti parempi.

Vierailija
31/1451 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Manuaali. Minä määrään autoa ja auto ei määrää minua. Automaatti on tylsä.

Vierailija
32/1451 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika harvassa ovat nykyään enään autot, joita saa manuaalivaihteisena. Äkkiseltään mieleen tulee vaihtoehtoina perheautokoon autoista Skoda Octavia, Nissan Qashqai ja Kia Cee'd.

Dacia Jogger

VW T-Roc

Skoda Karoq

VW Caddy

Ford Focus

VW Golf

Siinä nyt muutamia tämän vuoden malleja, joita saa myös manuaalina.

Vierailija
33/1451 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai, 6 vaihteisella sekventaalilla.

Vierailija
34/1451 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Klassinen lantasaapas, joka ei ymmärrä tekniikasta mitään.

Vierailija
35/1451 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ja klassinen vastaus kun ei tiedä mistään mitään. 

Vierailija
36/1451 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etsin itselleni uuden auton viimeksi pari vuotta sitten. Kriteerinä oli diesel maasturi manuaalivaihteilla. On ihan kiva, kun lunta on tullut lähemmäs puolen metriä ja pitää päästä kinosten yli, että voi itse päättää vaihteen millä lähtee survomaan. Jos ajaisin kaupungissa vallan, niin sinne ehdottomasti automaatti parempi.

Tuollaisissa tilanteissa se automaatti on ässä, kun on taatusti oikea vaihde päällä joka hetki. Automaattivaihteinen vastaavaa maasturi olisi huomattavasti parempi käyttöösi, jos lumikinokset ovat ensisijainen valintakriteeri.

Vierailija
37/1451 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen kyllä saa valita automaatillakin. Ainakin minun automaateissani on vuosia ollut mahdollisuus siivekkeistä vaitaa pienemmälle tai suuremmalle...

Vierailija
38/1451 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä tiedän, sinun vastauksesi kertoi, että elät kivikaudella.

Vierailija
39/1451 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuollaisissa tilanteissa se automaatti on ässä, kun on taatusti oikea vaihde päällä joka hetki. Automaattivaihteinen vastaavaa maasturi olisi huomattavasti parempi käyttöösi, jos lumikinokset ovat ensisijainen valintakriteeri.

Juu kokeiltu on, kun joskus myyjä kehui. En vakuuttunut, joten vaihdoin ekan vuoden jälkeen manuaaliin. Ehkä se on myös tottumuskysymys, mutta kyllä se automaatti enemmän taitaa olla kaupunkiajoon parempi.

Vierailija
40/1451 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä tiedän, sinun vastauksesi kertoi, että elät kivikaudella.

En tiedä missä vastauksessa kerrottiin kivikaudesta mutta sovitaan niin. Silloin oli autot rautaa ja miehet terästä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi seitsemän