Pitkät hiukset mummoikäisellä?
Kasvatin korona-aikana hiukseni ensin polkkapituisiksi ja nyt ne on jo pitkälti yli harteiden.
Nyt siskoni sanoi ettei yli viisikymppisellä voi olla pitkiä hiuksia? Noloa.
Mulla on laineikkaat hiukset, oma väri, ei harmaata. Tykkään pitää sellaisella rennolla nutturalla töissä.
Onko tää nyt jotenkin nou-nou oikeasti???
Kommentit (155)
Vierailija kirjoitti:
"Pitkät hiukset ovat aina naiselliset."
.
"Miksi pitäisi näyttää naiselliselta? Yököttävä kommentti.".
Yököttävämpää on näyttää mieheltä hirvittävän ruman miestukan kanssa, kun oikeasti haluaa olla täysillä 100% Nainen ja viestiä naisellisuutta.
Laittaa esim kauniisiin hiuksiin kauniita pinnejä tai koristeita , tai teettää upea kampaus.
Juhlikaa naisellisuutta !
Tämä! "Siisti miestukka" on jotain mitä en ymmärrä.
Hiusten pituus ei ole iästä kiinni. Vaan kasvojen muodosta. Erittäin sirokasvoiselle sopii lyhyet hiukset kuin nenä päähän. Useimmille tulee valitettavasti vaan se kouvolatukka.
Sama juttu minihameissa. Ei se ole iästä kiinni vaan vartalosta.
Mua muuten ärsyttää suunnattomasti, että pitää olla jonkun pituiset hiukset, kun se pituus on silloin muotia. Esim.80-luvulla oli lyhyet hiukset muotia. Nykyisin tuntuu taas, että KAIKILLA nuorilla on pitkät hiukset.
Muistan teininä, kun leikkautin lyhyet hiukset, kun kaikilla oli. Ja kaikki naispuoliset koulukaverit kehuivat hiuksiani niin, että kuvittelin itsekin näyttäväni hyvältä. Vasta myöhemmin, kun olen katsonut vanhoja valokuvia, tajuan, miten hirveät ne hiukset olivat. Ei minulle sopinut lyhyet hiukset ollenkaan. Onneksi kasvoivat suhtkoht nopeasti.
Etkö sinä tosiaan ole sitä vertaa liikkunut ihmisten ilmoilla etkä edes katsonut telkkaria, että tietäisit hyvinkin vanhoilla olevan pitkiä hiuksia. Miehilläkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Pitkät hiukset ovat aina naiselliset."
.
"Miksi pitäisi näyttää naiselliselta? Yököttävä kommentti.".
Yököttävämpää on näyttää mieheltä hirvittävän ruman miestukan kanssa, kun oikeasti haluaa olla täysillä 100% Nainen ja viestiä naisellisuutta.
Laittaa esim kauniisiin hiuksiin kauniita pinnejä tai koristeita , tai teettää upea kampaus.
Juhlikaa naisellisuutta !
Miksi sitä pitäisi erikseen juhlia. Olen jo 55 eikä ole mitään erityistä tarvetta korostaa naisellisuutta. En ole yhtään miehen näköinen ja monet ovat sanoneet luonnonkauniiksi. Ei jaksa koreilla koruilla, mekoilla, hiuksillajne. Miehelle kelpaan ja lapsilleni.
Ihan tärkeintä kuitenkin on, että kelpaat itsellesi. Viihdyt omissa nahoissasi, se on sinun voimasi.
"Miksi pitäisi näyttää naiselliselta? Yököttävä kommentti."
.
"Yököttävämpää on näyttää mieheltä hirvittävän ruman miestukan kanssa, kun oikeasti haluaa olla täysillä 100% Nainen ja viestiä naisellisuutta.
Juhlikaa naisellisuutta !"
.
Miksi sitä pitäisi erikseen juhlia. Olen jo 55 eikä ole mitään erityistä tarvetta korostaa naisellisuutta. En ole yhtään miehen näköinen ja monet ovat sanoneet luonnonkauniiksi. Ei jaksa koreilla koruilla, mekoilla, hiuksillajne. Miehelle kelpaan ja lapsilleni. Se riittää."
.
No miksei voi juhlia jos iloitsee?
Yhtä hyvin voisi kysyä Sinulta miksi sen sitten pitäisi riittää muille naisille tuo Sinun tapasi olla nainen? Että kunhan ny "kelpaan" niin ok.
Miksi omasta naiseudesta ei saa mielestäsi olla ylpeä ja juhlistaa sitä kauniilla vaatteilla ja kampauksilla, kun siitä nauttii täysin rinnoin !
Voisi toivoa että mummoikäisellä on jo sen verran itsevarmuutta ettei tarvitse kysyä muilta millaiset hiukset pitäisi olla.
" Ei jaksa koreilla koruilla, mekoilla, hiuksillajne. Miehelle kelpaan ja lapsilleni. Se riittää."
Kyllä se on kivaa sen miehenkin näkökulmasta kun kumppani laittaa edes joskus itseään nätiksi tai hieman ehostaa. Uusi mekko piristää tai koru. Edes pikkasen huulipunaa joskus, ellei muuta. Tai tuoksuu yllättäin hyvältä tuoksulta käydessään viereen.
Vaikka ihan kohteliaisuudesta tai sitä toista varten, ellei itseänsä varten jaksa tai viitsi piristää arkea.
No kunhan sanoin. Älkää loukkaantuko, muutenkin kelpaatte.
t. Mies
Vierailija kirjoitti:
Riippuu onko ne ohuet luirut vai paksut.
Semmoset ohuet luirut ei sovi kenellekään.
Harmaa ei haittaa, vaikken henk koht ite siitä harmaasta niin välitäkään.
Luirut on ok lyhyinä tai pitkinä, ihan sama.
Mummollani oli valkoiset pitkät hiukset, joita hän piti nutturalla. Niin on muuten minullakin, kohta mummoikäinen, mutta olemus ei niinkään. Joku sanoi osuvasti: olemme energiamme, ikä on numero.
Vierailija kirjoitti:
Täytin 50 ja hiukseni ovat vyötäisille. Joku kampaamoalan ihminen kommentoi pitkiä hiuksiani paheksuvasti jo ollessani 35-vuotias, mutta mitäpä se minua kiinnostaa. Töissä ja harrastuksissa on pidettävä hiukset kiinni turvallisuussyistä. En arvostele toisten ulkonäköä, joten pidän ihmistä lähinnä yksinkertaisena, jos tulee jotain laukomaan.
Moni kampaaja olisikin kynimässä hiukset lyhyiksi viisikymppisiltä, jos vaan luvan antaisi.
Vierailija kirjoitti:
Haaveilin vuosia polkkapituisista hiuksista ja nutturasta mutta töissä pitää olla aina huoliteltu ja hiusten kasvatusvaihe on todella tympeä.
Nyt korona-aikaan etäkokouksissa kukaan ei nähnyt miten se tukka oikein on ja kaikilla muillakin oli hiuspantaa jne ja normaalia hapsommat hiukset.
Hiukset kasvoi käytännössä vahingossa polkkatukaksi ja nyt ne on tosiaan kasvaneet siitäkin.
Hiukseni on keskipaksut tai jopa paksut ja tosiaan taipuisat.
Siskoni taisi haluta taas vain lytätä. Hän yrittää aina keksiä jotain huomauteltavaa.
Ap
Siskosi mielipiteet voit jättää huomiotta. Sinä itse päätät millaisissa hiuksissa haluat olla.313
Vierailija kirjoitti:
" Ei jaksa koreilla koruilla, mekoilla, hiuksillajne. Miehelle kelpaan ja lapsilleni. Se riittää."
Kyllä se on kivaa sen miehenkin näkökulmasta kun kumppani laittaa edes joskus itseään nätiksi tai hieman ehostaa. Uusi mekko piristää tai koru. Edes pikkasen huulipunaa joskus, ellei muuta. Tai tuoksuu yllättäin hyvältä tuoksulta käydessään viereen.
Vaikka ihan kohteliaisuudesta tai sitä toista varten, ellei itseänsä varten jaksa tai viitsi piristää arkea.
No kunhan sanoin. Älkää loukkaantuko, muutenkin kelpaatte.
t. Mies
Ihan totta sinä puhut. Ei tuossa ole mitään loukkaantumista.
Pitkät hiukset ovat sitä suurempi ylpeys, mitä vanhempi kantaja. Tarkoittaa hyväkuntoisia hiuksia. Pidä ihmeessä kauniit hiuksesi niin kauan kuin näyttävät omiin silmiisi hyviltä!
N30
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko kaikki lyhyet hiukset mummokampauksia? Mulla ei tukka kasva ja joudun pitämään lyhyttä tukkaa. Näytän kai sitten mummolta.
Hiukset kasvavat noin 1,5 cm kuukaudessa.
Ei mulla kasva kokonaista senttiäkään.
Ei ole nounou. Hiusten mittaan ei ole mitään ikärajoituksia!
Minulla on pitkät hiukset.
Terveisin täti 68 v.
Leikkasin hiukset viimeksi viime vuosituhannella. Sen jälkeen on vain latvoja siistitty. Hiukset ulottuvat vyötärölle, pidän mielellään paksulla letillä tai 'sotkunutturalla'. Minä itse pidän pitkistä - muiden mielipide olkoot mikä on.
N65
Miksi sitä pitäisi erikseen juhlia. Olen jo 55 eikä ole mitään erityistä tarvetta korostaa naisellisuutta. En ole yhtään miehen näköinen ja monet ovat sanoneet luonnonkauniiksi. Ei jaksa koreilla koruilla, mekoilla, hiuksillajne. Miehelle kelpaan ja lapsilleni. Se riittää.