Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

50-60 vuotiaat! Olkaa rehellisiä että odotatteko jo vesi kielellä perintöä?

Vierailija
18.07.2023 |

Kai se käy mielessä harva se päivä?

Kommentit (149)

Vierailija
41/149 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meilläkin koko perintö testamentattu työttömälle elämänhallintaongelmaiselle suosikille, minä ns kunnon lapsi jään ilman. Harmittaa sillä mä olen ainoa sisaruksista jolla on lapsia, mutta toki vanhemmat saa tehdä mitä haluaa ja olla myös epäreiluja jos haluaa.

Rintaperillisen lakiosuutta ei voi testamentilla ohittaa. Eli kyllä sinä jotain saat kävi miten kävi. 

Tässä on nyt jo kaks perinnöttömäksi määrättyä kriminaalia ilmottautunut.

Laki vaan ei sillä muutu, että av:lla ilmoittelee mitä sattuu. Testamentti on lain silmissä mitätön, jos siinä kumotaan rintaperillisen oikeus lakiosuuteen. 

Vierailija
42/149 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenetköhän tässä perisin?

Vanhemmat pa ja äiti rillutteli mummon perinnön. Hyvä niin.

Itse taasen olen onnistunut omaisuutta säästämään, että taloudellisesti on kaikki kivasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/149 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain perinnön jo 38-vuotiaana, ei tarvitse enää odotella. Mieheltä on vielä puoli perintöä saamatta, mutta hänellä on jo sen verran varallisuutta, että joku 100000€ lisää ei vaikuta mitenkään.

Ihmisten ei kyllä ole hyvä tehdä lapsia liian nuorena. On luonnotonta, että joku 60-vuotias joutuu huolehtimaan 80-vuotiaasta omaisestaan.

Vierailija
44/149 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirvittävä ajatus ennemminkin. Haluan vanhempien olevan elossa ja hyvässä kunnossa ja viettävän hyvää elämää mahdollisimman pitkään. Perinnössä en näe mitään hyvää tähän verrattuna. Myös mahdolliseen perintöön liittyvät velvollisuudet lähinnä ahdistavat.

Vierailija
45/149 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meilläkin koko perintö testamentattu työttömälle elämänhallintaongelmaiselle suosikille, minä ns kunnon lapsi jään ilman. Harmittaa sillä mä olen ainoa sisaruksista jolla on lapsia, mutta toki vanhemmat saa tehdä mitä haluaa ja olla myös epäreiluja jos haluaa.

Rintaperillisen lakiosuutta ei voi testamentilla ohittaa. Eli kyllä sinä jotain saat kävi miten kävi. 

Laki vaan ei sillä muutu, että av:lla ilmoittelee mitä sattuu. Testamentti on lain silmissä mitätön, jos siinä kumotaan rintaperillisen oikeus lakiosuuteen. 

Juu sehän aina naurattaa kun jotkut ihan vakavissaan kyselee täältä lakineuvoja.

Vierailija
46/149 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon, että vanhempani käyttävät mahdollisimman suuren osan omaisuudestaan itsestään huoletimiseen ja oman terveyden ja kunnon ylläpitämiseen. Minä käyn töissä ja tienaan omat rahani. En todellakaan halua heidän panttaavan rahojaan minulle. Olen  tämän suoraan heille sanonutkin. 

Vierailija
47/149 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan niin sairas en mieleltäni ole, että odottaisin läheisteni kuolemaa vesi kielellä. 

Muistisairauden edettyä tiettyyn pisteeseen, sitä alkaa kyllä toivoa, että kuolema jo armahtaisi. 

Vierailija
48/149 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu sehän aina naurattaa kun jotkut ihan vakavissaan kyselee täältä lakineuvoja.

Miksi se sinua naurattaa? Kyllä täällä ihan asiaakin kirjoitellaan välillä. Kuten esim. lainaamasi viesti, joka on täysin Suomen lakiin perustuvaa tietoa.

Vierailija
49/149 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä odottaisin, kun en muutenkaan tiedä, mitä rahoillani tehdä. Joka kuukausi jää 3000 e ylimääräistä.

Pistät säästöön hölmö!

Säästössä rahan arvo katoaa, pitäisi sijoittaa, mutta kun jo on metsää ja mökki ja osakkeita, rahastoissakin jotain, niin tää alkaa tympiä.

Vierailija
50/149 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan niin sairas en mieleltäni ole, että odottaisin läheisteni kuolemaa vesi kielellä. 

Muistisairauden edettyä tiettyyn pisteeseen, sitä alkaa kyllä toivoa, että kuolema jo armahtaisi. 

Vesi kielellä odottaminen on "hieman" eri asia kuin tuo. 

Vierailija
51/149 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi olet niin kynnysmatto, ettet halua pitää edes lastesi puolia? 

Sinulla on oikeus lakiosaan ja lapsilla on oikeus siihen, ettet lampaana luovu koko perinnöstäsi.

Vierailija
52/149 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain perinnön jo 38-vuotiaana, ei tarvitse enää odotella. Mieheltä on vielä puoli perintöä saamatta, mutta hänellä on jo sen verran varallisuutta, että joku 100000€ lisää ei vaikuta mitenkään.

Ihmisten ei kyllä ole hyvä tehdä lapsia liian nuorena. On luonnotonta, että joku 60-vuotias joutuu huolehtimaan 80-vuotiaasta omaisestaan.

Ei myöskään ole luonnollista saada perintöä alaikäisenä kun 70-vuotias vanhempi potkaisee tyhjää.

Vierailija
53/149 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tule perimään mitään, narsistivanhempani testamenttasi kaiken suosikkilapselleen. Toki voisi riidellä ja riitauttamalla voisi saada lakiosan. En ehkä silti tee sitä sillä se olisi voitto narsistille. Tämä vanhempi on kiusannut, pahoinpidellyt ja alistanut mua koko elämäni. Melkeinpä parempi olla ilman penniäkään. Perintö sinällään on melko iso (ei nyt miljoonaperintö sentään) joten suosikkilapsesta tulee kyllä varakas.

Aikamoinen tapaus saa perillinen olla että pystyy jättämään perinnöttömäksi.

Oli millainen oli niin tuo on käytännössä mahdotonta, jos ollaan Suomessa ja toimitaan Suomen lakien mukaan. Emme elä enää 1800-luvua, jolloin vielä oli mahdollista "jättää perinnöttömäksi". 

Vierailija
54/149 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole luonnotonta. Eikä kukaan joudu huolehtimaan kenestäkään. Se on aivan oma valinta, jos niin päättää tehdä.

Vierailija
55/149 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi se sinua naurattaa? Kyllä täällä ihan asiaakin kirjoitellaan välillä. Kuten esim. lainaamasi viesti, joka on täysin Suomen lakiin perustuvaa tietoa.

Kysyn neuvot salarakkaalta joka on juristi. Täällä keskustelen asioista yleisesti.

Vierailija
56/149 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä lakiosaa pitää vaatia, muuten ei tipu mitään.

Vierailija
57/149 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhulla odotan omaishoitajuus-vaihetta. En ole yhtään hoitajatyyppinen.

Vierailija
58/149 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarvitse kenenkään perintöä, tulen toimeen omillani ja elän mukavasti puolisoni kanssa. Emme aio myöskään säästää rahojamme lapsia varten jotka ovat jo aikuisia ja tienaavat rahansa itse. Ihan sairas ajatus että pitäisi kitkutella ja ei saisi nauttia elämästä koska jälkikasvu odottaa perintöä. Omille vanhemmille olen sanonut että nauttikaa elämästä ja käyttäkää rahat itseenne.

Vierailija
59/149 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauhulla odotan omaishoitajuus-vaihetta. En ole yhtään hoitajatyyppinen.

Ei siihen ole mikään pakko ryhtyä. En aio itsekään.

Vierailija
60/149 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vesikielellä vaan kun leikkaan nurmikkoa. T. Vegaani

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kahdeksan