Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostaisitko manuaalivaihteisen auton?

Vierailija
19.07.2023 |

Perustele.

Kommentit (1451)

Vierailija
561/1451 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuosikaudet ajelin manuaalilla ja korjaukset onnistui itse. Ajo tuntui ajamiselta.

Nyt meillä on sähköauto ja manuaali tuntuu historian havinalta. Kun auto tästä vanhenee niin korjaukset ovat tosi kalliita eikä niitä voi tehdä itse, nanuaalivaihteistoajotaidon lisäksi ihmisiltä häviää korjaustaidotkin. Ostaisin manuaalin ehdottomasti edelleenkin 👍

Vaihteistosta riippumatta, varsinkin uusien autojen tekniikka, mekaniikkaa myöten, on hyvin pitkälti erilaisten ohjelmoitavien piirien varassa ja kaikkea tätä vielä ohjaa tietokone. Vian etsintä vaatii asianmukaiset laitteistot ja korjaaminen ei aina onnistu pelkän osan vaihdolla vaan vaatii lisäksi uudelleen koodauksen. Ja tämä taas vaatii merkkihuollossa käynnin. Korjaustaidot häviää joka tapauksessa.

Meidän naapurilla on lukulaite, jolla onnistuu virheilmoitusten nollaus ja vikojen luku. Korjaus ihan samanlaista kuin ennenkin, lukulaitteella vaan katsotaan mistä viasta kyse. Helppoa kun ei tarvitse koko autoa purkaa palasiksi selvittääkeen, että mikä siihen nyt tuli. Piuha kiinni autoon ja tietokone näyttää missä vika

Valitettavan usein vika on vain siinä anturissa joka mittaa toimintaa vikakoodeja varten.

Vierailija
562/1451 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Museoautoon sopii manuaali, jos kyseessä on urheiluauto

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
563/1451 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuosikaudet ajelin manuaalilla ja korjaukset onnistui itse. Ajo tuntui ajamiselta.

Nyt meillä on sähköauto ja manuaali tuntuu historian havinalta. Kun auto tästä vanhenee niin korjaukset ovat tosi kalliita eikä niitä voi tehdä itse, nanuaalivaihteistoajotaidon lisäksi ihmisiltä häviää korjaustaidotkin. Ostaisin manuaalin ehdottomasti edelleenkin 👍

Vaihteistosta riippumatta, varsinkin uusien autojen tekniikka, mekaniikkaa myöten, on hyvin pitkälti erilaisten ohjelmoitavien piirien varassa ja kaikkea tätä vielä ohjaa tietokone. Vian etsintä vaatii asianmukaiset laitteistot ja korjaaminen ei aina onnistu pelkän osan vaihdolla vaan vaatii lisäksi uudelleen koodauksen. Ja tämä taas vaatii merkkihuollossa käynnin. Korjaustaidot häviää joka tapauksessa.

Meidän naapurilla on lukulaite, jolla onnistuu virheilmoitusten nollaus ja vikojen luku. Korjaus ihan samanlaista kuin ennenkin, lukulaitteella vaan katsotaan mistä viasta kyse. Helppoa kun ei tarvitse koko autoa purkaa palasiksi selvittääkeen, että mikä siihen nyt tuli. Piuha kiinni autoon ja tietokone näyttää missä vika 

BUHAHAHAA naapurilla lukulaite  BUHAHAHAA naapuri purkamassa automaattivaihteistoa BUHAHAHAA naapuri kokoamassa automaattivaihteistoa BUHAHAHAA

Jos xantian al4-laatikko menee vikatilaan, kannattaa öljyn ja suodattimen vaihdon lisäksi vaihtaa ne kakdi magneettiventtiiliä uusiin. Muista että alkup. venttíilit on valkoisilla liittimillä, vaatii todennäköisesti ohjelmoinnin, jos laittaa tilalle mustat. Ja öljynvaihto kahdessa erässä, koska turbiinia ei saa valutettua tyhjäksi.

Vierailija
564/1451 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitettavan usein vika on vain siinä anturissa joka mittaa toimintaa vikakoodeja varten.

Joo onneksi hyvillä testereillä voi seurata anturien dataa reaaliajassa, eikä tarvitse enää arvailla tai mittailla kuten ennen muinoin. Aikanaan xsara alkoi yht'äkkiä käydä miten sattuu, mutta testerin käyttö ajon aikana paljasti, että lämpötila-anturihan siellä antaa välillä -50C (tai mikä se ääriarvo olikaan), lämpötilaa jäähdytysnesteelle. Olisi tietty voinut olla johtovikakin.

Vierailija
565/1451 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liukkaalla tai muutoin huonolla kelillä automaatti on vaarallinen, sillä tuntuma tiehen on sen kanssa huono.

Vierailija
566/1451 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tykkään ajaa itse enkä vaan istua ohjaamassa, eli manuaali mulle kiitos.

Nykyisessä autossani on vakionopeudensäädin, en käytä sitäkään. Viimeksi vuokraamassani autošsa oli kaistavahti asetettu säädölle joka korjaa ohjausta, aivan helvetillinen ominaisuus.

N51

Huh? Itse en aja edes kaupungissa ilman vakkaria, omassa autossa sellaista ei ole ja vatuttaa säädellä itse nopeutta. M40

Vierailija
567/1451 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä köyhä naurata kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

80-luvulla kaikki autot olivat manuaalivaihteisia. Vain rikkailla oli varaa automaattivaihteiseen autoon.

Meillä oli sellainen ja kuusisylinterinen moottori nokalla myös.

Ainoastaan idiootti osti 80-luvulla automaatin, koska ne olivat täysiä susia.

Ainoastaan jenkit osasivat tuohon aikaan tehdä kestävän laatikon.

Plus, että 80-luvulla manuaalivaihteinen auto oli noin 5s nopeampi 0-100km/h.

Taisi olla ennemmänkin tuo ero.

Ja nykyään tilanne on toisin päin, automaatti kiihtyy nopeammin.

Tai no, näin ollut jo varmaan vuosikymmenen, kun automaatit on parantuneet.

Vierailija
568/1451 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mahtisonni kirjoitti:

Automaatti on vammaisille, tytöille ja "miestanssioille"

Voi kuule "mahtisonni", et tiedäkään millainen vienti on miehellä, joka osaa tanssia. Voidaan ajaa automaattivaihteisella autolla ja naiset tykkää silti. Ei nyt sillä, että naisia keskimäärin kiinnostaisi miehen auton vaihdelaatikon tyyppi.

Keskimäärin naisia kiinnostaakin se miehen vaihdekepin tyyppi.

Vierailija
569/1451 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Olen kotoisin Bulgariasta ja ensimmäinen sijoitus perheeni teki vaurastuttuaan, oli hankkia rakkaaseen aasiimme vaihteet. Nyt vaihteet on paitsi aasissa, niin myös uudenkarheassa Trabant Karl Marxissa.

Vierailija
570/1451 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Automaatilla auto vie kuljettajaa eikä kuljettaja autoa. Talvella automaatilla ei tee mitään ovat aina jumissa kun vähänkin satanut lunta. Automaatti sopii parhaiten vanhuksille ja liikuntarajoitteisille.

Vierailija
571/1451 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Automaatilla auto vie kuljettajaa eikä kuljettaja autoa. Talvella automaatilla ei tee mitään ovat aina jumissa kun vähänkin satanut lunta. Automaatti sopii parhaiten vanhuksille ja liikuntarajoitteisille.

Kannattaisi joskus koittaa ajaa automaatilla, niin sullakin muuttuisi mielipiteet.

Toisekseen, ei ole ollut talvisin mitään ongelmia sen kymmenen vuoden aikana, mitä mulla on automaatteja ollut.

Ihan samanlaista helppo ja miellyttävää ajamista, kuin kesälläkin.

Vierailija
572/1451 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti mun ajotaidot on sitten parantuneet heti kun hankin automaatin, koska se pysyy ihan samalla tavoin hanskassa kuin manuaalikin. Kyllä mun täytyy olla taitava, etuvetoinen automaatti muutaman vuoden ajan, ja hyvin pysyy tiellä. Ei onnistusi useimmilta, vai mitä?

Vierailija
573/1451 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin auton, joka soveltuu parhaiten minun elämäntyylilleni. Ei ole väliä olisiko manuaali vai automaatti. 

Vierailija
574/1451 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Manuaalivaihde?Mikä se on ???

Vierailija
575/1451 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä köyhä naurata kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

80-luvulla kaikki autot olivat manuaalivaihteisia. Vain rikkailla oli varaa automaattivaihteiseen autoon.

Meillä oli sellainen ja kuusisylinterinen moottori nokalla myös.

Ainoastaan idiootti osti 80-luvulla automaatin, koska ne olivat täysiä susia.

Ainoastaan jenkit osasivat tuohon aikaan tehdä kestävän laatikon.

Plus, että 80-luvulla manuaalivaihteinen auto oli noin 5s nopeampi 0-100km/h.

Taisi olla ennemmänkin tuo ero.

Ja nykyään tilanne on toisin päin, automaatti kiihtyy nopeammin.

Tai no, näin ollut jo varmaan vuosikymmenen, kun automaatit on parantuneet.

Kiihtyvyydellä ei ole merkitystä mutta tomaatilla voittaa aina arkiliikenteessä, ja se eiedes kärsi kun painaa tallan pohjaan.

Toki ammattikuljettaja autoaan rikkoen pärjäisi museoautollakin mutta ei kukaan tavis kepakkomies. ;-)

Vierailija
576/1451 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on 2011-mallinen manuaali. Olen vuosikymmenet ajanut manuaalilla. Kävin jokin aika sitten autoliikkeessä katsomassa uutta, mutta kaupat jäi tekemättä. Kun nykyautoissa ainoa tuttu kapine on vilkkuviiksi. Muuten se on pelikone, joka on asennettu neljän pyörän päälle.

Vierailija
577/1451 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua museoautoa. Missä niitä edes myydään?

Vierailija
578/1451 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinkkiämpäri vai automaattinen pesukone pyykinpesuun?

Vierailija
579/1451 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun miestä harmitti kun uusissa autoissa ei ole manuaalivaihtoehtoa.

Oli pakko ostaa automaattivaihteinen.

Kylläpä senkin kanssa tuli sinuiksi.

Vierailija
580/1451 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä pointti, samaa mieltä. Landelle kinoksiin dieselmanuaali ehdoton, pelkkään kaupunkiajoon automaatti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä viisi