Pitkät hiukset mummoikäisellä?
Kasvatin korona-aikana hiukseni ensin polkkapituisiksi ja nyt ne on jo pitkälti yli harteiden.
Nyt siskoni sanoi ettei yli viisikymppisellä voi olla pitkiä hiuksia? Noloa.
Mulla on laineikkaat hiukset, oma väri, ei harmaata. Tykkään pitää sellaisella rennolla nutturalla töissä.
Onko tää nyt jotenkin nou-nou oikeasti???
Kommentit (155)
Paljon Enemmän mummoa on leikata lyhyiksi!
Minäkin kasvatin pitkät hiukset korona-aikana, enkä todellakaan aio leikata lyhyeksi.
Kukaan ei ole onneksi tullut sanomaan ettei viisikymppisellä saisi olla pitkät hiukset. Mutta jos joku tulee sanomaan, niin varmasti kerron hänelle, että mummollani oli pitkät hiukset vielä kahdeksankymppisenä. Komeat olivatkin.
Rakkaalla mummollani oli pitkä ohkaset luirot pitkät hiukset jotka maatalon tyylin aina nutturalla. Rakastin hänen hiuksiaan kuten myöskin häntäkin. Mutta vaikka olisi tehnyt hiuksilleen mitä tahansa olisin silti jatkanut molempien rakastamista. Ikävä Sua Mummi-rakas, jossain vaiheessa tavataan taivaassa.
Olen 62-vuotias ja minulla on ja tulee aina olemaan pitkät hiukset. Ei kuulu muille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän ne pitkät hiukset näyttää paljon paremmalta kuin mitkään mummokampaukset.
Paitsi ohuthiuksisilla. On ok jos on paksu tukka. Mulle sanoin kampaajakin, että älä ikinä haaveile pitkistä hiuksista kun sulla on niin ohuet hiukset.
Ilkeä kommentti kampaajalta. Älä tee siitä totuutta itsellesi. Se on vain yksi mielipide.
Saman sain itse kuulla lapsena äidiltäni. Olisin kovasti halunnut pitkät hiukset, mutta ei niiden koskaan annettu kasvaa polkkaa pidemmiksi. Perustelu oli, että sulla on niin ohut ja hento tukka, ei sitä voi kasvattaa. Polkalla siis mentiin. Teininä leikkautin sen siten siiliksi. Silloin ei mitkään pitkät hiukset jaksaneet kiinnostaa, mutta olin myös omaksunut sen ajatuksen, että minulle ei sovi pitkät hiukset.
Viisikymppisenä annoin hiusteni kasvaa, ja hyvät niistä tuli. Ei yhtään liian ohuet, vaikka hiuslaatu onkin hienoa ja ohutta. Hiusten määrä on kuitenkin niin suuri, että lopputulos on pitkänäkin hyvä. Ei näytä yhtään liian ohuelta. Eikä kyllä haittaisi vaikka näyttäisikin :)
Vierailija kirjoitti:
Onhan ne jotenkin ällöttävät ne pitkät luonnontilaiset kuivat tai rasvaiset tukat ikääntyvillä. Jotenkin tulee aina mt-tapaus mieleen, jos aikuinen nainen ei viitsi käydä kampaajalla säännöllisesti.
Niinkö? Minulla on pitkät hiukset, joita kasvatan vieläkin pidemmiksi ja käyn kampaajalla säännöllisesti 3 kk:n välein. Hiukset kasvavat silti, sillä kampaaja yleensä leikkaa vain noin sentin ja tasoittelee latvoja.
Tarvittaessa leikkaa enemmänkin, jos latvat huonokuntoiset. Pitkistä hiuksista saa niin monenlaisia kampauksia, joten en luovu pitkistä hiuksista, vaikka ikää tuleekin.
Mä olen 44v. ja mulla on pitkät hiukset. En ole ajatellut leikata lyhyeksi. Hiuksissa oma vaaleanruskea aavistuksen punertava sävy, ei ole vielä harmaita.
Itse eläkeläinen mutta kauniit paksut omanväriset hiukset ja saan kehuja ja katseita. Intiaanitukka sanoi eräs mies. En välitä kehuista mutta viihdyn pitkien hiusten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Itse eläkeläinen mutta kauniit paksut omanväriset hiukset ja saan kehuja ja katseita. Intiaanitukka sanoi eräs mies. En välitä kehuista mutta viihdyn pitkien hiusten kanssa.
Intiaanitukka! Ihanasti sanottu!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Intiaanitukka! Ihanasti sanottu!
Onkohan sekin rasismia joidenkin mielestä. Jostakin syystä on minulla paksut vaaleat kiiltävät hiukset. Syön Alfa c vitamiineja ja d vitamiiniä.
Ei ole hiukset harmaantuneet vaikka näin pitäisi olla. Ei myöskään ryppyjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän ne pitkät hiukset näyttää paljon paremmalta kuin mitkään mummokampaukset.
Paitsi ohuthiuksisilla. On ok jos on paksu tukka. Mulle sanoin kampaajakin, että älä ikinä haaveile pitkistä hiuksista kun sulla on niin ohuet hiukset.
Hah, ei tullut mieleen miksi kampaaja sanoi noin? Koska haluaa sinusta säännöllisen asiakkaan. Mitä lyhyempi malli, sitä useammin pitää leikkauttaa. Kampaajien suosikkeja ei ole pitkähiuksiset jotka käyvät kampaajalla harvoin.
Pitkät hiukset on kivat myös vanhemmilla naisilla. Naiselliset ovat ja halutessaan voi tehdä kauniita kampauksia.
Mä en ole tuohon irl törmännyt. Päinvastoin ihmiset kovasti kehuu ja ihastelee mun pitkäää tukkaa. On suora, pitkä, paksu ja vyötärölle saakka. Oma väri, maantien harmaa.
Töissä on yli kuusikymppinen nainen, jolla täysin harmaa ja myös vyötärölle saakka. Aivan upeat hiukset mun mielestä.
N51
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hah, ei tullut mieleen miksi kampaaja sanoi noin? Koska haluaa sinusta säännöllisen asiakkaan. Mitä lyhyempi malli, sitä useammin pitää leikkauttaa. Kampaajien suosikkeja ei ole pitkähiuksiset jotka käyvät kampaajalla harvoin.
Tää muuten pitää paikkansa. Mua alkoi keljuttaa käymään kampaajalla, kun jatkuvasti leikkasivat hiukset reippaasti lyhyemmäksi mitä olin pyytänyt. Jos pyysin ihan vaan kaksihaaraisia pois, niin lähti 10-20 senttiä. Eikun taas kasvattamaan ja seuraavalle kampaajalle. Sama juttu.
Saivat silleen nenilleen, etten koskaan palannut saman luokse ja vein sanaa eteenpäin. Myös laitoin niiden kampaamoiden facebook sivuille.
Sen jälkeen tulee änkkäystä, että mulle sopii paremmin ne lyhyemmät hiukset. Kun ei kiinnosta. Haluan pitää ne pitkänä ja haluan asiakkaana sitä palvelua, mitä olen pyytänyt. Nää stylisti kampaajat on sitten jossain vähän paremmissa paikoissa kun ostareilla, joissa kävin.
Eiköhän niitä lyhyitä kananpersetukkia leikata lähinnä sen takia että useimmilla tukka ohenee hormonaalisista syistä iän karttuessa. Jos on paksu tukka, pidä ihmeessä pitkänä! Se on elinvoiman merkki!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilkeä kommentti kampaajalta. Älä tee siitä totuutta itsellesi. Se on vain yksi mielipide.
Saman sain itse kuulla lapsena äidiltäni. Olisin kovasti halunnut pitkät hiukset, mutta ei niiden koskaan annettu kasvaa polkkaa pidemmiksi. Perustelu oli, että sulla on niin ohut ja hento tukka, ei sitä voi kasvattaa. Polkalla siis mentiin. Teininä leikkautin sen siten siiliksi. Silloin ei mitkään pitkät hiukset jaksaneet kiinnostaa, mutta olin myös omaksunut sen ajatuksen, että minulle ei sovi pitkät hiukset.
Viisikymppisenä annoin hiusteni kasvaa, ja hyvät niistä tuli. Ei yhtään liian ohuet, vaikka hiuslaatu onkin hienoa ja ohutta. Hiusten määrä on kuitenkin niin suuri, että lopputulos on pitkänäkin hyvä. Ei näytä yhtään liian ohuelta. Eikä kyllä haittaisi vaikka näyttäisikin :)
Samoin! Aina haukuttiin kotona kun on niin ohuet hiukset, vieläkin äitini jaksaa asiasta huomautella. Näinpä vain olen kasvattanut pitkät -ohuet- hiukset ;)
Minulla on kiharat olkapääpituiset hiukset, joiden väri alkaa olla kolme neljännestä harmaanvalkoista. Joskus ne ovat korkealla nutturalla, yleensä auki.
Katselin juuri Tyttökultia 80-luvulta, jotka olivat tuolloin oikein trendikkäitä ikäisikseen, mutta nykysilmillä katsottaessa heillä kaikilla on jonkinlainen mummotukka. Jos minun on joskus luovuttava pitkistä hiuksistani, otan niihin kunnon irokeesin sivusiileillä.
Täytän piakkoin 60 vuotta, ja hiukseni ovat olemassa yksinomaan minua varten. Jos jotakuta häiritsee, se on hänen ongelmansa. :)