Pitkät hiukset mummoikäisellä?
Kasvatin korona-aikana hiukseni ensin polkkapituisiksi ja nyt ne on jo pitkälti yli harteiden.
Nyt siskoni sanoi ettei yli viisikymppisellä voi olla pitkiä hiuksia? Noloa.
Mulla on laineikkaat hiukset, oma väri, ei harmaata. Tykkään pitää sellaisella rennolla nutturalla töissä.
Onko tää nyt jotenkin nou-nou oikeasti???
Kommentit (155)
Minä en aio ikinä leikata miestukkaa enkä mummotukkaa mikäli se minusta riippuu. Kampaajalla käyn lähinnä ohentamassa hiuksiani, koska ovat valtavan paksut. Olen 40v.
Ap ei ole mummoikäinen. Mummoikäiset on eläkkeellä ja hänhän käy vielä töissä.
Muutenkin dissaa itseään eikä kunnioita omia mielipiteitään.
Jos sä haluat pitää pitkiä hiuksia, niin pidä! Ei sun siskon mielipiteellä ole väliä.
Inkkareillakin on pitkät hiukset.
Sopii hyvin vaikka olisivat jo harmaat. Hiusten lastu ja paksuus ratkaisee.
En ole ikinä käsittänyt tuota väittämää. Hyvin hoidetut siistit hiukset sopivat kaiken ikäiselle.
https://www.sheknows.com/entertainment/slideshow/2733384/celebrities-ov…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysyt täällä? Uskomatonta.
Siskosi on kateellinen.
Niin kysyn koska haluan tietää että onko tää oikeasti yleinenkin mielipide.
Ap
Joo. Leikkasin millisiilin, täytin sentään jo 40. Eipähän tartu täitkään.
Ei ne lyhyet hiukset vaan juuri kenelläkään hyvältä näytä, vaikka kuinka ois mummo. Naisista siis jos puhutaan.
Olen eläkeläinen nainen, koronan vuoksi en käynyt kampaajalla, kasvatin lyhyistä hiuksista pitkät. Taannoin kampaaja kysyi, miksi värjäytät ? Menetti asiakkaan, ja siihen lopetin. Nyt on pitkät, luonnostaan päältä harmaat ja kummallista kyllä niskasta huomattavan tummat. Pidän nämä, kampaamossa käynneistä säästyneet rahat sijoitan matkailuun. Ja helpothan pitkät hiukset ovat.
Minulla oli jo lapsena pitkät paksut hiukset. Niitä kovaäänisesti paheksuttiin maaseudulla, jossa helsinkiläislapset viettivät pitkää kesälomaa perheissä kesälapsena. Sitten yksi maalaisserkku sanoi minulle että täällä ollaan vain katellisisa sinun hiuksista. Ei niissä oikeesti ole mitään paheellissuutta. Nykyään on enemmän pitkiä hiuksia ja minä pidän niitä vapaa-alalla usein auki. Se kyllä kääntää ihmisten päät ja monet katsoo ihmeissään. Taitaa olla niin että Suomessa paksut hiukset ovat todella harvinaisia. Omilla lapsilla on myös upeat hiukset.
50-vuotias nainen on vielä hedelmällisessä iässä. Kyllä nainen saa näyttää naiselta.
Vierailija kirjoitti:
Olen eläkeläinen nainen, koronan vuoksi en käynyt kampaajalla, kasvatin lyhyistä hiuksista pitkät. Taannoin kampaaja kysyi, miksi värjäytät ? Menetti asiakkaan, ja siihen lopetin. Nyt on pitkät, luonnostaan päältä harmaat ja kummallista kyllä niskasta huomattavan tummat. Pidän nämä, kampaamossa käynneistä säästyneet rahat sijoitan matkailuun. Ja helpothan pitkät hiukset ovat.
En ymmärrä tuota menetti asiakkaan -juttua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysyt täällä? Uskomatonta.
Siskosi on kateellinen.
Niin kysyn koska haluan tietää että onko tää oikeasti yleinenkin mielipide.
Ap
Yleensä vanhojen ihmisten asenne, siis itseäni vanhemmat on näin sanoneet eli 60v ja vanhemmat. Teininä sain myös aina nalkutusta siitä kun hiukset oli aina väärän pituiset ja väriset. Liittyy myös painoon eli jonkun mielestä liian laiha ja toisen mielestä liian lihava. Jotenkin vanhojen ihmisten tapa nalkuttaa joka asiasta ja tuijottaa arvostellen muiden ulkonäköä. Ihan kuin muut ihmiset olisivat syntyneet heitä miellyttämään. Varmaan liittyy jotenkin siihen että jos eivät kyyläisi toisia ihmisiä, joutuisivat katsomaan itseään peilistä.
Vierailija kirjoitti:
Pidä juuri sellaiset hiukset, jotka sinusta tuntuu käteviltä ja kivoilta.
Lyhyet on kätevät ja pitkät kivat
Ihminen itse päättää hiustensa pituuden. Kenelläkään muulla ei ole asiaan nokan koputtamista.
Vierailija kirjoitti:
Joillekkin sopii pitkät hiukset iästä huolimatta.
Kuten Miina Äkkijyrkälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mikä on mummoikä? Joku on mummo nelikymppisenä, toinen viisikymppisenä. Joku ei tuu mummoksi koskaan....aika ahtaat on rajat.
Ei semmoista ikää ole. Sivistymättömät juntit mummottelee vieraita ihmisiä. Mikähän näiden junttien mielestä olisi äiti-ikä, isä-ikä, pappa-ikä j.n.e.
No se on silloin kun kohtu mätänee käsiin. 50 vuodesta eteenpäin.
Se mätänee vasta kuoleman jälkeen, eikä silloinkaan käsiin.
Vierailija kirjoitti:
Onhan ne jotenkin ällöttävät ne pitkät luonnontilaiset kuivat tai rasvaiset tukat ikääntyvillä. Jotenkin tulee aina mt-tapaus mieleen, jos aikuinen nainen ei viitsi käydä kampaajalla säännöllisesti.
Ai pitkät hiukset eivät koskaan ole normaalit ja puhtaat, vaan ne ovat aina kuivat tai rasvaiset?
Mummillani oli keskipaksut hiukset. Aina letitetty, joka ylsi takapuolen puoliväliin. Letin hän kietaisi kauniille isolle nutturalle takaraivon alarajaan. Aina tyylikäs ja huoliteltu vaikkei niin kauheasti ulkonäöstä perustanutkaan.
Haaveilen samasta, kunhan innostukseni erilaisista kivoista leikkauksista laantuu.
Isoisoäidilläni taasen oli käsivarren paksuinen letti nuorena. En ehtinyt tuntea häntä, mutta äiti ihaili hänen tukkaansa. Naimisiin mentyään leikkasi tukan hieman lyhyemmäksi kuin polkka ja piti taidokkaita kampauksia.
Yhyyy, meillä jälkeläisnaisilla on varmaan viidesosa hänen hiustensa paksuudesta, byääää.
Vierailija kirjoitti:
Onhan ne jotenkin ällöttävät ne pitkät luonnontilaiset kuivat tai rasvaiset tukat ikääntyvillä. Jotenkin tulee aina mt-tapaus mieleen, jos aikuinen nainen ei viitsi käydä kampaajalla säännöllisesti.
Pitkää tukkaa ei tarvitse käydä kampaajalla leikkauttamassa. Marketista saa parillakympillä hiustenleikkuusakset, joilla pystyy latvat napsimaan itsekin. Otsiskin on helppo itse leikata, jos haluaa vaihtelua.
*siskosi