50-60 vuotiaat! Olkaa rehellisiä että odotatteko jo vesi kielellä perintöä?
Kommentit (149)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meilläkin koko perintö testamentattu työttömälle elämänhallintaongelmaiselle suosikille, minä ns kunnon lapsi jään ilman. Harmittaa sillä mä olen ainoa sisaruksista jolla on lapsia, mutta toki vanhemmat saa tehdä mitä haluaa ja olla myös epäreiluja jos haluaa.
Rintaperillisen lakiosuutta ei voi testamentilla ohittaa. Eli kyllä sinä jotain saat kävi miten kävi.
Tässä on nyt jo kaks perinnöttömäksi määrättyä kriminaalia ilmottautunut.
No siis olen kaikkein kunnollisin, ahkerin, koulutetuin ja työteliäin perheestämme enkä ole saanut koskaan edes sakkoja. Narsistivanhempi yleensä kiusaa ja mitätöi sitä kilteintä lastaan.
T. Perinnöttä jätetty
Et sitten huolinut lain mukaista osuuttasi perinnöstä? Onko perinnönjättäjän kuolemasta jo 6 kk kulunut?
Miksi ihmeessä toivoisin vanhempieni kuolemaa? Hirveitä ihmisiä olette.
Lakiosaa ei saa automaattisesti silloin jos on testamentti jolla poissuljetaan. Jos testamenttia ei ole niin sitten sen saa.
Testamentti pitää riitauttaa, jos sitä ei tee niin testamentti pätee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meilläkin koko perintö testamentattu työttömälle elämänhallintaongelmaiselle suosikille, minä ns kunnon lapsi jään ilman. Harmittaa sillä mä olen ainoa sisaruksista jolla on lapsia, mutta toki vanhemmat saa tehdä mitä haluaa ja olla myös epäreiluja jos haluaa.
Rintaperillisen lakiosuutta ei voi testamentilla ohittaa. Eli kyllä sinä jotain saat kävi miten kävi.
Kyllä siihen lakiosuuden perimättä jättämiseenkin voi olla syynsä, mutta aika kovat ovat: Perittävä voi tehdä perillisen perinnöttömäksi, jos tämä on tehnyt rikoksen, joka loukkaa syvästi perittävää, hänen perimispolvessa olevaa sukulaistaan, ottolastaan tai tämän jälkeläistä. Myös kunniatonta tai epäsiveellistä elämää viettävän perillisen voi jättää perinnöttä. Perinnöttä tekeminen tapahtuu testamentissa.
Olen toinen näistä perinnöttä jäävistä ja siihen epäreilun vanhempani testamenttiin on kirjattu just tuo loukkaava käytös syynä perinnöttä jättämiseen. Se loukkaava käytös on sitä että en käy vanhemmilla enkä pidä yhteyttä. Siellä saa nimittäin turpaansa jos käy, vanhempi erittäin aggressiivinen ja vaarallinen.
Nyt kun en siis käy enkä halua soitella, niin se on ollut vanhemman mielestä tuo loukkaava rikos ja tän perusteella testamentti tehtiin ja mut suljettiin ulos.
Enpä nyt tiedä onko rikoksen määritelmä kunnossa. Se että suojelee itseään ja henkeään on sitten varmaan rikos.
Ei sitä lakiosaa vanhemman keksimän rikoksen vuoksi voi sulkea pois, jos sinua ei ole oikeudessa tuomittu vakavista rikoksista.
Vierailija kirjoitti:
Joskus ne vanhemmat on hirveitä ihmisiä.
T. Pian 50v vanhemman väkivaltaa takana
Vierailija kirjoitti:
Omat vanhempani olen perinyt aikoja sitten. Minulla ei ole rintaperillisiä eikä puolisoa joten perintökaaren mukaan isohkon omaisuuteni perii sisarukset tai heidän lapset jotka odottavat sitä, jotkut varmasti vesi kielellä. En usko kuolemanjälkeiseen elämään joten en pysty nauttimaan heidän naamojensa venähtämisestä kun testamenttini luetaan ja ilmenee että jätän aivan kaiken tietyille yleishyödyllisille organisaatioille. Siksipä huvitan ajatuksella itseäni jo etukäteen hyvissä voimissa eläen. N65
Herkullinen tilanne. Lupaile vielä eri sukulaisille samoja tavaroita/asioita niin tulee lisädraamaa kun tappelevat niistä jo ennen kuin testamentti tulee tiedoksi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä siihen lakiosuuden perimättä jättämiseenkin voi olla syynsä, mutta aika kovat ovat: Perittävä voi tehdä perillisen perinnöttömäksi, jos tämä on tehnyt rikoksen, joka loukkaa syvästi perittävää, hänen perimispolvessa olevaa sukulaistaan, ottolastaan tai tämän jälkeläistä. Myös kunniatonta tai epäsiveellistä elämää viettävän perillisen voi jättää perinnöttä. Perinnöttä tekeminen tapahtuu testamentissa.
Olen toinen näistä perinnöttä jäävistä ja siihen epäreilun vanhempani testamenttiin on kirjattu just tuo loukkaava käytös syynä perinnöttä jättämiseen. Se loukkaava käytös on sitä että en käy vanhemmilla enkä pidä yhteyttä. Siellä saa nimittäin turpaansa jos käy, vanhempi erittäin aggressiivinen ja vaarallinen.
Nyt kun en siis käy enkä halua soitella, niin se on ollut vanhemman mielestä tuo loukkaava rikos ja tän perusteella testamentti tehtiin ja mut suljettiin ulos.
Enpä nyt tiedä onko rikoksen määritelmä kunnossa. Se että suojelee itseään ja henkeään on sitten varmaan rikos.Ei sitä lakiosaa vanhemman keksimän rikoksen vuoksi voi sulkea pois, jos sinua ei ole oikeudessa tuomittu vakavista rikoksista.
Joo mutta testamenttiin sinänsä saa kirjata ihan mitä satuja vaan ja harhaisia vanhemman loukkaantumisia ja mielenpahoituksia. Ovela vanhempi kokaisee kepillä jäätä että menisikö läpi.
Toki jos lapsi tällisen riitauttaa niin käräjillä se katsotaan pitämättömäksi testamentiksi. Mutta yllätys yllätys kaikki eivät edes riitauta.
Vierailija kirjoitti:
Vanhempani ovat kuolleet jo 1990- luvulla. Kustansin osan hautajaisista, opiskelin vielä silloin.
Miksi kustansit osan hautajaisista, eikö perinnöstä ollut riittävästi edes hautajaiskuluihin? Sosiaalitoimihan olisi kustantanut ilman omaisuutta kuolleen hautajaiset, halvimman arkun, kukkalaitteen ja siunaustilaisuuden vuokran, mutta ei kahvituksia.
No ei käy. Vanhemmat oli pienituloisia ja hoivamaksuihin meni ja menee kaikki niiden vähät säästöt. Kt-asunto on v. 1953 rakennetussa talossa kuolevalla paikkakunnalla, huonokuntoinen ja arvo max 15000. Sitä jakamassa minä ja 3 muuta. Että semmonen perintö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus ne vanhemmat on hirveitä ihmisiä.
T. Pian 50v vanhemman väkivaltaa takana
Fyysistä väkivaltaa? Minuakin hakattiin lapsena äidin toimesta, viimeiseksi kerraksi jäi yritys, kun aloin kerrostalossa asuessamme huutaa kovaan ääneen apua. En ole kuitenkaan unohtanut sitä hakkaamista, jota oli pikkulapsesta saakka.
En. Sain perintöä 47-vuotiaana 1,5 miljoonaa euroa.
Ilmeisesti suurin osa kieli pitkällä odottaa vanhempiensa kuolemaa, kun nyt jo tällä palstalla tapellaan lakiosista ja harmitellaan köyhiä vanhempia. Luulin vastausten olevan jotain muuta
Häpeän teidän puolestanne.
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti suurin osa kieli pitkällä odottaa vanhempiensa kuolemaa, kun nyt jo tällä palstalla tapellaan lakiosista ja harmitellaan köyhiä vanhempia. Luulin vastausten olevan jotain muuta
Häpeän teidän puolestanne.
On hyvä, että raha-asioista keskustellaan. Siihen kuuluu myös testamentit ja perinnöt. Omassa suvussani on aina tehty testamentit. Isoisovanhemmillani oli jo testamentit, isovanhemmilla, vanhemmilla, puolisollani ja minulla on keskinäiset omistusoikeustestamentit. Jos lapset vaativat lakiosansa, se maksetaan rahana. Lasten puolisot on suljettu pois perinnöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä lakiosaa pitää vaatia, muuten ei tipu mitään.
Ei tarvitse, kun huolehtii siitä, että pesänjaon hoitaa asiantunteva lakimies. Laki on hyvin yksiselitteinen eikä edellytä muuta kuin sen noudattamista.
Kai se asiantunteva lakimies osaa lakia lukea? Laki on yksiselitteinen eli ellei osaa vaatia osuuttaan (kun on ilmiselvästi jäämässä sitä ilman), niin osuutta ei tarvitse maksaa. Edes pesänjakaja ei voi tätä sivuuttaa.
Molemmat vanhemmat on jo kuolleet ja perinnöksi jäi kelvottomia rakennuksia. Olen vielä ainoa perikunnasta, jolla on jälkikasvua joten perinnöstä luopuminen olisi siirtänyt vain eteenpäin ja veljen osalta perintö kuitenkin palautuu mun lapsille. Mä en ole odottanut koskaan mitään perintöä, mutta olisin toivonut että isä olisi myynyt nuo kun oli vielä voimissaan, kyllä me lapset olisi se hyväksytty ja että käyttää rahat vaikka sellaiseen asuntoon, missä voi olla. Jos ei olis ollut jyrkkäporkkainen rintsikka, ei olis tarvinnut olla palvelutalossa. Ei me olis niistä mitään haluttu, meillä kaikilla on omistusasunnot ja ihan ok. tulot paitsi yksi on jo eläkkeellä. Myös mökki piti vaan pitää kun kyllä hän ehkä voi joskus sinne mennä, alkeellinen saarimökki rinteessä, eli ei toivoakaan että olisi sinne loppuaikoina enää avustettunakaan päässyt. Muissa asioissa isä oli täysin järjissään loppuun saakka, mutta näistä piti vaan pitää kiinni vaikkei voinut olla. En ruvennut tappelemaan. Nyt ollaan tilanteessa, ettei sisaruksen ymmärrä kotitalomme olevan homeessa ja purkukunnossa. Toinen veli joka siellä on eniten ihmettelee silmävaivojaan ja suuttui kun sanoin sen tulevan homeesta. Astmakin on. Mä odotan vain että pääsisin noista eroon, euroakaan en halua ottaa, mutta ärsyttää laittaa euroja niihin. Myynnissä olevat mökki ja yksi muu kiinteistö ei ole menneet edes nollan euron lähtöhinnalla. Kiinnostuneita ajoittain ilmaantuu, mutta perääntyvät kun näkevät kunnon.
117 unohti mainita, joku kysyy missä äiti, oli haudassa jo monta vuotta ennen isää.
Kasaan itte muille pienimäistä pottia.
En tule saamaan mitään koska ihan kaikki (mökki, metsät, auto, asunto) on jo ennakkoon annettu sisarukselle lahjana (eli ei ennakkoperintö) ja sillä lailla varmistettu että rakkain lapsi saa ihan kaiken ja se epä-rakas ei saa mitään.
En ole yllättynyy, samaa tallomista ja alistamista ollut koko elämä, vanhemmat ei ole ihan normaaleita. He siis kaikin tavoin ovat aina toivoneet minulle pahaa ja eivät ole millään lailla koskaan mitenkään auttaneet tai tukeneet. Tämä kohdistuu myös lapsiini siten että eivät pidä mitään yhteyttä lapsiini (ainoat lapsenlapset) eivätkä tapaa lainkaan, eivät muista tai tiedä edes nimiä tai ikiä.
Sisarusta hyysätään ja he leikkivät jotenkin olevansa pienen lapsen vanhempia sille sisarukselle. Liki 50v sisarukselle soitellaan 4 krt päivässä ja käsketään laittaa pipo päähän kun on pakkasta jne.
Tällaista se on usein. Ei jää mitään perittävää enkä voi riitauttaa mitään. Vanhemmat pystyy suosimaan yhtä niin halutessaan, konstit löytyy kyllä.
Lakiosa kuuluu ilman muuta sinulle, ei sitä riitauttaa tarvi. Vaadit sen ehdottomasti.