Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä vieraassa maassa ihmiset ovat olleet töykeimpiä?

Vierailija
18.07.2023 |

Voit myös halutessasi kertoa mitä tapahtui.

Kommentit (297)

Vierailija
61/297 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tavannut pitkän elämäni aikana ulkomailla matkustellessani vain ystävällisiä ja avuliaita ihmisiä. Kaikkialla en tietenkään ole matkustanut, mutta pelkkää hyvää sanottavaa on esimerkiksi Ruotsista, Virosta, Norjasta, Saksasta, Puolasta, Ranskasta, Italiasta ja Venäjästä. Oma käytös vaikuttaa yllättävän paljon, kokeilkaapa.

Vierailija
62/297 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranska voittaa jos töykeydestä puhutaan. Pariisi ja Nancy tarkemmin noin 30 vuotta sitten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/297 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ranska voittaa jos töykeydestä puhutaan. Pariisi ja Nancy tarkemmin noin 30 vuotta sitten.

Lisään tähän että olin vasta 14 vuotias. Mikä tätejä sitten ärsytti, sitä voi vain arvailla.

Vierailija
64/297 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranskassa. Enemmän Itä-Ranskassa kuin Pariisissa, ylläri pylläri.

Virossa oltiin jossain vaiheessa aika tylyjä, mutta se meni sitten ohi kun rupesi taas vissiin suomalaisenkin turistin raha kiinnostamaan.

Ystävällisimpiä on oltu Saksassa ja Kyproksella.

Vierailija
65/297 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Belgiasta jäi paha maku suuhun, ja olin siellä jopa 2 kuukautta eri kaupungeissa. Ainut oikeasti mukava ihminen siellä oli Alankomaista :-D

Vierailija
66/297 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranskassa koppavasta tylytyksestä on tehty kansallislaji.

Kaikki muut tulevat kaukana perässä.

Vierailija
67/297 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti Ranska. Erehdyin kysymään museon oppaalta neuvoa kahdesti, kun en ensimmäisellä kerralla kuullut mitä hän sanoi (hän puhui niin hiljaa). Sen jälkeen opas räjähti ja alkoi kovaan ääneen huutamaan, että enkö tajua!? Hotellin laskussa oli aamiaisia, joita minä ja puolisoni emme olleet nauttineet. Olivat todella syyttäviä kun sanoin, ettemme ole nauttineet lainkaan hotellin aamiaista. Pitivät meitä huijareina. Myös paikalle kutsuttu pomo alkoi heti syyttämään meitä, eikä edes yrittänyt selvitellä asiaa. Lopulta jättivät asian sikseen, mutta olivat happamia kuin pihlajanmarjat. Heidän ainoa tositteensa aamiaisista oli heidän itsensä lähes lukukelvoton suttumerkintä huoneen numerosta, jonka joku oli ilmoittanut aamiaisella. 

Vierailija
68/297 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm. Minä olen reissannut useissa maissa ja saanut useimmiten, jos nyt ei ylitsevuotavan ystävällistä, niin kuitenkin asiallista palvelua kaikkialla. Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan?

Vierailija
69/297 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ranskassa koppavasta tylytyksestä on tehty kansallislaji.

Kaikki muut tulevat kaukana perässä.

Itse olen saanut ranskassa tosi hyvää palvelua kaikkialla komeana miehenä, mutta kun hollantilainen tyttöystävä oli mukana niin kaikki oli tylyjä.  Eli ranskalaiset rakastaa miehiä ja vihaa naisia joita ei voi rakastella sillä hetkellä

Vierailija
70/297 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kokemus. Erityisesti New York ja värilliset naiset.

Vierailija
71/297 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kreikassa ja Ranskassa oli tylyintä, ihmiset koppavia ja ylimielisiä, miehet vislailivat perään ja seurailivat. Egyptissä miehet olivat aivan törkeitä. Olen kohdannut ystävällisiä ihmisiä Venäjällä, pari kertaa jotakin paikkaa etsiessäni jopa vieneet perille asti (200-300 metrin matkoja). Ehkä tähän vaikuttaa se, että osaan hieman venäjää.

Vierailija
72/297 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen jonkun kommenttia irlantilaisten töykeydestä, mulla ihan päinvastaiset kokemukset. Itse olen kohdannut töykeimmät ihmiset Italiassa, lipevän pinnan alla kireitä ja aggressiivisia.

Vierailija
73/297 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liettuassa oli oikein ystävällistä palvelua ravintoloissa ja kaupoissa, ei siis ollenkaan samat kokemukset kuin jollain edellä oli. Englannin taito ei siellä kaikkialla pääkaupungissakaan ollut kovin hyvä, mutta ystävällisiä kuitenkin olivat.

Venäjällä tullivirkailijat olivat töykeitä joka kerta, muualla siellä oltiin ystävällisiä, mutta puhun vähän venäjää joten se saattoi vaikuttaa.

Töykeää oli Yhdysvalloissa sikäli, että siellä yritettiin huijata useampaan otteeseen kaupoissa ja ravintoloissa. Vaikka hymyilivät kauniisti, niin olivat epärehellisiä.

Vierailija
74/297 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italiassa, kyllä on leuhkaa porukkaa ja erikoisia tapoja. Menin syömään, niin tuotiin parsaanleike ruskealla kastikkeella ja pikku nökönen vokkivihanneksia. Kysyin, missä on perunat tai riisi. Se kuulemma pitää ostaa erikseen. Seuraavana päivänä ostin kahvin pahvimukissa. Myyjä tuli ja komensi seisomaan. Pahvitörpössä oleva kahvi juodaan seisaaltaan. Jos on posliinikuppi, niin saa istua.

Vierailija
75/297 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Känädä

Vierailija
76/297 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bulgariassa.

Vierailija
77/297 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsissa ei nyt varsinaisesti töykeitä, mutta yllättävän tosikkoa porukkaa. 

Vierailija
78/297 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Euroopassa ainakin ukrainassa ja romaniassa.

Valehtelee paljon ja ovat aikalailla roskaporukkaa.

Vierailija
79/297 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Irlannissa

Mun piti tulla sanomaan, että Irlannissa, mutta liettalaisten ja latvialaisten, jotka toimii usein tarjoilijoina, toimesta. Itse irlantilaisista positiivinen kokemus, monta kertaa sinne matkanneena ja siellä asuneena.

Vierailija
80/297 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko minunkin sanoa Ranska tai ainakin Pariisi. Ja kun ei osaa täydellistä ranskaa, on ihan turha odottaa palvelua. Edes lentokentällä ei suostuttu puhumaan englantia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yksi