Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

50-60 vuotiaat! Olkaa rehellisiä että odotatteko jo vesi kielellä perintöä?

Vierailija
18.07.2023 |

Kai se käy mielessä harva se päivä?

Kommentit (149)

Vierailija
81/149 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakiosaa pitää vaatia 6 kuukauden kuluessa siitä päivästä, kun saa testamentin sisällön luettavakseen. Meillä vanhemmat tekivät keskinäisen omistudoikeustestamentin ja siinä oli toive, etteivät lapset vaatisi lakiosuttaan. Emme vaatineet.

Vierailija
82/149 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meilläkin koko perintö testamentattu työttömälle elämänhallintaongelmaiselle suosikille, minä ns kunnon lapsi jään ilman. Harmittaa sillä mä olen ainoa sisaruksista jolla on lapsia, mutta toki vanhemmat saa tehdä mitä haluaa ja olla myös epäreiluja jos haluaa.

Rintaperillisen lakiosuutta ei voi testamentilla ohittaa. Eli kyllä sinä jotain saat kävi miten kävi. 

Tässä on nyt jo kaks perinnöttömäksi määrättyä kriminaalia ilmottautunut.

No siis olen kaikkein kunnollisin, ahkerin, koulutetuin ja työteliäin perheestämme enkä ole saanut koskaan edes sakkoja. Narsistivanhempi yleensä kiusaa ja mitätöi sitä kilteintä lastaan.

T. Perinnöttä jätetty

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/149 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tule perimään mitään, narsistivanhempani testamenttasi kaiken suosikkilapselleen. Toki voisi riidellä ja riitauttamalla voisi saada lakiosan. En ehkä silti tee sitä sillä se olisi voitto narsistille. Tämä vanhempi on kiusannut, pahoinpidellyt ja alistanut mua koko elämäni. Melkeinpä parempi olla ilman penniäkään. Perintö sinällään on melko iso (ei nyt miljoonaperintö sentään) joten suosikkilapsesta tulee kyllä varakas.

Aikamoinen tapaus saa perillinen olla että pystyy jättämään perinnöttömäksi.

TESTAMENTTI on sellainen että lapsen voi ja saa jättää perinnöttä. Se sitten KÄRÄJILLÄ aikanaan ratkaistaan oliko testamentti laillinen. Ei sitä sen epäreilun vanhemman etukäteen tarvitse selvittää, sen kun vaan tekee testamentin missä kaikki menee suosikille ja muut jää ilman. Se on niiden muiden lasten oma päätös alkavatko riitauttaa vai ei.

Vierailija
84/149 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voittaisin mieluummin arvonnassa.

Olen jo ennakkoperinyt ja perinyt äitini, isältä saan tuskin mitään, täti ehkä jättää jotain. 

Mieluummin pidän omaiset hengissä. 

Vierailija
85/149 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään toivo vanhempieni kuolemaa. Aloittaja itse ilmeisesti toivoo 

Aika törkeä aloitus

Vierailija
86/149 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meilläkin koko perintö testamentattu työttömälle elämänhallintaongelmaiselle suosikille, minä ns kunnon lapsi jään ilman. Harmittaa sillä mä olen ainoa sisaruksista jolla on lapsia, mutta toki vanhemmat saa tehdä mitä haluaa ja olla myös epäreiluja jos haluaa.

Miksi olet niin kynnysmatto, ettet halua pitää edes lastesi puolia? 

Sinulla on oikeus lakiosaan ja lapsilla on oikeus siihen, ettet lampaana luovu koko perinnöstäsi.

Tuota ei normiperheen lapsi tajua. Narsistin lapsi itsekin ja mullekin käymässä samoin eli kaikki menee suosikille ja en saa mitään. Tätä tehty jo jonkin aikaa ennakkoon antamall lahjoina suosikille mm mökki ja sijoitusasunto.

Mä en halua riitauttaa tai taistella koska mua on jo koko elämä kiusattu ja vainottu. Tuo riitautus puhkaisee taas kolmannen maailmansodan ja hinta on mielenterveyden menetys. Liian kallis hinta. Lelliköön vanhemmat suosikkia loppuun asti.

Vierailija
87/149 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pelkään jo, herranjestas mitä sieltä tulee... Arvoton kiinteistö, jota ei saa myytyä ja purkaminenkin maksaa.

Vierailija
88/149 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat vanhemmat kuolleet ne muutat tonnit olisin antanut kernaasti pois jossei olisi tarvinnut hoitaa niitä jäämistöön raivauksessa. Yksi perintö vielä tulossa: pienen muuttotappiokaupungin kerrostaloasunto, joka arvo noin 5000 € ja kaikki isot taloyhtiremobtit tulissa maksettavaksi. Säästäisin noin 50 000€ jos en ota tuota perintöä vastaan.

Eli en ole hyötynyt mitään perinnöistä. Viimeisestä joudun maksamaan.

Vierailija
89/149 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tule perimään mitään, narsistivanhempani testamenttasi kaiken suosikkilapselleen. Toki voisi riidellä ja riitauttamalla voisi saada lakiosan. En ehkä silti tee sitä sillä se olisi voitto narsistille. Tämä vanhempi on kiusannut, pahoinpidellyt ja alistanut mua koko elämäni. Melkeinpä parempi olla ilman penniäkään. Perintö sinällään on melko iso (ei nyt miljoonaperintö sentään) joten suosikkilapsesta tulee kyllä varakas.

Aikamoinen tapaus saa perillinen olla että pystyy jättämään perinnöttömäksi.

TESTAMENTTI on sellainen että lapsen voi ja saa jättää perinnöttä. Se sitten KÄRÄJILLÄ aikanaan ratkaistaan oliko testamentti laillinen. Ei sitä sen epäreilun vanhemman etukäteen tarvitse selvittää, sen kun vaan tekee testamentin missä kaikki menee suosikille ja muut jää ilman. Se on niiden muiden lasten oma päätös alkavatko riitauttaa vai ei.

Ei sitä käräjille viedä. Lakiosaston voi vaatia ihan ilman oikeudenkäyntiä, pelkkä ilmoitus riittää.

Vierailija
90/149 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon että vanhempani törsäävät kaiken ja nauttivat elämästään.

Vierailija
91/149 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rintaperillisen lakiosuutta ei voi testamentilla ohittaa. Eli kyllä sinä jotain saat kävi miten kävi. 

Kyllä siihen lakiosuuden perimättä jättämiseenkin voi olla syynsä, mutta aika kovat ovat: Perittävä voi tehdä perillisen perinnöttömäksi, jos tämä on tehnyt rikoksen, joka loukkaa syvästi perittävää, hänen perimispolvessa olevaa sukulaistaan, ottolastaan tai tämän jälkeläistä. Myös kunniatonta tai epäsiveellistä elämää viettävän perillisen voi jättää perinnöttä. Perinnöttä tekeminen tapahtuu testamentissa.

Olen toinen näistä perinnöttä jäävistä ja siihen epäreilun vanhempani testamenttiin on kirjattu just tuo loukkaava käytös syynä perinnöttä jättämiseen. Se loukkaava käytös on sitä että en käy vanhemmilla enkä pidä yhteyttä. Siellä saa nimittäin turpaansa jos käy, vanhempi erittäin aggressiivinen ja vaarallinen.

Nyt kun en siis käy enkä halua soitella, niin se on ollut vanhemman mielestä tuo loukkaava rikos ja tän perusteella testamentti tehtiin ja mut suljettiin ulos.

Enpä nyt tiedä onko rikoksen määritelmä kunnossa. Se että suojelee itseään ja henkeään on sitten varmaan rikos.

Vierailija
92/149 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä perintöä?

Ei kaikilla ole mitään perittävää.

Vierailija
93/149 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä siihen lakiosuuden perimättä jättämiseenkin voi olla syynsä, mutta aika kovat ovat: Perittävä voi tehdä perillisen perinnöttömäksi, jos tämä on tehnyt rikoksen, joka loukkaa syvästi perittävää, hänen perimispolvessa olevaa sukulaistaan, ottolastaan tai tämän jälkeläistä. Myös kunniatonta tai epäsiveellistä elämää viettävän perillisen voi jättää perinnöttä. Perinnöttä tekeminen tapahtuu testamentissa.

Olen toinen näistä perinnöttä jäävistä ja siihen epäreilun vanhempani testamenttiin on kirjattu just tuo loukkaava käytös syynä perinnöttä jättämiseen. Se loukkaava käytös on sitä että en käy vanhemmilla enkä pidä yhteyttä. Siellä saa nimittäin turpaansa jos käy, vanhempi erittäin aggressiivinen ja vaarallinen.

Nyt kun en siis käy enkä halua soitella, niin se on ollut vanhemman mielestä tuo loukkaava rikos ja tän perusteella testamentti tehtiin ja mut suljettiin ulos.

Enpä nyt tiedä onko rikoksen määritelmä kunnossa. Se että suojelee itseään ja henkeään on sitten varmaan rikos.

Se on nyt täysin selvää, että pelkästään tuo ei riitä perinnöttä jättämiseen.

Vierailija
94/149 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli jo. 50 vuotiaana eka. Nyt jo kolmas ja taas perintöveroja maksettavan. Ei mitään suuria perintöjä mutta köyhälle liikaa maksella peräkylän mökistä vielä veroja.

Vierailija
95/149 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on kaikenlaisia hulluja ja epäreiluja vanhempia.

Omat ei ole testamenttia tehneet mutta niillä on ovela strategia: annetaan lahjana kaikki etukäteen suosikkilapselle joten muille ei jää mitään perittävää, kun kuolinhetkellä pesä on tyhjä. Kaikki on jo etukäteen annettu, lahjoitettu tai alihintaan myyty suosikkilapselle.

Mitäpä siinä muut voi tehdä, muuta kuin katsoa vierestä, ei todellakaan mitään.

Vierailija
96/149 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on nyt täysin selvää, että pelkästään tuo ei riitä perinnöttä jättämiseen.

Lakimies oli silti vanhemmalle tehnyt sen testamentin ja siinä kuvaillaan miten loukkaavaa ja törkeää tuo niinsanottu rikos (itseni suojelu) on vanhempaa kohtaan ollut!

Vierailija
97/149 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempani ovat kuolleet jo 1990- luvulla. Kustansin osan hautajaisista, opiskelin vielä silloin.

Vierailija
98/149 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmänkin kauhulla odotan sekä sitä perintöä että perinnönjakoa.

Vierailija
99/149 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti peritään elossa olevalta. Jokainen tietää näitä tapauksia.

Vierailija
100/149 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat vanhempani olen perinyt aikoja sitten. Minulla ei ole rintaperillisiä eikä puolisoa joten perintökaaren mukaan isohkon omaisuuteni perii sisarukset tai heidän lapset jotka odottavat sitä, jotkut varmasti vesi kielellä. En usko kuolemanjälkeiseen elämään joten en pysty nauttimaan heidän naamojensa venähtämisestä kun testamenttini luetaan ja ilmenee että jätän aivan kaiken tietyille yleishyödyllisille organisaatioille. Siksipä huvitan ajatuksella itseäni jo etukäteen hyvissä voimissa eläen. N65

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän viisi